8 augustus 2018, lekker ontbijt, we vliegen naar Bonaire en een minder leuke verassing ....

8 augustus 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Woensdag 8 augustus 2018 – lekker ontbijten.. we vertrekken weer en een minder leuke verassing.

We worden uitgerust wakker en pakken op het gemak de laatste spulletjes in. Eerst gaan we even ontbijten beneden voordat we met de shuttle richting Schiphol gaan.We worden aangenaam verrast door het mooie ontbijtbuffet, dit is wel heel prima.

Amsterdam voordat we naar de luchthaven gaan eerst ff ontbijten...  Amsterdam, voordat we naar de luchthaven gaan genieten we van een uitgebreid ontbijtbuffet.

Er is echt keuze genoeg en we laten het ons dan ook goed smaken. Na het ontbijt halen we onze koffers op, betalen de rekening en stappen in de shuttle bus die al klaar staat. Het is een vlotte rit zonder tussenstops. Eenmaal op Schiphol aangekomen gaan brengen we de koffers weg en gaan we door de douane. We zijn mooi op tijd, we slenteren nog wat door de winkeltjes en gaan dan richting de gate.

Amsterdam Schiphol, we wachten bij de gate.   Amsterdam Schiphol, we gaan heel ouderwets met een bus naar het vliegtuig.

Als we er een tijdje zitten krijgen we te horen dat we niet via een slurf het vliegtuig zullen ingaan maar met bussen zullen worden gereden.Dát is ouderwets, met een bus naar het vliegtuig. Op Bonaire is dat niet anders, want daar zijn geen slurven ook omdat het vliegveld zo klein is.Maar op Schiphol poeeh dat is lang geleden dat we op Schiphol met een bus naar een trap gereden zijn.

Amsterdam Schiphol, het vliegtuig staat wat verder weg klaar.

Het wachten is op de bussen en als wij (bij de laatste groep) beneden staan te wachten weigert de draaideur… het duurt geruime tijd voordat het probleem is verholpen. Eenmaal in het vliegtuig zoeken we onze (tijdelijke) plaatsen op, we zullen als we geland zijn op Aruba op andere stoelen moeten gaan zitten. Dit kon helaas niet anders.. maar goed we zitten niet in de middenrij en met 2 stoelen naast elkaar dus we vinden het niet zo’n probleem.Ik zit me niet echt te verheugen op de reis van 12,5 uur (omdat we een tussenstop hebben 3 uur langer dan anders) ook omdat de heenreis zo vermoeiend was.

In de lucht.. we hebben al een heel stuk afgelegd, volgende stop is Aruba.  In de lucht, mooie foto van de wolken.

Maar….. het valt me mee.. of het nou komt doordat we een dagvlucht hebben ik weet het niet, maar zelfs ondanks dat de reis langer duurt ervaar ik dit absoluut niet zo. Het entertainment systeem werkt naar behoren, het eten is lekker, de crew is aardig kortom een prima reis gehad.

Aruba, we zijn geland, ff het vliegtuig uit en dan verder naar Bonaire.

Het even uitstappen op Aruba is zelfs niet erg.. wel pakken we onze handbagage spullen vast over zodat die dicht bij onze “nieuwe” stoelen ligt. Daarna lopen we de luchthaven door, krijgen we weer een douane check, waarbij we ook de schoenen uit moeten doen en kunnen dan weer instappen.

Na een voorspoedig vluchtje van 20 minuten landen we op Bonaire, daar is het (best lang) wachten op onze koffers. Gelukkig ze zijn er en dan lopen we door naar de aankomsthal. Wij hadden verwacht dat Rob er zou zijn maar helaas ..hij is er niet. Als ik na een tijd hem bel blijkt dat hij ons nog niet had verwacht en hij eerst even onze auto moet ophalen.

Als we hem vast tegemoet lopen komt hij er net aan. We worden hartelijk begroet, maar …. Rob verteld dat hij een aanrijding heeft gehad toen hij onderweg was om ons op te halen.. Niet zijn schuld maar hij vindt het wel heel erg vervelend, gelukkig zijn er geen slachtoffers gevallen, dat is dan een geluk bij een ongeluk.. Als we de schade bekijken zien we dat er toch wel wat lelijke deuken en krassen op de bumper en op de zijkant van de auto zitten…Maar Rob verzekerd ons dat het goed gaat komen .. we zullen zien.

Aanrijding auto 3.  Aanrijding auto 2.  Aanrijding auto 1.

In mijn volgende blog.. heerlijk, we duiken er weer in en blij met de oplossing….

1. Lydia:
    16 september 2018
    Ik wacht alweer op je volgende verhaal. En blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen.
  2. Silvia Weenink:
    18 september 2018
    Hoi Lydia, ik hoop dat je van de "gewone" Bonaire verhalen ook zult genieten.