week 10 12 t/m 18 juni Peña, examen snorkelen met een geitje en meer..

19 juni 2017

Maandag 12 juni 2017 telefoontje van Patrick en update Peña

Huislijke dingetjes gedaan. Boodschappen gedaan met Roy en Kai, ze hebben voor een aantal weken spullen ingekocht zodat ze niet iedere keer lopend naar de winkel hoeven. Zelf ook nog wat boodschapjes meegenomen. Met Kai heb ik afgesproken om morgen samen te gaan snorkelen, Kai is morgen en overmorgen vrij. ’s Middags naar het zwembad, baantjes getrokken. Toen ik later thuis kwam belde Patrick, hij wil verder met mij. Ik ben hier erg blij mee, wat een leuk vooruitzicht. We hebben afgesproken dat ik morgenochtend ff langs ga om wat dingetjes te bespreken.

Ik heb Jaap nog een apje gestuurd om te vragen hoe het met Peña is, hij apte terug dat zijn abces is doorgebroken en dat de spanning er nu af is. Ik hoop dat hij nu snel gaat herstellen,  ik voel me toch wat schuldig,  want als wij Peña niet hadden geplaatst naar Arnhem dan had hij het niet gekregen.

Peña.  Laatste avond in Ruurlo voor Peña.

Dinsdag 13 juni 2017 – werk en snorkelen met een geitje….

Eerst even de was gestreken (ja ook dat gaat gewoon door ook op Bonaire). Toen naar Patrick, ik ga eerst een paar keer mee kijken , donderdagmiddag eerst. En op 4 juli ga ik beginnen, spannend hoor.

Daarna naar Kai, nadat de snorkelspulletjes waren ingepakt op naar snorkelplek. Ik had bedacht misschien bij Karpata te gaan snorkelen. Onderweg er naar toe kwamen we langs Tolo, dat leek ons ook wel wat, we zijn daar afgeslagen. Er stonden meerdere (duik) auto’s, bij het opdraaien van de parkeerplek zag Kai dat er iets kleins liep. Hij dacht eerst een reekalfje (maar reeën hebben ze hier niet), het bleek een heel klein geitje te zijn (navelstreng zat er nog aan). Ze was moederziel alleen en liep niet zo best meer en ze had heel erg dorst. Zo erg zelfs dat ze bij de waterkant zout water dronk uit de kleine plasjes die daar lagen. Kai op zijn blote voeten (als een echte berggeit) de rotsen af en naar beneden om haar te vangen. Dat lukte, ze was ook al nat aan de onderkant door het zeewater, echt wel zielig. Bij de auto eerst geprobeerd of ze wat zoet water wilde drinken, maar ze was zo in de stress dat ze dat niet wilde. Het snorkelen dat hebben we maar even uitgesteld. Dit keer met zat ik met een geit in de auto. We zijn naar Aletta’s geiten farm gereden, ze was niet thuis. Een erg aardige buurman wel, Don Miquel, een meneer van in de tachtig die ons van frisdrankje heeft voorzien. Hij heeft Aletta gebeld maar die was nog een tijdje weg. Dus wij hebben bij de buurman gewacht. Voor het geitje maakte hij melk en met een kunstmatig speentje (van keukenrol) hebben we geprobeerd om er wat in te krijgen. Eerst ging dat moeizaam, maar toen ze het door had dat het lekker was ging het als een speer. We kregen het stuk papier er haast niet meer uit haar bekje (om het opnieuw in de melk te dopen). Nadat ze wat had gedronken heeft ze bij Kai op schoot een slaapje gedaan. En daarna nog wat gedronken ze werd ook wieriger en begon te mekkeren en ze werd kwieker. Leuk om te zien. Toen kwam Aletta, zij wilde het geitje niet opnemen, te veel werk aan en het zou toch geen goede melkgeit meer worden. Wat nu.. De aardige buurman wilde het babygeitje wel hebben, hij zou van Aletta een fles met speen mogen lenen. Het komt wel goed met dit geitje zo denken wij. Als we het bij de zee hadden gelaten niet, dat had ze niet overleefd. Het voelt goed dat wat we haar meegenomen hebben. Foto's heb ik niet bij dit verhaaltje, we nemen nl nooit kostbare dingen mee als we gaan duiken/snorkelen. Dan maar wat andere foto's ..

Tegenlicht, aan de boulevard van Kralendijk.    Een boom met allemaal slippers..

Omdat het inmiddels al weer uren later was,  zijn we niet meer naar Karpata of Tolo gegaan, we zijn naar Andrea II geweest, ook best mooie snorkelplek. Na een uurtje of zo weer richting huis gegaan. Kai bij zijn huis afgezet. Later zelf even het zout onder de douche bij het zwembad afgespoeld en  daarna lekker even gezwommen.

We zouden ’s avonds met Kai gaan uit eten, bij Captin Don’s  aan het water, ook leuk om daar de Tarpons te bekijken die dicht aan de kust komen zwemmen. Kai en ik hebben beiden een cocktail besteld ik had een blue kamikaze.. mmm lekker hoor en alle drie hebben we een pizza besteld. Prima te eten, het was gezellig.

Kai en Silvia drinken een cocktail.  Silvia drinkt een Kamikaze.

Kai drinkt een cocktail.  mmm lekker cocktails.

Woensdag 14 juni 2017

Vandaag is het examen dag voor de theorie van de motor, we worden om 13.30 verwacht bij het Openbaar Lichaam. We moeten gekleed zijn in een bloes met lange mouwen, een lange broek en  dichte schoenen. Best spannend, ik hoop dat we beiden slagen. Voordat we vertrokken zat ik nog te twijfelen, wat moet ik aan doen, is het netjes/gekleed  genoeg. Schijnt er echt niets door..

Nou dat bleek later echt niet nodig te zijn. Wij waren de enigen die met blouses met volledig lange mouwen, een lange broek, sokken, dichte schoenen verschenen. De meesten hadden t ’shirts met korte mouwen aan, en er was zelfs 1 dame aanwezig die een fluorescerend verkeersgroen t’ shirts aan had waarbij je haar bh volledig kon zien zitten…verder waren ze hetzelfde gekleed als wij, alleen hadden de meesten ook geen sokken aan in de dichte schoenen.

We waren ruim op tijd (30 minuten vóór aanvang examen) en dan duurt het wachten wel erg lang……

Wat een zenuwachtige toestand is dat toch examen, we waren met  11 examenkandidaten en het merendeel zat koortsachtig te bladeren en de vellen met de vragen te bestuderen. Wij niet (we hadden ze ook niet meegenomen), maar ik word daar niet rustiger van…al dat geblader.

Neemt u plaats Openbaar Lichaam rijbewijzen....  Verkeersborden die staan aan de Kaya Bonaire.

Toen mochten we naar binnen, we hadden 2 vrouwelijke examinatoren, we kregen eerst nog even uitgebreide uitleg.. Je mag klaarblijkelijk bij een vraag maximaal 4!! Keer je antwoord verbeteren als je denkt dat je het fout hebt ingevuld… raar vonden wij dat.  Toen werden de papieren examens uitgedeeld en mochten we beginnen.

De vragen vielen mee, zelfs de kruisingen. Richard was al heeeeeeeel snel klaar, hij leverde het in, de examinator keek daar letterlijk van op (ha ha). Ik volgde eventjes daarna. En toen moesten we wachten totdat de rest klaar was en totdat alles was nagekeken.

Inmiddels is de uitslag bekend.. yes beiden geslaagd, beiden 1 foutje (in de gedragsregels, wij vragen ons nu nog wel af welke we dan fout gemaakt hadden, maar goed). Prima resultaat, we zijn dik tevreden.

Regels voor praktijkexamen motor.  Uitslag theorie examen Richard.

Uitslag theorie examen Silvia.

We hebben gelijk een afspraak gemaakt voor het praktijkexamen, dat duurt nog even want ik denk dat het druk is met examens. Dus het wordt vervolgd. We moeten vóór het examen nog wel even naar de dokter, voor een gezondheidsverklaring (die is 2 maanden geldig)!

Zitten we in de tuin naast het huis een drankje te doen op de goede uitslag, gaan de honden toch tekeer bij alle buren.. Ga ik kijken… en zie er lopen ezels bij ons door de straat, ja ezels, dat is hier heel normaal op Bonaire…

Ezeltjes voor onze auto.  Ezel voor de auto in de straat.

Ezeltjes lopen door de straat.

’s Avonds zijn we naar een voetbalwedstrijd geweest in het stadion, ik die niet voetbal houd.. Het was best leuk het publiek leefde enorm mee.. Een collega van Richard speelde ook mee en volgens mij heeft dat team ook gewonnen..

Publiek voetbalwedstrijd stadion Bonaire.  Voetbalwedstrijd Vitesse tegen Uruguay  Bonaire.

Donderdag 15 juni 2017

’s morgens het huis ff gepoetst, en daarna gezwommen en geskyped met Marjon.

Om 15.00 uur werd ik bij Patrick verwacht, ik heb veel nieuwe informatie te verwerken gekregen. Het is echt heel ander werk dan ik gedaan heb. Volgende week donderdagochtend ga ik bij de andere collega, Govert even meekijken. Om 18.00 ben ik vertrokken richting huis.

Vrijdag 16 juni 2017

Voor mezelf het één en ander op de laptop uitgewerkt m.b.t. het nieuwe werk. Ook nog even gezellig geskyped met Ilse en Door. Natuurlijk heb ik ook weer gezwommen, dat doe ik iedere dag heerlijk is dat.

Vrijdagavond, wat zullen we vanavond eens gaan doen?? Weet je wat, laten we naar de open lucht bioscoop gaan. Wat draait er dan? Nou …. Pirates of the Caribbean (Dead men tell no tales) en The Mummy.  Pirates of the Caribbean in 3d dat leek ons wel wat. Zo gezegd zo gedaan, de film begon al best vroeg dus hebben we niet te lang getafeld. Onszelf even goed ingesprayd met anti mug en op naar de bioscoop. Wat een heerlijk groot scherm, echt het was wel 3 bij 5 ofzo. Er stonden kuipstoeltjes en iedereen zat waar hij/zij wilde zitten. Leuke film mooie special effecten en prima, te doen. Alleen volgende keer doe ik denk ik iets met lange mouwen aan en iets over mijn handen heen. Er waren zandvliegen en die hebben heerlijk gegeten (jeuk). Verder neem ik denk ik een kussentje mee om op te zitten want 1,5 uur (geen pauze maar dat vinden we geen probleem), op plastic kuipstoeltjes zitten dat voelt je achterwerk wel. Je kon tijdens de film ook wat te eten en drinken halen, allemaal heel gemoedelijk. Leuke ervaring, dat gaan we nog wel een keertje doen.

Buiten bioscoop...

Zaterdag 17 juni 2017

Huiselijke beslommeringen.. de was, boodschappen doen, bij de supermarkt zat een schrijver die zijn boeken signeerde (hij had 2 verschillende boeken/verhalen bij zich), wij hebben het eerste deel gekocht. Hij vroeg ons wat wij wilden dat hij in het boek zou zetten.. tja zet er maar in wat je heeft geïnspireerd om het te schrijven…

Boek gekocht...   Boek gesigneerd door de schrijver...

Ook hebben we nog even bij Warehouse geshopt, die had een aantal artikelen 50 % afgeprijsd, en ja ons bent zuunig hé. En nog even bij Blokker geweest voor wat viltjes voor onder de stoelpoten. De zaterdag was om voor we het wisten.

Zondag 18 juni 2017

We hadden een skype afspraak met Petra & Henk, dat was gezellig, even bijgekletst. Daarna zouden we gaan duiken bij Andrea 2, daar had ik deze week met Kai ook al gesnorkeld. Gedoken hadden we er nog nooit. Leuke duik, mooie dingen gezien.

Andrea 2 koraal en slaslak.  Andrea 2 Murene ook klaar voor de jacht.

Andrea 2 koraal.  Andrea 2 visje op de loer..

Andrea 2 mooi visje.  Andrea 2 " kerstboompjes".

Na het spoelen van de duikspullen naar huis, spul opgeruimd boterhammetje gegeten en daarna naar het zwembad.

Later in de namiddag nog even over de boulevard gewandeld daar staat een boom met allemaal schoenen aan de takken, verder zagen we Kaya Bonaire met allemaal verkeersborden (goed voor de theorie kennis, ha ha ). En heb ik het home van de motorclub op de foto gezet. Als je door de hoofdstraat loopt kun je zien dat ze de stoepen verfraaid hebben met mozaïektegels van kiezels in de vorm van een flamingo, leuk.

Hoofdstraat Kralendijk, Kaya Gerandi Flamingo van kiezels..  Mooie bloemen nabij boulevard.  Clubhuis motorclub Bonaire..

’s  Avonds heeft Richard pannenkoeken gebakken, lekker hoor, daarna thuis een filmpje gekeken. En zo is het weekend en deze week al weer voorbij…

Op naar een nieuwe week.

1. Ania:
    Hoi Sil,

Eerst een parkiet en nu een baby-geitje :-)! Animal Rescue Team! Geweldig!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes, Ania
  2. Loesmartijn:
    20 juni 2017
    Gefeliciteerd met jullie theorie-examen.
  3. Silvia Weenink:
    20 juni 2017
    Beste Ania, dank voor je reactie, tja ik een dieren...
  4. Silvia Weenink:
    Hoi Loes, dankjewel.
  5. Helga:
    21 juni 2017
    Nou fijn dat je de baan gekregen hebt ...gaat jou kennende vast helemaal goed komen . Dacht nog heeeeeeel even dat het geitje bij jullie ging wonen ha ha .
  6. Silvia Weenink:
    21 juni 2017
    Ja.. het had zo maar gekund.. maar we mogen geen huisdieren in deze woning.