14 t/m 26 oktober.. waar blijft de tijd - wennen aan - duiken en snorkelen - auw dat doet pijn

27 oktober 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Woensdag 18 oktober

Zo mijn eerste late dienst zit erop. Wel raar hoor, dat je niet samen ’s avonds eet.  En ik heb voor mij op een raar tijdstip warm gegeten.. om 13.30. Maar goed, het zal wel wennen.

De late dienst was anders dan de vroege dienst. Want je blijft op een gegeven moment alleen achter in het gebouw, wel lekker rustig. Ik heb me prima vermaakt met allerlei werkzaamheden. Roy, de collega van de nightshift heeft me netjes op tijd afgelost.

Omstreeks 23.30 was ik thuis en nog best wakker, even aan wennen, omschakelen en dan gaan slapen. Ik heb vandaag niet veel gedaan, een beetje geklungeld en ik ben ’s middags ook nog even naar het zwembad gegaan. Geen baantjes meer getrokken, ik was nog moe van al het traplopen en het verplaatsen van servies en decoratie spulletjes op het werk.

Donderdag 19 oktober vroege dienst

Mijn dagen zijn momenteel gevuld met nieuwe indrukken, nieuwe werkzaamheden en het proberen een en ander te onthouden… Leuk maar ook vermoeiend.

Vrijdag 20 oktober vroege dienst

Vandaag hadden we best wat gasten die kwamen inchecken, proefslapers. Leuk om de hectiek te zien die dat met zich mee brengt. Morgen heb ik vrij heerlijk dan kan ik samen met Rich weer wat leuks gaan doen (duiken?).

Zaterdag 21 oktober vrij tijd om te duiken

Huishoudelijke beslommeringen gedaan en toen even naar de duikwinkel, mijn duikcomputer doet ‘raar”. Die ligt nu dus even ter controle bij de duikshop. Gelukkig heeft Rich ook een dieptemeter en ik ben dicht bij hem gebleven. We zijn naar Corporal Meis  geweest, ik vond het niet de meest fijne duik. Mijn bril liep langzaam vol, er liep water boven mijn rechteroog zo over mijn oogbol naar beneden. Zout water prikt! Ik heb van alles geprobeerd maar niets hielp echt. Foto’s maken ging ook niet zo goed, de camera stond nog op bovenwaterstand en ik had het niet in de gaten.. beetje jammer. Na de duik zijn we onze spullen gaan wegbrengen en heb ik een nieuw masker (duikbril) aangeschaft, hij was helemaal niet duur $ 25, -- en als je er een snorkel bijkocht kreeg je een set prijs van $ 30,-- . Ik ben benieuwd hoe het masker me gaat bevallen..

Corporal Meis, ik denk een soort van oester? In de bodem.  Corporal Meis, mooie stillevens.

Corporal Meis, koraal is zo mooi....  Korporal Meis, camera op bovenwaterstand... toch wel mooi dit kerstboompje.

Zondag 22 oktober vroege dienst
Er was vandaag genoeg hectiek op het werk. Een technisch probleempje waarvoor ik Daan heb moeten bellen en er waren ook veel check outs. Ik heb 8 uur  achter elkaar gestaan en gelopen, toen ik thuis kwam was ik redelijk moe om het maar eens zo te stellen, ik voelde mijn lijf goed.

Maandag 23 oktober vroege dienst
Vandaag liep het voor mijn gevoel voor het eerst wat makkelijker. Inmiddels heb ik voor mezelf een beetje op de rit met welke werkzaamheden ik moet beginnen en hoe ik ze moet doen. Er was vandaag weer voldoende te doen, ik heb me niet verveeld.

Dinsdag 24 oktober vroege dienst
De dagen vliegen voorbij het is al weer dinsdag. Morgen lekker een dagje vrij, dan kan ik even het huis een beetje poetsen en weer eens naar het zwembad. Lekker omdat ik zo druk ben de laatste tijd heb ik geen ‘bovenwater” foto’s gemaakt…

Woensdag 25 oktober vrije dag en Bonairiaanse administraties.. (frustraties) mopper mopper..
Wat boodschapjes gedaan.
Even naar de bank geweest, het is blijkbaar moeilijk om de tenaamstelling van de rekening in te voeren. Zelfs als ze een kopie van je paspoort hebben gehad.
Maar goed als het goed is.. dan is het volgende week voor elkaar.
Ik leg me er maar bij neer.. Niks gaat hier in 1x goed en dat is bij bijna elk bedrijf zo.

Bij de internet provider, waar ik samen met Dave was geweest, i.v.m. het overnemen ervan had ik gelijk de rekening meegekregen. Ik kreeg toen te horen dat deze vóór 3 november betaald diende te zijn. Natuurlijk, wij zijn Nederlanders dus op 5 oktober! hadden we hem betaald. Wel vervelend dat ik vorig weekend bericht kreeg dat de rekening nog niet betaald was en dat het vóór 3 november wel betaald moest zijn anders zouden we afgesloten worden. Dus…. maar weer naar het bedrijf toegegaan met de foto van overschrijving van de bank.. en ja ze zou het gaan regelen.
Inderdaad maandag kregen we een mailtje.. ze hadden de betaling ontvangen, fijn!

Motor verzekering al lang betaald in mei al .. krijgen we nu  nog 2! Facturen van dezelfde motor voor dezelfde periode (willen ze dat we er 3! X voor betalen?, dát gaat dus niet gebeuren.
Gelukkig had ik het per bank betaald, mailtje gestuurd naar de verzekeringsman, met bewijs van betaling (maar de beste man is op vakantie t/ 6 november).
Ik vind het goed, ik wacht wel even tot hij terug is.
Maar wel vermoeiend hoor dit allemaal, ik hoop dat ik er ooit een keer aan ga wennen.

Ga je naar de apotheek, nummertje trekken, naar de bank wachtrij zoals in pretpark met van die lintjes – dokter wachten – en als je bij het WEB contant wilt betalen, neem dan een goed dik boek mee enorme wachtrij. Gelukkig heb ik dat met de pinpas betaald (ook handig voor “bewijs”) want het zou maar zo kunnen dat we over een tijdje bericht krijgen dat we nog moeten betalen….

Na dit alles was het tijd om heerlijk even af te koelen in het zwembad, daar geniet ik nog steeds van.

Donderdag 26 oktober Karpata super! – en auw auw dat doet pijn..

Heerlijk, lekker een dagje vrij met een leuk vooruitzicht vandaag ga ik weer een keertje mee met de Queen Angels. Karpata staat er op het menu, het was een grote groep dames. En wat heb ik genoten heerlijk ontspannen. Prachtige dingen gezien, geprobeerd er foto’s van te maken, maar ik vind het lastig hoor. Fotograferen tijdens het snorkelen, zeker als ik ook nog een hoekduik moet maken, links om de pols duiktonnentje met lucht erin, rechts aan de pols camera met ook wat lucht en dan natuurlijk nog het masker (duikbril) ook gevuld met lucht. En als ik dan naar beneden duik, dan moet ik ook nog mijn oren klaren (drukverschil opheffen) en focussen scherpstellen en afdrukken. Op deze manier is hoekduiken best vermoeiend, als je het met perslucht doet is het een stuk relaxter..

Snorkelen Karpata met de Queen Angels.. erg mooi daar.  Karpata, Angels... dit zijn Franse.. ha ha.

Wat ik erg mooi vond is het schildpadje wat in de diepte zweefde door de bellen van de duikers van Captain Dons (er lag een boot van hen en er waren meerdere duikers). Ook de bellen die omhoog stegen vond ik mooi. Verder nog leuke squids (maar te diep om mooi op de plaat te krijgen), een prachtige vijlvis, en meer en meer. Na het snorkelen heel gezellig koffie gedronken en toen richting huis. Ik had late dienst (14.45 beginnen). Eenmaal thuis gekomen, spulletjes opgeruimd en toen op mijn gemakje foto’s gaan bewerken. Ik had tijd zat om nog even te koken te lunchen en een boterhammetje te maken voor 's avonds  en me klaar te maken voor het werk tenminste dat dacht ik…….

Karpata, voor mij een onbekende vis, mooi hoor met stipjes.  Karpata, een prachtig gekleurde vijlvis, wat een plaatje.

Karpata, en dan dit mooie plaatje, een schildpadje die door de duikbellen zweeft.  Karpata, onder ons zitten meerdere duikers die met een boot van Captain Dons zijn gekomen.

Ik zat achter de laptop toen Kai belde en vroeg of ik de EHBO koffer bij me had. Nou heb ik de koffer bij de verhuisspullen zitten dus die had ik niet. Maar omdat ik graag goed voorbereid op reis ga, heb ik wel een trommel met allerlei (verband) spullen. Om een lang verhaal heel kort te maken, Kai had een scooter ongelukje gehad. Het was niet hard gegaan en hij heeft geluk gehad dat hij niet met zijn hoofd op het asfalt is geklapt. Daar was ik wel blij mee. Ik heb gauw de spullen bij elkaar gezocht en ben naar Kai gereden. Het vel van de grote teen van zijn rechtervoet was aan de zijkant grotendeels afgeschaafd (ik denk 3 huidlagen) er hing een flapje huid. De bovenkant van de wreef ook afgeschaafd, knie afgeschaafd en nog wat oppervlakkige schaafwonden op de heup arm en schouder.

Nadat Kai op mijn verzoek alles onder de douche met zeep had gewassen heb ik alles gedesinfecteerd eerst met Detol. Toen de flap op de teen afgeknipt maar je kunt niet tot op de gezonde huid knippen en ik zag nog vuil. Dus.. better safe dan sorry, eerst sterilon en toen betadine.

Al mijn gedesinfecteer was natuurlijk best erg pijnlijk voor Kai, maar goed het moest even gebeuren en hij heeft zich kranig gehouden. Daarna de boel verbonden en samen naar de apotheek om nog even wat verbandmiddelen en antibiotica crème etc. te kopen. Bij de Chinese supermarkt badslippers gehaald want hij kan voorlopig niet op teenslippers lopen en toen Kai weer afgeleverd thuis. Waar hij gelijk weer op de scooter vertrok om te gaan werken (hij is geen watje!).

Toen ik eindelijk weer thuis was was het inmiddels 14.20 had ik 5 minuten om: Te lunchen ( 2 boterhammen met kaas naar binnen gepropt) Te “koken” (2 eieren in de pan gegooid deze gebakken op 2 sneetjes brood gegooid) dat was mijn “avond eten” Me om te kleden en op te maken, het huis zag eruit alsof er een bom was ontploft, maar goed dat is ook wel weer snel op te ruimen. En daarna direct naar het werk, niet fijn hoor dat gestress. Maar goed het is gelukt ik was maar 5 minuutjes te laat en dat vonden ze niet erg. Op het werk heb ik me reuze vermaakt met de pc en het verwerken van de antwoorden van een enquête die we hadden meegegeven aan de proefslapers. Na het werk naar huis, maar mijn hoofd zat vol en ik heb eerst nog even wakker gelegen en vanmorgen was ik ook weer heel vroeg wakker (04:00) .. Jammer, maar niks aan te doen.

Vanavond nog één late dienst en dan morgen weer lekker een dagje samen vrij met Richard. Wat een fijn vooruitzicht. Ik ben nu ff druk geweest om het blog bij te werken. Is het nog boeiend of begint het te vervelen?

Oh ja nog even een update m.b.t. ons nieuwe huurappartement: reparaties (nog niet uitgevoerd) gaat vanavond gebeuren? Horren / ramen nog niet gemaakt, dat wordt volgende week pas jammer hoor…

Tot het volgende blog...

1. Arie:
    27 oktober 2017
    Nee hoor Silvia, je verhalen zijn nog steeds boeiend en leuk om te lezen. Fijn dat je werk gevonden hebt. Ook de foto’s zjn prachtig! Groetjes ook aan Richard
  2. Rick:
    30 oktober 2017
    Ik lees het ook nog steeds met veel plezier hoor :)
  3. Martin:
    30 oktober 2017
    Je blog staat bij mijn favorieten, en ik kijk elke week even of er nog wat nieuws van onder de zon is.
  4. JAN ZOETEBIER:
    31 oktober 2017