9 feb. t/m 12 feb. - duiken - proeven - mooie bordjes - lekker eten en genieten van het uitzicht...

9 februari 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Vrijdagavond 9 februari

We zijn vanavond wezen uit eten bij La Terraza, het was leuk. In de Kaya Grandi kwam de Carnavalsoptocht voor mindervaliden voorbij terwijl wij aan tafel zaten we zijn wel even opgestaan om te kijken een bonte stoet en mooi om te zien.

La Terazza - mooie bordjes met eten.  La Terazza - nog een mooi bordje met eten. La Terazza - de foto is niet scherp maar het was een mooie optocht. La Terazza - mmm lekker hoor.

La Terazza, Rich en Rick.

Zaterdag 10 februari

De duik bij Zoutpier is bijzonder, omdat er onderwater de grote palen te zien zijn van de pier waarop het zout via een transportband wordt vervoert naar de schepen die daar geladen worden.Een surrealistische wereld er is altijd veel vis en de palen zijn mooi begroeid met koraal. Onderweg naar de pier kom ik in het ondiepe een kleine octopus tegen. Rich, Rick en Kai zien hem niet omdat zij al veel verder vooruit waren gezwommen.

Zoutpier, 2e duik Rick en Kai, een kleine octopus.  Zoutpier, 2e duik Rick en Kai, hoe deze vis heet weet ik niet, ik kon hem in mijn boek niet vinden.

Zoutpier, 2e duik Rick en Kai, kerstboompjes in vele kleuren.  Zoutpier, 2e duik Rick en Kai, Jurrien duikt ook mee.

Zoutpier, 2e duik Rick en Kai, gestreepte vlindervissen zwemmen meestal in paartjes.  Zoutpier, 2e duik Rick en Kai, Kai ziet een schorpioenvis.

Zoutpier, 2e duik Rick en Kai, Rick poseert. Zoutpier, 2e duik Rick en Kai, de wereld op zijn kop.

Zoutpier, 2e duik Rick en Kai, gele trompetvis. Zoutpier, 2e duik Rick en Kai, mooi klein visje.

Zoutpier, 2e duik Rick en Kai, een paar kleine baracuda's. Het was weer een mooie duik.

’s Avonds eten we thuis met zijn viertjes.. simpel een broodje hamburger. Ik reserveer via internet voor woensdag kajakken bij het mangroven center. Het scheelt trouwens behoorlijk in prijs of je “local” bent of toerist. Het loont de moeite.  Verder ontvang ik een apje waar ik weer niet blij van word, soms wilde ik dat ik geen telefoon of app had.

Zondag 11 februari

Diana’s Leep staat gepland, de eerste “stroomduik” voor de jongens. We gaan allen met een commandosprong te water, gaat prima. Mooie duik en vlak bij Karpata (waar we naar toe dreven) komen we nog een schildpadje tegen. Kai doet verwoede pogingen om Rick op het schildpadje te attenderen maar Rick mist het..  Daarna maakt Jurrien van ons wat “familie” kiekjes onder water.

La Dania's Leep, driftduik 3e duik met Rick en Kai, tis warm.. La Dania's Leep, driftduik 3e duik met Rick en Kai ze zijn er klaar voor. La Dania's Leep, driftduik 3e duik met Rick en Kai..

La Dania's Leep, driftduik 3e duik met Rick en Kai sets liggen te wachten.. La Dania's Leep, driftduik 3e duik met Rick en Kai ik wacht totdat de mannen te water gaan.

La Dania's Leep, driftduik 3e duik met Rick en Kai erin met commandosprong. La Dania's Leep, driftduik 3e duik met Rick en Kai, school met Blue Tang.

La Dania's Leep, driftduik 3e duik met Rick en Kai, parotfisch prachtig van kleur. La Dania's Leep, driftduik 3e duik met Rick en Kai, mooie baars.

La Dania's Leep, driftduik 3e duik met Rick en Kai, een mooie schildpad. La Dania's Leep, driftduik 3e duik met Rick en Kai, Rick maakt het zich gemakkelijk. La Dania's Leep, driftduik 3e duik met Rick en Kai,een koffervisje. La Dania's Leep, driftduik 3e duik met Rick en Kai, Jurrien maakt wat familie portretjes.

La Dania's Leep, driftduik 3e duik met Rick en Kai, fam. Weenink duikt. Er was minder stroming dan verwacht dus hebben we toch ietsjes mee moeten zwemmen, maar het was goed te doen.We rijden terug via het flamingo reservaat en we genieten van het mooie uitzicht. We stoppen ook nog even bij de gele zanger die de spiegel weer onderhanden neemt…

Vakantie Rick, het uitzicht vanaf de uitkijk naar het reservaat prachtig mooi. Vakantie Rick, Kai pakt even een plastic flesje afval wat iemand in de natuur had gegooid. Vakantie Rick, Rich met Kai en Rick. Vakantie Rick, met zijn allen met dank aan Jurrien die de foto heeft gemaakt. Vakantie Rick, samen met zijn broer Kai.

Vakantie Rick, flamingo's kijken in de saliña. Vakantie Rick, ook nog even gestopt om meneertje mus te laten zien..

We gaan lunchen bij between buns, lekker hoor broodjes met divers beleg. Nadat we de duikspullen hebben gespoeld en thuis hebben opgeruimd vertrekken we richting Kralendijk. De Carnavalsoptocht trekt in een bonte stoet door de straten erg mooi om naar te kijken. Live muziek op de vrachtwagens en dansende mensen de foto's hiervan staan in een apart blogje. Na de optocht besluiten we om in Kralendijk een drankje te gaan doen.En we sluiten deze dag af met een heerlijk etentje bij Patagonie.

Gegeten bij Patagonia, gezellige avond. Patagonia, Rich met Rick.

Gegeten bij Patagonia, Rich met Rick. Patagonia, ik samen met Kai.

Gegeten bij Patagonia. Gegeten bij Patagonia, lekker.

Maandag 11 februari

Vandaag gaan we duiken bij Candyland, het is best een eindje rijden er naar toe, maar het ritje is mooi dus geen straf. Eenmaal aangekomen blijkt dat er vandaag (geen) weinig zandvliegen zijn, fijn dat scheelt weer. Via de nauwe doorgang gaan we richting het rif. Wat is het hier weer prachtig, hele mooie bijna ongerepte koraaltuin met een grote verscheidenheid van harde en zachte koralen.Candyland duik met Kai en Rick, mooi koraal, mooie plek. Candyland duik met Kai en Rick, ook nog een murene allemaal mooi hoor.

Candyland duik met Kai en Rick, baars. Candyland duik met Kai en Rick, mooi koraal, in vele vormen.

Na deze heerlijke duik rijden we door naar Rincon.

Onderweg naar Rincon, genieten van weer een mooi uitzicht. Onderweg naar Rincon, even gestopt voor het mooie uitzicht.

We bezoeken de Cadushy Distillery. Eerst krijgen we een uitleg over hoe de drankjes gemaakt worden.

Cadushi, kijkje in de keuken mét uitleg. Cadushi en alle drank wordt in deze ketels bereid.

Cadushi ingrediënten voor de Cadushi likeur cactus en limoen. Cadushi bordjes in verschillende talen.

Cadushi, en alles wordt getest. Cadushi, drankjes proeven.

Daarna is het proeven.. en dat laten de heren zich geen twee keer zeggen. Ik proef zelf alleen de likeurtjes want ik ben niet zo van de sterke drank. Rum Wodka en Whisky de mannen proberen natuurlijk wel alles uit..ze vinden de Rum en de Whisky wel lekker.

Misschien wel leuk om wat aanvullende informatie te geven over de vijf likeurtjes die ze maken en hebben betrekking op elk eiland..

De Kukuï van Aruba Liqueur is gebaseerd op de Indiase tradities van Aruba.

De Caquetio-indianen die op het eiland woonden, roosterden Agave-bladeren om hun speciale culturele drankje te maken. Combineer dit met de geweldige smaak van de lokale Shimaruku-vrucht en je krijgt ...

... De Indiase smaak van Aruba.

Deze Cadushy of Bonaire Liqueur is gebaseerd op de tradities van Bonaire. Kalk is al sinds het begin der tijden als dorst satisfier gebruikt. De cactus is al eeuwenlang een ingrediënt voor de traditionele keuken. Deze unieke smaken komen samen in deze Likeur ...

... De zonnige smaak van Bonaire.

De Calbas of Curaçao Liqueur is gebaseerd op de Culturele Tradities van Curaçao.

De Calbas is al eeuwenlang gebruikt voor talloze creaties van muziekinstrumenten, lekkere snoepjes tot kruidengeneesmiddelen. De Soursop met zijn onderscheidende smaak geeft deze likeur een mooie draai die ...

... De Dushi-smaak van Curaçao.

The Spices of Saba Liqueur is gebaseerd op de rijke tradities van Saba. Specerijen worden al eeuwen op Saba gebruikt voor de viering van een bruiloft.

Generaties van zeevarende Sabanen, gekoesterd als "Spice" als herinnering aan hun geliefde eiland thuis ...

... De pittige smaak van Saba.

De Orange of Orange Liqueur is gebaseerd op de beste tradities van Europa en Zuid-Amerika. Deze heerlijke zoete likeur met een kruidenbeet is perfect voor speciale momenten met vrienden en familie. De smaak van zoete sinaasappel gecombineerd met de sterke smaak van Yerba Mate doet continenten dichterbij komen ...

... The Royal Taste of Orange.

De mannen vinden de Rum en de Whisky het lekkerst. Ik vind Cadushi het lekkerst.. natuurlijk van Bonaire.

Nadat we in Kralendijk de duikspullen hebben gespoeld en thuis hebben opgeruimd gaan we richting Sorobon. Dit om Rick een andere kant van het eiland te laten zien, we lunchen er en genieten van het uitzicht.

Sorobon. Onderweg naar de lunch bij Sorobon.

Tropisch eiland Bonaire, bij Sorobon. Sorobon, selfie van Rick. Sorobon beach. Rick heeft het vakantie gevoel bij Sorobon.

Sorobon tijd voor de lunch. Sorobon, klein bordje met sla.

Sorobon Rick lijkt het je wat, deze lunch?

Na de lunch zetten vinden we dat we wat lichaamsbeweging nodig hebben, al dat eten.... We vertrekken naar Lac Cai om te gaan snorkelen, we hadden gehoord dat er veel schildpadden zouden zitten. Maar dat viel dus behoorlijk tegen, het water is ondiep, en niet heel helder. We hebben geen schildpad gezien, wel schooltjes met jonge vis. Richard had al besloten om hier niet te gaan snorkelen en keek vanaf de kant toe. Ach het was weer een ervaring en Rick heeft weer een ander stukje van het eiland gezien.

Lac Cai, Rick belt even met thuis... Lac Cai, wel veel jonge vis maar geen schildpad te bekennen.

Daarna zetten we de jongens af bij huis en spreken voor later in de avond af om te gaan uit eten.

We belanden 's avonds  bij Mona Lisa waar we gezellig gegeten hebben. Ik denk dat we allemaal op dieet moeten als deze week om is..

In het volgende blog vertel ik verder.

1. Femke:
    2 maart 2018
    Mooie foto's! Jullie stralen!
  2. Silvia Weenink:
    6 maart 2018
    Hoi Femke, dank voor je bericht. Het was ook heel leuk om deze week samen door te brengen.