29 december 2018 t/m 1 januari 2019 we doen het rustig aan…. Of toch niet…

29 december 2018 - Deventer, Nederland

Zaterdag 29 december een rustig dagje

Het was gisteravond toch best laat geworden.. eerst dat concert toen nog de friet.  We hebben het rustig aangedaan. Natuurlijk was er weer een heerlijk ontbijt waar we met zijn allen van genoten hebben. Helaas moest Ilse even weg, ze kreeg een oproep en ze had dienst. Even na de middag zijn we richting Deventer gegaan. Rich en ik zijn even de stad in geweest en hebben wat er gewinkeld en rondgeneusd. En van de markt genoten, waar we bij een viskraam een bakje met kibbeling soldaat hebben gemaakt, lekker.In een bloemenzaak kan ik het niet nalaten om even wat plaatjes te schieten van de prachtige kerstversieringen. Van Flamingo’s tot kameleons hangen en zitten in de takken mooi!

Kerstversieringen maar dan anders.. overigens ze waren wel aan de prijs € 25,- per stuk.Bloemen bloemen..Kerstversiering in de vorm van een Flamingo.

Ook scoor ik een cadeautje om aan een mede Queen Angel te schenken tijdens onze jaarlijkse nieuwjaarslunch. Deventer is overigens qua architectuur erg mooi met prachtige gevels.  ’s Avonds stond er hachee op het menu met rijst natuurlijk, de jongens hadden heerlijk gekookt. Lekker hachee, we eten het op Bonaire ook wel eens maar niet zo vaak.

Zondag 30 december even naar Zutphen

Vandaag gaan we even naar Zutphen, eerst even langs Twello langs een tuincentrum om een ruikertje voor Ma te kopen. Ook hier weer prachtige kerstversieringen. Ik koop nog een paar kleine dingetjes waaronder een paar amaryllisbollen, arme Rich hij krijgt het nog zwaar met het inpakken van alle spullen… Gelukkig hadden we 1x handbagage en 1 koffer leeg meegenomen.  Ik hoop dat ik er op Bonaire bloemen uit de amaryllisbollen kan krijgen we zullen zien. Soms vragen mensen wel eens of ik ook iets mis op Bonaire.. Nou bloemen dat mis ik wel een beetje, de vele bloemenwinkels waar ze van die grote buitensporig grote boeketten met allerlei verschillende bloemen erin verkopen of van die mooie arrangementen maken met bijzondere dingen erin. Als we het tuincentrum binnenkomen worden we aangesproken.... door een papegaai.

In dit tuincentrum werd je begroet door een sprekende Ara.Wat mis je uit Nederland.... nou afgezien van familie en vrienden.... bloemenBloemen in mijn favoriete kleuren...Ik kan het niet laten.. nog een kleinigheid om mee te nemen..

Sinds korte tijd is bij v. Tweel op Bonaire ook een bloemenafdeling die best mooie dingen verkoopt.  Nadat we een mooi boeket hebben gekocht voor Ma gaan we naar Zutphen. Moeder is in opgewekte stemming en ze lacht veel. Fijn om haar gezien te hebben, Pa komt er even later ook en hij zorgt ervoor dat Ma allerlei lekkere hapjes krijgt. Waaronder een gebakje, ze smult ervan.

Bij Ma zijn we ook langs geweest, ze was vrolijk.

Dan gaan we richting Warnsveld, naar Frans en Anita. Nu zijn ze wel thuis, en we hebben het gezellig. Ook hier maken we even een Kerstboom foto met zijn vieren.

Bij Frans en Anita was het gezellig, even poseren bij de Kerstboom.

Daarna is het tijd om weer richting Deventer te gaan. Als we thuis zijn gaan Rich de stad in op de fiets naar de Bioscoop naar Aquaman. Leuke onderhoudende film, maar geen hoogstandje qua acteren maar wel hele mooie special effecten. Er gebeurde nog iets grappigs.. we kregen toen we onze kaartjes lieten zien beiden een 3d bril en toen de film was afgelopen stond er een jonge man beneden aan de trap met een lege box. Ik dacht dat het de bedoeling was dat je dan die bril weer inleverde (want dat ben ik zo gewend). Toen ik het Rich vroeg had de jongeman gezegd dat het alleen voor de glazen was.. huh dacht ik dat is raar.. dus het montuur mag je houden en dan de (brillen)glazen in die box??!! Echt een beetje raar vond ik dat…. Dat bleek ook wel,  want de bril hebben we in zijn geheel mogen houden en met glazen werd bedoeld de plastic bekers die mensen hadden gebruikt voor hun drankjes 😂 . Na de bioscoop besloten we om even een drankje te gaan drinken in een kroegje op de markt. Het was vies weer, het miezerde en het was grijzig.. Nadat we Ilse en Rick hadden geapt kwamen ze hier ook (lopend) naar toe, ze wonen heel dicht bij de stad.

Nog een dingetje van ons "to do " lijstje, eten bij de Chinees en het was erg lekker.Richard en Ilse bij de Chinees in Deventer.Ik samen met Rick bij de Chinees in Deventer.

Na een paar drankjes gingen we vervolgens uit eten bij de Chinees. En dát smaakte uitstekend, ik kan me niet heugen wanneer we voor het laatst Chinees hebben gegeten. Jammer dat dit zo “uit” is geraakt bij de Nederlanders. De Chinees in Deventer in de buurt van het station is echt prima. Het was er helemaal niet druk maar alles was heerlijk op smaak, spicy en de groenten knapperig en fris. Jammie, ik vrees dat we weer een aantal kilo’s erbij hebben als we terug vliegen naar Bonaire en daar bedoel ik niet alleen de koffers mee……..

Maandag 31 december oudejaarsdag met gehakt en oliebollen en we gaan weer mensen verrassen..

Vandaag is het oudejaarsdag en er wordt al best veel geknald her en der.  Rich en ik wandelen de stad in, eerst gaan we even lunchen bij een gezellig aangeklede tent ik houd het simpel en neem een tosti hawai.

Lekker geluncht...Mooie aankleding hier..

Ik scoor nog ff twee paar oorbellen voor weinig. We moeten ook nog wat boodschapjes doen, jammer dat we de fiets niet bij ons hebben tis toch wel een gesleep met alle spullen. Vanavond zullen wij voor het eten zorgen en er worden gehaktballen gemaakt door Richard en gekookte andijvie met een papje staat er op het menu, hoe Hollands is dat. Als we thuis komen gaan we even aan de slag voor de mise en place voor het eten, Ilse en Rick hebben vandaag beiden nog gewerkt en zij kunnen nu ook een keertje aanschuiven.

En wat eten we vanavond... juist gehaktballen a la Richard.

Ik wil  ook bij Rick en Ilse nog een “kerstboom foto” dat heeft wat voeten in de aarde (de belichting kregen we maar niet voor elkaar) maar het lukt uiteindelijk toch.

Bij Ilse en Rick, zo leuk om onze kinderen te zien.

Na het eten gaan wij richting Zutphen naar Cor en Marjon, Door en Ben zullen ook naar hier komen en we gaan er een gezellige oudejaarsavond van maken. Er staan oliebollen van de bakker op tafel, en hiervan nemen we er natuurlijk allebei eentje. De avond gaat eigenlijk best snel voorbij er is genoeg om over te kletsen en voor we het weten is het alweer 12 uur. Tijd om  te proosten en iedereen een geweldig 2019 te wensen met veel geluk en gezondheid.

Oudejaarsavond bij Cor en Marjon. Gelukkig Nieuwjaar allemaal.

Niet lang daarna gaan wij vertrekken, richting Ruurlo we gaan onze oude buurt verrassen. We weten namelijk dat er op oudejaarsavond na 12 uur een gezellig samenzijn is bij René en Jolanda onder de carport en we willen daar onverwachts verschijnen. Ik rijd naar Ruurlo en onderweg wordt er nog best veel en lang door geknald met vuurwerk. Ik heb het er niet zo op en ik ben blij als we in het buitengebied van Ruurlo rijden, hier is het rustig. Eerst gaan we bij Betsy langs, helaas ze is niet thuis erg jammer. Dan rijden we naar René en Jolanda, ook daar onder de carport is het verdacht donker.. oeps is het veranderd is het vanavond ergens anders? Tja wij weten het niet… dan als we op de oprijlaan lopen zien we wat bedrijvigheid in huis. En ja hoor, het feestje is naar binnen verhuist.

Nieuwjaarsnacht, onverwacht bij de oude buurtjes langs. Ze waren verrast.Geert geloofde zijn ogen bijna niet, en ook Esther was erg verrast.

Wat ontzettend leuk om iedereen weer te zien, en ook zo gezellig ook.  Als Geert mij ziet is hij met stomheid geslagen en kijkt hij om zich heen totdat hij Richard ziet, pas dan realiseert hij zich dat wij het zijn volgens mij.  Ik zou eigenlijk terug rijden naar Zutphen en we zouden bij Door en Ben gaan slapen maar… we worden door Geert en Esther uitgenodigd om bij hen te blijven slapen. Dat slaan we niet af want dan kan ik ook een wijntje drinken. Ik had ons “geheimpje” trouwens bijna verklapt.. want toen we bij Helga en John in het tuincentrum echt mooie visjes hadden gezien in een aquarium en ik daar een foto van had gemaakt..

Hier ben ik bijna de mist mee ingegaan...

En deze foto op Facebook had gezet en erbij vermeld, mooi visje in NL. Ik kreeg binnen no time een messenger berichtje van Moniek (één van onze oude buurtjes) of we in Nederland waren. Oeps…. Ik heb gauw de tekst aangepast en haar gevraagd of ze het voor zich wilde houden. Dat heeft ze gedaan, bedankt Moniek. Het wordt laat of vroeg net zoals je het wil noemen want, we liggen pas rond 05.00 in ons mandje…..

Het was gezellig druk bij Jolanda en René.Het was gezellig bij Jolanda en René.

De volgende dag heb ik berouw na de zonde als jullie begrijpen wat ik bedoel, maar goed ik was er zelf bij dus.. Geert en Esther stonden rond 9.15 weer “fris en fruitig” in de melkstal… Wij kwamen rond 10.00 naar de boerderij waar de koffie klaar stond en het een warm weerzien was met Hendrik en Heintje.

Bij Hendrik en Heintje, gelukkig nieuwjaar wensen, als vanouds gezellig.

Na de koffie zijn we doorgereden naar Gerrit en Gerrie want zij waren gisteravond niet bij René en Jolanda. Ook Aaltje komt ons even begroeten, leuk om iedereen even gesproken en gezien te hebben.

Gelukkig Nieuwjaar wensen bij Gerrie en Gerrit, ook zij waren verrast.

En dan de laatste stop in Ruurlo, bij Betsy, gelukkig ze is nu wel thuis, het lijkt alsof de tijd heeft stilgestaan. Het blijft allemaal zo vertrouwd ons “oude” buurtje.

Onverwachts bij Betsy langs, ze vond het leuk. Fijn om elkaar weer gezien te hebben.

En dan is het tijd om naar Zutphen te gaan want ook hier willen we nog even onze nieuwjaarswensen overbrengen.. We gaan naar Pa en daar treffen we Door en Ben en Cor en Marjon en we gaan ook nog even bij Petra en Henk langs. De hondjes zijn al goed gegroeid in een paar dagen tijd.

Petra en Henk hadden kerstnacht een nestje met pupjes gekregen. 6 waren er blond en 1 was er zwart.

Dan is het tijd om door te rijden naar Wilma en Bertie waar Ilse en Rick zijn, na ook hier even de beste wensen gedaan te hebben en een drankje gedronken te hebben gaan we met zijn viertjes weer richting Deventer. We zijn blij dat we iedereen weer even gezien hebben, maar het moet gezegd… ’t was ook best vermoeiend zo...we liggen er niet zo laat in die avond.

In mijn volgende blog..

Nog heel even een paar daagjes uitrusten een paar vinkjes zetten op ons to do lijstje en het einde van de vakantie komt in zicht.. Bonaire here we come.

1. Lydia:
    23 januari 2019
    Ik lees het al jullie hebben genoten van alles en ierdereen.🌷🥀🌺
  2. Helga:
    26 januari 2019