We hebben heel wat gedaan op Curacou vóór de bruiloft..

29 april 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Curacao duiken bij Tug Boat.  Curaçao duiken bij Tug Boat, Ilse en Rick.

Zondag 29 april

Vandaag staat er een duikje op het programma, we hebben afgesproken met Edwin en Ilse, Rick en Ilse en Reneé en Arie en Marloes zijn ook van de partij.

Eerst gaan we naar een duikshop om spullen te huren. De prijs valt ons wat tegen, het is voor ons duur om op Curaçao een set te huren hij kost ons $ 40,-- per persoon. Op Bonaire is dat (als je al toerist komt) $ 30,--. En voor lokale bewoners is het de helft. Maar goed, we hebben de spullen wel nodig dus. En op Curaçao is het overal zo duur om spullen te huren, het is de “standaard” prijs.

Nadat we alles hebben ingepakt vertrekken we richting een duikstek vlakbij  Tug Boat. Richard en ik gaan hier niet duiken. Na deze duik drinken we nog even wat en vertrekken dan naar Directors Bay. Hier gaan Rich en ik ook mee. Het is wel een mooie duik, wel wat troebel. Wel jammer dat het trimvest  van Richard heel langzaam volloopt met lucht zodat hij op een gegeven moment niet meer beneden kan blijven. (er zat blijkbaar een zandkorrel tussen de luchtinlaat). Hij lost het probleem zelf op en komt even later weer naar beneden. Wij vinden overigens wel dat het duiken op Bonaire mooier is, de onderwaterwereld is mooier op Bonaire.

Curaçao duiken bij Directors Bay.  Directors Bay- koraal met mooie kleuren.

Directors Bay - koffervis.  Directors Bay - Ilse en Edwin.

Directors Bay - Rick.  Directors Bay - Richard.

Directors Bay - anemoon. Genieten op Curacao.

Maandag 30 april

Vandaag gaan we shoppen, op zoek naar een jurk voor mij voor de bruiloft van Ilse en Edwin. Het valt lang niet mee, we lopen door de binnenstad van Willemstad en zien daar heel veel moois. Maar een jurk, nee het lukt niet in de binnenstad. We rijden die dag heel wat af, van hot naar haar zeg maar. We krijgen heel Curaçao te zien. Maar we slagen uiteindelijk wel pfft, de jurk moet alleen een klein beetje worden ingenomen. We kunnen hem woensdagmiddag ophalen om 14.00 uur.  We drinken gezellig koffie in het Rifford en kopen voor Ilse en Edwin een klein houten bordje met daarop 2 flamingo’s en de tekst Curaçao erop je kon er ter plekke nog wat op laten zetten en wij laten de trouwdatum erbij zetten (3-5-2018)

Muurschildering Curaçao.  Toeristentreintje op Curaçao.

Hippe koeien op Curaçao.  Nog een vrolijke koe op Curaçao.

Op Curaçao ook hippe koeien..

Boot vol toeristen op Curaçao.  Ook Curaçao heeft een mooie zee.

Een selfie, op Curaçao.  Kunst op Curaçao.

Vlag van Curaçao. Op Curaçao ook beveiliging. Otrabanda - Curaçao. Leuke bordjes op Curaçao.

We zien best veel van de stad.. mooie dingen gezien.

Rifford op Curaçao.  Fontein op Curaçao.

Dinsdag 1 mei

Er staat vandaag een bootduik op het programma, bij Mushroom Forrest. We gaan met Captain Goodlife. Ilse en Edwin - Rick en Kai  - Lincy en Marco en wij gaan dit doen. Nadat we duikspullen hebben opgehaald bij een duikschool gaat het richting Captain Goodlive. Je moet best veel spullen meenemen als je met een groter groepje gaat duiken, met vereende krachten wordt alles aan boord gebracht. Het boottochtje naar Mushroom Forest is kort maar wel leuk. We gaan dmv een koprol achterover te water. Onderwater is het mooi, veel mooier dan bij Directors Bay. We hebben een prachtige duik. Met squids, een levende Conche, Lionfish en nog veel meer moois. Als we weer terug zijn moeten we het (heel korte boottochtje afrekenen) wel duur.. $22,-- per persoon!

Spullen pakken voor de bootduik bij Mushroom Forest.  Onderweg naar Mushroom Forest.

Koprol achterover en plons daar ga je.  Mushroom Forest, Lincy en Marco.

Mushroom Forest - mooi is deze. Mushroom Forest - een levende Conche!

Mushroom Forest - een jonge surgionfish (doktersvisje).  Mushroom Forest - een grote Lionfish.

Mushroom Forest - mijn vriendje een koffervisje ik vind ze schattig.  Mushroom Forest - mooi koraal.

Mushroom Forest - prachtig.  Mushroom Forest - voor Ilse een blowfish.

Mushroom Forest - Kai.  Mushroom Forest banded  butterfly fish, meestal zwemmen ze in paartjes.

Mushroom Forest - Ilse en Edwin. Na het duiken bij Mushroom Forest drinken we nog even wat.

Woensdag 2 mei

Nog 1 dagje voor de bruiloft. Ik heb met Ilse en Sanneke afgesproken. Ilse krijgt een proef make up vóór de grote dag en wij mogen mee. Nou ik kijk mijn ogen uit. Er komt een soort van verfspuit aan te pas waarmee de vloeibare make up wordt aangebracht. We kijken kritisch naar het resultaat en Ilse vindt dat dit wat te heftig is. Voor morgen zal de visagiste iets minder kleur gebruiken en dan zal het resultaat prachtig zijn. We drinken nog een kopje koffie en gaan daarna op zoek naar een nagelstudio want Ilse wil ook nog gell nagels laten zetten. Na wat zoeken vinden we er een en daar kan Ilse later in de middag terecht. Inmiddels is de tijd gevlogen we zijn we pas rond 13.00 weer thuis. Arme Richard,  hij heeft al die tijd zitten wachten. We gaan naar de winkel op mijn jurk op te halen en we kopen voor Richard ook nog een mooi overhemd en een nieuwe broek.

Na de make up try out drinken we even gezellig samen koffie / thee.

Ja we hebben heel wat gewinkeld op Curaçao, dat kan hier prima, winkels genoeg (slecht voor de portemonnee) maar wel leuk.

Wij hebben geluk dat ons appartementje vlak bij een kapsalon zit, ik heb een afspraak voor morgen ik zal mijn haar laten opsteken. Maar morgenochtend ga ik eerst naar Ilse om samen met Reneé haar te helpen met het aantrekken van de trouwjurk.

Morgen is de bruiloft maar daar over in een volgend blog meer…