Week 9, 7 t/m 11 juni Niet zo’n mooi bericht, maar óók veel leuke dingen..

14 juni 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Dinsdag 7 juni

Zaterdag had ik een berichtje naar Jaap gestuurd, hoe het met Peña is. Het bericht wat ik terug kreeg was niet zo leuk. Ze hadden een nieuwe pony op de manege binnengekregen en die stond in de stal naast Peña. Hij was helemaal verliefd, het was een Hafflinger en daar is hij dol op. Na 1 week kreeg deze pony verschijnselen van droes, een zeer besmettelijke ziekte. Deze ziekte veroorzaakt abcessen met pus in de keel en koorts en vieze uitscheiding uit de neus. Peña en nog een andere pony zijn nu ook besmet/ziek en staan nu in een weide apart. Geïsoleerd, ik vind het heel naar voor Peña, het schijnt erg pijnlijk te zijn. Volgens Jaap moeten ze het 6! Weken uitzieken. Ik hoop dat het meevalt en ze niet al te grote abcessen hebben. Wel fijn dat de pony’s 6 weken vakantie hebben en de wei waar ze in staan deze wei ziet er ook wel mooi uit, ik hoop alleen dat ze wel kunnen eten en ervan kunnen genieten.

Peña staat op de wei in isolatie..

Vandaag ben ik bezig geweest met de theorie van de motor, het valt me toch een beetje tegen, het is al zo lang geleden dat ik mijn rijbewijs heb gehaald. Ook zijn sommige verkeersregels net iets anders dan in NL. zo hebben fietsers hier bijna nooit voorrang, ook is er geen onderscheid tussen brommers en motoren, beiden worden als motorvoertuigen beschouwd. Het theorie examen bestaat uit totaal 26 vragen. 10 vragen gaan over gedragsregels, je mag er maximaal 3 fout hebben, 9 vragen gaan over borden je mag er maximaal 3 fout hebben en 7 vragen gaan over voorrang verlenen (kruisingen etc.) Hier mag je maximaal 2 fouten maken. Op zich valt het dus nog wel mee, ware het niet dat wij wat moeite hebben met de kruisingsvragen. De Nederlandse regels zitten er zo ingeprent, dat je dan fouten maakt. Vrijdag gaan we even met Jan ( van de rijschool zitten) om dit even door te nemen en dan zullen we wel zien hoe het gaat als we examen hebben.

Voor vanavond hoefde ik niet te koken. We zijn wezen bbqen bij Roy en Kai, heel gezellig. Daarna nog een spelletje Canasta gedaan alles onder de porch. (ra ra wie heeft er gewonnen) en op tijd naar huis want Rich moest de volgende ochtend natuurlijk gewoon naar zijn werk.

Het huur huis van Roy en Kai.  Onder de porche bij Roy en Kai.

Woensdag 7 juni 2017

Een normale dag geen bijzonderheden te melden.. wat gezwommen, en gepoetst.

Donderdag 8 juni 2017

Omdat ik toch iets om handen wil hebben heb ik een mail gestuurd naar Donkey Sanctuary met de vraag of ik bij hen vrijwilligerswerk kan doen. We hebben afgesproken dat ik vrijdagochtend even langs ga om te kijken.

Donderdagavond, even bij onze  bovenburen geweest om hun huis te bekijken. Zij hebben per 1 oktober een andere woonruimte en we hadden bericht gehad van Johan of wij daar belangstelling voor hebben om het te huren. Het uitzicht is prachtig vanaf het balkon, we zullen Johan een e-mail sturen. We hoorden van Sabine (onze bovenbuurvrouw) dat zij had gehoord dat ze bij Caribe Car Rental nog iemand zochten. Ik ga daar morgenochtend even langs, wie weet…

Vrijdag 9 juni 2017 Caribe Car Rentals en Donkey Rescue

Vóórdat ik naar Donkey Rescue ga, ben ik eerst even bij Caribe Car Rental langs geweest, ik heb daar met Patrick gesproken. We hadden een erg leuk gesprek, ik had een klik, ik hoop echt dat ik hier werk krijg. Het werk leek me heel leuk, mooie uitdaging en afwisselend zowel op kantoor (administratief dingen doen, plannen van auto’s, factureren etc. ) als klanten (ophalen van luchthaven en andere voorkomende werkzaamheden). De werksfeer voelde prima aan, en nu is het afwachten, Patrick zou het me of vandaag of maandag laten weten, want hij had nog meer kandidaten… Fingers crossed.

Bij Donkey Rescue was het leuk,  het lijkt me zo veel voldoening geven om de ezeltjes te helpen. Als ik geen werk krijg bij Caribe Car Rentals dan ga ik vrijwilligerswerk doen daar. Ik heb afgesproken met Marina (de oprichtster) dat ik het volgende week even laat weten.

Donkey Sanctuary Bonaire.          Marina Donkey Sanctuary.

Van het andere sollicitatiegesprek voor de functie van front desk medewerker heb ik niets meer gehoord, dus dat zal wel niets worden alhoewel dat gesprek ook prettig verliep, voor mijn gevoel. Frustrerend  is het dat men niets meer van zich laat horen maar dat ze wel de toezegging doen dat ze contact opnemen. Misschien is er iets tussen gekomen.

Verder hadden om 17.00 met Jan afgesproken bij v. Tweel (Albert Heijn) in de coffee corner om even een theorielesje te krijgen. Het was verhelderend en we gaan met iets meer vertrouwen aan het examen denken. Regel 1. Motorverkeer van rechts heeft voorrang (behalve op T splitsingen). Regel 2 recht doorgaand verkeer mag eerst. Examens, brr ik heb er een hekel aan.. we zullen zien.

Wat vragen voor theorie examen....  Theorie examen motor.

Zaterdag 10 juni 2017 – we doen de was, papegaai en een feestje

Zaterdagochtend, eerst even de was gedaan. Op de terugweg naar huis zag ik,  dat er langs de kant van de weg een gewond papegaaitje zat  (een prikichi). We zijn gestopt, in de auto lag nog een microvezeldoekje, waar ik de onderwatercamera inrol als we gaan duiken. Dat kwam goed van pas, ik ben naar het vogeltje gelopen met doekje, deze probeerde nog weg te vliegen. Maar dat ging niet goed, aan de overkant van de weg hing hij op ooghoogte in de struiken. Hij kon niet goed meer vliegen, voorzichtig heb ik hem gepakt, (doekje over de kop) want volgens mij kunnen ze best goed bijten. Mét vogel weer terug naar de auto, we hebben hem naar het dierenasiel gebracht. De dierenarts zou die ochtend nog langs komen, dus of hij wordt geholpen (wordt beter) of hij wordt geëuthanaseerd.

Altijd nog beter dan in de hitte zitten en niet kunnen vliegen/eten zoeken en dan sterven van honger/dorst.

Prikichi.

Na de lunch even gedoken bij Donkey Beach, mmm makkelijk erin komen, zandstrand maar ik vond het niet de meest mooie plek om te duiken. Veel dood koraal.

Dood Koraal...  Honeycomb Cowfisch Donkey Beach.

Anemoon Donkey Beach.

Zaterdagmiddag/avond (17.00-21.00), hadden we een feestje van André, een collega van Richard die zijn 55e verjaardag vierde bij Kunuku Arawak dat is een gelegenheid richting Rincon. Er staat  een grote overdekte ruimte waarvan de zijwanden open zijn, het waaide er lekker door. Er was een man of 50/60. Het was gezellig, leuke live band (veel Salsa etc. muziek), we hebben de beentjes nog van de vloer gehad en er was  lekker Surinaams eten. Er waren verscheidene collega’s van Richard waar ik kennis mee heb gemaakt.

Zondag 11  juni 2017

Een relaxed dagje. Na het ontbijt spullen gepakt voor een duikje. Dit keer naar Webers Joy, dit is een mooie plek om te duiken. Veel diversiteit in het koraal en veel vis. Na het spoelen van de duikspullen naar huis en ff lekker het zwembad in. Een prima dagje.

Slaslak Weber's Joy.  Silvia staat klaar om te gaan duiken.

Koraal bij Weber's Joy.  Koffervisje Weber's Joy.

Duiksteen Weber's Joy.  Nog een slaslak Weber's Joy.

Horseshoe feather duster Weber's Joy.  Kokerworm Webers Joy.

Schorpioenvis Webers Joy.  Duik bij Donkey Beach.

Soort van kanarie op onze autospiegel - Weber's Joy.

De kanarie zat natuurlijk niet onderwater, hij vond onze autospiegel erg interessant en zat zichzelf daar uitgebreid in de bekijken..

En zo is deze week ook weer omgevlogen...

1. Esther mulderije:
    14 juni 2017
    nou het reurpop was weer een succes 14500 mensen waren er het weekend en we hadden weer super weer het is nu hier ook warm we zijn aan het inkuilen gr ons
  2. Silvia Weenink:
    14 juni 2017
    Gezellig hoor, dan was de tent ietsjes voller dan bij ons :-).
  3. Helga:
    14 juni 2017
    Ohhh die ezeltjes wat een dotjes.... werken bij die Patrick lijkt mij leuker dan bij die vd valk. Ben benieuwd
  4. Ania:
    15 juni 2017
    Betaalde baan brengt wel geld in het laatje maar ook vrijwilligerswerk kan heel veel voldoening geven :-)! Suc6 Sil!
  5. JAN ZOETEBIER:
    Recht zo die gaat!!
  6. Silvia Weenink:
    Dankjewel Jan .
  7. Loesmartijn:
    16 juni 2017
    Worden we misschien buren. Zou leuk zijn!
  8. Silvia Weenink:
    16 juni 2017
    Beste Loes, misschien worden we inderdaad buurtjes dat zou leuk zijn.