28 april 2018 – onze vakantie naar Curaçao begint met een vliegreisje van 20 minuten.

28 april 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Vandaag vertrekken we voor 1 weekje naar Curaçao, Ilse en Edwin gaan er op 3 mei trouwen en dat beloofd een mooi feestje te worden.

Flamingo Airport.

De koffer is gepakt en Rob brengt ons naar het vliegveld. De auto blijft deze week bij Rob, hij zal zorgen dat de auto getufcoat wordt (speciale tectyllaag aan de onderzijde van de auto om deze tegen het zout te beschermen).

Fleurige huisjes aan de wand in het restaurant van Flamingo Airport.  We vertrekken op tijd met Divi Divi.

We zijn mooi op tijd. En nadat we de koffer hebben ingeleverd en zijn ingecheckt gaan we op ons gemak nog even een kop koffie drinken. We zien dat het vliegtuig van Divi Divi klaar staat. Het is een klein 2 motoren vliegtuigje.

We drinken nog even een bakkie koffie, Divi Divi staat al klaar voor ons. En dan ga je lopend naar het vliegtuig, geen slurf hier.

Nadat we door de douane zijn (waarbij we beide onze schoenen uit moeten doen omdat deze ook door de scan moeten) moeten we nog eventjes wachten. Het instappen gaat via een heel klein trapje en eenmaal in het vliegtuig zien we pas hoe klein het is. Je kunt er niet rechtop in staan.

Laatste checks worden gedaan.  Met een trapje het vliegtuig in.  Safety instructiekaart van Divi Divi.je kon in het vliegtuig niet rechtop staan.  Motoren gestart en klaar om op te stijgen voor vertrek naar Curaçao.

Wij gaan vlak achter de piloten zitten. En nee hier zit geen deur die op slot zit, we kunnen gewoon in de cockpit kijken. Ik vraag of het akkoord is dat foto’s maak van de cockpit, dat is geen probleem.

Ik mag een foto van de cockpit maken.  De piloot vliegt soepel en bedient hier denken wij de gashendel.

Het is wel anders reizen met zo’n klein vliegtuigje. Het is best lawaaiig als hij de startbaan oprijdt en snelheid gaat maken voor het opstijgen. Dan gaan we de lucht in, het valt me mee een beetje turbulentie maar niet veel. En het uitzicht is prachtig.

Mooi Bonaire van bovenaf.  Bonaire van bovenaf gezien zo mooi. Mooie zee Bonaire van bovenaf.  Doeg Bonaire tot over 1 week.

Windmolenpark van Bonaire van bovenaf.  Curacao here we come.

Na een vluchtje van 20 minuten komt Curaçao in beeld. De landing is een beetje bumpie hij stuitert een keertje. Verder gaat het prima, nadat het vliegtuig naar de parkeerplaats is getaxiet mag  iedereen uitstappen. En de koffer.. wordt uitgeladen en die neemt iedereen zelf mee dat scheelt hoeven we niet bij een bagageband te staan wachten.

Hato Airport.  En de koffers.. die gaan niet op de bagageband, die neem je gewoon zelf mee.

De meneer van het autoverhuurbedrijf staat ons al op te wachten met ons autootje. Niet al te groot maar we gaan ons hier prima mee redden deze week.

Nadat we bij het verhuurbedrijf betaald hebben en de administratie is afgehandeld vertrekken we richting Punda. Pfft wel heel anders hier, even wennen wat een drukte en wat veel auto’s We zijn het helemaal ontwent. En ook veel verkeerslichten hier, maar de wegen zijn super in vergelijking met Bonaire hier geen gatenkaas. Na een kort ritje en over de grote brug komen we aan in Punda en zijn we zo bij ons logies adres het Pietermaai Boutique Hotel.

De grote brug van Curaçao.  Bootje in het Waaigat Curaçao.

"ons"autootje voor 1 week.  Pietermaai Boutique Hotel.

We zijn wat vroeg, we mogen onze koffer afgeven, we kunnen vanaf 15.00 van onze studio gebruik gaan maken. We gaan even in de stad een hapje eten op het pleintje in het centrum. We genieten van de wandeling en van de mooie huizen en de architectuur van Curaçao.

Mooi gerestaureerd.  Kerk op Curaçao.  Mooie architectuur op Curaçao.

Om 15.00 zijn we weer bij het hotel, ons appartement is prima ziet er gezellig uit. We zijn wel blij dat er airco inzit (ondanks dat wij geen airco mensen zijn) het is in ons appartement ontzettend warm en we slapen op de 1e verdieping. Het zwembadje bij het hotel ziet er ook lekker uit, we gaan er even in heerlijk verfrissend.

Blik in onze kamer van het Pietermaai Boutique Hotel.  Ons bed in het Pietermaai Boutique Hotel.

Een wastafel was er ook.

Er is een klein dompelbadje bij ons hotel.  En we hebben er even lekker ingezeten.

We krijgen een apje van Ilse en Edwin of we zin hebben om ’s avonds gezellig met zijn allen te komen eten. Leuk. Wel moeten we Kai eerst nog even ophalen van de luchthaven want hij komt met Insel Air. Kai heeft iets vertraging.

Kai is gearriveerd op Curaçao. Welcome to Curaçao.

Wij hebben wat moeite om in het donker de locatie van het restaurant te vinden. Op deze locatie hadden Ilse en Edwin 12 jaar geleden hun eerste afspraakje. Uiteindelijk lukt het ons toch om Pirate Bay te vinden en hebben we met de kinderen en Marloes die er ook bij is een super gezellige avond.

Uit eten de eerste avond bij Pirates Bay.  Uit eten de eerste avond bij Pirates Bay 2.

Eten bij Pirates Bay, mijn Red Snapper was lekker.  De biefstuk smaakte Richard lekker.

Uit eten de eerste avond bij Pirates Bay 3.

In mijn volgende blog zal ik vertellen over de winkel perikelen (we hebben het hele eiland gezien)  en de duikjes die we gedaan hebben op Curaçao.

Tot volgende keer.

1. Lydia & Jan:
    15 mei 2018
    Ben nu al nieuwsgieri
  2. Mirjam B:
    Ik ben ook nieuwsgierig.
  3. Helga:
    16 mei 2018
    Wat leuk een week met jullie hele gezin weer compleet en dan ook nog een bruiloft . Super
  4. Ania:
    16 mei 2018
    Je weet hoe je spanning op moet bouwen :-)!