12 en 13 en 14 mei 2017 Spicy weekend.. LOL

12 mei 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Vrijdag 12 mei 2017

Wat een reuze goed idee van Ilse en Edwin om het weekend in te luiden.. tappas’s, drankjes en live muziek bij Spice. Nice…

Gezelligheid bij Spice.  Spice beachclub

's avonds, tappa's, drankjes en live muziek bij Spice Dansje gedaan...

Zaterdag 13 mei 2017

Hieperdepiep Rick is jarig.. We waren vroeg wakker en hebben om 07.00 Bonariaanse tijd even met hem geskyped, dat was leuk. Jammer dat hij onze kaart (nog) niet had ontvangen. En die had ik op maandag al op de post gedaan.

Gefeliciteerd

Na het ontbijt eerst naar de wasserette, toen ff boodschapjes gedaan. ’s Middags duikje met Ilse en Edwin, een drift (drijf) duik vanaf La Danias Leap naar Karpata. Wat lastig naar toe lopen/klauteren met je spul, en dan een jump in het water. (zie meest linkse foto).

Beetje lastig om er in te komen bij La Danias Leap.  Spullen uitgestald, bij La Danias Leap - driftduik naar Karpata.

duikboei in de verte bij La Danias Leap.  Ook zonder pak, voor mij prima, niet te koud.

Tiger Grouper.  Mooie tandjes..

Ilse en Edwin.  Richard en Silvia.

Een moooie duik, 2 leuke  kleine schildpadjes, een krab, een snake eal (is een soort van paling), slaslakken en nog veel meer ander mooi spul..

14 mei 2017

Vandaag staat er voor Ilse en Edwin kitesurf les op het programma. En wij gaan daar ook naar toe…… om ernaar te kijken..

Eerste kitesurf les Ilse.  Kitesurf les Edwin.  De instructeur legt uit..

Startpositie om de kite de lucht in te krijgen.  Eerst body draggen.. maw achter de kite aangesleept worden op zee.  Ilse en Edwin na de eerste kite surf les.

Daarna gaan we met zijn 4ren een duikje doen.

We zijn wezen duiken bij Cliff, was een mooie en relaxt duikje. Ilse en Edwin hebben de frogfish nu ook gezien,  Ilse dacht ehhh is het dat gele ding? Ze dacht eerst dat het een klein stukje koraal was, hij ziet er ook niet echt mooi uit..

Spotted snake eal.  Slaslak..

Schildpadjes zijn leuk driftduik bij  La Danias Leap  Zoek de vis...

Verder hebben we nog een mooie grote tigergrouper gezien, hij hing onder wat planten/koraal.  En hij had duidelijk niet zo’n zin in een fotosessie.. hij had een mooi setje tandjes, toch wat plaatjes van hem geschoten. Ook zwom er in de diepte een wat grotere barracuda en we hebben weer een schildpadje gezien.. We hebben gezien dat onze slangen, daar waar de dieptemeter etc. is op aangesloten, bovenaan de manchet toch nog best wel lucht verliezen.

We hebben de automaten nu weggebracht naar de duikshop om er nieuwe slangen aan te laten zetten. We hoorden in de winkel dat de slangen normaal gesproken zo rond de 10 jaar mee gaan en die van ons zitten er al 17 jaar aan dus die hebben geen schuld.

En zo is ons weekend omgevlogen..

1. Esther mulderije:
    15 mei 2017
    bij ons wordt het van de week ook warm kom gerust voelen met een borrel en dan zet ik tim zijn zwembad wel op aan de kust van de vorsterkampweg gr esther geert en tim
  2. Silvia Weenink:
    15 mei 2017
    Heeej Esther, wat fijn dat het bij jullie ook lekker warm weer wordt. Die borrel.. die mogen jullie bij ons ook komen halen hoor... Biertje(s) staan koud en voor Tim hebben we wel een lekker ijsje in de vriezer..En ons zwembad.. daar mogen jullie ook wel in.
  3. JAN ZOETEBIER:
    18 mei 2017
    Weer een beetje terug naar 1968 als zeeman op de SS Rotterdam. Daar mijn eerste Rum Coke gedronken. Mooie tijden.
  4. Silvia Weenink:
    19 mei 2017
    Jan, Rum met Coke is dat niet een Bacootje? Mmm ja best lekker met limoen en ijs.