Lochem en Deventer, 34 jaar getrouwd en we zien allemaal beestjes....

21 juli 2018 - Deventer, Nederland

Vrijdag 20 juli. (onze trouwdag)

Na weer heerlijk ontbijten in de tuin bij Ben en Door, zo gezellig. Ga ik in de ochtend richting Lochem, het is de bedoeling om op de koffie te gaan…. Ik haal wat taart en ga daarna naar AOC. Het is ontzettend leuk om mijn oud collega’s weer even te zien, Ania, Dudu, Nurchihan en ook de collega’s die op de 1e en 2e verdieping vandaag aan het werk zijn schuiven buiten aan de picknick tafel aan.

Ik had een kleinigheidje uit Bonaire meegenomen..

Onder het genot van een bak koffie en een stukje taart is het gezellig. Ik word er heel blij van om mijn oud collega’s weer te zien en ik blijf best lang plakken. Voordat ik vertrek neem ik nog 1x de telefoon op bij de receptie. Ik luister noteer, verbind door en ik bemerk dat ik het nog steeds leuk vind en dat ik er ook best goed in ben, ha ha na al die tijd. Dan is het tijd om naar Zutphen terug te gaan. Na een lekkere lunch vertrekken we nadat we in het centrum van Zutphen nog wat boodschapjes hebben gedaan gaan we richting Deventer. We gaan naar Ilse en Rick we zullen bij hen 3 nachtjes blijven slapen.

Ilse en Rick zitten nog midden in de verbouwing, maar wij zijn toch van harte welkom, lief van hen. Als we ’s middags aankomen zien we dat er druk gewerkt wordt die dag. Rick is samen met Berti bezig met het plaatsen van de nieuwe keuken. Ook de nieuwe (mooie) woonkamervloer ligt er al voor een groot deel in. Het is een warm weerzien met onze oudste zoon, Richard steekt gelijk zijn handen ook even uit de mouwen.

Deventer, Rick is vandaag nog druk met de nieuwe keuken.  Deventer, bij Ilse en Rick wordt er verbouwd..

Later in de middag komt Ilse ook thuis en het is ook heel fijn om haar weer te zien. Ook hier staat ons bedje klaar, wel hoog en droog trouwens dit bed. Er liggen 3! matrassen op, ik voel me net de prinses op de erwt. Vandaag zijn we ook 34 jaar getrouwd en we gaan dit vieren met een etentje in Deventer met onze kinderen. Rick heeft gereserveerd bij De Dikke van Dalen, omdat ze dicht bij het centrum wonen is het op loopafstand van het huis. Ilse en Edwin zullen ook van de partij zijn. El kon er niet bij zijn, zij is aan het kamperen, het jammer dat Kai er niet bij kan zijn, maar Australië is niet naast de deur. Wel appen we nog even met Kai, dat is leuk.Het is heerlijk toeven bij De Dikke van Dalen, het eten is er prima in orde. En zo leuk om weer bij elkaar te zijn als gezin.

Mmm lekker uitgegeten in Deventer bij De Dikke van Dalen.  Ter ere van onze 34 jarige trouwdag hebben we gezellig met de kinderen uit gegeten super gezellig.

Nadat we uitgebreid hebben getafeld en zijn bijgekletst gaan wij (Ilse Rick en wij beiden) lopend langs de IJssel richting huis. Ilse en Edwin gaan met de auto weer richting Meppel. Het is een zwoele avond met een mooie zonsondergang, ook mooi de avond valt in Nederland toch wat later dan op Bonaire. We genieten van de wandeling.

Na het etentje lekker langs de IJssel naar huis terug gelopen genietend van een mooie zonsondergang.

We drinken nog wat als we thuis zijn en vertrekken daarna naar ons mandje. Jammer.. we zijn weer vroeg wakker de volgende ochtend. De jetlag zal wel minder worden, het heeft wat tijd nodig. We genieten van de grote regendouche lekker is dat. Fris en fruitig gaan we daarna naar beneden.

Ilse en Rick hebben een lekker ontbijtje voor ons. Afbakbroodjes en van allerlei lekkers.

Vandaag hebben we een familie uitje gepland… we gaan met zijn allen naar Burgers Zoo. Ilse en Edwin zullen daar ook naar toe komen we hebben omstreeks 12.00 uur afgesproken. Het belooft weer een hele warme dag te worden. Het is gewoon on Nederlands zo prachtig weer is het.

Ilse en Edwin hebben een beetje oponthoud op de snelweg, omdat wij al in de dierentuin zijn besluiten we om even een kop koffie te drinken. We moeten even verkassen als blijkt dat ons tafeltje op de wind staat van de pinguïns (lees het rook er gewoon ontzettend naar vogelstr…t). En koffie met vogelstr..t lucht vinden we geen van allen lekker…

Burgers Zoo, even poseren met de Giraffe.   Burgers Zoo, zoals vanouds beginnen we bij de Pinguïns.

Vroeger toen we de kinderen nog klein hadden, hadden we een abonnement op deze dierentuin. We hebben er menige regenachtige weekend dag doorgebracht. Zij vonden het leuk, en wij ook. Het is lang geleden dat we hier zijn geweest. Veel is hetzelfde zelfs hoe onze (nu volwassen) kinderen met elkaar omgaan. Ze zijn in hun hart niets veranderd ze proberen elkaar net als vroeger bij de touwbrug nat te spatten en Ilse spat mij nat. Dat komt haar best duur te staan want Richard springt voor mij in de bres.. (LOL).

Burgers Zoo, veel vogels in de Bush.   Burgers Zoo, zoveel bloemen.

Burgers Zoo, net echt een oerwoud.  Burgers Zoo, ook veel groen hier.

Burgers Zoo, kiekje vanuit de waterval.  Burgers Zoo, nog meer bloemen.

Het is ontzettend warm en benauwd in de Bush ook in de Desert is het best heel warm.

Burgers Zoo, ook veel verschillende dieren..  Burgers Zoo, lekker lui liggen..

Er is een nieuwe mangrovenhal, echt wat mooi is die.

Burgers Zoo, prachtig in de bush.  Burgers Zoo, je kwam ogen tekort bij zoveel vlinders.

Burgers Zoo, prachtige vlinders in de Mangrovenhal.  Burgers Zoo, bloemen bloemen.

We slenteren uren rond in de dierentuin, ik heb er de volgende dag zelfs spierpijn van.

Burgers Zoo, bloemen ik hou ervan.  Burgers Zoo, ook de Olifant had het warm, ze trakteerde zichzelf op een zandbad.

Burgers Zoo, een beer die aan het zonnebaden is.  Het was gezellig met de kinderen naar Burgers Zoo in Arnhem.

Het was een reuze gezellige dag.

Nadat we buiten afscheid van Ilse en Edwin hebben genomen lopen we richting auto om naar Deventer terug te rijden. Er is zowaar een buitje onderweg, we hopen dat hij Deventer overslaat omdat het bankstel van Rick en ilse (i.v.m. de verbouwing) in de tuin staat. Gelukkig blijkt het mee te vallen.. bankstel is nog droog.

’s Avonds gaan we BBQen.. wij zijn er helemaal niet zo van. Maar Ilse en Rick wel.. en het moet gezegd het is heel geslaagd. Lekker en super gezellig. Als we helemaal verzadigd zijn, maakt Rick een buiten openhaardje van wat stenen.

Deventer, bij Ilse en Rick wordt gebbqed..  Deventer, we gaan bbqen..

Deventer, bbq, lekker..  Deventer, bij een bbq hoort een lekker drankje, in dit geval een Gin & Tonic, mét flamingo's.

En zo zitten we genietend van de warmte de dansende vlammen en een drankje nog een hele tijd buiten.

Deventer, na de bbq steekt Rick een houtvuurtje aan.. zo gezellig.

Uiteindelijk gaan we naar bed.

En wat gaan morgen doen? Nou we hebben zin in een  Bonariaans ijsje! Ik ga mijn rijbewijs uittesten! En we steken de IJssel over…..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rick:
    22 augustus 2018
    Het was erg gezellig en veel plezier gehad!
  2. Silvia Weenink:
    22 augustus 2018
    Ja wij ook, het was leuk!
  3. Ania:
    6 september 2018
    Het was helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal wederzijds :-)! superleuk om je weer te zien en om heerlijk te kunnen kletsen!
  4. Silvia Weenink:
    6 september 2018