Week 21 20 t/m 22 september De allerlaatste loodjes, en het laatste rondje door ons huis..

29 september 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Woensdag 20 september, vandaag gaan we voor ons huis tekenen bij de notaris en hebben we weer een hele drukke dag voor de boeg. (what’s new).

We vertrekken op tijd naar Ruurlo en we lopen samen nog even een rondje door het nu helemaal lege huis.  En het voelt niet meer als “ons” thuis, nu het leeg is, is het een mooi groot leeg huis het is goed zo.

En dan echt het laatste rondje, alles is leeg..  Bij Kai hetzelfde alles leeg.

De voorkamer (kantoor) is ook leeg.  De bijkeuken, keuken nummer 3.

De motor van Kai rijdt Richard naar Betsy, Edwin gaat hem daar vandaag ophalen. We zeggen Betsy gedag, genieten nog even van het uitzicht op ons huis en lopen daarna weer richting huis.

Richard brengt de motor van Kai naar Betsy, de motor wordt daar later opgehaald door Edwin.  De laatste keer het mooie uitzicht vanaf Betsy op ons huis.

Om 10.15 komt de makelaar en even later Tom en Anne-Marie, het huis moet officieel worden “opgeleverd”. Het verloopt soepel, de meterstanden worden genoteerd. Als alles is afgehandeld vertrekken we richting Groenlo, met 3 auto’s  in een colonne achter elkaar aan. Om 11.00 uur is de ondertekening bij de notaris en dan is het helemaal officieel, wij zijn geen eigenaren meer. Wij wensen Tom en Anne-Marie heel veel plezier en geluk in “Bakhuus”.

We hebben geen huis meer aan de Vorsterkampweg.

Ons huis met lentetooi.. de krent staat in bloei.  Ik en viooltjes, ik was er dol op.

We hebben nog iets tijd over en rijden even door naar Borculo, ook daar staat een filiaal van een bank waar wij zaken mee doen, ook hier hebben we de adreswijziging doorgegeven.

We hebben zowaar nog meer tijd over en we gaan even een broodje kopen in Ruurlo, die we op de vuist opeten. Ook kopen we voor onze naasten (buurtjes) wat bloemetjes en wat biertjes we willen er nog even langs gaan.

Dan is het inmiddels tijd om Edwin van de trein te halen en rijden we naar de Vorsterkampweg. Het is geen mooi weer, we hopen maar dat Edwin veilig in Meppel aankomt. We spreken af dat hij ons ff appt als hij in Meppel is, wat hij ook keurig gedaan heeft.

Samen met Heintje ging ik naar bloemschikken heb ik vele bloemstukken gemaakt..  Ik vond bloemschikken altijd erg leuk, Richard vond mijn creaties meestal "bijzonder"...  Nog meer  bloemschikken...

Nadat we Edwin hebben uitgezwaaid we gaan bij onze naasten langs om de bloemetjes en de biertjes te brengen en ze tot ziens te wensen. Ik ben de afgelopen jaren samen met Heintje naar bloemschikken gegaan ik vond het heel leuk om te doen. Vele bloemstukken kwamen er naar de Vorsterkampweg, Richard zei meestal dat hij mijn creaties "bijzonder" vond....

15 jaar hebben we in Ruurlo gewoond best een stuk van ons leven en we sluiten dat stuk nu af.

Door en Ben, wij willen jullie hartelijk bedanken voor alles wat jullie voor ons gedaan hebben.

Eik in de mist.  Door en Ben wij willen jullie bedanken voor alles wat jullie voor ons gedaan hebben.

Hierna vertrekken we richting Zutphen, en ja echt.. we hebben nu ineens weer wat tijd..

Tijd om nog meer te shoppen.. Richard is op zoek naar teenslippers en lange dunne katoenen broeken, dat blijkt een lastige opgave want overal ligt er winterkleding in de winkels.

Maar het is dus wel gelukt.. 3 mooie dunne broeken voor Richard.

Ik wil nog een paar bikini’s kopen en slaag bij de sportzaak.

Onze koffers gaan gevuld weer mee terug naar Bonaire.

Na het avondeten gaan we even bij Pa (de vader van Richard) op bezoek want daar waren we door alle hectiek nog niet geweest. Het ging goed met hem, het was fijn om hem even gezien te hebben.

Donderdag 21 september – nog een overdracht

Vandaag is de overdracht van de grond bij de notaris in Borculo, we rijden weer naar de Vorsterkampweg om samen met Geert en Esther naar de notaris te gaan. We zien dat de parkeerplaats bij ons oude huis (Bakhuis) vol met auto’s staat.

Tom en Anne-Marie hebben ook hulptroepen en ze zijn druk bezig. Ik ben stiekem toch wel heel benieuwd wat ze met het huis gaan doen.

De overdracht bij de notaris verloopt nu ook weer soepel.

Zo en nu zijn we ook geen grootgrondbezitters meer.

Nu kunnen we met een schone lei verder, met ons avontuur op Bonaire en dat zit er al snel aan te komen..

Er staan nog een paar administratieve klusjes op de agenda die we bij de Gemeente Berkelland moeten afhandelen:

VOG voor Kai

Uitschrijving Gemeente Berkelland voor Kai

En wij willen graag bij Gemeente Berkelland ons postadres op Bonaire laten aanpassen.

Overigens moesten we voor de spullen van Kai een machtiging voor overleggen, door Kai ondertekend, en ook moesten we een kopie van zijn paspoort meebrengen.

Het bewijs van uitschrijving uit de Gemeente krijgen we niet mee maar, deze zal digitaal naar Kai worden verstuurd.

De VOG wordt aangevraagd, maar zo vertelde de medewerkster, het kan zijn dat deze gewoon naar de Vorsterkampweg wordt gestuurd. Niet echt handig hé als je er niet meer woont!

Deze gaat met ons mee.. Richard heeft hem jaren geleden uit een pand uit Zutphen meegenomen.

We gaan na het bezoek bij de  Gemeente bij Tom en Anne-Marie langs die al druk doende zijn in het huis. We vragen ze of zij deze post willen doorsturen naar Ilse en Edwin (we laten een envelop met adres en postzegels achter), dat willen ze wel doen. Heel fijn weer iets geregeld.

Ik hoop voor Kai dat die VOG er snel is want dan heeft hij zijn documenten compleet en dan kan hij op Bonaire naar de IND.

Onze adreswijzing dat gaat niet zo makkelijk.. we moeten ervoor zijn bij Gemeente Doetinchem!

Bij de RNI afdeling via internet, dat dan wel weer.

Dat wordt een klusje wat ik op Bonaire ga proberen af te handelen.

Morgen gaan we al weer vliegen naar Bonaire de afgelopen weken is de tijd gevlogen en we zijn beiden erg moe maar heel blij dat het achter de rug is.  En dat we alles hebben kunnen afhandelen.

De middag gebruiken we om onze koffers in te pakken. Ik wil graag  4 van mijn orchideeën meenemen, en Richard pakt ze netjes in,  in de handbagage (ik heb hier nog wel een belletje over gepleegd met de douane, het was geen probleem). Één van die orchideeën, de witte is van mijn moeder geweest, die doneerde haar orchideeën als ze niet meer bloeiden aan mij. En bij mij fleurden ze weer helemaal op.

De Orchideetjes hebben de reis overleeft..

Ma had geen groene vingers zeg maar, of misschien kwam het ook wel omdat ze nogal veel sigaretten rookte en de planten daar niet zo op gesteld waren? Als we ze uitpakken in Bonaire blijken ze het te hebben overleefd.

Vandaag weer een drukke dag achter de rug we hebben al de tijd dat we hier waren helemaal geen tijd gehad om bij de broer en zus van Richard aan te gaan.

Maar dat hebben we vandaag ook nog even gedaan, het was leuk om ze allemaal nog even te zien. Tot ziens lieve mensen.

Vrijdag 22 september … daaag koud Nederland, wij gaan weer naar Bonaire.

Door en Ben gaan ons wegbrengen. We staan bijtijds op, zo rond 6.00 uur en vertrekken omstreeks 06.30 richting Schiphol. Ik had ons gisterochtend al ingecheckt en stoelen bij het raam gereserveerd. We zijn mooi op tijd, de koffers kunnen we droppen bij de selfservice.

Even de boardingpass scannen en dan kun je zelf de koffer inchecken.  Klaar voor vertrek naar Bonaire de koffer is gelukkig niet te zwaar.

Als het bagage label eraan zit dan gaat het luikje dicht en verdwijnt de koffer.  Poppetje gezien... kastje dicht.

En er is nog tijd voor een lekker bakkie koffie. Dan zeggen we Door en Ben tot ziens, zij komen ons volgend jaar in mei opzoeken op Bonaire.

Wij gaan nu alleen verder naar de douane. Hier hebben we een beetje oponthoud… we moeten diverse handbagage koffertjes open maken. Maar we zijn ruim op tijd en we hebben geen haast. Na de douane gaan we wat wandelen door alle winkeltjes, ik koop nog een potje parfum.

Richard zit te wachten.. we kregen van KLM nog een flesje water en een reep chocola, lekker.  De KLM kist staat klaar voor vertrek.

En dan is het uiteindelijk tijd om naar de gate te gaan. Als we op de stoeltjes zitten te wachten komen er 2 (grond) stewardessen van KLM langs die iedereen  vragen of ze water en een lekkere reep chocolade willen ja lekker hoor, wat een fijne service.

Laat 4 nou mijn geluksgetal zijn.  En het is mooi weer op Bonaire.

zo te zien is het  mooi weer op Bonaire.

Het vliegtuig staat al aan de gate het boarden verloopt soepel. En ook op de vlucht is niets aan te merken, na 9,5 uur landen we weer op Bonaire.

Roy staat ons al op te wachten, we brengen hem naar “zijn” huis en rijden dan zelf naar “ons ”huis.

Het is verschrikkelijk warm pfft en dan niet alleen omdat wij aan de kou van Nederland zijn gewend. Het is echt kneiterheet ( afgelopen week was het 50! Graden) omdat er weer wat orkanen zijn verderop. Alle wind wordt weggezogen en dan doe de koperen ploert de rest, dát is dan het enige waar wij last van hebben op Bonaire als er orkanen zijn verderop dus eigenlijk moeten we niet zeuren.

We gaan een frietje eten aan de boulevard en plonzen nog even het zwembad in (het water is ook gewoon warm in het zwembad).

Wij vinden dat het nu tijd wordt voor ons om te gaan ont stressen en uit te gaan rusten van de afgelopen tijd en weer in het Bonairiaanse tempo te komen.

Het is alleen wel jammer dat Richard maandag al weer aan het werk moet.

We liggen ’s avonds om 20.00 uur in bed, volledig gesloopt en we slapen als een blok.

Morgen is er weer een mooie nieuwe dag..

Tot zover mijn blogs over de Nederlandse "(vakantie)weken”.

Volgende week gaan we weer van alles bleven op Bonaire..

1. Renée:
    29 september 2017
    Wat fijn om te lezen dat het leegruimen van het huis em de overdracht goed is verlopen en dat alles nu achter de rug is.
    Een fijne en onbezorgde tijd gewenst!
    Groetjes Renée
  2. Erik:
    29 september 2017
    Fijn om te horen dat het goed gegaan is met de verkoop .En nu kunnen jullie onbezorgd gaan genieten van jullie Bonaire.
  3. Lydia & Jan:
    30 september 2017
    Fijn dat het allemaal gelukt is. Drukke tijd geweest en mooi optijd want het wordt hier nu pokke weer.
    Geniet maar lekker en maak de volgende 15 jaar nog mooier als de afgelopen 15 jaar😘🌴🌴🌴🌴🌴
  4. JAN ZOETEBIER:
    30 september 2017
    Zijn wel even grote stappen, veel lef hoor. Veel succes in het nieuwe avontuur.
  5. Silvia Weenink:
    30 september 2017
    Je leeft maar 1x en als je kunt, moet je proberen je dromen waar te maken.. Beter later als we ouder zijn achterom kijken en dan denken, mmm was misschien toch niet zo leuk of het was juist wel leuk. Dan dat je achterom kijkt en denkt we wilden het, we hadden een kans .. maar we hebben het niet geprobeerd. Carpe diem!