Week 20 4 t/m 11 sept 2017 2 daagjes werken- reizen - (werk/stress)vakantie in NL

26 september 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Maandag 4 september – laatste dagen vliegen voorbij

Ondanks dat Richard nog niet volledig is hersteld gaat hij wel aan het werk. Hij wil graag wat dingen nog afronden en hij heeft daar nu nog maar 2 dagen de tijd voor. Ik schrijf dit blog nu we al weer terug zijn op Bonaire (25-9)  dit omdat ik er de afgelopen weken geen tijd voor heb gehad. Wij zijn op donderdag 6 september naar Nederland gevlogen. We hadden het niet tegen onze kinderen verteld (wel tegen Kai, omdat hij ons ook weg zou brengen naar Flamingo Airport). Het was een verrassing bedoeld, Rick en Ilse hadden een housewarming party / tuinfeest op zaterdag 9 september gepland. Ze hadden ons wel uitgenodigd, maar wij hadden hen gezegd dat we pas op 13 september in Nederland zouden zijn, ons plan was om onaangekondigd op het feest te verschijnen.

Maar goed eerst deze dagen nog maar even doorkomen. Er was nog voldoende te regelen en af te handelen.

Dinsdag 5 september – we zijn er klaar voor

De koffers staan al klaar, de meeste gaan leeg mee naar Nederland. Ik heb stiekem helemaal geen zin om terug te gaan. Dat komt omdat ik weet wat een enorme klus ons te wachten staat, we moeten in 2 weken ons hele huis in Ruurlo leeghalen, afspraak met Tom en Anne-Marie  (de kopers van ons huis, i.v.m. uitleg en evt. wat zaken die over te nemen zijn) verder moesten we  naar de boekhouder, naar de notaris en naar de Gemeente om dingen voor Kai te regelen. Ook moeten we de bus ook nog naar Moerdijk rijden ( e.r. vanaf Ruurlo 2.15 uur) en naar de RDW i.v.m. export van de bus. Ik vrees echt dat we tijd te kort gaan komen. Wel leuk is het natuurlijk om onze kinderen te zien en de familie, daar verheug ik me dan wel op. En ik vond nog leuke foto's van ons gezin uit 2015 die doe ik er even bij.

2015 Etentje met kerst met de kinderen.  2015 wij met kerst.

2015 gezellig Ilse en Richard.  2015 Samen met onze zoons.

2015 Samen met Ilse.  2015 Ilse en Edwin.

2015 Ilse en Rick.  2015 de dag na Kerst gezellig ontbijten een traditie...

Woensdag 6 september  -Bonaire dag en vliegen..

Vandaag is het,  behalve ons vertrek naar Nederland,  ook nog  Bonaire dag. Wij zijn ’s morgens even wezen kijken in Kralendijk, er was nog niet heel veel te doen op het Wilhelmina plein, er waren wat speeches. Maar omdat wij (nog) geen Papiaments spreken konden we er niets van verstaan.

Wilhelminaplein, Bonaire dag 6 september 2017.  Wilhelminaplein, Bonaire dag 6 september 2017 hooggeplaatst bezoek luistert naar de toespraken.

We zagen verderop in zee een prachtig jacht liggen. Ik vroeg me af wat het ding kost, volgens Ruud kost zoiets 1 miljoen per meter, dus reken het maar uit.

Bonaire dag, duur bootje 1 miljoen per meter....  Duur bootje, en dan is het contrast met een normaal bootje groot.

We hebben ff samen met Ruud bakkie koffie gedronken bij Illy’s.  Toen begon de optocht van de motoren, veel verschillende reden er mee, mooi gezicht. Van scooter, scootmobiel tot zware Harley’s en Quads. Velen hadden een Bonaire vlag aan hun motorvoertuig gemaakt.

Bonaire dag, 6 september 2017 motorpolitie was paraat.  Bonaire dag, 6 september 2017 een bonte stoet met motoren.

Bonaire dag, 6 september 2017 een bonte stoet met motoren en hun bestuurders.  Bonaire dag, 6 september 2017  in de optocht reden ook quads mee.

Bonaire dag, 6 september 2017 ook deze meneer reed mee in de optocht.  Bonaire dag, 6 september 2017 deze was gewoon mooi.

Om 19.30  vlogen we naar Nederland, Kai heeft ons weg gebracht.

Vliegtuig staat klaar voor vertrek van Flamingo Airport naar Nederland.  Wolkenpartijen uit het raampje mooi.

Je vliegt door een tijdszone heen...  Na het vliegtuig vervolgen we de reis per trein.

Een nachtvlucht  was het en op zich is de vlucht is prima verlopen, maar wij kunnen niet in een vliegtuig slapen. Dus waren we allebei behoorlijk moe van de reis. De volgende dag op 7 september omstreeks 11.00  kwamen we aan op Schiphol.  Wat ook nog een dingetje was… Rick zou in Ruurlo nog wat spulletjes ophalen op die donderdag dat wij aankwamen,  om te gebruiken voor het tuinfeestje.. het was even plannen dat we niet thuis (Vorsterkampweg 5 ) zouden zijn anders zou onze verrassing in het water vallen.

Overstap in Apeldoorn.  Wachten duurt altijd lang.

Brr koud op het station.  Station Ruurlo, we zijn er.

Donderdag 7 september – verreist maar wel prima om weer thuis te zijn

Om 11.00 Nederlandse tijd zijn we geland. Nadat we de koffers hadden gehaald op naar het treinstation, we hadden goedkope kaartjes weten te bemachtigen ( € 10,25 per persoon van Schiphol naar Ruurlo-  met 2 overstappen). Daar kun je met de auto niet voor rijden. En ondanks dat we niet zulke treinreizigers zijn, is het ons gelukt om niet in de verkeerde trein te stappen. Bij de overstap in Apeldoorn moesten we even op het perron wachten en toen hebben we aan den lijve ondervonden dat het kkkkkoud is in Nederland. Brrr echt niet lekker. Toen we in de trein zaten die van Zutphen naar Ruurlo ging hebben we Door even gebeld om te vragen of de kust veilig was en Rick vertrokken was. We hoorden dat hij op punt van vertrek stond, dus prima timing. Door heeft ons opgehaald van het station.  Ik kreeg het toen we binnenkwamen in “ons” huis toch even te kwaad, het deed me we wel wat om thuis te komen.

Nog even ons huis.  Ons thuis.

De binnentuin, we konden er heerlijk zitten.  De binnentuin met zelfgemaakt vijvertje.

Om ons huis, met onze spulletjes, ons plekkie, weer te zien, de vermoeidheid van de reis hielp hier ook niet echt bij. Door had heerlijk gekookt, andijvie stamppot, hoe Hollands jammie . We zijn niet laat naar bed gegaan zo rond 20.00 hielden we het echt niet meer. We zijn beiden als een blok in slaap gevallen, morgen is er weer een nieuwe dag.

Vrijdag 8 september – ja hoor, we zijn weer in Nederland bah bah..

Wat een takkenweer, de hele dag regen en het is koud.

De hele dag regen wat een takkenweer.  Uitzicht op de wei en de rijbak.

Richard heeft gelijk een klusje… de bus wil ondanks dat de accu aan een oplader heeft gestaan en ondanks pogingen met accukabels niet starten. Hij is met Bennie naar het dorp gegaan en ze hebben een jumpstarter geleend. Dát werkte wel, hij startte gelijk weer, fijn de bus is heel hard nodig voor ons vervoer maar ook voor het vervoer van al onze spullen.

Eerst even wat boodschapjes gedaan. Daarna begon de eerste klus …… Het plan was om op de vrijdag zoveel mogelijk van Kai zijn spullen die bij Rick en Ilse in de opslag moeten in te pakken.  En dan zijn het toch meer spullen dan je denkt. Verder moest zijn bed en kast uit elkaar. Dit alles zouden we op de zaterdag in de bus pakken, omdat we toch naar het feestje van Rick en Ilse zouden gaan, 2 vliegen in 1 klap. Het viel ons tegen hoeveel spul het was.

Door en Bennie zijn na de middag vertrokken, ze waren ook blij dat ze naar hun eigen huis gingen. Ze hebben de afgelopen maanden zo super voor onze dieren ons huis en de spullen gezorgd, we zijn ze daar heel dankbaar voor.

Zaterdag 9 september – druk programma en een feestje

Dit stond er op het programma:

Wat boodschapjes doen in het dorp en Silvia moet naar Univé om wat voor Kai te regelen in verband met vergoeding van wat ziektekosten – We reden net een klein stuk van ons huis vandaan, toen de bus onder het rijden afsloeg hij deed helemaal niks meer. Richard heeft hem in de berm laten uitrijden, niet leuk. Eventjes gewacht en hem opnieuw gestart, hij liep gelijk wel brandde er toen een rood lampje motor service of zoiets. Mmm dat is niet goed. Rich heeft mij bij de rotonde in het dorp afgezet en is met de bus doorgereden naar Jos (autobedrijf). Gelukkig bleek het mee te vallen, er was een uitlaatklep (voor de uitlaatgassen) blijven vastzitten en daardoor kon hij zijn uitstoot niet kwijt. Jos heeft via de laptop een reset gedaan en toen was het lampje uit. Het is na die dag niet nog een gebeurd, daar waren we heel blij om.

Onze bus heeft zijn geld opgebracht.  Onze keuken waar ik zoveel plezier van heb gehad. We voelden ons hier thuis.

Na de boodschappen in het dorp werd het tijd om de bus in te pakken. En hij zat helemaal vol, wat een werk ik ben niet zo sterk en al bed en kast dingen zijn voor mij best zwaar om te tillen. Soms vind ik het erg vervelend dat ik zulke kleine handen heb want dat bemoeilijkt het vastpakken en vasthouden.

Bezoek van Tom en Anne-Marie – wat uitleg gegeven over het huis en wat zaken besproken. Ze gaan ons eiken 2 persoons bed overnemen en een deel van het gereedschap van Richard.

Cadeautjes kopen in Zutphen voor Rick en Ilse  we waren nog op tijd want de winkels sluiten om 17.00 uur en we waren omstreeks 16.40 uur in Zutphen. Daarna op naar Deventer, we hadden een B&B geregeld voor ons zelf. Deze was schuin tegenover het huis van  Ilse en Rick gelegen, 50 meter er vandaan. Heel handig.

De B&B in Deventer.  B&B in Deventer, het bed lag heerlijk.  Badkamer van B&B  en alles was prima schoon.We gaan naar een feestje...  De bus hadden we uit voorzorg een straatje verder geparkeerd..hij valt nogal op.

Het leek ons leuk om de verassing compleet te maken door een grapje met ze uit te halen. Wij hebben de eigenaresse van het pension gevraagd om 1 van de pakjes bij hen te bezorgen, onder het mom dat deze bij haar verkeerd was bezorgd. Ze wilde er wel aan mee werken. Zo gezegd zo gedaan, even een kaartje erbij geschreven, dat we het jammer vonden dat we niet op hun feestje konden komen maar dat we een aardigheid voor hen hadden… Rick vond het wel vreemd dat er een pakje werd bezorgd. Wat wel  jammer was, dat ze aan het eten waren toen het pakje werd afgeleverd. Daardoor heeft hij het kaartje niet gelezen…. Wij hebben nog even 10 minuten gewacht en zijn toen naar de overkant gegaan. Verrast waren ze zeker en Rick heeft tig keer gezegd dat hij het zo leuk vond dat wij er waren. Wij vonden het ook leuk om er te zijn. De tuin was mooi versierd en alles was al helemaal klaar voor het feestje. We hebben een hapje mee gegeten (frietjes sla en een broodje hamburger), smaakte prima.

Hapje gegeten bij Ilse en Rick.  Feestje bij Ilse en Rick, Deventer.

Het feestje zelf was heel gezellig maar omstreeks 01.00 hadden wij er genoeg van. We waren moe, we zijn naar de overkant gewandeld en hebben we ons mandje opgezocht. Heerlijk rustig, de volgende dag hoorden we dat het feestje nog tot in de kleine uurtjes (05.00 of zo) was doorgegaan met luide muziek.

Zondag 10 september – de dag na het feestje

Na lekker geslapen te hebben, hebben we gezellig ontbeten in de B&B. Een prima plek trouwens om te logeren, schoon en alles wat je nodig hebt was er aanwezig. Daarna zijn we richting Ilse en Rick gegaan. Daar werd inmiddels hard gewerkt om de tuin en alle feest rommel weer op te ruimen. Sommige mensen hadden wat last van een kater. Gelukkig waren er vele handjes die hielpen en dat scheelde. Wij waren ook  blij met al die handjes want ze hebben ons ook geholpen om de bus uit te ruimen. Rick en Ilse keken hun ogen uit, zoveel er uit de bus kwam, alles is bij hen naar boven gebracht. Na de koffie werd het voor ons weer tijd voor om Richting Ruurlo te gaan, we hebben de aanhangwagen achter de bus gedaan en we zijn vertrokken.

Op naar onze eigen rommel...waar we heel veel van hebben.

Rommel niet gezellig.  Rommel en dozen..  Rommel Rommel..  Overal rommel.

Volgende week gaan we verder met onze klus.. wordt vervolgd.

1. Ania:
    27 september 2017
    Hoi! Hoi! Hoi!

Het was superfantastisch om jou weer te zien en spreken :-) :-) :-)!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel groetjes voor jou en Rich,
    Ania