16 sept t/m 22 september 2018 een drankje bij Karels.. en dan … is dit het lot?

16 september 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Maandag 17 september 2018

Een ‘gewone dag” wat boodschapjes gedaan en wat gelopen langs de boulevard. Wat strijken en poetsen thuis want ik heb daar nog steeds geen kaboutertjes voor.

Dinsdag 18 septemper 2018

’s avonds naar het Rode Kruis voor een herhalingslesje EHBO, nuttige les, stabiele zijligging, reanimatie en kinderreanimatie. Goed dat ik geweest ben, kennis zakt toch weg als je er niets mee doet.

Woensdag 19 september 2018

Vandaag ga ik naar de eerste dag van een cursus over Bonaire. Deze cursus is bedoeld voor toekomstige gidsen en een ieder die meer wil weten over ons mooie Bonaire. Best druk bezocht, meer dan 40 mensen, de cursus wordt door Sue (een van oorsprong Amerikaanse dame) gegeven. Dus in het Engels gaat alles, nou kan ik dat best goed volgen gelukkig, maar ze praat wel veel heeeeeeeeeeeeel veel. En dan is het lastig om alles te onthouden, maar ik doe mijn best. We worden gelijk in het diepe gegooid. We krijgen een paar minuutjes om met één van onze mede cursisten in gesprek te gaan. Zo veel mogelijk over die persoon te weten te komen en dan vervolgens voor de klas voor de hele groep te vertellen… pft.. dat vond ik best spannend hoor. Zo voor de klas een verhaal vertellen. En als Pearl verteld dat ik al............  ben en zegt dat ik er nog zo jong uitzie.. beginnen ze allemaal spontaan te klappen en sta ik met een hoofd als een boei voor de klas (ik voelde me nogal opgelaten en dat is zeer zwak uitgedrukt).

Blushing emoji..

Maar goed, ik heb het overleefd.

Is het toeval of gewoon het lot…….

Als Rich thuis is besluiten we om een drankje te gaan doen bij Karels pier. We zoeken een plekje aan een hoge tafel waarbij we mooi uitzicht hebben op het water. Naast ons (één tafeltje verder) gaan 3 mannen zitten, die ook een drankje bestellen.Als we er al een tijdje zitten hoor ik dat de heren naast ons ook iets te eten bestellen, 3 cheeseburgers (tenminste dat dacht ik te horen).Als vervolgens de bestelling wordt bezorgd, heb ik echt heel veel moeite om niet heel hard in lachen uit te barsten..

Laughing emoticon.

Ze krijgen van de ober 1 bord met daarop wat frietjes een paar blaadjes sla en 2! Stokjes saté… Als één van de mannen zegt dat ze dát niet besteld hebben is het verweer van de ober.. dat de cheeseburgers op waren. Ik doe mijn hand voor mijn mond om mijn lachen een beetje te verhullen want ik vind het dolkomisch.. Ha ha, je besteld cheeseburgers voor 3 personen en je krijgt een klein bordje met 2 stokjes saté en geen bestek erbij.. De man legde zich er maar bij neer (dat er geen cheeseburgers zijn) en waren vroeg vervolgens om een paar bordjes en wat bestek zodat ze alles… konden verdelen. Ze kregen van die mini bordjes met bestek om de “grote” portie te verdelen (en ik lach nog steeds…). Wij vertelden de heren dat het op de woensdag altijd “hamburger avond ”is bij Bistro de Paris en dat op die avond je voor $ 8,-- een broodje hamburger kunt krijgen. Het was hun bekend. Afijn als wij ons drankje op hebben besluiten we om te vertrekken. In de auto overleggen we wat we die avond zullen gaan eten. Ik heb eigenlijk nog niks voorbereid en een hamburger bij Bistro de Paris hebben wij nog nooit geprobeerd. Dus…. we besluiten om dat te gaan proberen..

En die beslissing om de hamburger te gaan proberen die heeft bijzondere gevolgen..

Als we bij de Bistro aangekomen zijn zoeken we een tafeltje, het is Bistro de Paris en niet sjiek de Paris maar dat terzijde. Ook niet zo belangrijk trouwens, het uitzicht is mooi en het weer is lekker. Al gauw komt de serveerster om onze drankjes op te nemen.Naast ons zit een stelletje, waarvan ik de dame op de rug kijk, ze heeft prachtig rood haar.De man kan ik beter zien en het valt me op dat hij (in mijn optiek) ontzettend verliefd is. Dat zeg ik ook tegen Rich, (later  blijkt dat ik het heel goed gezien heb).

In love emoticon.

Onze bestelling wordt bezorgd, Rich heeft een broodje met de speciale hamburger en ik hetzelfde maar dan zonder broodje. De serveerster zet de borden neer, “eet smakelijk”. Dankjewel zeggen we, zij draait zich om en wij zitten met 2 borden eten en …………………..geen bestek (😁 weer reden om te lachen). Ik grap wat met onze “buren”, de man bied ons het bestek wat zij over hebben aan 1 mes ofzo.. Nadat Rich bestek heeft geregeld en we aan het eten zijn komen we aan de praat met onze “buren”. Een bijzonder stel, met een bijzonder verhaal…. Jürgen en Sabine Ze zijn op huwelijksreis op Bonaire. Ze komen uit Duitsland,  waar ze mét bruidskleding aan met de auto naar München zijn gereden en vervolgens naar  Schiphol zijn gevlogen. Mét bruidskleding aan naar een hotel en de volgende dag mét bruidskleding aan in het vliegtuig naar Bonaire. Hoe bijzonder is dat! Ze hadden oorspronkelijk op Bonaire willen trouwen maar het was niet mogelijk om dat op de manier die zij zelf wilden doen te doen, daarom hebben ze het huwelijk in Duitsland gesloten. Ze waren al ruim 1,5 week op Bonaire en ze wilden eigenlijk hun huwelijksgeloften nogmaals op het strand tegen elkaar uitspreken. Ze hadden het leuk gevonden als een trouwambtenaar o.d. dit had willen begeleiden maar het was hen niet gelukt om dit voor elkaar te krijgen. Ook waren ze op zoek geweest naar een fotograaf, ook dit was niet gelukt.Ze vroegen ons wat wij allemaal doen op Bonaire. Nou Rich is dus best druk op zijn werk en hij heeft het prima naar zijn zin, en ik doe van alles.. (en soms doe ik ook best weinig😁…). Toen ze hoorden dat ik best graag foto’s maak vroegen ze of ik foto's van hen wilde maken. Ik wilde hen wel helpen maar ik ben natuurlijk geen prof. Ik maak puur foto’s voor de lol, dat heb ik hen ook heel duidelijk gezegd. Ze vonden het geen enkel probleem. Ik heb gezegd dat ze eerst maar eens op mijn blog moesten kijken zodat ze een indruk van mijn fotografie kunsten zouden krijgen. En mensen... mmm ik ben meer van de natuur vissen enzo maar goed. Later die avond zijn we nog ff met ze naar Islander gegaan want ze wilden er 1 nacht doorbrengen (de dag voor de foto sessie) en Rich kent daar een andere Richard dus dat kwam ook goed uit. Het kon nog geregeld worden ze hebben een suite gereserveerd.

De volgende dag kreeg ik een apje…

Bon Dia Sil.

How do you do? Again we want to thank you for your company last evening. We had a wonderful time. About the photos. We would love to have you as our photographer. What do you charge? We would like to have day pictures at a few nice places. E.g. at the white houses, at pink beach, at the salt area, ...You could even tell us places you want to live your creativity. 😁 I could look if I can get a white dress and a "schleier" (that white thing on the head for the bride), and I could wear a white shirt with a tie or something... and you could do photos on a dive together?...just thinking  😁 ... to lit your creative fire because you love underwater photography.The underwater photos of course on another day. Like a underwater wedding...And in Saturday sundown pictures as well.Love to hear from you.

Jürgen

Ok.. dacht ik.. poehhh dat is best spannend.. wat heb ik me nou weer op de hals gehaald.

Scared Emoticon.

Maar goed wie A zegt…. Ik ben de volgende dag het eiland even overgereden om wat inspiratie op te doen en om wat locaties te bekijken.

En op de zaterdag 22 september zijn we met zijn vieren op pad gedaan.

Een intensieve en ontzettend leuke middag (13.30 – 19.00), waarbij we ook ontzettend gelachen hebben. En ik hele leuke foto’s hebben kunnen maken met hulp van Rich die hele leuke ideeën had die zeer verrassend spontaan waren…Natuurlijk hielp het ook enorm dat het een heel fotogeniek spontaan en leuk paar is. Ik was best bang dat ik er helemaal niks van gebakken had. (stresskip als ik ben). Maar toen ik de plaatjes had bekeken.. (en het waren er meer dan 600) was ik eigenlijk best tevreden er zaten mooie tussen (niet eens zo slecht, voor een amateur)..

IMG_3394a Sometimes photo's don't need words...  IMG_2857b - Stairs at caves. IMG_2908c - This idea was from Richard, it was a Super idea! IMG_3327a Oops... wine get's spilled here.. at Pink Beach.

IMG_3422 Do I need to say more... Just enjoy this photo as I did.

Jürgen en Sabine waren er heel blij mee, wij ook en wij zijn een ervaring rijker. En we  hebben er een paar vrienden bij, het is zo’n leuk stel. Een paar van deze foto’s heb ik ff in een apart blog gezet. De volgende dag (zondag 23 september) hebben we het nog even dunnetjes overgedaan met wat strand en water foto’s.

DSCN5199d Jürgen got "His catch of the day"!  DSCN4640b Yes you can do this!

DSCN4732a Ok, Sabine took his shirt off..   DSCN5157a Little walk along the coastline..

Het was een heel druk weekend, maar oh zo leuk. En heb ik er geld voor gevraagd… nee, dat niet ik vond het leuk om het voor hen te doen. Ze hebben ons op een heerlijke lunch getrakteerd, en herinneringen zijn zo veel leuker dan geld. Geld is maar geld, en herinneringen en deze belevenissen, die kun je niet kopen.. Ik weet zeker dat als we 80 zijn we dit alles nog kunnen herinneren…

Diving at Saltpeer, underwater heart..  Diving at Saltpeer, Jürgen with bubbles....

Oh ja en voor ik het vergeet... we hadden na het maken van de foto's op zaterdag nog "gewoon" dansles. En daarna .....  zijn we naar Woodstock geweest voor een 70/80 jaren (dans) feestje. Jürgen en Sabine waren ook van de partij.. (in bruidskleding natuurlijk). De beentjes gingen van de vloer..

After taking photo's all day.. it was time to dance... at Woodstock.  And in the evening, we had more fun... at Woodstock, 70/80 party...

Nog even een vraag voor jullie…. Was het gewoon toeval of het lot…. Een drankje, en daarna de hamburger, en dat allemaal dankzij de mannen die naast ons zaten en die cheese burgers bestelden..

In mijn volgende blog... Snorkelen met de Queens, maar ook alleen snorkelen is fun! En duiken trouwens ook....

1. Helga:
    1 oktober 2018
    Duo baan voor jou en Rich😀 wonen ze ook op Bonaire of gaan ze weer terug ?? Zien er idd uit al spontane en vriendelijke mensen.
  2. Mike Kneefel:
    2 oktober 2018
    Wat leuk verhaal heb je weer , lees je blog wel vaker , reageer alleen niet altijd . Maar je bezit ongekent talent zitten mooie foto's tussen sylvia 👍👌👌 zie wel dat jullie je daar prima vermaken toppie 😁😁

Groetjes vanuit denbosch van mike kneefel
  3. Bianca:
    2 oktober 2018
    Sylvia, wat een schitterende foto's!!!! Groot talent, ik heb ervan genoten en inderdaad word er blij van. Veel liefs, Bianca
  4. Arie:
    2 oktober 2018
    Silvia, wat een leuk verhaal en de foto’s zijn prachtig! Ook boven water fotograferen gaat je heel goed af. Talentje👍