17 en 18 juli 2018 We gaan op reis en nemen mee......

16 juli 2018 - Kralendijk, Caribisch Nederland

We gaan op reis en nemen mee….

Ik heb er niet eerder over verteld maar in december vorig jaar hebben we onze vakantie al gepland.. Onze vakantie naar Nederland we staan klaar voor vertrek en ik heb er echt zo’n zin in…

Maandag 16 juli

Vandaag ruimen we de laatste dingetjes op, maken de koelkast en diepvries schoon. Want morgen…. Vertrekken we voor vakantie naar Nederland. En ik kan niet onder woorden brengen hoeveel zin ik hierin heb.

We hebben echt zoveel leuke dingen op het programma staan, met veel activiteiten en ook veel logeeradressen. We zullen van Hot naar Haar gaan…. We hebben zoveel op het programma staan dat ik zelfs een Excel sheet heb gemaakt om het wat overzichtelijk te houden.

Dinsdag 17 juli en 18 juli

Vandaag hebben we de koffer ingepakt, ja koffer jullie lezen het goed. We gaan met 1 koffer kleding en wat 1 koffertje handbagage naar Nederland. De andere koffer en handbagage gaan leeg mee, want als we in Nederland zijn zullen we ook nog het een en ander gaan kopen.

De koffers zijn gepakt, we zijn er klaar voor.

Rob en Denise brengen ons ’s middags naar het vliegveld. Ons vliegtuig vertrekt keurig op tijd. We hebben prima stoelen, de laatste tegen de pantry aan dus we hebben geen mensen die achter ons zitten. Als we zijn vertrokken merkt Rich dat de afstandsbediening van het entertainmentsysteem niet werkt. Dat is vervelend want hij kan geen film kijken. De stewardess kan er niets aan doen en ze biedt aan dat Rich dan maar op een andere stoel gaat zitten. In de rij van 4 waar mensen voor hem de stoel helemaal in de achteruit stand hebben staan. Aangezien we nu mensen voor ons hebben zitten die gewoon rechtop zitten hebben we nu meer ruimte. Verder vinden we het ook niet gezellig om gescheiden te reizen. Rich blijft dus zitten, het is jammer dat ze geen inbus sleuteltje aan boord hebben want dan had hij het probleem zelf kunnen oplossen. MMM we proberen nog dat Rich bij mij meekijkt maar dat is ook geen oplossing. Als een tijd later de hoofdpurser langs komt stelt deze ook voor dat Rich dan maar in de rij van 4 gaat zitten. Dát vinden wij niet de oplossing. Uiteindelijk stelt hij een waardebon voor of een korting op een volgende vlucht van KLM binnen 1 jaar. Rich besluit om voor de korting te gaan. De hoofdStuart gaat hij de boel resetten zo zegt hij in de hoop dat dát dan werkt. Al met al zijn we zo een tijdje verder, en het resetten heeft geen enkel resultaat toch wel een beetje frustrerend dit gedoe. Uiteindelijk weet Rich de afstandsbediening op een andere manier zo te manipuleren dat hij te gebruiken is zodat hij, zij het op een omslachtige manier,  films kan kijken. Omdat Rich uiteindelijk zelf na veel gepruts het voor elkaar fikst, maken we geen gebruik van het aanbod van de kortingsbon.

Ik weet niet of het door het gedoe met dat entertainmentsysteem is gekomen of gewoon omdat het een nachtvlucht was maar het lijkt alsof we een hele lange reis hebben en dat terwijl we nu de “korte” vlucht hebben van 9. 25 uur. Pfft dat kan dan nog wat worden als we weer terug naar Bonaire gaan want dan hebben we een tussenstop op Aruba en duurt de reis 12.25 uur..

De tijd kruipt voorbij, ik probeer wat films te kijken maar op de een of andere manier kan ik me niet concentreren en ik vind ik het aanbod van de films ook niet leuk.  Slapen is ook geen optie, want wat ik ook probeer het lukt me niet om te slapen.  Na een zeer vermoeiende reis komen we aan op Schiphol, ik ben blij dat we er zijn.Vervolgens is het wachten op de koffers, die zijn er eigenlijk best snel.

Zo, we zijn weer in Nederland, het wachten is nog ff op onze koffers.

Dan gaan we richting de plek waar we de medewerker van het autoverhuur bedrijf zouden ontmoeten. Die is er dus (nog) niet, na een minuut of 10 is hij er. Samen met nog een paar andere stellen die ook auto’s hebben gehuurd lopen we naar de parkeerplaats.We hebben een klein auto’tje een Toyota Aygo gehuurd een prima ding, hij heeft pas 8000 km gelopen.

Ruurlo, ons huurautootje heeft ons overal heengebracht.

Rich kruipt achter het stuur en we gaan op weg richting Zutphen. De airco doet het gelukkig uitstekend, het is erg warm in Nederland.

Onderweg blijkt hoe heerlijk glad de Nederlandse wegen zijn. Wat een verademing om hierop te rijden, niks gehobbel en door elkaar geschud worden. Wel is het een stuk drukker, maar we kunnen eigenlijk best goed doorrijden. Na een voorspoedige reis komen we omstreeks 13.00 in Zutphen aan. We zijn ontzettend moe, maar we besluiten vóórdat we naar Door en Ben gaan eerst even de stad in te gaan. Dit blijkt heel goed uit te pakken, want hierna zijn we over onze ergste vermoeidheid heen.We winkelen wat en Richard eet zijn eerste Nederlandse frikandel en bami schijf en kroket.Na het winkelen rijden we naar Door en Ben. Door staat ons al op te wachten en wat fijn om haar weer te zien. We hebben een gezellige middag en avond. Door heeft iets heerlijks op het menu staan, andijvie stamppot jammie dat is lang geleden.  Op de zolder staat ons bedje al klaar We slapen die nacht lang ik wel 10 uur, en dat hadden we ook nodig want wat waren we moe.

Donderdag 19 juli Heerlijk ontbijten in de tuin, het is zalig weer we zien Bennie  weer voor het eerst, hij heeft die dag weer late dienst dus de ochtend is hij er gewoon. We besluiten om op de fiets (hoe Nederlands is dat) met zijn allen naar de stad te gaan en even over de markt te lopen. Wat een drukte is het in de stad. Ik ben het helemaal ontwent zoveel mensen. Op de markt zoveel kramen, met zoveel kleuren, vooral de bloemenkramen trekken mijn oog. Prachtig ik hou zo van bloemen.

Zutphen, vingerhoedskruid, als ik nog een tuin zou hebben dan wist ik het wel..  Zutphen, en dan ga je natuurlijk ook even naar de markt. Wat heerlijk allemaal bloemen.. Zutphen, hier kaas vers van het mes.  Zutphen, aan mij niet besteed, rauwe vis, maar smaken verschillen.

Zutphen, kraampjes met van alles.  Zutphen, oh lekkerrrrrrrrr verse aardbeien.

Zutphen, op de markt is je gulden (Euro) een daalder waard.  Zutphen, ook veel tuinplanten, zo kleurig.

Natuurlijk worden er verse aardbeien gekocht, heerlijk! Na de markt gaan we even bij Ma langs, het gaat naar omstandigheden goed met haar. Ze ziet er goed uit en het lijkt alsof ze iets bekends ziet in ons. Na het bezoek van Ma gaan we weer even terug naar de stad en lunchen er samen met Door. Op de terugweg fietsen Rich en ik nog even langs bij Pa, helaas hij is niet thuis.

Zutphen, Cor en Marjon in de tuin bij Door en Ben.   Broers en zussendag, even een onderonsje met Petra.

’s Middags komen Cor en Marjon op bezoek, wat leuk om hen na zoveel tijd weer te zien. Ook Petra en Henk zien we die dag, zij komen direct na het avondeten. Het lijkt alsof het helemaal niet lang geleden is dat we elkaar allemaal voor het laatst gezien hebben. Door had weer heerlijk gekookt sla met rundworstjes en aardappels en we lieten het ons wederom goed smaken.Helaas slapen we die nacht een stuk minder lang, de Jetlag is aan het toe slaan. We zijn heel erg vroeg wakker (05.00 uur). Ik lees wat in mijn e-book. Morgen ja morgen verlaten we Zutphen even en  gaan we op pad naar…… dat vertel ik in het volgende blog.

1. Lydia:
    20 augustus 2018
    Spannend.......
  2. Silvia Weenink:
    21 augustus 2018
    Ja.. we hebben zoveel leuke mensen gezien en dingen gedaan... Super vakantie!
  3. Joost:
    21 augustus 2018
    Veel plezier in Nederland wij beleven het altijd het zelfde van hot naar haar je wilt niets of niemand missen maar je komt daarna weer doodmoe thuis!