Dag 28 – 9 mei 2017 onverwachte uitstapjes ...leuk

9 mei 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Vandaag ben ik druk geweest met het bijwerken van het blog, want dat had ik een paar dagen laten schieten. Verder heb ik nog even geskypd met Door en Bennie. En wat huishoudelijke dingetjes gedaan.

Toen kreeg ik een apje van Ilse en Edwin, het kitesurfen ging niet door, er was te weinig wind. Of ik zin had om met hen mee te gaan duiken. Mmm normaal duik ik altijd met Richard en dat gaat altijd prima. Ik ben soms nogal onhandig (boven water dan), maar goed ik ben toch meegegaan. Eerst een extra setje gehuurd en toen richting duikstek. We hebben bij Lake gedoken en ik moet zeggen het was er best mooi. Ik had alleen wat moeite om naar beneden te komen, ik had mijn “oude” grote trimvest aan, gelukkig kon Ilse me ff naar beneden trekken, toen ik eenmaal beneden was, had ik geen problemen meer om beneden te blijven. Ik voel me onderwater dan ook als een vis in het water, ik onder het juiste sterrenbeeld geboren Vissen. Na ongeveer 25 minuten vroeg Edwin (via gebaren taal) of we om zouden keren, i.v.m. de hoeveelheid lucht. Ik gebaarde dat ik nog 150 bar had (iedereen begint met 200 bar). Dat geloofde hij eerst niet, hij heeft toen ff op mijn console gekeken en ja het klopte dus wel. Ik ben een kleinverbruiker van de lucht, en kan er best heel mee lang doen. Dat is soms best handig, want als ik foto’s maak dan blijf ik best lang op dezelfde plek, mijn mededuiker(ers) zwemmen vaak wat door en ik moet dan ff de “motor” aanzetten om weer bij de rest te komen. En dan is het reuze handig als je niet zoveel lucht verbruikt.

French Angelfish Lake.  Moeder en dochter samen aan het duiken..

Erg mooie Lionfish, in het echt vele malen mooier  Koraal bij Lake.

Trunkfish bij Lake  Mooie kleurtjes koraal bij duikstek Lake.

Edwin vindt het helemaal ok!  Ilse duikt...

We hebben een prachtige Lionfish gezien, in het echt veel mooier dan op de foto.

Rich had een lekkere werkdag gehad, heeft na thuiskomst heeft hij zijn korte broek aangetrokken en is gezellig bij ons komen zitten.

Na het avond eten (natuurlijk buiten), zijn we omstreeks 19.45 richting v.d. Valk gereden, want Ilse en Edwin hadden gezien dat er een film gedraaid zou worden in de “buiten bioscoop” met ligbedjes.

Vader en dochter...  Buitenbioscoop

Klein drankje..  Nog een klein drankje.

Zonsondergang bij de "bioscoop".  Zonsondergang.

Dat leek ons ook wel wat, en ja hoor de bedjes stonden klaar. Ilse Edwin en ik hebben tijdens het kijken naar de film een reusachtige sangria met 3! soorten likeur gedronken lekkerrrrrrr, Richard houdt niet van sangria en heeft het bij een colaatje gehouden. De film die speelde was leuk, Kung Fu Panda 3 geheel in het “Chinees”?  ondertiteld, goed voor de taalontwikkeling zeg maar. Gelukkig was hij wel Engels gesproken dus konden we het allemaal goed volgen. Heel bijzonder, op het strand naar de bioscoop.

Is er al weer een fijne dag om..

1. Helga:
    10 mei 2017
    slecht leven hebben jullie daar ha ha
  2. Esther mulderije:
    11 mei 2017
    ilse en edwin gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk gr geert esther en tim
  3. Chantal Langermans:
    13 mei 2017
    Leuk om te lezen wat jullie daar uitspoken... Wat een mooie onderwaterfoto's.
    Gr. Chantal
  4. Silvia Weenink: