22-23-24 juli motormuisje, ijsss, eten, Peña, pups en meer.....

22 juli 2018 - Deventer, Nederland

Zondag 22 juli motermuisje, ijsssssssssss en eten heel veel eten….

We hebben lekker geslapen alhoewel we wel weer vroeg wakker zijn. Na het ontbijt mag ik even een stukje op de motor van Rick rijden. Eerst wat onwennig maar al snel weet ik weg te rijden. Het is Leuk! Misschien voor herhaling vatbaar?

Op privé terrein een stukje gereden op de motor van Rick.

In de middag gaan we Deventer in, mooie stad met prachtige architectuur.

Deventer, de grote kerk, leuk om te wandelen hier.

Deventer, binnenstad mooie geschilderd.Deventer, leuk detail.

Deventer binnenstad, mooie architectuur.Deventer binnenstad, prachtige oude gevels 2.

Deventer binnenstad, prachtige oude gevels 3.

Het is weer een hele warme dag, we slaan de lunch over maar we hebben wel allemaal zin in een ijsje. Laat er nou een lekkere ijszaak zijn… Als we dichterbij komen zien we iets vertrouwds…. Gio’s huh? Ja hoor het is een Gio’s en als we de zaak binnenlopen zien we dat er een scherm aan de muur hangt waarop een reclamefilmpje van Bonaire draait. Het is een zelfde zaak als op Bonaire en het ijs smaakt ook hier heerlijk.

Deventer, en hoe heet deze ijszaak?? Juist ja Gio's, net zoals die op Bonaire.

Deventer, een leuk bord buiten bij Gio's.Deventer, en dan zien we een ijs zaak.. het weer is er prima voor geschikt..

Deventer, binnen in Gio's, wat schetst onze verbazing? Ja hoor reclame voor Bonaire.Deventer, ijs kiezen bij Gio's.

Deventer, net als op Bonaire.. lekker veel soorten ijs.

Na het ijsje gaan we richting de IJssel, we strijken neer op een terras en onder het genot van een drankje genieten we van het uitzicht.Later die middag vertrekken we met de boot naar de overkant waar een truckfood festival gaande is. Hier is het ook gezellig druk, veel verschillende zaakjes die hun eetwaren aan de man brengen.

Deventer, we gaan met de boot naar de overkant want daar is een eet festival..

Deventer mooi uitzicht vanuit de boot 1.Deventer, mooi uitzicht vanuit de boot.

Deventer, op de boot, onderweg naar het eet festival.Deventer, onderweg naar het eet festival.

Deventer, foodfestival, het was gezellig.Deventer food vestival, en bier kon je krijgen in een plastic beker met een visje erop..

Deventer, Foodfestival truck 1.Deventer, Foodfestival truck 2.

Deventer, Foodfestival truck 3.

Het was gezellig vandaag.

Maandag 23 juli terrasje in Lochem gepakt..

Rick en Ilse vertrekken naar hun werk en wij nemen afscheid van hen, wij zullen later die dag vertrekken richting Zutphen. We winkelen nog even wat in Deventer en vertrekken in de middag richting Zutphen we gaan naar Door en Ben. Ik heb om 17.00 afgesproken in Lochem met Marjo een oud collega van me om gezellig wat te gaan drinken.

Lochem, samen met Marjo.

Het is zo leuk om Marjo weer te zien het is een schat, we hebben veel om bij te praten en de tijd vliegt. Voordat ik het in de gaten heb is het helaas alweer tijd om afscheid te nemen. Maar we gaan zeker contact houden. ’s Avonds bij Door en Ben staat er macaroni op het menu, lekker hoor. Ook hier is het gezellig.

Dinsdag 24 juli – een druk programma vandaag we gaan richting Arnhem eerst naar Peña dan richting Heteren en vervolgens naar Tiel en we slapen bij Helga en John in Drunen. Na het ontbijt bij Door en Ben met heerlijke krentenbollen en andere lekkere dingen vertrekken we richting Arnhem. We gaan eerst bij Peña langs. Ik heb zo veel zorgen van hem gehad sinds dat we hebben gehoord dat hij Droes had. Ik hoop zo dat het nu goed gaat met hem en dat hij een fijne oude dag heeft. Marga is werkzaam op de manege waar Peña eerst stond en zij heeft aangeboden om hem bij haar op stal te zetten nadat bleek dat hij geen drager van Droes was.In de auto zit ik eerst geruime tijd met de Tom Tom te prutsen het ding doet het eerst niet. Uiteindelijk krijgen we hem toch aan de praat en stuurt hij ons keurig naar Groessen. Want daar woont Peña nu bij Marga. Eenmaal aangekomen worden we hartelijk onthaald. Ze wonen er prachtig in een verbouwde boerderij, buitenaf. Dan gaan we naar de wei waar de paarden staan, het is weer heel erg warm en daarom staan de paardjes ‘s middags op stal en gaan ze in de vroege ochtend en in de avond op de wei. Dan zie ik voor het eerst in september mijn paardje weer en wat ziet hij er goed uit. Hij komt al naar het hek gelopen en ik haak het haltertouw aan zijn halster en neem hem mee. In de stal doe ik hem zijn vliegenkap en halster af, Peña laat zich door mij nog even knuffelen. En begint ook aan het heerlijk ruikende hooi wat voor hem klaar ligt te knabbelen.

Peña, ik ben zo gerust gesteld nu, hij heeft het super goed bij Marga. Ik werd er blij van.

Peña, even snuffelen en knuffelen.

De stallen zien er ook prima uit, lekker ze staan op een dik pak zaagsel met vlas. Het andere paard Hodor is enorm (in mijn ogen dan). Ik ben helemaal blij als ik zie hoe goed Peña het nu heeft. Hier heeft hij het goed, ze zorgen goed voor hem. Dit is wat ik voor hem wenste, een fijne oude dag. Dankjewel Marga dat je Peña dit nieuwe thuis hebt gegeven. Marga biedt ons koffie aan en natuurlijk blijven we nog even en kletsen wat bij. Ik hoor nu pas dat Peña bijna dood is geweest toen hij Droes had. Hij had het zo erg dat hij helemaal niet kon eten. Een van de vaste medewerksters op de manege Laura was dol op Peña en zij heeft hem erdoor gesleept door hem handjes met voer te geven, dankjewel daarvoor! Ook dank aan de vrijwilligers die een grote bijdrage hebben geleverd door te helpen. We verlaten Groessen met een heel goed gevoel.

Na de koffie vertrekken we richting Arnhem, we willen nog even wat winkelen. In een bloemenwinkel is het weer feest voor mijn ogen..

Arnhem, in een bloemenwinkel, feest voor mijn ogen zoveel kleuren.

Arnhem, in een bloemenwinkel, die hebben ze op Bonaire niet.Arnhem, mooi bloemen aan de lantaarnpalen ik geniet ervan.

Arnhem, mooi een roos.

Pfft wat een drukke stad is het, we strijken in de middag neer op een terrasje en lunchen daar. Leuk mensen kijken. Daarna vertrekken we richting Heteren, we gaan op bezoek bij Tamara en Jan. Jan kent Rich nog van vroeger toen ze samen bij de zelfde werkgever werkten. Jan en Tamara lezen ook trouw het blog. Ook hier worden we hartelijk onthaald, het is een gezellige boel bij Tamara en Jan. Ze fokken met bruine labradors en momenteel is er een nestje. De hondjes hebben een eigen deel in de woonkamer, zo schattig om te zien dit jonge spul. Rich en Jan halen oude herinneringen op, gezellig is het zeker.

Heteren, bij Tamara en Jan, ze hadden een nestje met bruine Labrador pups, schattig.

Als de tijd verstrijkt wordt het tijd om weer verder te gaan. We hebben namelijk nóg een afspraak staan vandaag. We hebben met Helga & John en Anita & Frans afgesproken om samen te aan uiteten in Tiel. Onderweg stopt Rich nog even bij een wegrestaurant, ik wil er netjes uitzien dus heb ik een ander setje kleding meegenomen. Op het toilet ontmoet ik een vrouwelijke medewerker die aan de weg werkt. Ze vertelde me dat ze het bijna aflegt in de hitte met de kleding die ze aanheeft. Ik geloof dat gelijk want het is idd smoorheet, zelfs als je geen dikke lange broek etc aan hebt. Het is peentjes zweten vandaag. In Tiel maken we kennis met een voor ons nieuwe manier van parkeergeld betalen… (op Bonaire hebben ze gelukkig dát nog niet ontdekt, parkeergeld betalen). Niet met geld betaal je tegenwoordig, nee dat is zo ouderwets. En ook niet met pinnen, waar wij al enigszins aan gewend waren.. Hier moest je je gegevens invoeren en je bankpas in het aparaat steken en dan wordt er geld afgeschreven op het moment dat je vertrekt en betaal je op die manier nooit te veel/te weinig. Dat is best een handig systeem vinden wij. Brasserie De Buurvrouw is snel gevonden, en Frans en Anita zijn er al. Helga en John komen ietsjes later ook. We besluiten gezien de hitte en de vliegen om binnen te gaan zitten. Prima beslissing, hier is het ook niet zo warm. Leuk om mijn broer, zus en zwager en schoonzus weer te zien.

Tiel uiteten, eerst amuses..

Tiel, uiteten bij De Buurvrouw met Frans & Anita en Helga & John.

Het eten smaakt prima, we krijgen eerst een amuse en er staat voor ieder wel wat lekkers op de kaart. Het is reuze gezellig het eten smaakte prima en het personeel is ook vriendelijk, toiletten… brandschoon.

Tiel uit eten, Richard en Frans.

Tiel uit eten, met zijn allen op de foto het was gezellig.

We beloven een positieve recensie achter te laten op internet en dat doe ik later dan ook.Na het eten vertrekken we richting Drunen, we slapen vannacht bij Helga en John. Ook hier staat er een lekker bedje voor ons klaar. Helga vraagt hoe laat we meestal op zijn … “wel vroeg hoor, we zijn altijd heel vroeg wakker meestal tussen 07.00 en 08.00” zeg ik… Ahum.. normaal wel dus maar de volgende ochtend als ik op mijn horloge kijk is het 09.30…, we hadden het blijkbaar nodig. Hier ook een heerlijk ontbijt. Daarna gaan we samen met John richting Drunen, Rich heeft wat kleding nodig voor zijn werk. En John weet dat er een goede herenmode zaak in Drunen opruiming heeft.

Drunen, de zaak van Geert.

Dat blijkt ook zo te zijn, echt mooie kleding, en wat ook fijn is, iemand die ons goed helpt.Richard slaagt prima en bepakt en bezakt vertrekken we uit Drunen richting Zaltbommel..

In mijn volgende blog.. een parasol met kuren, mooie gebouwen in Zutphen, en we gaan naar Wim en Wilma...