13 t/m 19 mei 2018 - Hiep hiep Hoera, we vinden wat, Door en Bennie komen eraan en meer....

13 mei 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Zondag 13 mei 2018 een verjaardag en we krijgen wat op ons pad.

Hoera, Rick is jarig, zoon, gefeliciteerd met je verjaardag jongen!

Vandaag is Rick jarig, van harte gefeliciteerd zoon en nog vele jaren erbij. Zijn cadeau heeft hij van ons al op Curaçao gehad. We hopen dat hij een heel gezellige dag heeft gehad.

Er staat een duikje op het programma vandaag. We besluiten om naar The Lake te gaan. Het is er mooi, ik heb vandaag de Nikon mee en de video lamp eens kijken of ik mooie plaatjes kan maken. Als ik later de foto’s bekijk zitten er best aardige tussen.

The Lake, baby Murene, gefotografeerd met de Nikon.   The Lake, Red Hind - gefotografeerd met de Nikon

The Lake, Oranje koraal - gefotografeerd met de Nikon.   The Lake, mooi koraal - gefotografeerd met de Nikon en videolamp.

The Lake, Koraal - gefotografeerd met de Nikon.

Nadat we de duikspullen gespoeld hebben en de tanks hebben weggebracht rijden we naar huis. Op de grote rotonde bij Hato ziet Rich een grote rechthoekige duikbak op de weg liggen. In de berm ligt een volledige duikuitrusting in het zand. Een trimvest, wetsuit, automatenset, schoentjes, een ponybottle met nog een automatenset, 2 duikbrillen etc. etc. Er ligt voor een klein kapitaaltje aan spullen op de weg en in de berm. We stoppen en nemen alles mee naar huis waar we het schoonspoelen. Wat nu, we willen de spullen weer terug hebben bij de eigenaar. Er zit aan het trimvest zit wel een duiktag,  maar ja daar staat geen naam op en je kunt ze hier bij ieder duikshop kopen. We besluiten om een bericht op Bonaire Durf Te Vragen te plaatsen. We proberen het berichtje zo op te stellen dat de spullen wel naar de juiste persoon terug gaan.

Ben jij vandaag je duikuitrusting verloren? Of is deze uit de auto gevallen? Op vertoon van jouw tag formulier en beschrijving van de verloren items kun je het terug krijgen. Neem even contact op met mij.

Did you lose your diving equipment today?? Or did it fall out of your car? If you can show us your tagform, and can discribe what is missing you can get your stuff back. Contact me.

Het duurt niet heel lang of de eigenaar meldt zich. We spreken af bij de duikshop en maken Kevin echt heel blij! De klep van zijn Pick-up had open gestaan en bij het inrijden op de rotonde was de hele bak zo uit de auto gegleden. Hij blij, wij blij dat hij zijn gear weer terug heeft. Het is leuk om te lezen dat hij later op Facebook nog een bedank berichtje heeft plaatst. 😄

A HUGE thank you to Silvia and her husband for finding my gear, collecting it, rinsing the road dirt off it, and then posting about it. You are wonderful people that restore my faith in humanity. I can never repay you.

Maandag 14 en dinsdag 15 mei

Ik ben deze dagen druk met schoonmaken en boodschapjes doen. Nog 2 dagen dan komen Door en Bennie aan op Bonaire 😁😎. Ik krijg van Marga leuke foto’s van Peña’s nieuwe thuis het ziet er super uit. Ik hoop dat hij er heerlijk geniet van zijn oude dag.

Peña's nieuwe thuis.  Peña samen met Hodor staat hij lekker op de wei.

Woensdag 16 mei - Door en Bennie komen aan voor hopelijk een heerlijke vakantie op ons mooie Bonaire

We zien als we de parkeerplaats aflopen net boven het gebouw dat de KLM  vlucht in aantocht is.

De KLM kist komt eraan mét Door en Bennie.  KLM, de trap staat eraan, Door en Bennie kunnen uitstappen.

Als het goed is zitten Door en Ben er in, ze hebben een lange reis achter de rug met een tussenstop op Aruba en ze hebben in NL ook nog een uur vertraging gehad. We staan achter het hek te wachten en zien dat de trap bij het vliegtuig wordt gezet. En even later, ja hoor daar zijn ze. Na nog een half uurtje ofzo komen ze door de douane met de koffers. Het is een warm weerzien (letterlijk en figuurlijk). Zo leuk dat ze er zijn. Nadat we naar huis zijn gereden en de koffers zijn uitgeladen gaan we nog even naar Kralendijk. We willen ff een frietje eten, helaas… Whatta Burger is i.v.m. verbouwing gesloten. We wijken uit naar Woodstock, dat is ook prima. Na het eten gaan we naar huis. Door en Ben zijn moe van de reis. En ik moet er morgen ook vroeg uit, want ik ga snorkelen met de Queens.

Donderdag 17 mei

Vandaag staat er een snorkel bij Coco Beach op het programma met de Queen Angels. Eerst denk ik get, ik vind er niks aan, niets leuks te zien. Maar ik vergis me, er is altijd iets moois te zien. Ik zwem samen met Kathleen uit naar het vlot, daar is op zich niet zoveel te zien maar aan de ankerlijnen zitten mooi slierten met visseitjes? Verder zien we een prachtige zee-egel, een mooie Peacock Flounder, een Spotted Drum, en een mooie Blue tang.

Snorkelen Queens, Coco Beach 1.  Snorkelen Queens, Coco Beach 2.

Snorkelen Queens Coco Beach 5.  Snorkelen Queens Coco Beach 4.

Snorkelen Queens Coco Beach 3.

Na de snorkel is het gezellig koffie drinken. Door en Bennie doen het vandaag nog even rustig aan. ’s Avonds gaan met zijn vieren een hapje uit eten bij Cuba Compagnie, lekker en heel gezellig. Door eet voor het eerst Red Snapper en ze vindt het heerlijk. Na het eten wandelen we even naar Gio’s voor een ijsje, daarna slenteren we over de boulevard. De temperatuur is nog heerlijk.

Vrijdag 18 mei museum en snorkelen

Het is vandaag museum dag, en wij maken van die gelegenheid gebruik, wij gaan naar het Terramar museum. Ik weet dat er rondleidingen gegeven worden, het is druk in Kralendijk. Ik gooi Door en Ben er bij het museum uit en ga op zoek naar een parkeerplek. Ik kom nog net op tijd vóórdat de rondleiding begint, en het is best interessant. Na een bakkie koffie bij Illy’s en een broodje gaan we even naar huis. ’s Middags gaan we voor de eerste keer samen snorkelen. Ik heb het Oliepiertje uitgekozen, Door en Bennie hebben (nog) niet zo veel ervaring met het snorkelen, maar daar gaan we komende weken wat verandering in gaan brengen. Vandaag gaat het gaat eigenlijk best goed. We zien er veel papegaaivissen en scholen met jonge visjes waar we doorheen zwemmen. Er gaat een hele (nieuwe) wereld op en voor Door en Bennie.

Eerste keer snorkelen met Door en Bennie Oliepiertje.  Eerste keer snorkelen met Door en Bennie Oliepiertje, mooie Papagaaivis.

We eten die avond thuis. Later die avond gaan we naar de buitenbios Avengers Infinity War draait. Door en Bennie zijn nog nooit op zo’n bijzondere manier naar de bioscoop gegaan. Een leuke ervaring maar jammer dat wij de film niet zo bijzonder vinden.

Zaterdag 19 mei

Even boodschappen gedaan, ja dat hoort er ook bij. We gaan ook een rondritje maken langs de toeristische route..langs alle duikstekken, landhuis Karpata.

Rondrit toeristenroute cactussen en niet bij Annie Cactus uit Ruurlo.  Rondrit Toeristenroute cactus en mooie zee.  Rondrit toeristenroute 1000steps..

Rondrit toeristenroute 1000steps..genieten van het uitzicht.  Rondrit uitzicht is mooi.

Yucca's groeien hier in het wild.  Rondrit toeristenroute 1000steps..1.

Natuurlijk rijden ook langs het Goto meer met de flamingo’s en Door en Bennie krijgen de "gele mus" ook in levende lijve te zien.

Rondrit met Door en Bennie langs de toeristenroute met het uitzicht op het Gotomeer.  Rondrit toeristenroute, mooie flamingo's.

Gele zanger, zit op de zijspiegel van de auto.

Voor morgen hebben we een leuk idee bedacht.. we gaan Brunchen, de hele dag.. een lekkere luie zondag in het verschiet.

Tot het volgende blog.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ania:
    13 juni 2018
    Hoi Hoi! Hoi!

Heeeeeeeeeeeeeeeeel erg laat maar nog gefeliciteerd met de verjaardag van Rick :-)!
    Al weer heb ik genoten van jouw fantastische onderwater foto's! Ze zijn echt GEWELDIG en kunnen linea recta zo National Geographic in!
    .... en "wie goed doet - die goed ontmoet" :-)!

Groetjes uit NL!