3 mei 2018 – Trouwdag van Ilse en Edwin - een dag met een gouden randje!

3 mei 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag gaan ze trouwen.. Maar vóór het zover is ga we naar Blue Bay, ik mag samen met Reneé Ilse helpen de trouwjurk aan te doen. Ilse is al naar de kapper en de visagist geweest, ze ziet er nu al mooi uit. Reneé heeft de jurk uitgehangen zodat er geen kreukels meer inzitten. Het aantrekken van de jurk lukt, maar daarna moeten de knoopjes op de rug dichtgemaakt worden. Een heel karweitje maar het lukt. Reneé helpt om de sluier op te doen. En het resultaat mag er zijn wat ziet ze er prachtig uit. Wij zijn trots op onze mooie dochter.

Haar haar en make up zijn gedaan, ze ziet er prachtig uit.Haar jurk hangt al klaar... Reneé legt de laatste hand aan de sluier.  Ik had de eer om de knoopjes dicht te maken. Ilse is klaar voor haar bruiloft en wij zijn trotse ouders.  Het bruidsboeket wordt naar Edwin gebracht.

Daarna vertrekken wij terug naar het Pietermaai hotel, ik heb nog een afspraak bij de kapper. Rick, Ilse en Kai  zullen zich bij ons omkleden en ook Bas zal naar ons hotel komen. We zullen samen in een taxibusje wat Kai heeft geregeld naar Blue Bay gaan. Voor de terugreis (’s avonds na het feest)  heeft Edwin voor de bruiloftsgasten geregeld dat er taxibusjes klaar staan. Mijn haar ziet er goed uit, anders dit zo opgestoken. Inmiddels zijn ook Ilse – Rick en Kai bij ons aangekomen. Ilse vraagt Rick krullen te  maken in het haar met een krultang. Dat lukt niet zo goed….. en dan druk ik me zacht uit, Ilse is er niet blij mee. Dan stel  ik voor dat Ilse vraagt of “mijn” kapper nog even tijd heeft om haar haar mooi te maken. En …. Ja hoor de kapster wil het wel doen en het lukt, het krullen gaat hier een heel stuk beter. Tja Rick heeft ook niet voor kapper gestudeerd dus.. Even later is het kapsel van Ilse getransformeerd tot een mooi kunstwerk. We gaan naast de kapsalon allemaal poseren voor foto’s, het lijkt wel alsof we samen hadden besloten in welke kleuren we zouden gaan maar dit is niet het geval, het kwam gewoon zo uit . Maar het kleurt zo mooi samen. Bas die er inmiddels ook is maakt mooie plaatjes van ons, dankjewel daarvoor Bas!

Ik samen met mijn mooie mannen.  fam klaar voor het feest

Kai Silvia Richard Ilse en Rick naast de kapsalon, klaar om naar de bruiloft te gaan.

Dan is het wachten op het taxibusje… ja ja busje komt zo.. alleen dit busje doet er wel erg lang over. Potverd. We kunnen toch niet te laat gaan komen op de bruiloft van Ilse en Edwin! We beginnen langzaam al plannen te maken om in diverse sessies met “ons” kleine koekblikje dan maar naar Blue Bay te rijden. Kai belt een aantal keren met de taxichauffeur en eindelijk.. daar is hij dan. Hij rijdt met gezwinde spoed naar Blue Bay, we zijn nog op tijd. Ilse en Edwin zijn er nog niet want .. zij zijn eerst foto's wezen maken in de stad.

Edwin staat op Ilse te wachten in Willemstad voor de foto sessie.  Ilse en Edwin poseren bij Blue Bay.

Daar zien we Ilse en Edwin en alle andere bruiloftsgasten. Het strand waar de plechtigheid gaat gebeuren ziet er prachtig uit, heel mooi en smaakvol gestyled. De foto’s vertellen het verhaal wel..

Mijn 3 mannen zien er goed uit!  Ilse en Rick op het strand bij Blue Bay, wat een mooi stel dit.  Kai en Rick hadden de kleding op elkaar afgestemd, super leuk! Ilse en Rick op het strand bij Blue Bay klaar voor het feest.

Bordje met Flamingo's.  Feest!

We zijn zo trots op al onze kinderen, het geluk staalt van iedereen af wat een fantastische dag een om nooit te vergeten.

Ilse heeft even een onderonsje met haar broer Rick  Wat zijn ze leuk samen, onze kinderen!

Richard heeft de eer om met zijn dochter aan de arm naar voren te lopen.

En dan mag een trotse vader met zijn dochter aan de arm naar het altaar lopen.  Kai is gebombardeerd tot ringdrager, een hele eer.

Ik zit samen met Kai te wachten en Kai krijgt op de valreep te horen dat hij de “ringdrager” is. Hij krijgt een schelp in handen met daarin de ringen en de opdracht dat hij ze absoluut niet in het zand mag laten vallen want dan hebben we een probleem. Kai kwijt zich goed van zijn taak, ik mag de schelp niet van hem overnemen om de inhoud beter te bekijken.

Wat een mooi plaatje, prachtige jurk en mooi die handen samen.  Ilse en Edwin, mooi paar.

Dan begint de plechtigheid, de vrouwelijke trouwambtenaar doet het leuk, spontaan en er wordt ook nog wat gelachen. Dan is het moment suprême daar en op “De vraag” antwoorden ze beiden JA!

De ringen liggen klaar..  Ilse en Edwin, luisteren aandachtig naar de trouwambtenaar.

Kai brengt de ringen, ze zoenen en dan…. Zijn ze getrouwd.

Ze zijn getrouwd!

Na het plechtige gedeelte en een glaasje champagne komt er ineens een 3 koppig live bandje wat leuke muziek speelt. De beentjes gaan van de vloer zelfs een van de bandleden danst mee. Rick laat de kans niet lopen om een gitaar te pakken en speelt ook nog een nootje mee.

Zo ongedwongen dit alles, wat een feest.

De beentjes gingen van de vloer..  Rick speelde nog een nootje mee....

Na het borrelen gaan we aan tafel, ook op het strand. Het eten was heerlijk.Als we klaar zijn met eten is er een dj en die heeft er verstand van, binnen no-time is iedereen aan het dansen.

De feest 's avonds was super gezellig, iedereen danste.  Het was een dag om nooit te vergeten.

Kai en El.  Ilse danst met Daddy.

Dan komt er een einde aan deze geweldige dag en vertrekken we naar de 3 taxibusjes die ons naar verschillende wijken van Willemstad brengen. Wij zitten samen met Marco en Lincy en Jeroen en Kai en El in het busje. Marco en Lincy zijn de eersten die uitstappen.. we schrikken wat van de ritprijs (het was echt een kort ritje) 35,-- Naf moesten ze afrekenen. Dan gaat het verder naar Kai’s logeer adres 60,-- Naf zegt de chauffeuse met een stalen gezicht. Richard heeft genoeg gehoord, hij zegt “wij stappen hier ook uit”. Ook Jeroen die bij ons in de buurt logeert wil hier uitstappen. De chauffeuse probeert ons nog over te halen om niet te gaan lopen. “weet u wel dat dit een hele gevaarlijke buurt is om ’s nachts te lopen” probeert ze nog. Maar de heren zijn onvermurwbaar dan mogen we afrekenen en blijkt dat Kai nu 40,-- Naf moet betalen.. en wij ook per stel dan. Ik ga gearmd tussen de heren in wandelend terug naar Punda, we komen allemaal veilig in ons hotel aan.

Er is een einde gekomen aan een heerlijke dag…

In mijn volgende blog .. de laatste dagen op Curaçao en weer terug naar Bonaire..

1. Petra en Henk:
    25 mei 2018
    Schitterende foto's....
  2. Betsy:
    25 mei 2018
    Wat leuk om dit zo toch mee te maken. Wat een prachtig bruidspaar. Gefeliciteerd allemaal.
  3. Mirjam B:
    29 mei 2018
    Prachtige mensen, prachtige omgeving/weer. Een bruiloft om jaloers op te zijn. Ik zou zo weer trouwen.Gefeliciteerd met jullie dochter en schoonzoon. Dit is een moment dat jullie nooit zullen vergeten. Groetjes Jeroen,Mirjam, Djemi en Mirre.