10 t/m 21 juni 2018 2 bootduiken - ik meld me aan voor... - ik doe mijn best maar... en meer.

10 juni 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

10 juni – 2x bootduiken vandaag met best een grote club mensen.

Vandaag hebben we afgesproken bij Wannadive we gaan daar samen met een paar collega’s van Richard en nog een aantal duikers met de boot naar Klein Bonaire om daar 2 bootduiken te maken. Pfft. Het is wel erg druk op de boot, 14 duikers, ik ben daar helemaal niet van… wat een drukte.

Bootduik Klein Bonaire, gear staat klaar..

Maar goed eenmaal in het water is het wel mooi en kunnen we “ons” eigen ding doen, we hoeven gelukkig niet in colonne achter elkaar aan te zwemmen. Bij de eerste duik komen we langs een mooie wall die best diep naar beneden gaat.  We zien tijdens deze duik diverse Lionfish. En ander moois..

Bootduik Klein Bonaire 1. We hebben heel veel Lionfish gezien.   Bootduik Klein Bonaire 1. Net een helm dit mooie koraal.

Bootduik Klein Bonaire 1., mooie Lionfish.   Bootduik Klein Bonaire 1. Statig zwemt de Tiger Grouper weg.

Bootduik Klein Bonaire 1. een prachtige Tiger Grouper laat zich schoonmaken.   Bootduik Klein Bonaire1. de eerste duik zit erop.

Bij de tweede duik zien we een hele groep met Lionfish wel een stuk of 5 samen. Verder zien we in de verte een Grey Southern Stingray en in de diepte een grote schildpad.

Bootduik Klein Bonaire 2. Een mooi setje met Black Durgons.. ze zijn vaak erg schuw.   Bootduik Klein Bonaire 2. En we worden verrast met een mooie Southern Stingray.

Bootduik Klein Bonaire 2. De Southern Stingray woelt lekker in het zand.   Bootduik Klein Bonaire 2. Koraal heb je in vele vormen en kleuren.

Toch leuk om weer een keer gedaan te hebben bootduiken, maar vermoeiend vind ik het wel 2 duiken op een dag. Thuis leef ik me uit met het bewerken van sommige foto's die ik wat extra kleur geef....

Bootduik Klein Bonaire.. slaslak nee geen originele kleuren maar wel mooiiiiiii zo.   Bootduik Klein Bonaire 2. Nog een Slaslak, ik hou ervan om te experimenteren als ik foto's bewerk.

Bootduik Klein Bonaire 2. Een Parrotfish maar dan met wat extra kleur van mij..  Bootduik Klein Bonaire, Anemoon bijzonder bewerkt.

Het bootreisje terug is leuk.

Bootduik Klein Bonaire 2. We gaan Klein Bonaire verlaten en richting Kralendijk.   Bootduik Klein Bonaire 2. Land in zicht..

Na het duiken gaan we met “ons groepje” nog een hapje eten bij Spice en daarna gaat ieder weer zijn eigen weg.

12 juni – Gefeliciteerd Ilse

Hoera Ilse is jarig.

Hiep hiep hoera Ilse (J.) is jarig. Van harte gefeliciteerd meisje.

Het cadeautje hadden we ingepakt meegegeven toen we op Curaçao waren,  Ilse is er blij mee. We hebben nog even app/bel contact. Kai is er ook met El, ze hebben het gezellig zo te zien. Kai is ook nog aan het klussen geweest bij Ilse en Rick...

Kai aan het klussen bij Ilse en Rick.  Gezellig een drankje ter ere van de verjaardag van Ilse.

Donderdag 14 juni – snorkelen bij Angel City

Vandaag zijn we met de Queens bij Angel City.. mmm het golft behoorlijk,  niet prettig. En we gaan zover van de kust af dat we weer in de diepte kijken. We zien als we boven de 2 riffen zwemmen nog wel een Spotted Eagle Ray heel in de verte dan..Als we op de terugweg dichter aan de kust zwemmen zie ik weer mooie dingen van dichterbij.

Snorkelen Angel City, we zwommen in het diepe blauw..  Snorkelen Angel City, een Scrawled Filefish mooi, ze kunnen echt prachtig gekleurd zijn.

Snorkelen Angel City, dit was een mooie grote Barracuda..

Een Huge Barracuda.. echt best groot.

Kai is inmiddels samen met Chris ook naar Bali vertrokken. We hebben inmiddels gehoord dat deze reis is goed verlopen.

Kai en Chris in Bali.

16 juni we trakteren onszelf op iets lekkers..en we duiken er weer in bij de onbekende duikplek..

We beginnen de dag met iets lekkers. We gaan naar Gio's en trakteren onszelf op .. koffie met appelgebak. Lekker, ik kan met niet herinneren wanneer we voor het laatst taart gegeten hebben..

Cappuccino met een klein ijsje en appeltaart met slagroom bij Gio's.  Appeltaart bij Gio's en lekkere Cappuccino.

Vandaag  hebben we gedoken we bij de Onbekende duikplek, het was volgens mij vandaag garnalen dag..Heel veel gestreepte garnalen zien we en het lukte zelfs om er een paar foto’s van te maken.

Onbekende duikplek, veel garnalen mooi zijn ze.   Onbekende duikplek, veel gestreepte garnalen.

Onbekende duikplek, een mooie blauwe Trompetvis.   Onbekende duikplek, Horseshoe worm.

Onbekende duikplek, een zwart witte murene.  Onbekende duikplek, Orange Spotted Filefish.

Onbekende duikplek, Lionfish, ze zwemmen heel vaak op de kop.  Onbekende duikplek, Spotted Trunkfish.

17 juni, duikje bij Soft Coral Garden

Mooi hier, ik ga op jacht naar een Rock Beauty (zwart met gele vis), ze willen meestal niet op de foto, uiteindelijk wordt mijn geduld beloond.

Duiken, Soft Coral Garden mooie kleuren.  Duiken Soft Coral Garden, Purple Barrel Sponge. Duiken Soft Coral Garden, een Rock Beauty.  Duiken Soft Coral Garden, een Spotted Drum deze vis verstopt zich meestal snel onder het koraal.

18 juni belofte maakt schuld…

Ik had Loes beloofd dat ik voor haar een paar gordijnen zou inkorten.. nou ben ik niet zo geweldig handig met de naaimachine, zacht uitgedrukt. Maar ik doe reuze mijn best en ben uren bezig.. alleen als ik het resultaat zie.. nou laat ik maar zeggen dat ik niet heel tevreden ben. Echt jammer hoor, ik hoop dat Loes er niet al te erg schrikt van het resultaat als ze het ziet…

oops..

21 juni- snorkel bij Plaza  ik lees een berichtje op Facebook en….  Ik besluit om hierop te reageren.

Ook zin in een wekelijks avondje heerlijk zingen?

Kom erbij, bij het Popkoor Bonaire!
Er zal 1x per week gerepeteerd worden en optredens komen ook in het verschiet! Ons repertoire bestaat uit hedendaagse popliedjes en bovenal heel veel gezelligheid! Uiteraard zijn zowel mannen als vrouwen, jong of oud, allemaal van harte welkom!!!

Interesse? Stuur PM voor meer informatie of kom naar onze informatie avond: woensdagavond 27 juni om 19.00 uur bij het OIB; boven het oude WEB kantoor, rechts de trap op.
Kaya Jean Vite #1. (ik ben blij met Google maps.me)

Graag tot volgende week!!

Ik heb me dus aangemeld voor het Popkoor Bonaire,  en niet dat ik zo fantastisch zing hoor ik denk eerder het tegendeel. Onze kinderen smeekten me vaak als ik in de auto meezong om er mee op te houden. Ik hou wel van muziek en zingen vind ik leuk, ik hoop dat dat genoeg is. Vandaar dat ik denk dat mijn kinderen het heel grappig gaan vinden als ze lezen, dat uitgerekend ik me heb aangemeld voor een Popkoor.

laughing emoij.

Ik heb er ook helemaal geen ervaring in met een koor, maar je bent nooit te oud om te leren toch? We zullen zien of het wat wordt, het lijkt me in ieder geval reuze gezellig. Op de eerste kennismakingsavond ontmoet ik al 2 van mijn Queen Angels vriendinnen, leuk. Tijdens de kennismaking avond horen we ook dat het de bedoeling is dat we ook gaan optreden, nou dat kan nog wat worden. De eerste repetitie is al best snel op 11 juli al, spannend hoor.

Vandaag ook lekker gesnorkeld bij Plaza met de Queens.

Mooi hier, prachtige zeekomkommer gezien en ik heb weer een “nieuw” soort visjes gezien, met dank aan Leyla. Het zijn Glassy Sweepers, ze hebben een heel grappige vorm met een mooi rond buikje.

Snorkelen met de Queens bij Plaza een mooie Foureye Butterflyfish.  Snorkelen met de Queens bij Plaza, prachtige zeekomkommer.

Snorkelen met de Queens bij Plaza, barracuda ff wat kleur gegeven.  Snorkelen met de Queens bij Plaza scholen en nog meer scholen met jonge vis.

Snorkelen met de Queens bij Plaza een mooie naaldvis en hij was dichtbij..  Snorkelen met de Queens bij Plaza een mooie naaldvis.

Snorkelen met de Queens bij Plaza een Glassy Sweeper,  met dank aan Leyla.  Curaçao cappuccino.

Plaza is en prima snorkelplek. Naderhand ff lekker onder de zoetwaterdouche en een cappuccino gedronken van de beachbar, niet verkeerd.

Van Marga hoor ik dat ze met Peña naar de tandarts is geweest omdat hij wat moeilijk kauwde, het is zo fijn te lezen dat ze zo goed voor hem zorgt. De tandjes zijn van de scherpe randjes ontdaan en nu kan hij weer genieten van het lekkere gras en het mooie weer.  Ik ben er blij mee. Dankjewel Marga!

Volgende week.. ik zie een echt een heel bijzondere armband..

1. Ilse J:
    2 juli 2018
    Blij met jullie leuke kettinkje. En over het koor... genoeg geoefend met de karaoke toch! ;)
  2. Silvia Weenink:
    2 juli 2018
    Ha ha Karaoke, ja zeker.. dat deden we vroeger nog wel eens.
  3. Loesmartijn:
    2 juli 2018
    Silvia, wat gordijnen betreft, schrik ik niet zo gauw. Zal bvest meevallen.
  4. JAN ZOETEBIER:
    4 juli 2018
    Wat een mooie heldere kleuren daar onder water.
  5. Silvia Weenink:
    4 juli 2018
    Ja, mooi zijn de kleuren onder water zeker, en licht doet een hoop. Maar ik moet ook bekennen dat ik de foto's bewerk om ze beter/mooier te krijgen. Soms ga ik dan wat "out of the box"en laat ik mijn fantasie er op los..
  6. Edwin:
    28 juli 2018
    Hmmm, taart ;-)
  7. Silvia Weenink:
    29 juli 2018
    Ja Edwin ook op Bonaire hebben ze lekkere taart :-).