Wk 23 2 t/m 7 oktober Silvia gaat op gesprek – Queen Angels snorkelen bij Klein Bonaire

7 oktober 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Maandag 2 oktober sollicitatie en…..

Productief dagje was dit.. strijken, poetsen, boodschappen doen, auto naar Kai en Roy brengen. Roy mag de auto van ons lenen, zijn zus is op vakantie op Bonaire. Het is alleen jammer dat je momenteel nergens benzine kunt tanken omdat er deze week een incident is geweest bij het lossen van een tankwagen en de overheid eerst maatregelen wil treffen om de boel veilig te maken.

Dit is het kind van een grote leguaan ze zijn echt knalgroen als ze jong zijn.  Bruine hagedis, ook mooi.

’s Middags heb ik het sollicitatie gesprek voor de functie van frontoffice desk medewerker (receptie medewerkster). Het gesprek loopt prima, we hebben echt een klik. Ik ben aangenomen en ik mag binnenkort al gaan beginnen, ik heb er veel zin in. Ze mikken op meerdere doelgroepen qua bezoekers en dat spreekt me aan. Ik heb een rondleiding gehad van Greetje, en wat een prachtig resort is het nu al. Als het helemaal af is denk ik, dat het het mooiste resort op Bonaire is. Ze hebben mooie hoogwaardige materialen gebruikt en ook de kleurcombinaties zijn mooi. Het is een plaatje om te zien, het uitzicht, het strand, de kamers het zwembad met zijn poolbar. Aan het einde van het gesprek weet ik dat ik ben aangenomen voor een fulltime job (40 uur per week). Het zal wel even wennen worden van niks naar 40 uur. Ik denk dat ik het best druk ga krijgen komende tijd, misschien heb ik minder tijd om de bloggen, we zullen het zien.

Dinsdag 3 oktober

Vandaag nog even met het blog van vorige week bezig geweest en deze geplaatst. Weer wat gepoetst en gezwommen. Ik weet inmiddels dat ik a.s. maandag word ik verwacht bij mijn nieuwe werkgever voor een training.

Woensdag 4 oktober

Omdat het weer niet erg betrouwbaar lijkt heb ik Rich even met de auto naar het werk gebracht. Later deze ochtend ga ik richting Kralendijk en ben ik samen met Dave naar Telbo geweest i.v.m. het overzetten van het internet. Bij Cobi heb ik me aangemeld voor de snorkeltocht naar Klein Bonaire morgen (oepsss dat had ik dus een dag eerder moeten doen), gelukkig kan ik nog mee. Later in de middag nog even in het zwembad gezwommen en Rich weer opgehaald van zijn werk. Een rustig dagje met hier en daar wat regenbuitjes.

Donderdag 5 oktober Snorkelen bij Klein Bonaire

Als ik Rich uitzwaai zie ik aan de overkant van de weg dat de cactus van Claire en Michiel in bloei staat wat een mooi gezicht.

Cactus in bloei, een zee van bloemen.  Cactus in bloei, een mooi contrast met de blauwe lucht.

Vandaag ben ik met de Queen Angels mee geweest op de watertaxi naar Klein Bonaire. Helen zit er aan te denken om ook een Sealife camera te kopen, ik leen haar die van mij vandaag zodat ze kan testen of hij haar bevalt. Het is er mooi, in de diepte zien we een grote schildpad voorbij komen. De duikspot heet Knife maar je kunt er ook prima snorkelen. Bij de boot hangt een French Angelfish en deze is helemaal niet verlegen hij komt nieuwsgierig heel dicht bij. Ik denk dat hij gevoerd wordt want hij neemt zelfs een hapje uit het touwtje waaraan mijn duiktonnetje hangt.

Snorkelen Klein Bonaire, de watertaxi ligt al klaar.  Snorkelen Klein Bonaire, Watertaxi nodig?

Snorkelen Klein Bonaire, met dank aan Helen voor de mooie foto.  Snorkelen Klein Bonaire, doe es gek...

Snorkelen Klein Bonaire, een brutale French Angelfish.  Snorkelen Klein Bonaire, mooi is hij wel..

Snorkelen Klein Bonaire, deze hoeft zich geen zorgen over de make up te maken..prachtig.

Het was weer gezellig, Gerbrie en een aantal andere Queens delen drankjes en koekjes uit en ik krijg warme chocolademelk met een koekje. Lekker na het zoute water. Sonja een oud (ere?) lid is vandaag ook mee geweest het is een dame op leeftijd. Ik heb respect voor haar dat ze met ons mee ging op de wiebelige boot en ze óók het water opzocht om te snorkelen! Ze heeft het reuze naar haar zin gehad, net als wij allemaal volgens mij. Op de boot doe ik mijn droge kleren aan, mmm dat is niet helemaal mijn ding, het waait en het is wiebelig.  Maar leuk was het, ik heb een gezellige ochtend gehad.

Vrijdag 6 oktober – mooie witte bloemetjes en boekhouding

Zoals al eerder vermeld, staat er bij Claire en Michiel in de tuin een grote cactus prachtig in bloei, Claire verteld me dat de bloemen maar 1 nacht bloeien. Ik maak er een paar mooie plaatjes van. In hun tuin staan nog meer mooie bloemen, waaronder ook de Bonairiaanse Oleander. En een Jasmijn met heerlijk ruikende bloemetjes. Het is jammer dat ik geen luchtjes kan meesturen op het blog.

Cactus in bloei, het is maar 1 dag dan verwelkt deze schoonheid.  Witte jasmijn bij Claire en Michiel in de tuin en hij ruikt heerlijk..

Bonairiaanse Oleander, deze ruikt niet.

Ik bewerk de snorkelfoto’s die Helen gisteren heeft gemaakt en mail ze naar haar. Om 10.00 heb ik een skype afspraak met Edwin, de btw en de balans moet worden gedaan. We zijn er wel even mee bezig, maar nu is alles afgerond,ik ben er blij mee. Dankjewel voor je hulp Edwin.

Zaterdag 7 oktober boodschapjes en verf en we hebben wat te vieren..

Vandaag weer de boodschapjes en de was gedaan, nog even en dan komt de container aan met onze eigen wasmachine. Fijn, dan hoeven we niet meer naar de wasserette. We gaan verf uitzoeken voor ons boven appartement, we willen op de slaapkamer één wandje een vrolijke kleur geven. Richard is volgende week vrij we hebben dan tijd om “ons” huisje te gaan schilderen. Als we terug komen van het boodschappen doen zie ik in mijn mail het rooster voor volgende week, 5 dagen werken. Ik kan Rich niet zoveel helpen als ik had gehoopt. En Rich zegt.. "ach ik ben het wel gewend..."

Feestje.  Lekkere cocktails.  Biertje..

Vanavond gaan we eerst een drankje doen aan de pier met Roy en Sandra, Kai hadden we ook uitgenodigd maar die moest helaas werken. Rich en ik  kennen elkaar vandaag 38 jaar, da’s best lang, maar de tijd is omgevlogen. Om het te vieren willen vanavond ook nog een hapje gaan uit eten.

Tot zover deze week, volgende week word het voor mij een drukke week dus ik weet niet of ik nog tijd heb om te bloggen.. We zullen zien.

1. Jrouwenhorst:
    veel succes met je baan
  2. Mirjam B:
    7 oktober 2017
    Wat geweldig Sylvia! Je hebt een baan. Klinkt goed. Heel veel succes en natuurlijk even weer je draai vinden. Groetjes Mirjam, Jeroen, Djemi en Mirre.,
  3. Erik:
    7 oktober 2017
    Super om te horen dat je een baan gevonden hebt, we wensen jou dan ook alle succes. Gr Erik
  4. Lydia & Jan:
    8 oktober 2017
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan Sylvia. Mooi hoor. En jullie kennen elkaar al 38 jaar dat hoor je niet veel meer behalve wij dan. Wens je veel plezier. Dikke pakkerd voor jullie 🥂 proost.
  5. Gerrit Essink:
    8 oktober 2017
    Gefeliciteerd, Sylvia. Mooi om te horen.
  6. Silvia Weenink:
    9 oktober 2017
    Dank jullie allemaal voor de leuke reacties.
  7. Edwin:
    10 oktober 2017
    Graag gedaan! Veel succes met de nieuwe job!
  8. Joost:
    10 oktober 2017