Vergeten verhalen.. de laatste vakantiedagen voor Door en Ben en.... Reef Scuids...

30 mei 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Ik wordt ook een dagje ouder… en ik kwam erachter dat ik nog wat ben ik vergeten in mijn vorige blogs..

Op 25 mei hebben Rich en ik gezellig samen met Cees en Maria uitgegeten bij Patagonië het was heel gezellig. Cees vertelde een mooi verhaal over een vat Whisky wat hij samen met vrienden heeft gekocht en wat nog even moet rijpen….in Schotland. Als ik het goed begrepen hebben gaat de hele vriendenclub nog naar Schotland om het vat te vieren.

Samen met Cees en Maria uitgegeten bij Patagonia.

Zondag 27 mei, tijd om samen van een drankje te genieten bij Plaza op het strand.

Gezellig een drankje gedaan bij Plaza en genoten van de zonsondergang daar…

Bij Plaza, mooie zonsondergang aan zee.  Happy Hour bij Plaza , gezellig live muziek en een drankje erbij.

Een mooie Leguaan in de tuin…..?

Ik weet niet meer op welke dag het was maar…. Bennie was nogal gefixeerd op grote leguanen ook om er foto’s van te maken, maar op de een of andere manier lukt het maar niet om ze op de gevoelige plaat vast te leggen. Op een zeker dag kwam hij bij mij met zijn fototoestel. Hij had nu een hele mooie grote leguaan  op de foto gezet, hij zat bij de buren in de tuin. Bennie vond het prachtig dat hij zo mooi stil was blijven zitten zelfs toen één van de honden aan hem snuffelde. Mmm dat is raar dacht ik, en  ik vond op de foto al dat de leguaan er wat vreemd bij zat en dat bleek ook wel te kloppen. Toen ik met Bennie meeliep om hem te bekijken ik zei “volgens mij is hij dood”.  Bennie wilde het eerst niet geloven maar nadat ik een paar steentjes naar het beest had gegooid en hij geen spier vertrok … .tja hij was zo dood als een pier… de honden hadden hem te pakken genomen. Later hebben de honden het beest geloof ik bijna helemaal opgegeten. Ik hoorde van de buurvrouw dat die leguaan helemaal vol met eieren had gezeten en dat de honden niet opgegeten. Zij had dit opgeruimd met haar dochter getsie ik vond het een heel vies verhaal.

Aan de overkant van de straat zat een fraai getekend klein hagedisje op de muur daar heb ik een mooie foto van gemaakt.

Hagedis in de muur, mooie schutkleur en lange tenen heeft hij.

Dinsdag 29 en woensdag 30 mei.. snorkelen, poetsen, pakken en vertrek van Door en Ben.

Eerst even wat huishoudelijke beslommeringen gedaan en later op de dag zoals (bijna) iedere dag snorkelen. We gingen dit keer naar Wiches Hut (Webers Joy) een mooie plek om naar toe te gaan. Door en Ben gingen niet al te ver de zee in er stond ook wel een behoorlijke stroming moet ik toegeven. We zien een prachtige Peacock Flounder (platvis) en ik maak er mooie plaatjes van.  Op één van de foto’s laat ik mijn fantasie los en ik maak de flounder groen. Verder zien we nog een mooie Coney en meer moois. We drinken gezellig koffie als we uit gesnorkeld zijn.

Snorkelen Door en Bennie, Wiches Hut, mooie Peacock Flounder prachtige kleuren.  Snorkelen Door en Bennie, Wiches Hut, mooie Coney.

Snorkelen Door en Bennie, Wiches Hut, mooie Peacock Flounder.  Snorkelen Door en Bennie, Wiches Hut, mooie Peacock Flounder, kleuren ff out of the box...

Woensdag 30 mei de laatste vakantiedag voor Door en Ben is aangebroken…

’s morgens pakken Door en Ben eerst de koffer in. Daarna gaan we voor (voorlopig) de laatste keer samen snorkelen. Ik kies voor de “onbekende duikplek”. Als we onze spulletjes hebben neergezet zien we een mooie pelikaan zitten, kort bij de kust. Ik sluip dichterbij en maak wat plaatjes ervan.

Snorkelen Door en Bennie, onbekende duikplek, een mooie Pelikaan met op de achtergrond Klein Bonaire  Snorkelen Door en Bennie onbekende duikplek, een prachtige Pelikaan.

Het snorkelen is hier prachtig, de zee is bijzonder vlak wat aangenaam is. Ik zie nog een jonge murene en laat deze ook aan Door en Ben zien. Ook zien we prachtige Rainbow Parrot vissen (hele grote groene papegaaivissen) die dicht op de kust zwemmen ze willen niet op de foto helaas..

Snorkelen Door en Bennie, onbekende duikplek,een hele mooie baby murene.  Snorkelen Door en Bennie onbekende duikplek, de laatste snorkel, een mooie Blue Tang.

Ook hier drinken we aan de kust een bakkie meegebrachte koffie. Nadat we thuis de boel hebben opgeruimd en hebben gegeten gaan we nog even naar de stad. Door wil nog wat souvenirs kopen, ze gaat in Nederland een leuke mobile maken. (zie foto) die ik later van Bennie via de app kreeg.

Mobile die Door heeft gemaakt met onderdelen uit Bonaire.

In de namiddag is het dan tijd om naar het airport te gaan en Door en Ben uit te zwaaien. Wij hebben het heel gezellig gevonden om ze hier te zien. En ze vertelden dat ze het leuk hebben gehad bij ons, en dat ze nog nooit zo’n actieve vakantie hebben gehad. Ha, ha gelukkig kunnen ze in het vliegtuig lekker uitrusten.. We horen later dat de reis goed is verlopen wel wat vermoeiend en de regen met bakken uit de lucht viel toen ze in de trein zaten…

Regen in de trein onderweg  van Amsterdam naar Zutphen.

Donderdag 31 mei

Vandaag ga ik weer met de Queens op pad.. wederom naar Wiches hut.

En dan denk je, ik was hier gisteren ook.. pfft weer het zelfde maar dat is niet waar want.. als je op de juiste plek bent op het juiste moment dan.. word je verwent… Leyla ziet een famillie reef scuids met zijn vijven zijn ze.. en ik blijf heel lang bij ze hangen om foto’s te maken.  Ze willen eigenlijk niet op de foto maar het lukt met toch om ze uiteindelijk te fotograferen en sommige foto’s zijn echt heel aardig gelukt, blij mee.

Snorkelen Queens Wiches Hut 5! reef squids.  Snorkelen Queens Wiches Hut squid 1.

Snorkelen Queens Wiches Hut suid 2.q  Snorkelen Queens Wiches Hut, squid 3.

Snorkelen Queens Wiches Hut.  Snorkelen Queens Wiches Hut.

Snorkelen Queens Wiches hut squid 5.  Snorkelen Queens Wiches hut. squid 6.

Snorkelen Queens Wiches hut squid 7.  Snorkelen Queens Wiches Hut scuids 8.

Tot het volgende blog,  We gaan dan weer gedag zeggen.. het want het duurt nog maar 1 week en dan vertrekt Kai van Bonaire...

1. Bennie Heuvelink:
    24 juni 2018
    Silvia, je maakt er elke keer weer een mooi verhaal van , plus leuke en mooie foto,s.