7 t/m 15 oktober waar is het feestje-niet op de blaren zitten- lost en found- Regatta-1e werkweek

17 oktober 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Zaterdag 7 oktober -  Waar is het feestje??

Vanavond hebben we eerst een drankje gedaan aan de pier met Roy en Sandra, Kai hadden we ook uitgenodigd maar die moest helaas werken. Wij kennen elkaar vandaag 38 jaar, da’s best lang, maar de tijd is omgevlogen. Om het te vieren zijn we vanavond ook nog een hapje uit eten gegaan bij De Cuba Compagnie. Grappig Kai kookt thuis nooit voor ons, maar vanavond wel ha ha (hij moest werken).

Cuba Compagnie, uit eten met Sandra en Roy.  Cuba Compagnie, de heren vermaakten zich wel.

Cuba Compagnie, uit eten met Roy en Sandra.  Cuba Compagnie, uit eten gezellig.

Sandra was geen “vis” liefhebber maar nadat ze de tonijn steak had gehad was ze verkocht, hij was lekker. Ik ben voor een tonijn op 3 manieren bereid gegaan, heel lekker.

Cuba Compagnie, Tuna 3 way... lekker hoor.  Cuba Compagnie, onderonsje met de KOK.

Cuba Compagnie, Roy met de keukendames.  Cuba Compagnie, Kai heeft alles onder controle.

Het was gezellig, na heerlijk gegeten te hebben was er nog een klein plekje over zijn we voor een ijsje naar Gio’s gewandeld.

Sandra poseert..

Onderweg naar Gio’s heeft Sandra nog geposeerd voor een leuk bord wat voor een winkel stond. Na het ijsje nog even naar Little Havana daar hebben we nog wat drankjes genuttigd en toen hebben we Roy en Sandra even naar huis gebracht, want ze waren lopend naar het centrum gekomen. Het was een leuke avond. Na het uit eten is er nog een klein plekje over voor......  Na het uit eten, er is veel keus...  Daarna nog even naar Little Havana, waar iemand dacht zanger te zijn...  Little Havana..

Zondag 8 oktober Fish Hut en foute muziek

Vandaag hebben we gedoken bij Fish Hut, dat is niet altijd mogelijk omdat deze site dicht bij de kitesurfschool zit. De kiters komen dan met hun planken ook dicht bij de kust en je wil echt geen plank op je hoofd krijgen als je naar boven komt bij het duiken. Maar vandaag hadden we geluk, vandaag geen enkele kite in de lucht te zien. Mooie duikplek, leuk bootje ligt er op de kust een heel herkenbare duikplek. Geen boei, maar ach je zwemt gewoon uit en als je het rif ziet dan ga je naar beneden lekker simpel hoor.

De boot bij Fish hut, heel herkenbaar..  Fish hut, blauwe tromptvis.

Fish hut, trompetvissen heb je in veel kleuren deze is bruinig oranje.  Fish hut, een rockbeauty geel met zwart.

Fish hut, mooie bewoonde schelp op de bodem.

We hadden gehoord dat er bij Jibe City bij de Hang Out Bar muziek zou zijn (DJ) met “foute” oude muziek  leuk dachten we. Dus ’s middags gingen we richting Sorbon, het was leuk maar het had leuker geweest als we met een groepje waren gegaan. De muziek was voor ons een feest van herkenning.

Jibe City, dussss.  Jibe City Hang Out Bar afdak van palmbladeren.

Jibe City.. hoezo Pirates of the Carribean.. hier hebben ze wat anders.  Jibe City, ook hier hangen leuke dingen..

Jibe City hier gaan mensen te water als ze willen windsurfen.  Jibe City, Yes life's a beach.  Jibe City hang out bar foute muziek..

Jibe City Hang Out Bar.. uitzicht.    Jibe City, foute muziek maar wel gezellig.

Maandag 9 oktober mijn eerste werkdag, een dagdienst van 08.00-17.00

Vandaag mijn eerste werkdag gehad, een hele drukke dag waarbij ik veel nieuwe gezichten heb gezien. Vermoeiend was het ook want ik ben natuurlijk de laatste tijd niet aan het werk geweest dus het was even wennen. Het resort is nog volop in ontwikkeling en er moeten nog een aantal dingen afgemaakt worden. In november gaat het officieel open, maar er wordt heel hard gewerkt. Ook door mijzelf trouwens. Ik heb me vandaag samen met Pien bezig gehouden met het controleren van de keuken inventaris en het proberen het zoveel mogelijk aan te vullen. Best een vermoeiende klus zo in de warmte.  In de middag hadden we in Kralendijk een training met betrekking tot het reserveringssysteem. Ik was behoorlijk moe ’s avonds.

Dinsdag 10 oktober weer een drukke dag..

Vandaag weer gewerkt,het was vermoeiend, het zal wel gaan wennen.

Woensdag 11 oktober vrije dag en Telbo

Vandaag ben ik samen met Dave naar Telbo geweest om de overname van “hun” internet aansluiting te regelen. Als het goed is, dan is het nu geregeld. Mooi, binnenkort ga ik samen met Dave ook nog naar WEB (water/electra) om dit ook over te nemen. Wel een heel gedoe want we moeten weer van alles aanleveren aan papierwerk.. een machtiging van de eigenaar van de huisjes + een kopie id van hem (niet ouder dan 6 maanden) verder nog een kadastrale inzage (op wiens naam het huis staat) en Dave en ik moeten ook beiden zelf nog een kopie van id aanleveren. Soms vraag ik me af waarom dingen zo bureaucratisch en omslachtig geregeld moeten worden. Voor ons weer een heel gedoe.. eigenaar vragen om machtiging etc. naar het kadaster om een inzage geprint te krijgen (en daar doen ze 2 dagen over dus je moet er 2x heen). En dan als je al het voorwerk hebt gedaan dan kun je naar het WEB… Dat wordt dus volgende week een keer.

Ons boven appartement is nog lang niet klaar. Alle horren zijn kapot de ramen werken niet naar behoren, de wc loopt door, er is een ruitje stuk, er hangen "losse stopcontacten" etc etc. Dino (de klusjesman van verhuurder Johan) is vorige week met iemand langs geweest die de ramen en horren zou moeten maken en deze meneer zou hem dan (vrijdag?!) een prijsopgave geven. Dat moet Dino terugkoppelen naar Johan, en als deze het akkoord vind  dan gaat Johan geld storten en pas dan kan de boel gerepareerd worden. Ik voorzie een lang traject waarbij van onze kant veeeeeeeeeel geduld nodig is. ik hoop echt dat het snel geregeld gaat worden. Boven wonen en niets open kunnen zetten lijkt me geen pretje.. om nog maar niet te spreken van de wc en de andere zaken.. Richard heeft al wel van alles al gedaan, gesaust, geschilderd, maar bovenstaande zaken zijn voor de verhuurder wij zijn helaas afhankelijk van derden……

Donderdag 12 oktober weer een druk dagje..en nee ik heb niet op de blaren gezeten, maar ik heb er wel een gekregen.. gratis..

Vandaag weer gewerkt en ik heb me niet verveeld. Ik had een lange broek aan met nieuwe schoenen, wat een rot schoenen. Ze schuurden behoorlijk en ik merkte dat er een blaar in aantocht was. Erg vervelend en ook pijnlijk. Het lopen ging steeds lastiger. Wat een vermoeiende dag, was het, ik was aan het einde compleet gesloopt. Richard haalde me op van mijn werk. Ik had zo’n pijn aan mijn voeten dat ik gelijk mijn schoenen in de auto heb uitgedaan. Daarna zijn we,  om te ontspannen wat gaan drinken bij De Brewery. Ik ben er op blote voeten heengelopen, want ik kon geen schoenen meer verdragen. Het was wel heel gezellig. We raakten daar in gesprek met een psycholoog Kees, die de een huis had op Sint Maarten maar dat was helemaal vernield door de orkaan. Hij vond het moeilijk om daar over te praten, dus hebben we het over andere gespreksonderwerpen gehad. Over zijn huis wat hij had op St Eustachius en over de Amerikaanse politiek over de kinderen.  Het was interessant om met hem te praten en er zijn wat drankjes genuttigd. Om een lang verhaal kort te maken, we zijn op een gegeven moment naar huis gegaan en de volgende ochtend kwam Richard erachter dat hij waarschijnlijk zijn portemonnee op het tafeltje had laten liggen. Niet leuk, er zaten bankpasjes in en ook een aanzienlijk bedrag aan geld. De Brewery was pas om 15.00 weer open. Wij dachten.. nou alles zal wel weg zijn maar …. Niet dus. Net als overal ter wereld zijn er hier gewoon ook leuke eerlijke mensen, het personeel was er door andere gasten op geattendeerd dat Richard zijn portemonnee had laten liggen en ze hadden hem voor hem bewaard. Alles was nog aanwezig. We waren hier heel blij mee, Richard heeft het personeel een goede "tip" (fooi)  gegeven. Grappig was dat ik zondag bij De Hang Out Bar een leuk toepasselijk bordje had gefotografeerd.. hoe toevallig is dat dan? Dat heeft dan zo moeten zijn denk ik..

Jibe City.. over wallets gesproken..

Vrijdag 13 oktober

Weer gewerkt ik kan absoluut geen schoenen verdragen, de blaar is gelukkig nog wel dicht maar nog heel pijnlijk. Daarom op slippertjes naar het werk, het was gelukkig geen probleem. Weer een drukke warme dag gehad. Als ik s’avonds thuis kom ben ik volledig gesloopt.

Zaterdag 14 oktober.. een vrije dag en een leuk duikje

Vandaag was ik vrij, na de huishoudelijke beslommeringen duikspul ingepakt en tanks gehaald. Eerst trouwens nog even langs de DA om leukoplast te halen, fijn dat ik EHBO heb met aantekening “blaren plakken”. Nu kon ik bij mezelf een blarenpleister aanbrengen (dakpansgewijs stroken plakken over de hele hiel, ook over de blaar heen en een deel van de voetzool). Omdat ik absoluut niet ver wilde lopen hebben we gedoken bij Oilslick.

Oilslick Richard trekt zijn vinnen aan.  Oilslick, een mooie rainbow parrot fish,één van de cleaner soorten van het koraal.

Oilslick, monninksvis, zeeeer teritoriaal, ze komen agressief naar je toe..en ze happen ook.  Oilslick, als visjes zich bedreigd voelen dan gaat de rugvin vaak omhoog,vieroogige  koraalvlinder.

Oilslick, macro opname van een mooie murene.     Oilslick, deze baars voelt zich ook ietwat bedreigd, dus... vin omhoog.                  Oilslick en wat een prachtige murene, hij poseerde mooi.  Oilslick, doktersvis, heeft een lieve uitstraling.

Oilslick, dit kleintje vond mij ook bedreigend, vinnetje omhoog dus. Oilslick, eekhoornvisjes. zien er in mijn optiek verlegen uit. ze zitten ook vaak onder koraal.

Oilslick, Silva gaat poseren..aan het touw van de duikersboei.  Oilslick, Silvia ziet de onderwaterwereld op zijn kop..

Ik heb zoveel mogelijk met mijn linkerbeen gezwommen. En zag de wereld zelfs op zijn kop..het is goed gegaan, geen pijn en …. Na afloop toen ik de pleisters verwijderde was mijn blaar nog steeds heel. (wat beter is voor de genezing). In de namiddag nog even richting Kralendijk i.v.m. de Regatta.

Regatta, politie per fiets houdt een oogje in het zeil.  Regatta, allerlei opblaasspul in zee.

Regatta, ook dure bootjes waren er.

Mensen dreven in/op allerlei plastic opblaasspul in de zee. Grappig om te zien hoor, we zijn ook nog even bij Kai aangegaan (heen gelopen). Mmm ik vind lopen momenteel niet leuk (hele vermoeide benen en voeten).

Zondag 15 oktober mijn eerste dienst alleen..

Een hele hectische dag, ik zal jullie niet met de details vervelen. In het diepe gegooid, maar gelukkig heb ik 2 zwemdiploma’s dus heb ik me uiteindelijk er wel mee gered.

Zo deze week is weer omgevlogen.

Maandag 16 oktober de eerste vroege dienst (07.00-15.00)

Weer gewerkt, drukke dag gehad, whats new.. wel lekker dat ik eerder thuis ben, dat scheelt wel.

Richard is gistermiddag toen hij thuis was van zijn werk druk geweest met het boren van gaten voor de gordijnen en met zwevende planken die we in de keuken willen hebben. Daar moet hij nu eerst andere pluggen voor gaan halen want de muren zijn niet zo best.

Dinsdag 17 oktober mijn eerste late dienst (15.00-23.00)

Vandaag heb ik dit blog bijgewerkt. Ik had het merendeel foto’s gisteren al bewerkt en upgeload dus dat scheelt genoeg. Ik wil voordat ik naar mijn werk ga nog even de badkamer poetsen, warm eten voorbereiden en nog naar het zwembad. Is wel raar, ik ga vanmiddag in mijn eentje warm eten en Richard vanavond. Morgen ben ik vrij (WEB) en donderdag en vrijdag moet ik werken (vroege diensten) dus ik kan helaas niet met de Queen Angels mee.

Beste bloglezers, tot de volgende keer maar weer.

1. Janette:
    17 oktober 2017
    Wat een leuk om het weer te lezen!! En tja gelukkig kan je zelf knippen en plakken 😀 Zo hou je het wel een beetje bij.....
  2. JAN ZOETEBIER:
    20 oktober 2017
    Drukke tijd. Sylvia succes met de nieuwe baan. Niet te lang op de "blaren zitten".