21 december t/m 24 december 2018 lekkere cocktails, en we gaan op reis.. naar Miami? Of toch niet..

21 december 2018 - Kralendijk, Caribisch Nederland

Vrijdag 21 december, schoonmaak en de koffers worden gepakt

We gaan op reis, en het worden feestdagen met verrassingen.

We gaan op reis….We hebben alleen onze kinderen verteld dat we met de feestdagen in Nederland zijn. De rest van de familie en vrienden zullen we verrassen. Het is wel jammer dat mijn lieve schoonzus Door ons gisteren een apje heeft gestuurd dat ze a.s. zaterdag graag met ons wil skypen. Hoe gaan we ons hier uit redden…. Ik app terug dat Rich me heeft verrast met een reis naar Miami en dat we de vrijdag naar Curaçao vliegen en vandaar naar Miami, ze geloven het so far so good..  Gisteren heb ik ons 30 uur voor vertrek online al ingecheckt en de boardingpassen geprint. We hebben mazzel dat we naast elkaar zitten. Het overgrote deel van de  “gratis” economy stoelen (die je zonder bijbetaling kunt reserveren 30 uur vóór vertrek) waren al vergeven. Wij waren door de maatschappij naast elkaar gezet in een rij van 4 gelukkig voor Rich wel eentje naast het gangpad. De rest van de “gratis” stoelen die nog over waren allemaal singles en verdeeld over het vliegtuig.

Vandaag poets ik ons huisje even grondig. Ik vind het altijd erg lekker dat als we terug komen alles lekker schoon is. Dus hup ons beddengoed gaat in de was, badkamer wordt gepoetst. Alles even stofzuigen en dweilen et voilà, ik ben klaar voor het volgende klusje. Als we op reis gaan leg ik altijd alle spullen klaar en Richard zorgt ervoor dat alles wordt ingepakt. Richard is nog op zijn werk maar hij zal wel wat eerder thuiskomen. Ik kom hem in de auto tegen als ik naar Kralendijk rijd omdat ik nog een afspraak heb. Mijn afspraak loopt wat uit en als ik een hele tijd later thuis kom heeft Richard gelukkig alles wat ik had klaargelegd al ingepakt. Mooi, we zijn nog op tijd voor een drankje bij Captain Don zoals we hadden afgesproken met onze vrienden. Na het drankje zullen we met eigen vervoer naar het airport gaan en daar de auto laten staan. Het is zoals altijd gezellig en we genieten van een mooie zonsondergang en ik samen met alle dames van een heerlijke cocktail. Normaal blijven we wel wat langer hangen, maar vanavond moeten we echt op tijd weg. Onderweg naar het vliegveld maak ik nog een plaatje van één van de rotondes die kersterig is aangekleed.

De dames gaan aan een heerlijke cocktail..Happy Hour bij Captain Don.. lekkere cocktails..Alle rotondes hebben Kerstversiering..

Als we de koffers hebben afgegeven gaan we door naar de Douane. Waar ik nog gefouilleerd wordt door een vrouwelijke beambte, dit omdat het alarm afging. Ik vermoed doordat ik mijn stainless steel armband om had, want verder droeg ik alleen ondergoed en een jurkje. Nadat we door de douane zijn is het tijd om  ons om te kleden in een spijkerbroek, sokken dichte schoenen en een vest. Zo we zijn er klaar voor. Ik kan het niet laten om Door en Ben ff een apje te sturen met een foto want heel toevallig gaat er die avond ook een vliegtuig naar Curaçao.

Flamingo Airport klaar voor vertrek naar...... Curacao? Om daarna door te vliegen naar Miami?

De vlucht is prima naar Nederland, de tijd gaat best snel alhoewel we zoals altijd geen van beiden slapen kunnen. Als we op zaterdag in de slurf lopen voelen we de kou.. brrr het is toch echt wel fris. Niet voor Nederlandse begrippen want het is omstreeks 10 graden en dat is niet koud voor December. Maar voor ons die tussen de 28 en 30 graden gewend zijn is het echt wel een grote overgang. Op Schiphol zijn we snel door de douane tegenwoordig gaat dat door het zelf scannen van paspoort en ook de koffers zijn er snel.  Ik had via internet al treinkaartjes gekocht en je kunt niet naar Schiphol rijden en parkeren € 12,-- per persoon. We hoeven maar een uurtje in de trein te zitten naar Meppel. Daar aangekomen worden we opgehaald door Ilse en Edwin, wat leuk om hen weer te zien.

IMG_20181223_104747

Bij binnenkomst zien we de Kerstboom van Ilse en Edwin staan hij is mooi! We zullen nog heel wat verschillende kerstbomen te zien krijgen de komende dagen. We zullen de eerste dagen van onze vakantie bij hen blijven logeren. In dezelfde logeerkamer waar we ook van de zomer hebben gelogeerd is het prima toeven. Het is wel een heeeeeeeeeeel stuk kouder dan van de zomer ook in de slaapkamer. En ik ben een enorme koukleum. Gelukkig ik krijg veel extra dekens en dan is het prima te doen. En in de badkamer hebben de schatten zelfs een kacheltje voor ons klaargezet.  Als we lekker zijn bij gekletst verteld Ilse dat ze op zondag een leuk uitje op de planning hebben staan voor ons. Eerst naar Zwolle naar de IJsselhallen waar de IJsbeelden te bewonderen zijn en aansluitend tappa’s eten. Nou het lijkt heel leuk we laten ons verrassen.  Ik stuur de famillie in Nederland nog even een apje dat we zijn aangekomen in Miami...

Airport Miami.

Zondag 23 december IJsbeelden en tappa’s eten In de middag vertrekken we met de auto naar Zwolle richting de IJsselhallen. Het is er druk en de bezoekers worden in kleine groepjes de hal binnengelaten. Ik vermoed dat anders de temperatuur te hoog oploopt en dat al het moois dan gaat smelten. Ik ben erg blij dat ik het ski jack van Ilse heb kunnen lenen. Het is er -10 in de hal, maar mooi zo mooi gemaakt en belicht alles. We zien zoveel verschillende onderwerpen en ik maak er ook veel foto’s van.. Romeo en Julia, Captain Hook, Alice in Wonderland, Aladdin, Game off Thrones, Dracula, Ebenezer Scrooge en nog veeeel meer.

Zwolle, IJssculpturen in de IJselhallen..Zwolle IJssculpturen, prachtige beelden van ijs.Zwolle IJssculpturen, Alice in Wonderland, het konijn.. te laat te laat..Zwolle IJssculpturen, Romeo en Julia.Zwolle IJssculpturen, een prachtige boom.Zwolle IJssculpturen, Count Dracula....Zwolle IJssculpturen, hurkend in de doodskist van dracula... brrr. kkoud.Zwolle IJssculpturen, de draak uit Lord of The Rings.Zwolle IJssculpturen, de draak uit Lord of the Rings, prachtig.Zwolle IJssculpturen, de krokodil tik tok uit Kaptein Haak.Zwolle IJssculpturen, de geest uit Ebenezer Scrooge.Zwolle IJssculpturen, mooi paardje.Zwolle IJsscultpuren, koud was het wel -10!Zwolle IJssculpturen, de toverlamp uit Aladin en de Geest.

Als ik in de doodskist van Dracula hurk zodat Ilse een foto van mij kan maken waak ik ervoor om niet te gaan zitten brr nee mij te koud om op het ijs te zitten. Als ik eruit stap gaat er een meisje van een jaar of 8 ook poseren, zij maakt de vergissing door wel te gaan zitten en haar benen vooruit te doen in de kist. Dat maakt  dat ze erg schrikt want nu horen we allemaal heel onheilspellende griezelige harde geluiden uit de kist komen. Het arme kind schrok enorm en ze wist niet hoe snel ze uit de kist moest komen, ze was vreselijk overstuur. Na al het moois van de IJsbeelden gaan we eerst even een drankje doen.

Zwolle, onderweg naar het restaurant dit mooi verlichte gebouw.Meppel, deze "kerstballen"veranderde iedere keer van kleur.Meppel, prachtige kerstversieringen in Nederland.

Gezellig en warm is het hier, we ontdekken een grappige biermerken. Na het drankje gaan we tappa’s eten gezellig, wat een leuke dag.

Diverse soorten bier zijn er geproefd en deze heette flip flopper..Biertjes in vele soorten, Pa - Water??

Maandag 24 december cadeautjes en we gaan naar de Moose.. We gaan in Meppel voor de kinderen een cadeau kopen voor onder de kerstboom en ik krijg ook een leuk cadeau een tweedehands telelens voor mijn Canon. Ben ik blij mee, ga op Bonaire eens zien of ik wat vogels etc wat dichterbij kan halen. Vandaag komen Ilse en Rick  in de middag ook naar Meppel. Het idee is om samen Kerstavond door te brengen en samen uit te gaan eten. Ilse en Rick zullen ook blijven slapen bij Ilse en Edwin.  Heerlijk we zijn bijna weer compleet. Het is jammer dat Kai en El er niet bij zijn, maar begrijpelijk want Australië is niet naast de deur. De pakjes onder de boom worden uitgepakt.. leuk we worden maar verwend wij krijgen leuke spelletjes en een tegoedbon voor een bioscoopje en een uit etentje. Ilse heeft op de valreep de bioscoopbon nog moeten wijzigen, ze hadden voor ons Bohemien Rapsodie in gedachten, maar die hadden we op Bonaire al gezien, nu wordt het Aquaman, ook leuk.  De kinderen zijn ook blij met het cadeau wat ze van ons hebben gehad. Dan is het zo langzaam aan tijd om te vertrekken. Ilse en Edwin hebben in Steenwijk bij een restaurant gereserveerd, we gaan er met de auto heen en met een taxi busje terug. Het is een heerlijke avond, gezellig ik ga eens out off te box en kies voor hertenbiefstuk, lekker hoor.

En de naam van het restaurant was volgens mij Moose 😁.Kerstversiering in het restaurant in Steenwijk.mmm sexy biertje hoor.Tja wat zal ik zeggen, de ingrediënten staan op het etiket.Bijna compleet.. alleen Kai en El ontbreken. Het was reuze gezellig.Er stonden bijzonder gevormde aardappels op tafel, lekker waren ze.Mooi opgemaakte bordjes.Het eten zag er mooi uit en het smaakte ook heerlijk.Ilse, Edwin en Rick  we zitten gezellig samen aan tafel op Kerstavond.Thee heb je ook in vele soorten...🤗.Biertjes heb je in vele soorten👌.

Alles zag er zag er mooi uit en het smaakte ook bijzonder goed. Met een taxibusje worden we netjes naar huis gereden. Thuis bij Ilse en Edwin genieten we van een lekker likeurtje.

En thuis bij Ilse en Edwin ff een lekker likeurtje gedronken.

De volgende ochtend ontbijten we samen, lekker warme broodjes eitjes en van alles lekkers stond er op tafel. We hebben met zijn allen ook nog even via de telefoon mét beeld contact met El (in Indonesië) en Kai (in Australië). Heerlijk dat, dát kan tegenwoordig, zo hebben we toch het gevoel dat we even allemaal bij elkaar zijn. De auto’s worden weer opgehaald uit Steenwijk en korte tijd later vertrekken Ilse en Rick. Zij gaan met de trein terug naar Deventer. Wij mogen gedurende onze vakantie hun auto lenen, wat super!

In mijn volgende blog.

We gaan wat mensen verrassen..