Dag 19, 30 april 17

1 mei 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Vandaag eerst naar Loes, koffie drinken en nog even wat dingen bespreken m.b.t. het huisje. De straat/berm was aan beide zijden opengehakt want….. ze gaan er glasvezel aanleggen, ja jullie lezen het goed glasvezel op Bonaire. Nog eerder dan in het buitengebied van Ruurlo, bijzonder.De koffie van Loes was weer lekker en de uitleg was prima. Volgende week zaterdag gaan we om 16.00 er naar toe verhuizen, we hebben er nu al zin in.

Daarna zouden we naar Rincon want..Vandaag is er groot feest in Rincon, Rincondag is 1x per jaar. Onderstaand wat informatie die  ik over  gevonden heb op het internet.

Rincondag

Op 30 april wordt Dia di Rincon gevierd. Op deze dag vinden tal van festiviteiten (muziekoptredens, kinderspelletjes, eetkraampjes, folkloristische optochten, enz,) plaats in Rincon en is op deze manier kennis te maken met de cultuur, tradities en geschiedenis van het oudste dorp van Bonaire. Op Dia di Rincon wordt het centrum van Rincon auto vrij gehouden. De dag geniet een enorme populariteit onder de bevolking van Bonaire.  Dia di Rincon is opgericht door Broertje Janga. Broertje Janga was een schrijver en politicus uit Rincon. Door het overlijden van Broertje Janga ligt tegenwoordig de organisatie van dit grootste evenement in handen van de Fransisco Janga (Bubuchi) – de zoon van Broertje Janga.

Live band Rincondag 2017  Zangeressen Rincondag 2017

Mooi uitgedoste dame Rincondag 2017  Groep dansers uit Aruba Rincondag 2017  Dansgroepen Rincondag  dansen Rincon

We hadden al gehoord dat het erg druk en gezellig zou zijn maar dat je niet te laat op de dag weer terug moet rijden naar Kralendijk. Dit omdat er veel mensen wat diep in het glaasje zouden kijken en met de auto weer terug zouden rijden naar Kralendijk. Met die wetenschap zijn we na het bezoek aan Loes richting Rincon gereden. Het was inderdaad druk in Rincon, maar wel gezellig. We hebben voor het eerst van ons leven gezouten/gestoofde geit gegeten. Dat is niet echt voor herhaling vatbaar, er zat nogal wat vet aan, het was heel zout en er zaten botjes in. Maar goed het was wel weer een ervaring apart. Verder hebben we bij een nieuwe collega van Richard, die oorspronkelijk uit Peru komt iets Peruaans gegeten, een soort gekookte koude aardappelschijven met een pepersaus. Dat smaakt ons beter.

Peruaans eettentje  aardappels met een speciale pepersaus uit Peru

Er waren heeeeeeeel veel eettentjes en ook veel live muziekbandjes, best leuk. Wel was het erg warm, na thuiskomst kwamen we er achter dat we beiden iets verbrand waren. Ik op mijn schouders en Rich zijn neus was wat rood. En ik heb best lang een groene tong en tanden gehad, dit omdat ik een limoen slush puppy had gegeten....

Rincondag kraampjes met allerlei dingen te koop  Silvia heeft een limoen slush puppiy (gekrushed ijs) gegeten..

We waren op tijd weer thuis, omstreeks 14.00 en toen zijn we het zwembad maar in gedoken.. geen straf  na al die warmte.

Morgen eens kijken of we weer een duikje kunnen gaan maken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Helga:
    1 mei 2017
    Zwaar leven hebben jullie met elke dag een feestje
  2. JAN ZOETEBIER:
    2 mei 2017
    Erg mooie verslagen. Het lijkt zo allemaal een beetje dichtbij.
  3. Silvia Weenink:
    2 mei 2017
    Beste Jan,
    Ik vind het leuk om te lezen dat je de verslagen mooi/leuk vind. Het is als je zelf ergens bent lastig om het zo te verwoorden dat het voor "buitenstaanders" leuk is om te lezen.
    grt. Silvia