6 sept t/m 16 sept Bootduikje, bootsnorkel, er is er een jarig en rara, wie is dit.....

8 september 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Zaterdag 8 september

Zoals op de meeste zaterdagen gaan we eerst even boodschappen doen. Ik zie dat er een aanplakbiljet hangt voor dansles. Ik maak er even een foto van, het is misschien best leuk om dit samen te gaan doen. Als ik het later met Rich bespreek vindt hij het ook best een leuk plan, ik ga ons opgeven hiervoor.

Dansles....

Later besluiten om in de middag ff een drankje te gaan doen bij Jibe City (bij Sorobon) heerlijk relaxt we genieten van het prachtige uitzicht.

Sorobon, genieten van het uitzicht.  Sorobon, genieten van het uitzicht en van een drankje..

Zondag 9 september we hebben gereserveerd voor een bootduik naar Klein Bonaire. Ik hoop dat we naar locatie Sampler gaan want daar schijnen 2! Zeepaardjes te zitten. We gaan dit keer met het kleine bootje van Wannadive, en het is weer een leuk clubje mensen.Het tochtje naar Klein Bonaire is altijd leuk. Maar helaas, als we richting land varen is een andere boot ons net voor om aan de boei te ankeren. En er mag maar 1 boot per boei liggen. Daarom gaan wij verder, wij komen uit bij Mi Dushi (mijn schatje). We zien diverse Lionfish en mooie slakjes. Ja duiken is nog steeds leuk!

Bootduik, Mi Dushi, Klein Bonaire, klaar voor de koprol achterwaarts.  Bootduik, Mi Dushi, Klein Bonaire.

Bij Klein Bonaire is het altijd erg mooi duiken en het is relaxt dat je zo met je spul het water in plonst en niet naar een dropoffpoint hoeft te zwemmen.

Bootduik, Mi Dushi, Klein Bonaire Spotted Drum.  Bootduik, Mi Dushi, Klein Bonaire mooie rood gekleurde Lionfish.

Bootduik, Mi Dushi, Klein Bonaire, slaslak met wat extra kleur.  Bootduik Mi Dushi, Klein Bonaire, mooie slaslak.

Bootduik, Mi Dushi, Klein Bonaire, schorpioenvis.  Bootduik, Mi Dushi, Klein Bonaire mooi gekleurde Lionfish.

’s Avonds gaan we nog even naar Plaza, waar we wel vaker in het weekend een drankje doen. We komen daar ook altijd bekenden tegen, heel gezellig. We zijn aan de praat met Ernst als we zien dat hij naar iemand zwaait. Rich zegt, ik ken hem ik weet wie dat is,  het is ………... Ik kijk ook even goed, ja hoor Richard heeft gelijk het is idd……….. Als we het aan Ernst vragen blijkt hij het niet te weten, hij komt hier wel vaker zo zegt hij. Ik klets wel eens met hem het is een aardige gast.Voor we het goed en wel beseffen stapt Ernst op de aardige gast af, vraagt of hij idd…… is. En als het antwoord ja is vraagt hij of wij met hem op de foto mogen. Ja hoor geen probleem.. haha wel grappig dit weer hoor. (wij zouden nooit aan een “bekende Nederlander”) vragen of we met hem op de foto mogen. Zij hebben toch ook gewoon recht op vakantie toch? Maar goed uitzonderingen bevestigen de regel…

Brace op het strand, en Richard had het direct gezien..  Brace op het strand ... aardige gast.  Brace op het strand, en ja ik mocht zoenen..

Woensdag 12 september, hieperdepiep hoera Richard is vandaag jarig.

Gefeliciteerd schat.

Gefeliciteerd met je verjaardag schat. Ik ga op pad om een cadeautje voor hem te kopen. Daarna ga ik in mijn eentje snorkelen, omdat het me vorige week niet gelukt was om het zeepaardje Yelow submarine te vinden wil ik nog een poging wagen. Ik heb een andere bikini aan dan de bikini die ik meestal draag en dat blijkt later niet zo verstandig geweest te zijn hoe zeggen ze dat ook alweer? Wie zich brand moet op de blaren zitten, nou het zijn nog net geen blaren maar knalrood is het op sommige stukken huid dus wel, het broekje zit net anders van deze bikini. En aangezien ik zeker 1,5 uur boven liggend op het water aan het zoeken ben geweest voordat ik het zeepaardje spotte..... Hij zat diep en hij had mooie schutkleuren, ik duik 3 keer naar beneden voor foto’s yessssss. Het is me gelukt om een paar aardige foto’s te maken. Ik ben er heel blij mee. De komende dagen ben ik iets minder blij met mijn achterwerk, maar goed.

Snorkelen Yelow Submarine op zoek naar het zeepaardje en ik heb hem gevonden!  Snorkelen Yelow Submarine mooie zeekomkommer.   Snorkelen Yelow Submarine op zoek naar het zeepaardje!  Snorkelen Yelow Submarine, mooie schutkleuren heeft dit zeepaardje.

’s avonds gaan we Rich zijn verjaardag vieren door eerst een drankje bij Karels en daarna te gaan uit eten bij Patagonie, een gezellige avond .

Donderdag 13 september – bootsnorkel bij Klein Bonaire - Bonaventura

Heerlijk, vandaag weer met de Queens mee geweest, met de watertaxi naar Klein Bonaire. Bob (de kapitein) vaart ons naar een wel heel mooie plek, Bonaventura. Prachtig hier het water is glashelder, en als ik samen met Annelies snorkel zien we echt zulke mooie dingen. Tot 2x toe een Southern Stingray, en een hele school met squids zo mooi. Het water is hier zo ontzettend kristalhelder. Natuurlijk maak ik zoals altijd weer foto’s veeeeeeeeeel foto’s en Ik heb zo genoten.. En de rest van de Queens vond het ook prachtig hier.

Snorkelen Queens, Bonaventura Klein Bonaire.   Snorkelen Queens, Bonaventura Klein Bonaire, met de boot.

Snorkelen Queens, Bonaventura, "actie"foto gemaakt door Annelies.   Snorkelen Queens, Bonaventura Klein Bonaire, Annelies heeft de foto van mijn hoekduik gemaakt.

Snorkelen Queens, Bonaventura Klein Bonaire,Honeycomb Cowfish, altijd mooi   Snorkelen Queens, Bonaventura Klein Bonaire, glashelder water.

Snorkelen Queens, Bonaventura Klein Bonaire, klaar voor vertrek deze rog.   Snorkelen Queens, Bonaventura Klein Bonaire, nog een rog in het zand.

Snorkelen Queens, Bonaventura Klein Bonaire, en dan zien we een rog wat mooi was hij.   Snorkelen Queens, Bonaventura Klein Bonaire, een grote groep Reef Scuidjes, feest!

Snorkelen Queens, Bonaventura Klein Bonaire, een grote groep Reef Scuidjes keurig in formatie.  Snorkelen Queens, Bonaventura Klein Bonaire, een grote groep Reef Scuidjes.

Vrijdag 14 september – uit eten mét personeel wat tijdens het eten zingt..

Mooie zonsondergang aan de boulevard1.  Mooie zonsondergang aan de boulevard 3.

Richard heeft van een collega gehoord dat er vanavond live muziek is bij It Rains Fishes. Er wordt dan personeel uit Nederland ingevlogen en die zingen dan live. Dat lijkt ons heel leuk, ik bel om te vragen of ze nog een tafeltje hebben. We hebben mazzel en mogen aanschuiven. En wat hebben we een top avond. We ontmoeten Mark en Hellen, en Ron en Mirella en als we klaar zijn met eten schuiven we bij hen aan en gaan de beentjes ook nog van de vloer. We hebben echt leuke avond gehad.

Muziek bij It Rains Fishes.  It Rains Fishes, leuke live muziek.

It Rains Fishes, muziek en dans.  It Rains Fishes, lekker eten.

Zaterdag 15 september – onze eerste dansles… en we

Een hele grote groep mensen is naar de eerste dansles gekomen. In het begin sta je allemaal apart en word ons uitgelegd hoe de passen gaan. Dan beginnen we eerst zonder muziek. We beginnen met de grond beginselen van de Bachata, heel leuk. We moeten goed opletten 1,2,3 tik.. ha ha. De diverse moves volgen elkaar snel op. Aan het einde van de les moeten we het samen dansen en dát valt echt niet mee. We zijn beiden bezweet als we klaar zijn met dit uurtje. Maar wel leuk hoor en goed voor de lijn zeg maar, want deze week zijn we best vaak uit wezen eten en dat is niet zo goed voor de lijn..

Zondag – we duiken er maar weer es in.. tussen Angelcity en Aquarius.

Het was een mooi relaxt duikje, we steken nog even het rif over hier is het iets minder stoffig/zanderig. Garnalen heb je trouwens ook in vele soorten en kleuren...

Tussen Atlantis en Angel City, prachtig grote Parotfish 2.   Tussen Atlantis en Angel City, prachtig grote Parotfish.

Tussen Atlantis en Angel City, Dog Snapper.  Tussen Atlantis en Angel City, anemoon bewerkt.

Tussen Atlantis en Angel City, garnaal 2.  Tussen Atlantis en Angel City, garnaal 5.

Tussen Atlantis en Angel City, garnaal 4.  Tussen Atlantis en Angel City, garnaal 3.

En zo zit het weekend er al weer op… pft de tijd vliegt momenteel.

In mijn volgende blog… ik ga een cursus volgen, en we leren hele bijzonder mensen kennen omdat het lot besliste dat het zo moest zijn…….

1. Ania:
    26 september 2018
    Hoi Sil,
    Al weer geniet ik van je verhaal ..... danskampioen! ...... maar nog meer van al je prachtige onderwater foto's! Ik verheug mij nu al op volgende beelden :-)!
    Groetjes uit NL
  2. Lydia:
    27 september 2018
    Nou dat geldt voor mij het zelfde. Geniet van je verhaal en de foto's. Liefs van ons.