28 en 29 juli 2018 - warm warm, en een hele rustige activiteit, verrassing een leuk cadeau..

28 juli 2018 - Zutphen, Nederland

Zaterdag 28 juli 2018 - peentjes zweten en gezellig een dagje uit..

Volgens mij was dit de warmste nacht tot nu toe. Pfft wij zijn echt wel iets gewend maar dit was zelfs voor ons te warm. We hebben vannacht het kantelraam helemaal open gezet want het was niet te harden zo warm op de zolder, we dreven ons bed bijna uit.

warm warm...

Maar goed, vandaag hebben we weer iets leuks op het programma staan. We proberen eigenlijk ieder jaar iets leuks te doen met de broer en zussen van Richard. En vandaag gaan we gezellig met zijn allen naar Deventer met de trein …  de “activiteit” met de trein gaan met zijn allen. Door was in die week al even naar het station geweest en ze had het één en ander uitgezocht, we zouden met korting kunnen reizen (omdat zij een abonnement had) . Alleen toen het puntje bij paaltje kwam klopte dit niet helemaal….. we zouden eerst allemaal een pasje moeten kopen. Door was helemaal niet te spreken over deze gang van zaken, want dát hadden ze haar niet verteld. Maar er was niets aan te doen. Uiteindelijk hebben we (bijna) allemaal een “gewoon” kaartje gekocht. Toen op zoek naar de trein, die kwam er net aan. Toen we instapten had ik al gezien dat we in een “stilte”coupé gingen zitten en ik had dit ook gezegd. Maar dat heeft blijkbaar niemand gehoord of bemerkt. Petra had wel zin in een gezellig praatje, dát mag natuurlijk niet als je in een stilte coupé zit.

Sssssssssst het is een stilte coupé!  En ook niet-zingen!

Broers en zussen dag... in de "stilte" wagon.. de dames vonden het moeilijk hoor.. stil zijn.   Broers en zussen dag.. en in welke trein zaten we? Juist ja in een stilte wagon, hilarisch..

Het leidde wel tot hilarische gezichten en geproest, de dames hadden moeite om niet te kletsen… De mannen vonden het wel prettig, deze heerlijke rustige activiteit dat wel…

Eenmaal in Deventer aangekomen zijn we naar het centrum gewandeld, de heren gingen op het terras zitten en de dames zijn aan het winkelen geslagen.

Deventer binnenstad, mooi geschilderd 2.  Deventer binnenstad, de oude vrouwengevangenis..

Het was weer erg warm en benauwd. Gelukkig er kwam en enorme regenbui en toen werd het wat aangenamer. Nadat we klaar waren met winkelen, hebben we de mannen opgezocht en zijn we lekker met zijn allen wezen uit eten.

Broers en zussen dag, de dames hadden gewinkeld, de heren op het terras gezeten...  Het broers en zussen uitje.. de koude kant mocht ook mee. de activiteit.. reizen met de trein..

Daarna weer met de trein naar Zutphen. En met het fietsje weer naar huis, we hebben deze vakantie meer gefietst, dan dat toen we in Ruurlo woonden in en heel jaar fietsten… Maar niet verkeerd hoor, eigenlijk heel leuk.

Zondag 29 juli 2018 - wat een leuke verrassing

Vandaag gaan we naar Oom Jan en Tante Lydia toe. Op de koffie, zo leuk om hen weer te zien. Ze volgen ons trouw via het blog. Ze wonen heel hoog in een prachtige flat met mooi uitzicht. We werden warm onthaald. En… ze hadden een heel leuk cadeau voor ons.

Wat een superleuke verrassing dit cadeau van Oom Jan en Tante Lydia!  Wat een superleuke verrassing een fotoboekje van de bruiloft van Ilse&Ed van Oom Jan en Tante Lydia.

Tante Lydia (handig als ze is met de computer) had voor ons een foto boekje laten drukken van de bruiloft van Ilse en Edwin echt zo leuk! Die gaat zeker met ons mee in de koffer!

We hebben koffie met een beschuit met  verse aardbeien en slagroom gehad mmm, en natuurlijk lekker bijgekletst.

In het volgende blog..

Varen varen over de baren en vooruit met de geit… wel een hele klus….

1. Lydia:
    2 september 2018
    👍👍👍👍👍👍
  2. Silvia Weenink:
    4 september 2018
    tx Lydia 😁.
  3. Helga:
    6 september 2018
    bijkomen van de vakantie in Nederland ha ha
  4. Silvia Weenink:
    6 september 2018
    Ja daar heb je wel een beetje gelijk in, bij moeten komen van de vakantie...