Week 6 15 t/m 21 mei 2017 een “gewone” week maar … wordt het BBQ of gaat Richard naar de Chinees….

22 mei 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Deze week is de laatste vakantie week voor Ilse en Edwin. Ze genieten nog volop. Ze hebben gedoken, en ze zijn naar Klein Bonaire op een catamaran gegaan voor een snorkelexcursie (zij vonden het geen aanrader omdat het water bij Klein Bonaire eigenlijk te diep is om mooi te kunnen snorkelen), de boottrip was wel leuk geweest.

Bij het duiken bij Jeff Memorials was er nog iets vervelends gebeurd, de zijruit van de auto was ingeslagen toen ze aan het duiken waren. Er lag niks in de auto wat de moeite waard was om te stelen dus ze hebben niets meegenomen. De ruit is inmiddels al gerepareerd. Dat inslaan van autoruiten gebeurd hier overigens vaker, tip is om niets in tassen in de auto achter te laten, en om de raampjes naar beneden te draaien en de deuren open te laten ( in ieder geval als je gaat duiken). Wij nemen altijd de meest oude spullen mee als we gaan duiken, en leggen alles los op de achterbank. Wel nemen we een waterdichte duikkoker mee als we duiken om wat geld en de autosleutels in te bewaren.

Waterdichte koker.

Voor ons was het een “gewone” week, Richard is naar zijn werk geweest en ik heb mijn boodschapjes gedaan ,  hier en daar gesolliciteerd  en ik ben met regelmaat naar het zwembad geweest om baantjes te zwemmen. De sollicitatie bij Harbour Village Town is niks geworden, ze hebben het zelf intern opgelost. Ik heb deze week ook bij RCN gesolliciteerd en bij Plaza. We wachten wel af of er iets uit komt maar het zal nog wel even duren want het gaat hier niet zo vlot.

Dinsdagavond hadden we Ilse en Edwin uitgenodigd voor een BBQ bij ons huisje. We hadden zo’n kant en klaar bbq ding gekocht en we hadden voldoende vlees in huis. Toen de heren echter het ding wilde aansteken lukte het voor geen meter er was geen vuur in te krijgen… Uiteindelijk zei Rich, “ik ga naar de Chinees”. Waarop Ilse dacht dat hij er genoeg van had en dat hij Chinees ging halen… Haha nee Rich ging geen Chinees halen.. maar bij “de Chinees” een fles met aanmaak olie … (er zijn er veel van op Bonaire, Chinese supermarkten) ..  Met de olie ging het  vuurtje aansteken uitstekend en we hebben lekker gegeten.

Woensdagavond hebben we voor (voorlopig) de laatste keer met zijn viertjes uit gegeten bij Capriccio, waar ze heerlijk Italiaans eten serveren. Het was gezellig. Als afsluiter natuurlijk een ijsje gehaald bij Gio’s. Tja donderdag vliegen ze weer naar NL en dan zit het er voor hen weer op. Ze hadden nog helemaal geen zin om weer naar huis te gaan, waar de dagelijkse sleur weer op hen wacht.

Zaterdag 20-5-17

Eerst ff boodschappen gedaan en naar de wasserette. Richard heeft nieuwe waslijnen gespannen in de hoop dat de was nu niet meer zo eromheen draait ( jammer nieuwe lijnen, het werkt niet, de was draait er nog steeds omheen). Na de lunch op voor ons eerste duikje bij Tori's reef, Deze duikstek viel ons wat tegen, heel veel stroming en niet echt spectaculair. Wel een mooie Honeycomb fish en een Fetherduster op de foto gezet, een mooie herinnering aan deze duik.

Duik bij Tori's reef - Honeycomb Cowfish.  Tori's reef- Fetherduster.

Zondag 21-5-17

Vandaag staat de duik bij Jeff Davis Memorial op het programma. Volgens de beschrijving in het boekje ietwat lastig om erin te komen met je duikspul en dat klopte.. Dit was een mooie duik, veel vis, en een erg mooi poetsstation gezien waar een garnaal de vissen schoonmaakt die zich bij hem aanboden. Er was een mooie (blauwe) Creolse wrasse die zich uitgebreid liet poetsen.

Jeff Davis Memorial - Poetsstation.  Jeff Davis Memorial - Creole Wrasse laat zich poetsen.

Verder nog een mooie murene en meer moois waaronder een Porcupine fisch die ik speciaal voor Ilse op het blog plaats omdat het haar lievelingsvis is.

Jeff Davis Memorial - Rock Beauty  Jeff Davis Memorial - mooi stilleven.

Jeff Davis Memorial - Murene.  Jeff Davis Memorial - Murene.

Jeff Davis Memorial Porcupine fish  Duik bij Jeff Davis Memorial - Anemoon.

En zo zit er al weer een week op..

1. Lydia & Jan:
    22 mei 2017
    Jullie zijn echt tevreden als ik dat zo lees.
    En wij genieten van je mooie verhalen.
  2. Loesmartijn:
    22 mei 2017
    Mooie foto's. De was ophangen en er weer afhalen blijft een crime. Verschillende mensen hebben al verschillende manieren bedacht. Was blijft er omheen draaien. Grr!!
  3. Petra en Henk:
    22 mei 2017
    Wat een leuke foto's van jullie Richard en Silvia....zo stralend. En wat een leven hebben jullie toch.....ondanks veel regelen en werken ook genieten! xxx
  4. Silvia Weenink:
    22 mei 2017
    Hoi Petra, Tja ben net terug van het centrum naar de bank om te informeren of onze pasjes er al zijn, zoals gezegd neemt hier alles heel veel tijd in beslag. We zitten al een maand op onze bankpassen te wachten maar het apparaat is blijkbaar kapot. Je moet hier wel een lange adem hebben.
  5. Hendrik en Heintje:
    23 mei 2017
    Bedank voor jullie mooie reisverslag en de mooie foto s.
    Hier is alles oké wij krijgen het weekend ook 30 graden.
    Hartelijke groeten Hendrik en Heintje.
  6. Silvia Weenink:
    23 mei 2017
    Hoi Hendrik en Heintje, wat leuk dat jullie het blog lezen. En wat wordt het warm in Nederland, we hopen dat jullie ervan gaan genieten. Groetjes van ons beiden, Richard & Silvia
  7. Gerbert Strang:
    30 mei 2017
    lekker onder de palm wachten op bankpasjes...
    wij zitten achter de ramen in Lochem. pffff
  8. Silvia Weenink:
    30 mei 2017
    Hoi Gerbert,
    Wat leuk dat je het blog leest, zo hoor ik toch nog iets uit het verre Nederland. Groetjes Silvia