Dag 17 en 18 - 28 en 29 april 17

29 april 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

28 april, een voor mij  (Silvia) een wat teleurstellende dag.. Ik had nl. plannen..

Belastingdienst – postkantoor – niet gelukt beide gesloten pas weer op 2 mei geopend, voor niks naar toe geweest met alle parkeertoestanden op de koop toe. Het is vaak erg druk in Kralendijk en met onze grote auto is het een opgave om een goede plek te vinden. Het lukt altijd wel maar het kost wat moeite..

Bank – afspraak gemaakt voor het openen van nog een rekening (bij een andere bank) dit kon pas op …. 22 mei a.s…

Sollicitatie voor functie van front office desk medewerker, ik dacht, ik ga er naar toe en stel me gelijk voor.. Dussssss niet, eerst een e-mail sturen en dan evt. een afspraak. Wel mijn Nl CV achtergelaten, maar de leidinggevende spreekt uitsluitend Engels of Spaans tssssssss. Niet blij mee.

Wel heb ik mijn CV en getuigschriften achtergelaten bij de NOS ja jullie lezen het goed, de NOS is televisie en radio. Ik verwacht er niks van maar goed, niet geschoten = altijd mis.

Ik wilde ook nog mijn spullen achterlaten bij de Dierenkliniek en die kon ik dus niet vinden na  tig rondjes was ik er helemaal klaar mee. Dan vandaag maar ff niet, er komt wel een andere dag.

Boodschapjes gedaan bij v.d. Tweel ( = Albert Heyn) dat is dan weer wel gelukt, en daar heb ik ook gehoord waar Kaya Nikoboto zuid (waar de dierenkliniek zit) is .. ik had het erg warm gekregen. Goed volgende week doe ik nog een poging..

En ben ik naar een bakker gewandeld om daar een bruin broodje te kopen. Rich had de auto mee omdat hij even op bezoek moest bij het Lyceum. En gelijk maar eens geïnformeerd bij een bedrijf wat scooters verkoopt wat dat kost, een 2e hands  scooter rond de $ 1500,-- best prijzig dus.

Rich had een leuke dag gehad, weer veel mensen ontmoet. Hij heeft zich op het Lyceum aan een grote groep mensen voorgesteld.

Dag 18  - 29 april

Op zoek naar een mobiele telefoon, van Ruud hadden we wat tips gehad. We zijn uiteindelijk bij Digro terecht gekomen. Daar kun je trouwens ook heel voordeling boodschappen doen ( bijna Nederlandse bedragen voor de boodschappen). Daar gaan we dus vaker heen.

De telefoon met 2! Simkaarten, dat was nog een dingetje. Na een telefoon te hebben uitgezocht naar huis, daar bleek het onding voortdurend weer opnieuw op te starten, het werkte voor geen meter!

Weer naar de winkel terug, we werden uiterst vriendelijk geholpen, Richard had geen vertrouwen meer in deze telefoon. Om een lang verhaal kort te maken uiteindelijk hebben we een telefoon van een ander merk gekocht. Een joekel van een telefoon, mét hoesje.

We hebben op de boulevard een kop koffie genomen en een pannenkoek gedeeld, bij La Creperia.

We zijn ook nog bij de ex eigenaar van onze auto geweest, ook hier netjes geholpen. Meneer heeft ons uitgelegd waar water, olie bij te vullen en dat we de accuklemmen in de gaten moeten houden omdat deze los kunnen schieten i.v.m. het bobbelige wegdek van Bonaire. Verder weten we nu waar de krik ligt en het gereedschap wat bij de auto hoort. Het reservewiel zit onder de auto.

Mooie schildering van flamingo  Fietsenwinkel - leuk sign

Toen we thuis kwamen zijn we het zwembad in gedoken, het was weer een productieve dag.

1. Wilma:
    1 mei 2017
    Je kan altijd nog professioneel blogger worden, hihi.
    Leuke verhalen.
    Groeten uit een miezerig Nederland.
    Groetjes Wilma
  2. Mareille:
    1 mei 2017
    Ziet er allemaal heel exotisch uit voor zover ik dat kan bekijken...hier in SAUMONT ( Lot Garonne Frankrijk) hebben ze volgens mij nog nooit van glasvezel gehoord haha.
    Ik dien mij achter mijn huis ( met 70 cm dikke muren) strategisch op te stellen om e.e.a mee te krijgen haha.maar mooi is het hier ook!!
  3. Silvia Weenink:
    2 mei 2017
    Ha dames,
    Leuke reacties op het blog hoor, wat schuift dat professioneel blogger worden :-).