Dag 16 27 april 2017

27 april 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Vandaag zijn we gaan duiken bij Alice in Wonderland, erg mooi. Heel veel vis gezien en een erg mooie krab.  Een erg relaxte duik, we hebben er van genoten. Ik hoop dat de foto’s een beetje gelukt zijn, dat is altijd even afwachten.

Na het spoelen van onze duikspullen eerst geluncht thuis en toen op naar Rincon om daar naar de eerst gehouden zeepkisten race te gaan kijken. We hadden gehoord dat je wel moet uitkijken waar je gaat staan (i.v.m. ongelukken, er was schijnbaar al een jongen van 9 die beide benen had gebroken bij dit event..).

Zeepkistenrace Rincon  Je kon ook veel bijzondere mensen bekijken in Rincon.  Veel zeepkisten

Aangekomen in Rincon was het nog even een klusje om de auto geparkeerd te krijgen want het was er ontzettend druk.

Toen dat voor elkaar was zijn we richting race gelopen (berg op) en dat is in deze warmte best vermoeiend. Ik heb mijn ogen uitgekeken naar alle mensen, en de prachtige kapsels die in de haren van de dames waren gemaakt. Allerlei soorten vlechten en knoedels. Hele families waren gekomen, stoelen mee, koelboxen mee het was leuk om te zien.

Bij het parcours aangekomen zijn we ná de finish gaan staan en hebben we naar een paar van die races gekeken. Het ging best hard, en sommige van die zeepkisten waren niet goed bestuurbaar en zwabberden over de weg. Best griezelig, bij sommige dacht ik dat blijft nooit op de weg en het publiek staat dus aan de weg in de berm.

Race

Na deze drukkigheid zijn we richting Kralendijk gegaan want we hadden gezien dat er ook een soort van rommelmarkt was. Inderdaad…. Rommel en echt een heel stuk kleinere rommelmarkt dan in Nederland. Maar ook hier was het best gezellig er speelde een bandje  en alle leden waren getooid  met een knal oranje shirt.

Live muziek was er ook op het plein.

We hebben een lekker ijsje besteld bij Gio’s (en daar was het zo druk dat je amper binnen kon staan en de airco in de winkel het niet meer aan kon).

Het ijsje, dat hebben we op de boulevard opgegeten. En daar zagen we een “vreemde vogel” deze was erg groot en we zagen dat hij de meeuwen (die aan het jagen/vissen waren) gebruikte om zelf aan een maaltje te komen. Het duurde dan ook niet lang of hij ving vele vissen. Toen we wat langer naar deze vogel keken zagen we dat het om een Jan van Gent ging, wat een prachtig beest om te zien.

Hij maakte handig gebruik van de meeuwen en van de thermiek..

Deze zagen we toen we aan de boulevard ons ijsje opaten.. een Fregat vogel.  IJsje gegeten van Gio's, erg lekker pistache en caramel...

En zo was er weer een dag om in Kralendijk. Morgen gaat Richard weer naar zijn werk en ga ik weer proberen dingen te regelen….

1. Petra en Henk:
    30 april 2017
    Kan mij indenken dat je dan niet prettig langs de kant gaat staan. Wat een aparte naam voor een vogel, zelf nooit van gehoord....maar wat een reus! De eerste week werk zit erop voor Richard........tijd gaat toch snel,zo ben je in Ruurlo aan het inpakken......en zo....... Groetjes xxx
  2. Silvia Weenink:
    30 april 2017
    Ha die Petra, wat leuk dat je op ons blog reageert. De tijd vliegt inderdaad, er is ook veel gebeurd in die korte tijd. We maken veel nieuwe dingen mee.