21 september t/m 2 oktober, Baby Beach met verpleegsterhaai, zeilwedstrijden, muziek en meer.

21 september 2019 - Kralendijk, Caribisch Nederland

Zaterdag 21 september, na de huishoudelijke beslommeringen besluiten we een duikje te wagen bij Hidden Beach, het is bijna windstil, erg warm maar wel lekker, onderwater weinig stroming. We komen een mooi schildpadje tegen.

Mooi schildpadje Soft Coral Garden. Soft Coral Garden, blauw en groen.... Leuk om wat te spelen met de kleuren, schildpad bij Soft Coral Garden.

Schildpadje tijdens duik bij Soft Coral Garden. Een mooi schildpadje tijdens onze duik bij Soft Koral Garden.

De volgende dag gaan we weer duiken. We hebben met Mark afgesproken. Hellen gaat ook mee, zij snorkelt normaal gesproken als wij gaan duiken.

Een dreigende lucht boven het zout, maar mooi dat contrast. Zo zag onze instapplek eruit, het is te doen, niet altijd makkelijk instappen bij Baby beach

Er staat er bijna geen wind en daarom kunnen we aan de oostkant van Bonaire gaan duiken. Dat is normaal haast niet mogelijk, te gevaarlijk, nu kan het. Hellen vindt het niet helemaal safe uitzien om hier te gaan snorkelen, ze blijft bij de auto.  En wij hebben een bijzondere duik, we moeten wel een eind uitzwemmen maar als we onderwater gaan zien we een heel ander landschap. Hier velden met bladkoralen die op de stroming heen en weer deinden.

Bladkoraal er groeide genoeg. Een jonge Spotted drum zwom snel heen en weer. Lastig om een scherpe foto van te maken, zenuwachtig visje de Spotted Drum.

Een gevlekte Murene hebben we ook gezien. Hersenkoraal, mooi is het. Dit koraal vond ik qua vorm wel wat hebben van Darth Vader 🤣.\

We zien meerdere Ocean triggerfish, ik had ze nog nooit eerder gezien. Ze hebben een heel bijzondere manier van zwemmen. En als we op de weg terug zijn krijgen we nog een kerst op de taart, een Nurse Shark die rustig op de bodem ligt te rusten. We kunnen er best dichtbij komen.

Een Nurse Shark (verpleegsterhaai) op de bodem, meestal liggen ze te rusten. Een soort van alg? Een Ocean trigger fish bij Baby Beach, ik had er nog nooit een gezien.

Na de duik gaan we een drankje doen in Sorobon, heerlijk om zo het weekend mee af te sluiten. In het winkeltje bij Sorobon zien we dat ze cowboylaarzen verkopen.

Nog even bij Sorobon geweest voor een drankje en wat zagen we in een winkel? Cowboylaarzen 😁. Leuke opdruk.. echt Bonaire.

Maandag 23 en dinsdag 24 september

De veiligheid is goed geregeld op De Savior. We hebben een heel leuk shirt gekregen van de wedstrijdleiding een leuk aandenken!

Ik werk weer op de boot, vandaag zijn er weer zeilwedstrijden. Ik krijg telefonisch de uitslag van de specialist, hetgeen ze tijdens de operatie hebben verwijderd is onderzocht en het is helemaal goed. Ik ben blij met de uitslag, ik had me niet heel veel zorgen gemaakt maar wel fijn dit. Ik voel me ook goed dit hoofdstuk is afgesloten, ik moet nog 1x langs voor een controle (van de hechtingen) en dan ben ik er klaar mee.

Woensdag 25 september

Ik heb een telefoontje gehad gisteren, ik ben in de prijzen gevallen, ik mag 1 gratis kaartje ophalen voor het Bonaire Beach Festival. Leuk, wij hadden al kaartjes gekocht, maar we weten wie we er blij mee kunnen maken. Mark en Hellen gaan ook mee, op vrijdag komt Barry Hay (van Golden Earring)  spelen. ik verheug me er nu al op.

Silvia is in de prijzen gevallen één gratis ticket voor Bonaire Beach Festival. 🎁 Ik ben in de prijzen gevallen.. een gratis kaartje voor het Bonaire Beach Festival.

Donderdag 26 september

Lekker weer snorkelen met de Queens en waar gaan we snorkelen? Bij Hidden Beach, dit is niet alleen een prachtige duikplek, ook snorkelen is er erg mooi. Het koraal is erg divers, het is één grote tuin met verschillende vormen en kleuren. Er is ook veel Flamingo Tong, ik verbaas me altijd over de prachtige patronen die dit slakje heeft. En dat hij aan de buitenkant van zijn huis te zien is want het huis is gewoon heel saai.. het is wit. Het is het slakje wat prachtig gekleurd is.

Tijdens het snorkelen bij Hidden Beach zien we een grote Tarpon. Tijdens het snorkelen bij Hidden Beach zie ik dit elandkoraal op de kop liggen. 😯 Wat is de natuur toch mooi, ook tijdens het snorkelen is er genoeg te zien.

Prachtige Flamingo Tong bij Hidden Beach. De voet van een bladkoraal, prachtig paars is hij. De slak zit aan de buitenkant, het huis is wit!Een Spotted File fish, met mooie aftekeningen.

Op de vrijdag heb ik Divi dienst tja gewerkt moet er soms ook worden.

Vrijdag 27 September

Leuk het is op het strand bij Coco Beach. Ze hebben zelfs de beachtennis velden bij het terrein getrokken dus we hebben de ruimte. De eerste avond begint met een optreden van De Originals, en wat een leuke feestband is dit. Ze spelen de sterren van de hemel. En verzoeknummers worden schijnbaar moeiteloos gespeeld. Ik vroeg of ze het nummer van Kiss wilden spelen ( I was made for loving you) en ja hoor ze kunnen het. We worden even 40 jaar terug in de tijd geslingerd. Dit is echt een hele leuke band. Daarna verscheen Mai Tai ook nog ten tonele.

Bonaire Beachfestival met de Originals, leuk! Bonaire Beach Festival, de Originals speelden leuk. Bonaire Beach Festival, heerlijke live muziek.

Ferry Maat (een dj die de ouderen onder ons vast nog kennen) was er ook, hij zorgde ervoor dat er tussen de bands lekkere muziek werd gedraaid.

Bonaire Beachfestival, met Mai Tai.

Toen was het de beurt aan Bary Hay (de leadzanger van Golden Earring) hij werd begeleid door de Originals en ook dat klinkt heel goed. We genieten van deze avond.

Bonaire Beachfestival, Barry Hay, zingen kan hij! Bonaire Beachfestival met Barry Hay van Golden Earring. Barry Hay.

Als afsluiter speelt Trafassi, ook wel leuk. Daarna is het tijd om naar huis gegaan, we hebben een leuke avond gehad.

Zaterdag 28 september

De tweede avond van het Bonaire Beach Festival, we hebben er zin in. Er wel zijn mensen maar bepaald uitverkocht ziet het er niet uit. De avond begint met een leuk optreden van Back on Track, het klinkt goed.

Een van de bandleden speelt de accordeon. Op de zaterdagavond was het de beurt aan Back on Track. Swingende muziek van Back on Track.

Zingen kon ze ook. Op grote schermen konden we goed meekijken. Back on Track is live leuk!

Live muziek, ik mag er graag naar luisteren. Biertjuh?? Pieter, hij had er zin in het plezier spatte eraf.

En de zon ging onder.. heerlijk een festival en dan in zo'n omgeving, geen straf.

Er was wel wat publiek maar een uitverkocht Festival was het zeker niet.

Een prachtige zonsondergang, niet verkeerd hoor een Beach Festival op Bonaire.

Helaas deze avond valt ons wat tegen qua muziek… het is niet helemaal onze smaak. En het lijkt minder druk dan gisteren.

Ze zongen hun oude hits. ( you and me... etc.) Enthousiast waren ze zeker. Gezellig naar het Bonaire Beach Festival.

De Memphis Maniacs, ik vond de muziek te hard. Enthousiast waren ze zeker. De muziek was in mijn optiek voornamelijk erg luid.

Jeon en band is nog wel leuk  Spargo (mwah, echt wel over de top heen) dan nog een optreden van Vibenation feat Junior Tecla. De afsluiter  van deze avond zou een topper moeten zijn, The Memphis Maniacs. Deze laaste band speelt zo luid dat wij het al snel voor gezien houden. We liggen even na twaalven in ons mandje. Het is genoeg geweest zo.

Zondag 29 september

Tijd voor ons wekelijkse duikje. We gaan naar Soft Coral Garden deze plek doet zijn naam eer aan. Het is hier prachtig, vele soorten koraal zijn hier te zien, een mooie tuin.

Duikje bij Soft Coral Garden, een mooie tuin hier. Een Zeelelie bij Soft Coral Garden. Flamingo Tong bij Soft Coral Garden. Een mooie slaslak bij Soft Coral Garden.

Maandag 30 september t/m woensdag 2 oktober

Rustige dagen ik werk wat bij Dividesk en bereid ons verrassende reisje voor….