Dag 6 17 april 17 duikflessen – auto

18 april 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Vandaag zijn we op zoek gegaan naar 2e hands duikflessen en naar een 2e hands auto.

De duikflessen en nog een extra bcd hebben we gekocht, lekker, nu hebben we onze sets helemaal compleet. Het vullen van de tanks kost ons $ 5,-- per tank dus kunnen we vanaf nu redelijk goedkoop duiken. We hebben Duck tape gekocht en Rich gaat onze flessen  nog vrolijk markeren, ik zal de foto’s hier wel even bijzetten als het is gebeurd.

Duikflessen merken  Blij mee  Richard met "zijn" tank  deze tank is voor Silvia

Toen op zoek naar een 2e hands auto, dat was nog een opgave. We zijn diverse autoverhuurbedrijven afgegaan. We zijn bij een kleine zelfstandige begonnen die de verhuur vanaf huis deed. De auto’s die hij in de verkoop had vonden wij voor ons niet geschikt. (nogal veel km gelopen 170.000 en niet geschikt voor duikspullen, te klein). We hebben nog even bij een collega van hem geïnformeerd, want deze meneer zou wel pickups in de verkoop gaan doen maar, hij gaat dat is pas in mei doen. Dat is voor ons te laat want iedere dag dat we huren kost het geld.

Toen richting airport, alle verhuurbedrijven langs gegaan Hertz, Budget Car etc. Aangezien het 2e paasdag was waren de hoofdkantoren gesloten. Toen we weer richting Kralendijk wilden gaan zagen we nog een autoverhuur bedrijf en….. Deze meneer ging 3 pickups Hillux 4p. cabine van bouwjaar 2009 verkopen. De auto’s hadden nog niet zoveel km gelopen tussen de 80.00 en 90.00 we hebben met 2 van de 3 pickups een proefrit gemaakt. De derde is momenteel nog verhuurd en komt zaterdag retour, dan gaan we ook die nog even proberen. We hebben er wel een goed gevoel bij. Dus als alles doorgaat rijden we vanaf volgende week in onze eigen pickup.. dus wordt vervolgd.

Koken.. ’s avonds hebben we voor de verandering (na al het bbqen) weer eens een keertje zelf gekookt. Heel bijzonder, ons huisje is piepklein, maar de pannen zijn reuze groot. Bovendien hebben we maar 1 deksel. Wat lastig afgieten als je iets uit de kleinere pan wil afgieten. Richard vroeg aan mij.. waar is de deksel van deze pan… ja niet dus. Geen deksel. Eigenlijk ook wel hilarisch.. Het eten smaakte ons trouwens goed.

pannen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. JAN ZOETEBIER:
    20 april 2017
    Als het maar smaakt!! Richard, wonen daar ook van die grote zeerobben zoals in San Francisco? Zo ja: Niet aaien...
  2. Jan:
    20 april 2017
    Als je de ex rentals koopt laat ze dan gelijk tectyleren, je weet het he zout en duiken is niet goed voor de autos, mooiste is de kunstofbak eruit en dan daaronder ook laten tectyleren dan weet je zeker dat ze nog even mee kunnen

Geniet nog maar even van de huurauto over een paar dagen wil ik hem weer terug hahahahah