9 t/m 16 juli La la la en boterbloemen plukken...- tamme Leguaan - en een bijna lekke band.

9 juli 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Woensdag 11 juli la la la la... en Boterbloemenplukken

Mijn eerste popkoor oefen avond. Ik ben begonnen om een mede koorlid Wietze op te halen, die woont vlak bij ons in de buurt dus konden we  carpoolen. Het oefenen is bij v.d. Valk en dat is best een eindje rijden. We mogen gratis van één van de zalen gebruik maken om te oefenen maar daar staat tegenover dat we dan bij hen, (als het lukt) 1x per maand gratis op het strand een “optreden hebben”. Eerst maar eens zien of we als koor mooi zingen denk ik dan….

Nou de eerste repetitie zit erop. Ik vond het een belevenis, er waren 22 zangers waarvan 5 heren. Nadat we allemaal een map hadden gepakt met muziek erin begon dirigente Astrid met het voordoen van wat ontspanningsoefeningen.  We begonnen met we wat rek en strekoefeningen doen met ons lijf.

En om de stemmen “op te warmen”. Ik vond die oefeningen hilarisch.. ik heb heel veel moeite om mijn gezicht enigszins in de plooi te houden, we moesten bijvoorbeeld boterbloemenplukken zingen op een bepaalde toonhoogte en dan steeds sneller en ook steeds hoger.

Daarna het eerste lied oefenen.. Dubabda (ik kende dit lied niet), we werden onderverdeeld in Sopranen, alts sopranen, tenoren en de heren waren de bassen. Ik belandde in de tenor groep(beetje eigen keuze zeg maar, maar misschien ga ik nog wel switchen). Wat ik heel apart vond was dat alleen de sopranen een lied in de “normale” toonhoogte zingen en de rest van de partijen zingt in een totaal andere toonhoogte (die soms helemaal niet in de buurt komt van de oorspronkelijke melodie) . Ik vond het heel erg verwarrend en ik moest er erg aan wennen. Maar na een paar keer oefenen klonken de eerste deunen van liedje wat we samen zongen best aardig.

Dubabda...

Na de korte pauze zijn we verder gegaan en hebben we een begin gemaakt met het liedje Killing me softly, dat viel me allerminst mee, wij (de tenoren)  hadden een heel lastige partij om te zingen. Al met al was het een gezellige avond en vond ik deze eerste keer leuk. Hoe zeggen ze dat ook al weer… oefening baart kunst?  En in september gaan we al met het oefenen van kerstliedjes beginnen, ik ben heel benieuwd.

Donderdag 12 juli

Vandaag heb ik gesnorkeld met de Queens bij De Black Durgon. Snorkelen bij De Black Durgon  heeft als voordeel dat je je eigen stoeltje niet hoeft mee te nemen dat scheelt net iets. De steiger bij de Black Durgon is wel op sommige plekken glibberig, ik loop er altijd heel voorzichtig overheen. Niet op de laatste plaats omdat ik een keer een horror verhaal heb gehoord dat één van de Queens er een paar jaar geleden met duikuitrusting op de rug met één been  er doorheen is gezakt en dat het vel helemaal omhoog was gestroopt.. brr ik moet er niet aan denken. En ondanks dat de steiger is vernieuwd loop ik altijd langzaam en over de plekken waar de planken op de zware onderbalken zijn geschroefd. Het water was (nadat ik er door was) lekker, en we zwommen richting “onbekende duikplek”. Ik zwom samen met Helen en nog 2 anderen. Helen zag in de diepte een mooie gestippelde aal, ik ben er naar toe gedoken en kon hem mooi op de foto zetten. Even verderop spotte Helen een Spotted Eagle Ray en ook daar heb ik mooie plaatjes van kunnen maken.

Snorkelen Queens, Black Durgon een mooie Spotted Eal.  Snorkelen Queens, Black Durgon, Spotted Eagle Ray met een hele lange staart.  Snorkelen Queens, Black Durgon, een prachtige Spotted Eagle Ray. Snorkelen Black Durgon, Spotted Eagle Ray.

Het was wel jammer dat er veel “pica’s “ waren. Dat zijn volgens mij mini kwalletjes, die je met het blote oog haast niet kunt zien. Ze doen niet heel erg zeer, maar het prikt wel als je ze tegen je aan krijgt het is een heel vervelend gevoel. Ik heb ze in mijn gezicht gevoeld en op mijn handen ik was niet de enige die er last van had.  Om die reden ben ik niet zo heel lang in het water gebleven. Na het snorkelen zoals altijd ff gezellig koffiedrinken. En toen kregen we nog visite van een prachtige leguaan die volgens mij gewend was om gevoerd te worden. Hij kwam af en toe wel heel dicht bij …..en held die ik ben ik maakte me dan snel wat uit de voeten. Ik heb wel hem prachtig kunnen portretteren.

Snorkelen Queens, Black Durgon, een mooi plaatje van een Leguaan al zeg ik het zelf.  Snorkelen Queens, Black Durgon, een prachtige Leguaan.

Vrijdag 13 juli Hoezee voorlopig de laatste werkdag van Richard.. hij heeft vakantie..

Vandaag heeft Rich voorlopig ff zijn laatste werkdag, hij heeft vakantie. Lekker, tijd om uit te rusten, niks meer te moeten en samen leuke dingen te gaan doen. Om het te vieren zijn we gaan lunchen bij de Bonairian. Lekker gegeten maar wel heel zwaar vond ik het, een hamburger op een broodje en ook nog friet, ik heb niet alles opgegeten.

We kwamen Rob ook nog tegen en we spraken af om ’s avonds met zijn viertjes om ff bij Spice een drankje te doen.

Na een drankje bij Spice en waarbij we wat  jeugdherinneringen op hebben gehaald, zijn we een stukje verder gewandeld naar Coco Beach.

Vrijdag de 13e Coco Beach, gezellig druk was het.  Vrijdag de 13e Coco Beach, leuke verlichting.

Daar was het gezellig druk, en het lukte om nog een mooi tafeltje voor 4 te vinden. We besloten ook maar een hapje te gaan eten (want dat hadden die avond nog niet gedaan). Rob en Rich namen een frietje met wat bitterballen, Denise een heerlijk pittig wokgerecht met groente en kip. Ik had geen zin in weer zo’n grote hap dus zei de gek … dat ik een sorbet wilde, tenminste ik had een sorbet met verse vruchten verwacht. Op de kaart stond Sorbetijs met verse vruchten. Nou dat klopte ook wel.. 3 bolletjes lekker ijs en wat vruchten maar niet de sorbet die ik had verwacht. Het was niet verkeerd hoor daar niet van. Al met al was het gezellig en waren we omstreeks 23.00 thuis, mooie tijd.

Vrijdag de 13e, Coco Beach, op de kaart stond sorbetijs met vers fruit.. dat heb ik geprobeerd.  Vrijdag de 13e, Coco Beach gezellig met Rob en Denise.

Vrijdag de 13e Coco Beach, Denise had een heerlijk pittig gerecht besteld.

Zaterdag 14 juli

We zijn even naar Kralendijk geweest, even bakkie koffie gedronken bij illy’s en we hebben wat boodschapjes gedaan. Thuis zien we op de bankrekening iets waar we niet blij van worden..  we zien dat de sportschool waar Kai en Roy lid van waren weer contributie heeft afgeschreven terwijl dit was opgezegd. Ergerlijk incompetent zijn ze en weer iets waar we zelf achteraan moeten om het weer terug te laten boeken. Wij denken dat het probleem bij de bank ligt omdat we zwart op wit hebben dat de sportschool heeft bevestigd dat het abonnement per 28 mei is gestopt. Rich zal dit maandag gaan doen.

Zondag 15 juli duikje bij Jeff Davies Memorial

Als Rich de auto heeft geparkeerd en ik ben uitgestapt zie ik dat we net geluk hebben gehad. Iemand heeft er een fles op de grond gegooid (in het kader van houdt Bonaire schoon??) en de scherpe punten liggen best dicht in de buurt van onze voorband. Maar bijna is nog niet helemaal dus hebben we mazzel dit keer.

Jeff Davies Memorial, mazzel gehad geen lekke band.  Jeff Davies Memorial, eerst de sets in elkaar zetten.  Jeff Davies Memorial, een paadje naar de zee.  Jeff Davies Memorial, kijk, hier moet je eerst naar beneden en na de duik omhoog klauteren.

Jeff Davies Memorial.  Jeff Davies Memorial, makkelijk instappen.. zand.

De duikstek is om water in te lopen prima, een mooie zandbodem maar om met je duikgear bij het water te komen vind ik een ander verhaal. Om te voorkomen dat ik met een salto voorwaarts gestrekt om mijn smoel voorover val (douze points  😂). zet Richard mijn spul beneden neer, zodat ik niet met het hele spul op naar beneden hoef te klauteren. Daarna gaat Rich weer omhoog om zijn eigen spullen op te halen. De afstap naar beneden is met je lood en fles etc. best lastig, in ieder geval voor mij wel. Eenmaal in het water steek ik mijn hoofd onder en zie ik,, zoals de laatste tijd wel vaak is, dat wel erg troebel is. De oorzaak zal wel liggen in het feit dat het de laatste tijd ’s nachts nog wel eens geregend heeft.

jeff Davies Memorial, macro opname van een Gorgoon.   Jeff Davies Memorial, 25mtr. vind ik diep genoeg.Jeff Davies Memorial, kijk kijk wat een mooie zee-egel.

Ik kijk geregeld op mijn console en zie dat we al op 25mtr zitten, mm het zicht wordt er niet beter op. Dus ga ik langzaam weer wat klimmen, later hoor ik van Rich dat hij dacht dat we op 14 mtr zaten (zijn diepte meter heeft mankementen!). De duik is heel relaxt, maar we zien niet echt hele bijzondere dingen verwent als we zijn.. alhoewel.. ik kan ook van een zee-egel wel weer blij worden en als ik een mooie macro opname van iets kan maken…is mijn duik weer helemaal toppie.

Maandag 16 juli vakantie heeft voordelen..

Vandaag werk ik mijn voorlopig laatste grote berg strijkgoed weg. Als Rich naar zijn werk gaat dan is het tenue een lange broek en een bloes (allemaal strijkgoed). En niet dat ik een hekel heb aan strijken, maar even een tijdje geen/minder strijkgoed is ook niet verkeerd.

Strijken..

In de tussentijd gaat Rich “even” naar de bank en naar de sportschool om de kwestie met het verkeerd geïncasseerde abonnement geld af te handelen. Als hij na 1,5 uur terug komt is het geregeld, “lekker” zei Rich, “drie kwartier wachten bij de bank”.. Tja what can I say, I’ve been there, done that.. meerdere keren zelfs.

Wat ook leuk is, is dat we nu ook op een maandag kunnen duiken.. Punt Vierkant staat er op het programma.

De vorige keer dat we hier gedoken hebben had ik er niet zulke leuke herinneringen aan… toen kon ik haast niet meer eruit komen en werd ik iedere keer omgekegeld door de golfslag.We gaan kijken of het vandaag beter gaat, maar we gaan niet meer bij de huizen die in aanbouw zijn te water.

Punt Vierkant, mooie graffiti.  Punt Vierkant, prachtig krabbetje met op de achtergrond een zee-egel.

Zo we zijn weer terug van de duik, wat een prachtige tuin vandaag, heel divers koraal. Wat hebben we genoten, wat hebben we veel mooie dingen gezien.. Branching Anemone,  een Vuurworm, Zee-egels, prachtige soorten Koraal, mooie vis, echt een feest voor onze ogen. Het water is de laatste weken trouwens ook heerlijk van temperatuur, lekker ‘warm”.

Punt Vierkant, lang geleden dat ik zo'n mooie Vuurworm heb gezien.  Punt Vierkant, een geel kerstboomwormpje met een mini slangen zeester..

Punt Vierkant, een zee-egel met lange pennen.  Punt Vierkant, een Branching Anemone.. prachtig.

Punt Vierkant, mooie kerstboomwormpjes deze zijn oranje.  Punt Vierkant mooi koraal..

Punt Vierkant mooi uitzicht.

Tot het volgende blog maar weer..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wilma:
    17 juli 2018
    Wat leuk dat je gaat zingen in een koor, Silvia ( stiekem ook een wens van mij) 😊
    Fijne vakantie
  2. Lydia & Jan:
    17 juli 2018
    Prettige vakantie en wie weet tot ziens
  3. JAN ZOETEBIER:
    18 juli 2018
    Weer prachtige natuurfoto's. Tot 24 juli in Heteren.