1 Juni t/m 9 juni – Kai en Roy nog heel even op Bonaire – duiken, ezeltje met probleem een Pub quiz

1 juni 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

1 juni 2018

Nog een kleine week en dan vertrekt Kai samen met vrienden Roy en Chris naar Nederland. Kai’s vrienden in Nederland weten niets van zijn bezoek en Kai wil ze verrassen. Één van zijn vrienden die hij heeft ingelicht heeft de vrienden wijsgemaakt dat hij een helikoptervlucht heeft gewonnen en dat hij een aantal vrienden mocht meenemen hiervoor. Geen helikopter op Schiphol, maar wel Kai. Naderhand hoorden we dat zijn vrienden het wel een leuke verrassing vonden. Kai is in ieder geval nog op tijd om in Ruurlo Reurpop bij te wonen Het plan van Kai is dat hij ongeveer een week in NL blijft en dan samen met Chris doorvliegt naar Bali daar willen ze een aantal dagen blijven. Het einddoel van de reis is Australië waar Kai van plan is om 1 jaar te blijven en daar te gaan werken. Kai  heeft het papierwerk in orde. Wel spannend hoor dat hij weer op reis gaat, maar goed zoals wij zeggen je leeft maar 1x en dan moet je er uithalen wat er in zit. Kai zit ook zo in elkaar, hij is positief ingesteld. Hij heeft niet voor niets de tekst op zijn onderarm laten tatoeëren.

Kai, hij staat positief in het leven, dit staat op zijn arm.  Kai, hij staat positief in het leven, dit staat op zijn pet.

En op zijn cap staat ook toepasselijke tekst. Vóórdat ze naar Nederland vertrekken hebben de heren nog 1 weekje vakantie op Bonaire.

2 juni –  voorlopig laatste duik samen met Kai en een ezeltje met een probleem

Vandaag gaan we met Kai duiken en Roy gaat mee om te snorkelen. We gaan naast soft Coral Garden duiken. Als we net onder water zijn zien we hoe een schildpadje zich tegoed doet aan het koraal. Hij gaat niet echt zachtzinnig te werk.. met zijn bek hakt en bijt hij. Daar moet je je vingers niet tussen krijgen….

Naast Soft Coral Garden, duikje met Kai, een schildpad met trek.  Naast Soft Coral Garden, duikje met Kai, een schildpad die het koraal sloopt.

Naast Soft Coral Garden, duikje met Kai.  Naast Soft Coral Garden, duikje met Kai, een Scrawled Filefish.

Naast Soft Coral Garden, voorlopig het laatste duikje met Kai, hij gaat naar Australië.  Naast Soft Coral Garden, duikje met Kai, een Black Margate.

Naast Soft Coral Garden, duikje met Kai, een Caraïbische langoest die nieuwsgierig was.  Naast Soft Coral Garden, duikje met Kai, een Caraïbische langoest.

De langoest was erg nieuwsgierig en stak zijn voelsprieten ver uit. Ik hield gepaste afstand.. brr. lijkt met niets om betast te worden door dit dier...duiken hier is mooi, Roy vermaakte zich met snorkelen.

Na afloop gaan we spoelen en dan richting huis. Onderweg zien we ezels en ik zie dat er eentje bijloopt die een blik rond zijn voorbeen heeft zitten. Nadat we gestopt zijn kunnen we niet bellen omdat we geen telefoon bij ons hebben (als we duiken nooit). We houden een auto aan en vragen de mensen of zij willen bellen. Dat lukt, helaas, ze komen niet van Donkey Sanctuary. Ze hadden al meerder telefoontjes gehad over dit ezeltje. Ze hadden hem ook al geprobeerd te vangen maar omdat hij op de openbare weg loopt mogen ze hem daar niet vangen.

We besluiten om te proberen het ezeltje zelf te vangen. Kai blijft beneden bij de kudde (van 6 ezels) en wij gaan naar huis. Ruimen de duikspullen op, nemen touw brood en een telefoon mee en zoeken Kai weer op. Gelukkig zijn de ezels niet al te ver afgedwaald. Om een lang verhaal kort te maken.. wij hebben hem niet zelf kunnen vangen maar we hebben hem wel samen met een ander ezeltje binnen de hekken van een oud schoolterrein gedreven. Toen hebben we Donkey Sanctuary gebeld en zijn ze gekomen. Samen hebben we het ezeltje gevangen en Kai heeft het blik van zijn been afgeknipt. Roy en Richard hebben allebei een oor vastgehouden.. toen bleef hij keurig staan. De rest heeft ook helpen met vasthouden en nadat de wonden schoongemaakt  waren en van wondpoeder waren voorzien kreeg hij de vrijheid weer. Het was fijn om dit te doen, hier krijg ik een heerlijk gevoel van, het ezeltje kan nu weer zonder pijn verder.

En dan op de terugweg naar huis zien we hem strompelen een ezeltje met een blik rond zijn voorbeen.  Zo dit blik kan geen kwaad meer aanrichten, fijn dat hij eraf is.  En het blik was scherp dus heeft zijn voorbeen beschadigd.. gelukkig is hij er nu van verlost.

5 juni – de laatste keer snorkelen…

Vandaag ga ik voor (voorlopig) de laatste keer met Kai en Roy Snorkelen. Morgen vertrekken ze naar Nederland. We gaan naar de onbekende duikplek en we zwemmen echt een heel eind, nog verder dan The Black Durgon. Kai en Roy vinden het best vermoeiend. Ik wil kijken of de grote groene murene nog in de betonnen ankerplek ligt. Helaas hij is er niet meer, misschien is hij verhuist?.

Snorkelen Roy en Kai onbekende duikplek, het snorkelen gaat ze goed af.  Snorkelen Roy en Kai onbekende duikplek, we hebben een heel eind gesnorkeld.

Snorkelen met Roy en Kai onbekende duikplek, zoek de Flounder....  Snorkelen onbekende duikplek met Roy en Kai, en als de foto bewerkt is dan zie je hem pas goed.

Snorkelen Roy en Kai onbekende duikplek, we zien een mooi schildpadje.  Snorkelen onbekende duikplek met Roy en Kai, een Midnight Blue Parrotfish.

Snorkelen Roy en Kai onbekende duikplek, de Rainbow Parrotfish is een hele grote vis..  Snorkelen Roy en Kai onbekende duikplek, de murene is verhuist.

Maar we genieten wel van mooie grote groene Rainbow Parrot fish die in groepjes dicht aan de kant zwemmen. Het is jammer dat ze wat schuw zijn dus is de foto niet van heel dichtbij genomen en daardoor ook niet zo mooi. We komen nog een schildpadje tegen. Er is hier heel veel vis een leuke snorkelplek.

6 juni vandaag vertrekken ze..

We gaan ’s middags lunchen met Kai en Roy bij Windsock.

En nadat ze alle spullen hebben ingepakt gaan de koffers in de auto en brengen we ze weg naar Flamingo Airport. Chris is daar al met al zijn familie leden (een hele grote groep) die allemaal afscheid komen nemen. We zwaaien ze uit, en ik krijg toch even een brok in mijn keel. Het zal wel een hele tijd duren voordat we Kai weer in levende lijve gaan zien. We zien ze nog naar het vliegtuig lopen, ze zwaaien voor de laatste keer boven aan de trap wij zwaaien terug, en dan verdwijnen ze het vliegtuig in en gaan wij naar huis.

7 juni – snorkel bij Zoutpier

Vandaag ben ik met de Queens bij Zoutpier geweest. Mooie scholen met Naaldvissen en ik zie ook nog een oester op één van de palen zitten.

Snorkelen met de Queens bij Zoutpier, scholen met naaldvissen prachtig 2.  Snorkelen met de Queens bij Zoutpier, scholen met naaldvissen prachtig.

Snorkelen met de Queens bij Zoutpier, een oester?

Ik zwem vandaag samen met Leyla (zij is altijd heel goed in het spotten van mooie dingen), als we naar de kust terug zwemmen besluit ik nog even op zoek te gaan naar schildpadjes. Leyla zwemt langzaam naar de kant en net als ik denk jammer geen schildpad vandaag zie er eentje in mijn ooghoek. Hij is net naar de oppervlakte  gezwommen om lucht te happen. Ik roep en gebaar naar Leyla, maar ze heeft klaarblijkelijk niet veel zin om terug te komen. Later hoor ik dat ze heeft gezegd.. “ik zie de foto’s wel op facebook” haha wat grappig.

Snorkelen met de Queens bij Zoutpier,schildpadje 1.  Snorkelen met de Queens bij Zoutpier,schildpadje 2.Snorkelen met de Queens bij Zoutpier,schildpadje 3.  Snorkelen met de Queens bij Zoutpier,schildpadje 4.

Snorkelen met de Queens bij Zoutpier,schildpadje 5.  Snorkelen met de Queens bij Zoutpier,schildpadje 7.

Snorkelen met de Queens bij Zoutpier,schildpadje 8.  Snorkelen met de Queens bij Zoutpier,schildpadje 9.

Snorkelen met de Queens bij Zoutpier,schildpadje 10. Snorkelen met de Queens bij Zoutpier,schildpadje 11.

Snorkelen met de Queens bij Zoutpier,schildpadje 13.  Snorkelen met de Queens bij Zoutpier,schildpadje 14.

Snorkelen met de Queens bij Zoutpier,schildpadje 15. Snorkelen met de Queens bij Zoutpier,schildpadje 16.

Snorkelen met de Queens bij Zoutpier,schildpadje 19.

Ik blijf een hele tijd bij het schildpadje en maak best leuke foto’s als hij zich op de bodem tegoed doet aan de korte sprietjes gras.Er zijn ook altijd visjes in de buurt die hopen een paar graantjes mee te pikken. Een paar van mijn foto's bewerk ik later met wat afwijkende kleuren, omdat ik dat soms leuk vind. En Lelya ziet inderdaad later de foto's van het schildpadje op de Facebook.

’s Avonds hebben we afgesproken met Mark en Hellen bij Woodstock voor een Pubquiz. Er doen 6 teams mee en….. na alle vragenrondes blijkt dat wij ! Team V&W de 2e plaats hebben behaald. We vinden het een hele prestatie omdat de vragen best heel pittig waren. De prijs die bij de 2e plaats hoort is een aantal pakken met bier.

Pubquiz 1 Team V&W heeft de 2e plaats behaald.  Pubquiz.. wij hebben het heel goed gedaan samen!

Het was een bijzonder gezellige avond.

8 juni – poetsen en fotoshoot..

Even aan het poetsen geweest want dat moest hoognodig weer gebeuren. ’s middags ben ik bij Kakelvers geweest en heb ik een fotoshoot van diverse asiel hondjes gemaakt. Ik vond het erg leuk om te lezen op de website van Dog Adoptation Bonaire dat er nu een paar van die hondjes worden geadopteerd..

Één van de hondjes die geadopteerd is, is Tommy.. hij zal in aug. naar NL gaan verhuizen, ik hoop dat hij een mooi leven krijgt bij zijn nieuwe baasjes. En als de foto's en mijn verhaaltje (zie onderstaande tekst)  daar een positieve bijdrage aan heeft geleverd vind ik dat leuk.

Wie kan Tommy een liefdevol huis bieden? Hij verdient het zo!

Tommy.  Tommy mist een achterpootje.

Tommy is aangemeld bij Kakelvers door een medewerker van de gevangenis. Er werd gebeld en gezegd werd dat er een hond met een poot vast zat in het hek. De medewerkers van Kakelvers gingen er direct op uit om dit hondje te zoeken.En toen vonden ze Tommy…Tommy zat met één van zijn achterpoten vast in het hek, hoe dat is gekomen weet niemand. Helaas was de poot er zo slecht aan toe dat de dierenarts hem heeft moeten amputeren. Tommy is toen ook gecastreerd.En dan ben je een lieve mooie jonge hond, maar je mist 1 pootje. Je bent vriendelijk maar je hebt geen eigen thuis.Wie kan Tommy een eigen mandje bieden? Deze schat verdient het, hij heeft geen leuk leven gehad voor hij naar Kakelvers kwam.Tommy wordt op 1 jaar oud geschat, het is een vrolijk hondje en hij wil nog graag spelen. Tommy is een huishondje die iemand zoekt met een warm plekje voor hem.Je zult zijn liefde moeten verdienen maar als hij je vertrouwt dan schenkt hij zijn hart aan je. En dan heb je een vriendje voor het leven.

Verder heb ik natuurlijk nog veel meer foto's gemaakt onderstaand een aantal van de dieren die nog een nieuw baasje zoeken.

Marcha zoekt een baasje.  Marcha is een knuffelaar. Marcha

Samson is nog op zoek naar een thuis.  Samson. Samson

éen van de vele pups van Kakelvers.  Ook katten zoeken een huis.

9 juni 2018

Op zaterdag hebben we ons wekelijkse boodschappen momentje. Ook hebben we de auto even gewassen want dat was hard nodig.

in mijn volgende blog.. maken we 2! boot duiken en ga ik me aanmelden voor.......... Als mijn kinderen lezen waarvoor ik me heb aangemeld dan lachen ze zich suf...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rick:
    26 juni 2018
    Ben benieuwd waarvoor jij je hebt aangemeld :)
  2. Angelique alblas:
    26 juni 2018
    He silvia
    Wat leuk stukje heb je geschreven.
    en super mooi foto,s
    ga zo door op naardd volgende 👍😉
  3. Lydia & Jan:
    27 juni 2018