Dag 21 – 2 mei 17

3 mei 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Vandaag is Richard weer naar het werk en heb ik me weer beziggehouden met het regelen van dingetjes. Ik ben bij het belastingkantoor geweest om een belastingnummer aan te vragen. Gelukkig had ik (uit voorzorg) beide paspoorten mee want uit ervaring weet ik inmiddels dat ze daar dol op zijn in Bonaire. Het was maar goed ook want natuurlijk moest er een kopie gemaakt worden van de ID. De nummers zijn over 3 werkdagen gereed dus vrijdag kan ik ze gaan ophalen.

Verder ben ik bij het postkantoor geweest om een brief voor de NL zorgverzekering (beëindiging) van verzekering)  op de post te doen. 71 gram was hij en het kostte maar liefst $ 6,99, ook weer geregeld.

Ik ben bij de plaatselijke dierenarts geweest (wachtkamer buiten) en heb gewacht toen ik aan de beurt was, heb meneer  kenbaar gemaakt dat ik werk zoek en mijn CV achtergelaten. hij was niet direct op zoek naar iemand zo zei hij, maar goed we zullen zien.

Ik plak hier nog even wat foto's van onze vorige duiken.. waaronder wat foto's van meneer of mevrouw krab.

Spanish hogfish  Kleine baracuda

Pufferfisch  veel plaatjes van de krab.

Daarna weer naar Bondigro omdat er nog iets geregeld moest worden met de telefoon die we terug hadden gebracht. Daar stond nog Richard’s inlogcode in van zijn mail en die telefoon was zaterdag door al het gedoe geblokkeerd voor 72 uur, dat moest dus nog even ontgrendeld worden. Na wat boodschapjes gedaan te hebben en bij v. Tweel weer richting huis.

Bij huis, nog even gezellig met Door heb geskypd. Na de boterham het zwembad in, ff lekker wat baantjes gezwommen. Ik was van plan om Richard op te halen van zijn werk, maar ik werd door de overbuurvrouw aangesproken of ik zin had in een drankje. Ik zat nog aan de cola toen Richard al thuis kwam, ook hij heeft een drankje gekregen. Aardige mensen.

Vervolgens zijn we rond 17.25 richting het Lyceum gegaan, we hadden daar afgesproken met Tom. Tom had een Tomas te koop van een jaar oud en wij hebben deze bekeken. Het is hem niet geworden, er moest 2takt in (en dat verkopen ze hier niet aan de pomp, dus dat moet je dan zelf gaan mengen) verder vonden we dat het gas niet lekker draaide. Het was of vol open of niet open (en dan sloeg hij gelijk af). We kijken nog even verder.

Krab  Mooie krab

Vrijdag gaan we naar een 2e autootje kijken. Want als we op ons nieuwe adres wonen is de afstand te ver om naar de stad/werk te lopen.  We zullen wel zien hoe we het gaan oplossen.

1. JAN ZOETEBIER:
    3 mei 2017
    Mooie vissies. Ook voor in de pan?
  2. Silvia Weenink:
    3 mei 2017
    De barracuda (snoekachtige) zo wie zo, die kun je hier in de restaurants ook krijgen.
  3. Helga:
    3 mei 2017
    Goed bezig !! Zou leuk zijn om bij een DA te werken .
  4. Edwin:
    En fietsen dan?! ;-)