Op stap met Wim en Wilma, pizza snorkel met vreemde vogels, update Peña en meer....

20 april 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Donderdag 19 april snorkelen met de Queens bij Andrea 1

Het was zoals altijd als ik op snorkeltocht ga met de Queens gezellig. Het instappen bij Andrea 1 viel niet mee, best lastig zelfs.Onder water was het een beetje troebel vandaag. Als we op de terugweg zijn wijst Leyla mij prachtige Flamingo Tong aan. Tja ik maak er dan wel foto’s van en er zit zowaar één mooie bij zo blijkt later.

Andrea 1 Snorkelen, super mooie Flamingo tong met dank aan Leyla voor het spotten!

Vandaag is het ook het afscheid van Geertruida, ze trakteert ons op allerlei (slecht voor de lijn) lekkere dingen. Geertruida is een jaar op Bonaire geweest en vertrekt binnenkort weer naar Nederland. Ik vind het jammer dat ze weggaat, maar ja tis niet anders.

’s Avonds hebben we afgesproken met Wim en Wilma. We pikken ze op bij v.d. Valk, we staan bij de verkeerde uitgang maar vinden elkaar toch. Eerst even langs de toeristen borden.

Wim en Wilma staan onder de toeristenboog. Wim en Wilma op Bonaire.

Daarna gaan we eerst gezellig een drankje doen bij Karels.

Bij Karels, eerst een drankje met Wim en Wilma vóórdat we gingen eten.  Voordat we gingen eten eerst bij Karel's aan een drankje.

Daarna is het plan om te gaan eten bij Cuba Compagnie. Het wordt een hele gezellige avond. Omdat het donderdag is … wordt er óók nog gedanst bij Cuba. We genieten van het Salsa dansen, en Wilma gaat met de beentjes van de vloer.

Het was een hele gezellige avond met Wim en Wilma bij Cuba.  En daarna lekker gegeten bij Cuba met Wim en Wilma.

Wilma haar beentjes gingen van de vloer, Salsa avond Cuba.  Wilma danst met een salsa danser.  Cuba Compagnie.

Vrijdag 20 april nog een keertje op stap met Wim en Wilma ik besluit met onze “nieuwe “ auto te gaan. De weg naar Lac Cai is niet zo geweldig (belabberd) en ik rijd niet al te hard. Wim grapt.. ja je hebt zelf gekozen om hier naar toe te gaan hé! Daar heeft hij natuurlijk wel gelijk in, ik doe het heel rustig aan op deze weg, want we zijn op Bonaire toch… geen haast. Lac Cai is de plek op Bonaire waar hoge torens van Koninginneschelpen liggen. Deze zijn allemaal leeggehaald voor consumptie. Omdat er zoveel op is gejaagd zijn er haast geen levende slakken meer over, ze zijn beschermd nu.

Conche - Koninginneschelp Lac Cai. Bij Lac Cai met Wilma, we bekijken een Conche - Koninginneschelp.

Nog even wat aanvullende informatie over dit bijzonder mooie dier.

Conch, uit te spreken als konk, is een naam voor mooie middelgrote tot grote zeeslakken en hun schelpen. Het is een verzamelnaam voor verschillende soorten. De mooiste is de roze vleugelhoorn, die ook wel Koninginneschelp, Koninginnehoren, Carko of Grote Kroonslakschelp wordt genoemd. De grote schelpen worden soms als heilig beschouwd en ook wel gebruikt bij verschillende rituelen, bijvoorbeeld als een toeter. Zeevarenden namen ze wel mee uit het Caribische gebied en zo belandden eeuwenlang de prachtig glanzende roze Koninginneschelpen op de schoorsteenmantels in Nederland.

Bij Lac Cai kun je ook heerlijk de zee in, het zandstrand is mooi en het water is rustig en warm en wat ik ook heel fijn vind, het is er heel rustig. Je kunt er heerlijk relaxen.

Wim gaat even snorkelen bij Lac Cai en op zoek naar schildpadden. Wilma geniet van het uitzicht bij Lac Cai.

Ook Wim en Wilma genieten ervan we hebben een heerlijke middag.

Als we weer terug naar huis rijden kan ik het niet laten om het gaspedaal even in te drukken (om te laten zien dat hij harder dan 20 km p/u kan rijden ;-).  Wim merkt het wel, dat de auto toch wel wat power heeft. Als we weer bij v.d. Valk zijn krijg ik van Wim en Wilma nog een drankje, lekker een glaasje Cola het was weer dorstig weer vandaag. Daarna nemen we afscheid, de vakantie van Wim en Wilma zit er weer bijna op, ze vliegen morgen weer naar huis. Maar ik vond het echt heel leuk om hen te zien en ik denk dat we nog wel even bij hen langs gaan als we een keer in Nederland zijn….

Nog  iets meer dan één week voordat ……. we naar Curaçao vliegen we zullen er 1 weekje blijven  onze dochter Ilse  gaat er trouwen met haar Edwin. Wat ik moeilijk vind is om een “goede” jurk te vinden voor deze dag. Ik heb hier op Bonaire al wel iets gekocht maar ik ben er nog niet helemaal tevreden mee. Ik denk dat ik op Curaçao ook nog ga kijken of ik iets kan vinden. Arme Richard moet hij straks mee shoppen.

Zondag 22 april – wat een feest weer deze duik..

Weer heerlijk gedoken bij Yellow Hut ik denk dat het mijn favoriete duikplek gaat worden.. 2 grey stingrays, 3 schildpadden en nog veel meer moois gezien.

Yellow hut, Reuze Anemoon met mooi gekleurde puntjes..  Yellowhut, enorm grote schildpad.

Yellowhut een Longsnout Butterflyfish.  Yellow Hut een wat bleke glassey snapper, wel mooi.

Yellow hut, personeel maakt deze vis schoon, hij gaat er mooi voor liggen...  Yellow hut, Richard duikt voor het eerst dit jaar weer in "zomertenue". Ik ook trouwens..

We gaan ‘s avonds een drankje doen op het strand bij v.d. Valk gezellig met live muziek.

Live muziek bij v.d. Valk.  Bij v.d. Valk, deze dame kan mooi zingen.

Brilduif bij v.d. Valk.

Ik hoorde deze week ook nog een vervelend verhaal… over rode mieren. Die waren via een stopcontact naar binnen gelopen. Bij iemand op de handdoek in de badkamer gaan zitten en toen deze zich ermee afdroogde is hij wel tig keer gestoken. Vervelend zullen jullie denken maar hij bleek allergisch te zijn voor de steken. Hij kon zelf zijn telefoon niet meer bedienen en kon nog net zelf naar het ziekenhuis rijden. Uiteindelijk is hij op de intensive care terecht gekomen, het scheelde maar een haartje. Gelukkig is hij weer helemaal opgeknapt, maar hij heeft nu wel een epi pen omdat als hij nogmaals zoiets meemaakt de reactie nog heftiger kan zijn. Gek hé?, dat je zo ineens zo allergisch kunt worden. Maar goed eind goed al goed.

Dinsdag 24 april

Ilse & Edwin, Arie & Renee en Robbert en Dajana met Daniel zijn al op Curaçao. Wij zullen de 28e gaan vliegen. Rick en Ilse komen dan ook aan, zij zijn eerst nog een weekje naar Suriname geweest. Ook Kai zal de 29e vanuit Bonaire naar Curaçao vliegen.

Donderdag 26 april snorkelen bij Klein Bonaire met Pizza en vreemde vogels..

Vandaag met de (watertaxi) boot naar Klein Bonaire geweest met de Queens, heerlijk gesnorkeld.

Pizza snorkel Klein Bonaire een vuurworm. Pizza snorkel Klein Bonaire Mooie Flamingo Tong.

Op het strand liep een jonge flamingo, aangezien ze voedsel vinden in brak water kon hij hier niks vinden. We hebben Stinapa gebeld en hen gevraagd of ze hem wilden ophalen.

Pizza snorkel Klein Bonaire een jonge flamingo liep op het strand en in het water.  Pizza snorkel Klein Bonaire een jonge flamingo hij was heel mooi.  Pizza snorkel Klein Bonaire even de veren poetsen.

Verder zat er vlak bij het hutje waar wij ons hadden geïnstalleerd voor de koffie en waar we daarna onze Pizza zouden eten een prachtige mooie rode vogel. Hij was allerminst schuw, hij kwam op tafel zitten om een hapje te eten en te drinken. Niemand kende deze vogel en we denken dat hij of is uitgezet of is ontsnapt uit een volière.. natuurlijk heb ik er plaatjes van gemaakt.

Pizza snorkel Klein Bonaire een vreemde maar mooie vogel.  Pizza snorkel.. what can I say.. yummy.

Pizza snorkel Klein Bonaire - rode vogel.

Ook heb ik heb heel decadent in de zee een wijntje gedronken samen me een paar van mijn Queens vriendinnen 😎  heerlijk zittend in het warme zeewater. Het was weer genieten vandaag.

Pizza snorkel Klein Bonaire water bij de wijn ?  Pizza snorkel Klein Bonaire gezellig was het zeker.

Vrijdag 27 april Koningsdag

We zijn even druk met het inpakken van de koffer want morgen vliegen we naar Curaçao. ’s Avonds gaan we een drankje doen bij Coco Beach, Rob komt ook er speelt een live band. De muziek is soms niet altijd even mooi die ze spelen. Maar ze spelen aan één stuk door en ze krijgen het publiek mee en er wordt volop gedanst.

Coco Beach.  Drankjes bij Coco Beach.

Sunset Coco Beach.  Rich en Rob aan een drankje.

Live muziek bij Coco Beach. Coco Beach live muziek op het strand.

Het is een gezellige avond, we gaan niet al te laat naar huis want morgen wordt het nog een drukke dag.. Over onze week in Curaçao zal ik een nieuw  blog schrijven.

Rest mij nog om jullie een update te geven over Peña (mijn pony). Ik heb de laatste maanden veel stress gehad over Peña en nu het er op lijkt dat alles goed gaat komen kan ik jullie het verhaal vertellen.

Peña.  Ik en Peña ritje in Arnhem.

Zoals jullie wellicht weten heeft Peña vorig jaar Droes gehad, en hij had het, het heftigst van alle paarden. Heel sneu voor hem, om deze pijnlijke ziekte te krijgen, wij dachten na vele maanden van herstel dat het klaar was. Helaas…. In februari kregen we te horen dat er weer Droes was uitgebroken en… dat ze dachten dat Peña drager was geworden van deze hele besmettelijke ziekte.  Indien dit het geval zou zijn zou hij nergens meer kunnen staan omdat de ziekte zeer besmettelijk is, als hij drager was dan zou een behandeling/genezing bijna onmogelijk zijn. Jullie kunnen je misschien voorstellen wat dit met mij en Richard deed. Gelukkig kan ik nu vertellen dat Peña na een quarantaine periode is getest door de dierfaculteit in Utrecht en dat hij geen Droes heeft en dat hij ook geen drager is van de ziekte. Op 25 april hebben wij dit nieuws gehoord en we zijn er echt heel blij mee.

Op naar de volgende week want we hebben een vakantie en een bruiloft in het vooruitzicht..! 😎🌴☀🍾😍 💍 🤗.

1. Ania:
    Geniet! Geniet! Geniet!
  2. JAN ZOETEBIER:
    bedankt.
  3. Silvia Weenink:
    9 mei 2018
    Hoi Ania, dank voor je reactie.
    Jan, leuk dat jullie nog steeds het blog lezen :-).