3 en 4 en 5 augustus 2018, Vissen, Bianca, strand en we zitten in een loveseat...en meer

3 augustus 2018 - Meppel, Nederland

Vrijdag 3 augustus 2018

We zijn bijtijds wakker, ook vandaag heeft Lilian een heerlijk ontbijt voor ons klaargezet. We hebben genoten hier heerlijk de rust en het buitenaf. Dat heeft ons altijd al getrokken. Vandaag gaan we eerst richting Zutphen. Richard zal daar bij Door en Ben uitstappen omdat hij vandaag in de ochtend met zijn broer en zwager gaat vissen. Dat is iets waar ze het al lang over gehad hebben. Richard zei altijd dat hij met een bamboe hengel uit de speelgoedzaak net zo goed zou kunnen vissen als zij met hun mooie dure telescoophengels. Vandaag krijgt hij de kans om zijn vismanskunsten te vertonen.Cor en Ben hebben voor hem voor deze ene ochtend nog wel een visvergunning moeten regelen en dat is gelukt.Ik zal nadat ik Rich heb afgezet doorrijden naar Baak, want daar woont Bianca. Een dierbare oud collega en vriendin van mij. Zo gezegd zo gedaan. Nadat ik Rich (iets te laat) heb afgezet bij Door en Ben vertrek ik richting Baak. Blij met de Tom Tom trouwens want ik had de boerderij van Bianca en Robin niet zo snel gevonden. Ik word met open armen ontvangen, echt leuk. We kletsen heel wat af, ze wonen er erg mooi. Nog druk met verbouwen en opknappen, maar dat ben ik gewend. En het wordt mooi. Jammer dat ik na een tijd weer moet vertrekken. We nemen voor nu even afscheid van elkaar, maar we houden contact! Mijn volgende stop is Cor en Marjon, afspraak was dat ik daar mijn schoonzussen en de mannen zou treffen. De mannen en ook Door zijn er nog niet maar Marjon is er wel. Gezellig. Als Door even later komt zijn de dames compleet en is het wachten op de mannen. Door heeft een tas bij zich met heerlijke verse broodjes en krentenbollen. Het is ontzettend warm eigenlijk helemaal geen visweer. De mannen laten dan ook niet lang op zich wachten en vertellen dat het nogal grappig was dat Richard de eerste vis gevangen had! Cor en Ben hadden Richard eerst even op weg geholpen (overigens had hij geen bamboe hengel) en zij waren nog druk met het in elkaar zetten van hun eigen spul toen Rich de eerste vis al had gevangen.

Samen met Cor en Ben is Rich wezen vissen, het was eigenlijk te warm....  Richard is wezen vissen... grappige bijkomstigheid hij ving als eerste een vis die dag.

Omdat we nu bij elkaar zijn maken we een serie foto’s, leuk maar wel jammer dat Petra en Henk er die dag niet bij zijn. En dat ze daarom niet op deze serie staan.

Broers en Zus alleen jammer dat Petra er niet op staat, dit omdat zij die dage ergens anders waren.  Broers en zussendag, even een onderonsje met Petra.

De "koude kant" alleen jammer dat Henk er niet op staat, dit omdat ze die dag ergens anders waren.   Richard samen met Henk.

Met zijn zessen, jammer dat Petra en Henk ontbreken op deze foto.  Bij Pa langs, het was gezellig.

Na de lunch zeggen we tot ziens en vertrekken we nog even richting Pa, ook hier gaan we tot ziens zeggen. De tijd begint te vliegen en nog even en dan vertrekken we weer naar Bonaire. Het zal wel weer even duren voordat we weer in Nederland terug komen. Daarna rijden we door naar Deventer, naar Ilse en Rick. Ik krijg toch wel even een brok in mijn keel als we ook hier tot ziens zeggen.

Bij Ilse en Rick in Deventer.  Bij Ilse en Rick in Deventer 2.

Later in de middag rijden we door naar voorlopig ons laatste logeer adres. Meppel naar Ilse en Edwin. Ilse en Edwin hebben omdat het zo warm is een “zwembadje” in de tuin staan, een kinderzwembadje dat wel maar Ilse en Edwin plonzen er met regelmaat in om even af te koelen. Wij vinden het te koud brrr Rich gaat er wel een keer met zijn voeten in zitten, dat is wel lekker. We doen het rustig aan, lezen wat en ik test de hangmat uit, die overigens heerlijk ligt.

Meppel, een witte vlinderstruik, ik heb hem van de dode bloemen ontdaan.

We eten die avond thuis, BBQ  Edwin bakt alles lekker bruin en buiten in de tuin is het heerlijk zitten in de loungeset.

Zaterdag 4 augustus 2018

Ik had in Ruurlo al ontdekt dat ik de sleutelhangers die ik had meegenomen voor onze buurtjes en voor Bianca was vergeten in Meppel. We doen ze nu op de post en vertrouwen erop dat de NL post ze netjes gaat afleveren. Later horen we dat alles netjes is aangekomen. Later in de middag gaan we naar Zwolle, er is daar een stadsstrand wat we volgens Ilse en Edwin even gezien moeten hebben. Ik had er geen voorstelling van, maar het is leuk en heerlijk om er te zitten onder het genot van een drankje en een hapje.

Zwolle, stadsstrand.. heerlijk vertoeven met je voetjes in het zand.  Stadsstrand Zwolle, gezellig in het zonnetje.

Stadsstrand Zwolle, lekker weer, prima plek.  Zwolle, stadsstrand.. heerlijk vertoeven.

Zwolle, mooie waterpartij.  Zwolle.

Daarna gaan we naar de Bioscoop, Mission Impossible Fallout draait er, in deze mooie Bioscoop waar we op “loveseats” samen zitten knus hoor. De film is heel goed kijkbaar, leuk.

Zondag 5 augustus 2018

Vandaag stellen Ilse en Edwin voor om een boswandeling te gaan maken. Laat ik die nou net nog op mijn wishlist hebben staan leuk! Wij vinden het wel ietsje minder dat we een tocht van  6km in de hitte gaan lopen.  Pfft deze afstand had voor ons niet gehoeven maar goed, het is misschien wel heel leuk. De reden is dat ik in mijn achterhoofd weet dat de we volgende dag nog 8 a 9 km moeten lopen want er staat nog een activiteit voor ons op de planning. Het is zoals alle dagen dat we in Nederland zijn ook nu weer ontzettend warm. Nadat de jongelui de route hebben uitgezocht gaan we op pad.

Boswandeling in de buurt van Meppel, er waren 2 routes en wij zouden de lange gaan lopen..  Boswandeling in de buurt van Meppel, op Bonaire hebben ze geen varens.

Boswandeling in de buurt van Meppel.  Boswandeling in de buurt van Meppel, mooi uitzicht.

Boswandeling in de buurt van Meppel, ja echt elfenbankjes nu al..  Boswandeling in de buurt van Meppel,we vonden dat we toch een ijsje hadden verdient.

We komen er op een gegeven moment achter dat we de verkeerde route hebben genomen, niet de witte maar de blauwe. Haha, dat is nou jammer.. deze is maar 2,3 km een familliepad. Voor ons precies goed het was toch wel mooi en leuk en voor ons voldoende. Als Ilse en Edwin gaan uitzoeken hoe dit nou heeft kunnen gebeuren strijken wij even neer bij de horeca gelegenheid en trakteren wij onszelf op een ijsje, verdient zo vinden we. Ilse en Edwin hadden daar een andere mening over.. volgens hen hadden we heel wat verder moeten lopen om deze extra calorieën verantwoord te kunnen nuttigen..

’s Middags gaat Edwin wielrennen en gaan wij met Ilse Pitch en Put doen. Heel leuk, ook hilarisch om te zien hoe fanatiek Ilse is met dit spel. We slaan de ballen alle kanten op, in het zand en in de sloot. En af en toe lukt het ons om de bal op de green te houden en de goede richting uit. Richard wint dit spelletje glansrijk, Ilse en ik moeten nog even oefenen. Grappig is dat we, omdat we zo goed zochten meer ballen terugbrengen dan dat we bij aanvang hadden gekregen.

Pitch en Put, hoe toepasselijk deze tekst.  Pitch en Put, bij de golfcourse mooie Petunia's.

Pitch en Put, best ver die holes..  Pitch en Put, we hebben ons best gedaan..  Pitch en Put, de laatste slag..  Pitch en Put, en wie heeft dit spelletje gewonnen?? Richard met heel veel minder slagen dan wij.  Pitch en Put, na het golfen aan de koffie.

Na dit spel gaan we lunchen en dan richting huis. ’s Avonds zitten we heel decadent in de tuin en kijken we een filmpje. Gezellig en dan is het tijd om ons mandje op te zoeken. Wat vliegen de dagen toch snel voorbij...

In mijn volgende blog gaan we iets doen wat we nog nooit eerder hebben gedaan…