Opgesloten en de eerste dag..niet relaxen maar regelen..

14 april 2017

Richard wilde naar buiten, jammerrrrrrrrrr het slot werkte niet, we zaten opgesloten in het huisje. Gelukkig kwam de beheerder na een telefoontje snel. Het slot bleek kapot, niet zo leuk in een huisje waarvan alle ramen met tralies zijn beveiligd.

slot kapot  opgesloten in eigen huis...

De eerste dag op Bonaire was een drukke dag…

Eerst naar de IND om een verblijfsvergunning aan te vragen, we waren daar om 08.10 en om 9.45 kwamen we weer naar buiten. We hebben nu een tijdelijke verblijfsvergunning die een halfjaar geldig is. zodra de aanvraag wordt goedgekeurd door de IND (dit kan 2/3 mnd duren)  dan krijgen we per post bericht (we hebben alleen geen brievenbus bij het huisje)

Toen naar het zorgkantoor om een ziektekostenverzekering te regelen, dit duurt ongeveer een week, ook hier krijgen we bericht van.

Omstreeks 10.00 op bezoek bij de eigenaar van het huisje wat we 2 jaar geleden hebben gehuurd, dat was gezellig.

Toen naar Chippie voor het regelen van Internet en een Simkaart voor een lokaal telefoonnummer.

Toen naar de bank voor het openen van een Bonairiaanse bankrekening, dat moet dus op afspraak en kon niet gelijk geregeld worden.

Toen naar een verzekeringsmaatschappij voor een inboedel verzekering en een WA verzekering, dat is gelukt.

Nog meer boodschappen gedaan, waaronder het kopen van een wekker bij…. Blokker :-).

We vonden dat we wel eens verwent mochten worden na al deze arbeid, en we hebben onszelf op een lunch bij Between Buns getrakteerd mmm jammie.

Toen we later thuis waren hebben we voor de eerste keer in het zwembad gezwommen ook lekker hoor.

zwembad op park Exlusief

Daarna ons eerste hommade meal, wat ook prima was. Om 20.00 waren we weer helemaal kapot en zijn we naar bed gegaan. Jammerrrrrrrrr om 03.00 al weer klaar wakker.

1. Wilma:
    14 april 2017
    Leuk om jullie zo te volgen. Het zwembad ziet goed uut
  2. Arie:
    14 april 2017
    Hallo Silvia en Richard. Wat leuk om zo jullie belevenissen op Bonaire te volgen. Hopelijk voelen jullie je snel thuis na alles geregeld te hebben. Heerlijk zo'n zwembad in de tuin Wij maken ons op voor een koude Pasen brrr Groetjes Arie en Renée
  3. Helga:
    15 april 2017
    kijk , jullie leven komt langzaam maar zeker weer op gang ......wel op de antiliaanse manier ...lekker releaxed