Week 15/16 - 27 juli t/m 6 aug. 2017 wat eten we vandaag? verkocht onder voorbehoud, kapper, klussen

6 augustus 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Donderdag 27 juli 2017

Gisteravond hebben we een pizza gegeten bij Captain’s Don, het uitzicht is daar wel erg mooi. En er stonden mooie bloemen in de tuin.

Bloempjes in de tuin bij Captain Don's Habitat.  Sfeer.. Captains Don Habitat.

De avond valt, Captain Don's Habitat.  Pizza eten bij Don's Habitat en genieten van het uitzicht.

Vandaag zijn we even naar één van de afdelingen van het Openbaar Lichaam geweest. De stukken land die lease grond zijn worden (nog niet) verkocht. Misschien dat het in de toekomst ooit nog wel gaat gebeuren. Wij gaan ons hier verder niet meer in stukken grond etc. verdiepen, we zijn er klaar mee. We gaan ons nu verheugen op het appartementje op de 2e verdieping. We hebben ’s middags lekker in het zwembad gezeten.

Vrijdag 28 juli 2017

Vandaag hebben we weer een keer bij Cliff gedoken, mooi duikplek is dat. En doordat het een beetje gewaaid had is de ingang nu heel prettig er ligt zand en het is niet zo oneffen als het eerst was. Leuk duikje.

Cliff, French Angel Fish.  Cliff, spotted eal.

Cliff, dit mini knikkertje is een baby koffervisje.  Cliff, mooi groen koraal.

Cliff, mooie geel gemarmerde murene.  Cliff, kleine visjes in het koraal.

Ik heb contact gehad met Engelien, een collega van mij en onze kipjes uit Ruurlo verhuizen naar haar. Hier lopen ze al in hun nieuwe ren.

Kipjes zijn verhuist.

Zaterdag 29 juli 2017

Rustig dagje, gewassen boodschappen gedaan de “normale” zaterdag routine.  Lekker gepoedeld in het zwembad.

Zondag 30 juli 2017

Vandaag zijn we naar Bari reef geweest, erg mooi daar. Vorig jaar hadden we daar ook al een keertje  gedoken en toen stroomde het behoorlijk. Vandaag was het goed te doen.

Bari Reef, Tarpon in de verte.  Bari Reef, grote oester.

Bari Reef, Queen Angel Fish.  Bari Reef, Orange Spotted filefish.

’s Avonds wilden we gaan uit eten bij De Barrel, maar deze was dicht. Daarom zijn we naar Joe’s BBQ geweest, wij waren niet enthousiast over het eten. Niet voor herhaling vatbaar voor ons.

Maandag 31 juli 2017

We hebben bericht van de makelaar, goed nieuws, ons huis in Ruurlo is onder voorbehoud van financiering verkocht. Ook wel dubbel, we hebben er lang en hard aan ons huis gewerkt, het is nu een heerlijk huis om in te wonen. We voelden ons er ook echt thuis, de omgeving, de buurt en  het dorp Ruurlo.

ons plekje. Maar goed, voor eeuwig hadden we er ook niet kunnen blijven wonen, het was veel te groot voor ons 2tjes. Wij hopen dat de mensen die het gekocht hebben er met net zoveel plezier zullen wonen als wij gedaan hebben. Het houdt wel in dat we binnen afzienbare tijd even naar Nederland terug moeten om daar alles te gaan regelen. En dat is nog een hele kluif met werk een klus die we in een korte tijd moeten zien te klaren.

Lekker, andijvie stamppot.

Vanavond hebben we lekker thuis gegeten en hoe Hollands kan het zijn… stamppot, en als toetje aardbeien met slagroom, genieten.

En wat eten jullie vandaag... Juist Stamppot.   Wat een lekker Hollands toetje.

Dinsdag 1 augustus 2017

Richard heeft vandaag de woonkamer van Loes gesaust. Dat was tijdrovend klusje omdat er allemaal spullen in staan die we allemaal moesten verplaatsen. Maar het resultaat mag er zijn, het ziet er weer netjes uit.

Best een klusje.  woonkamer gesaust.

’s Avonds hebben we een drankje genomen bij Karel’s Bar, zo langzaam aan proeft Richard alle verschillende biertjes die hier verkrijgbaar zijn.

Drankje bij Karels, er zijn hier zoveel soorten bier....

Woensdag 2 augustus 2017

Weer een “klusje” voor Richard. Kai en Roy en een collega Frank hebben het plan opgevat om zelf tuinkruiden (rozemarijn etc) te gaan kweken en deze te gaan verkopen aan de lokale restaurants. De zaadjes hadden ze al in plastic bakjes gezaaid en deze komen nu op.

Nu nog in bakjes op een tafel.  Stekelplant tuin Roy en Kai.

Als de plantjes groter zijn dan moeten ze worden uitgezet in bakken. Dat moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk (liefst gratis) en wat is het dan fijn als je een handige vader hebt die van oude pallets functionele plantenbakken kan maken.

Men neme een pallet of twee....  Hout los wrikken.

Bloempjes tuin Roy en Kai.  Met vereende krachten.

Landvis...  Lila bloemen bij Roy en Kai in de tuin.

Zaaigoed is al ontkiemt.  Nog even wat aarde erin en klaar is Kees.  Gratis bouwmateriaal natuurlijk.  Bouwmateriaal gehaald.

Toen ze af waren gingen de jongens potaarde kopen en hebben wij gewacht in de tuin, het muggenparadijs want ondanks dat wij ons hadden ingespoten wisten ze ons weer te vinden…. Grrrr.

Donderdag 3 augustus 2017

Vandaag gaan we een bootduik maken met de boot van sgb. We hadden afgesproken met Wilfried om met de boot naar Klein Bonaire te varen en daar te gaan duiken. Zo gezegd zo gedaan. De benzine waarop de boot vaart zit in een rode plastic tank en die moest naar de boot gebracht worden. Richard is met de tank naar de boot gezwommen, na enig proberen kreeg hij de boot aan de praat.

Op naar Klein Bonaire, de boot ligt klaar.  Richard heeft zich "vrijwillig" aangemeld om de benzine naar de boot te brengen.

Hij doet het!  Wilfried aan het roer.

Lastig manoeuvreren met deze boot naar het kleine steigertje (er liggen nl allemaal touwen in het water waar de andere bootjes mee vast liggen). Ook dit lukte uiteindelijk, toen duikspul aan boord en daar gingen we. Grappig om Bonaire ook eens van een andere kant (zeekant)  te bekijken.

En zo ziet Bonaire eruit vanaf de zeekant.  Lekker zo'n boottochtje.

Wilfried haalt acrobatische toeren uit.  Nog even aanmeren.

We zijn er, Klein Bonaire.  Richard gaat te water (koprol achterwaarts).

We hebben ook nog moeten hengelen om het touw van de boei waaraan de boot vastgelegd moest worden te pakken te krijgen, maar ook dit lukte. De duik was mooi we zijn bij Hands off geweest.

Klein Bonaire (duikstek Hands off) , zo zie je deze baarzen vaak rustend op hun voorste vinnen.  Klein Bonaire (duikstek Hands off) een prachtige zeeslak.

Klein Bonaire (duikstek Hands off)  , happen naar de baas?  Klein Bonaire (duikstek Hands off) , twee "dansende" koffervisjes soo leuk.

Klein Bonaire (duikstek Hands off) , het is weer genieten.  Klein Bonaire (duikstek Hands off) , een mooie Lionfish.

Het was die dag niet zulk mooi weer en op de terug weg hebben we ook nog regen gehad. Ik heb zelf het roer letterlijk in handen genomen en gestuurd. ha ha,  en……we zijn zonder brokken over gekomen.

Er zijn meer mensen die hier gaan duiken (in grote groepen)...  Klein Bonaire, Silvia aan het roer.

Het terug varen naar het kleine aanlegsteigertje was heel lastig (touwen). Later hoorden we van Martijn (die de boot in beheer had) dat hij altijd naar de grote “vispier” gaat om daar de spullen te laden. Goede tip, die onthouden we.

Vrijdag 4 augustus 2017

Vandaag hebben we naar een 2e autootje gekeken, een Suzuki Samurai. Dat gaat hem niet worden (wrak van de week). We hebben er geen haast mee.

’s Middags gedoken bij een ongemarkeerde duikplek, nog vóór Andrea I en II. Mooie plek, wat jammer was dat ik de camera vergeten was om op “duikstand” te zetten. Dus zijn de foto’s hiervan vreemd. Die van de reef squid (zeekat) zijn daarom wel heel bijzonder geworden en ook best mooi.

Onbekende duikplek, barracuda.  Onbekende duikplek, garnaal.

Onbekende duikplek Silvia vliegt.  Onbekende duikplek, Richard vliegt ook!

Onbekende duikplek, reef squid (zeekat)  deze is nieuwsgierig.  Onbekende duikplek reef squid (zeekat) erg mooi..

Onbekende duikplek, bate ball.  Onbekende duikplek, er wordt gejaagd door bar jacks, en de bate bal raakt uit formatie.

Onbekende duikplek reef squid (zeekat) heeft een fladderjurkje waarmee hij zwemt.  Onbekende duikplek, reef squid (zeekat).

Zaterdag 5 augustus 2017

Eerst de huishoudelijke dingetjes gedaan.  Daarna stond er een duiktripje op het programma Toen we onderweg waren naar de duikstek kwamen we twee jonge flamingo’s tegen die op hun dooie akkertje over de weg aan het wandelen waren.

Sweet Dreems, jonge flamingo's aan de wandel.  Sweet Dreams, zeeschilpladden nest gebied.

Sweet Dreams, Richard bekijkt de duikstek.  Sweet Dreams, veel stroming.

Sweet Dreams, Rock Beauty's.  Sweet Dreams, Queen Angel Fish.

Een duikje gemaakt bij Sweet Dreams, mooi daar dat wel maar het stroomde er redelijk dus we hebben best moeten zwemmen. We mooie foto’s gemaakt. Onderweg naar Kralendijk kwamen we nog een Nederlandse familie tegen met autopech (geen van de remmen deed het meer) , we hebben Luuk even naar het dorp gebracht waar hij hulp kon gaan regelen. ’s Avonds zijn we naar Taste of Bonaire geweest. Ik heb een vegetarische curry geprobeerd, wel lekker maar niet bijzonder. Er was een modeshow met kleding die van gerecycled materiaal was gemaakt. De modellen showden het enthousiast.

Taste of Bonaire steel band.  Taste of Bonaire Fashion show.  Taste of Bonaire fashion show kids.

Verder hebben we wat drankjes genuttigd bij De Cuba Compagnie (ik een paar teveel, waardoor ik de volgende dag niet zo lekker in orde was..).

Taste of Bonaire this is a small house.  Taste of Bonaire, blanke rosé Marcel heeft alles onder controle...  Taste of Bonaire, screw the cracker!

Taste of Bonaire Charlie Chaplin.  Taste of Bonaire Please and thank you are..

Taste of Bonaire smoke sigars.  Taste of Bonaire lady smokes sigar.  Taste of Bonaire Life  is good at the beach.

Taste of Bonaire I can't cook.  Taste of Bonaire The ones wo are crazy....

Taste of Bonaire Life is short.  Taste of Bonaire Peache begins with a smile.  Taste of Bonaire Sometimes.

Ik zag bij Cuba veel leuke teksten en tjaa.. dan kan ik het niet laten.. foto’s … Sommige teksten zijn op mijn lijf geschreven en ik word er blij van.

Op naar een volgende week.

1. Jrouwenhorst:
    6 augustus 2017
    leuke verhalen
  2. Lydia & Jan:
    7 augustus 2017
    Het blijft leuk om te volgen.