20 mei t/m 24 mei, rondritje, relax, duiken, snorkelen en de Queens gaan de wereld over..

20 mei 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Zondag 20 mei een leuk rondritje en .. (bijna) de hele dag brunchen en luieren bij Red Palms / Danny’s.

We gaan na de koffie op pad richting Zoutpier en de kust.. Onderweg stoppen we natuurlijk bij de bekende toeristische punten.. Zoutpier, White Slave, Red Slave en de ruige kust.

Ruige kust, rondritje zuidkust met Door en Bennie.   Ruige kust, rondritje zuidkust met Door en Bennie 1.

Na dit rondritje gaat het via de binnenweg richting Red Palms. We hebben er gereserveerd voor een late brunch. Dan ben je welkom vanaf 11.00 uur en kun je de hele dag blijven en genieten van 4 gangen het kost $27,50 (exclusief drankjes)  per persoon. Het ziet er goed uit, de ontvangst is hartelijk. We zoeken een plekje in de schaduw naast het zwembad en nadat we ons hebben geïnstalleerd krijgen we het eerste hapje, een ontbijtje lekker met vers fruit erbij.

De hele dag gebruncht bij Danny's..  Denny's het brunchen begon met een lekker broodje met fruit.

Na het ontbijt is het tijd om even lekker te zwemmen.Broer en zus vermaken zich met het onder water drukken van elkaar.. ze blijven jong.

Waterpret bij Denny's broer en zus... ze blijven jong. Tijd voor een groepsfoto bij Denny's in het zwembad.

Het is een lekkere luie dag,  we doen een paar spelletjes wormen en Door Ben en Rich gaan klaverjassen. Ik zelf lig veel in het zwembad (vis die ik ben).

De hapjes zijn lekker heerlijk zo’n relax dagje..

Er was een zwembadje bij Denny's, dus we hadden waterpret...  Bij Denny's, broer en zus kunnen het goed vinden samen.

Maandag 21 mei, 2e Pinksterdag lekker een dagje vrij voor Richard tijd voor een duikje en Kai gaat ook mee..

Eerst ff langs Wannadive om de tanks op te halen en gear voor Kai. Door huurt een vol gelaatsmasker om uit te testen hoe dat bevalt. We gaan naar Vista Blue, Door en Ben gaan ook mee, zij gaan snorkelen hier. We zien zoals altijd weer mooie dingen onderwater.  Kai ziet zelfs in de verte nog een Southern Stingray. En ik maak een foto van iets wat ik nog nooit eerder heb gezien echt iets heel moois maar ik heb geen idee wat het is.

Vista Blue, duiken met Kai, hij ziet in de verte een southern stingray..  Vista Blue, duiken met Kai, een ik denk krabspin of zoiets.

Vista Blue, duiken met Kai, Sharptaileel 2.   Vista blue, duiken met Kai Sharptaileel.  Vista Blue, duiken met Kai, Trompetvis.  Vista Blue, duiken met Kai, hij vond de French Angel Fish mooi 2 stuks en mooi waren ze.

Vista Blue, duiken met Kai, hij vond de French Angel Fish mooi.  Vista Blue, duiken met Kai, Damselfish een zeer territoriaal visje.

Vista Blue, duiken met Kai, Glasey snapper.  Vista Blue, duiken met Kai, ik weet niet wat dit is maar het is prachtig!

Vista Blue, duiken met Kai, baars.  Vista Blue, duiken met Kai, Porcupine fish.

Vista Blue, duiken met Kai.

’s Avonds hebben we met Cees een Maria afgesproken we gaan met zijn 6en een hapje eten bij Captain Don’s Habitat. Cees is onze duikinstructeur waar we jaren geleden in Nederland mee hebben gedoken, hij is samen met Maria op (duik) vakantie op Bonaire. Het is heel leuk om weer even bij te kletsen. We hebben een heel gezellige avond.

Dinsdag 22 mei Eerst ga ik ff naar de mondhygiëniste die mijn tandjes weer mooi schoon maakt. Daarna ga ik met Door en Ben Snorkelen bij Margaret Bay

Mooi, mooi weer, Door en Ben krijgen nu ook de smaak te pakken. Ze vinden het mooi onder water.

Woensdag 23 mei, vandaag is Rich aan de beurt bij de mondhygiëniste..  Ik heb in de ochtend een andere afspraak en Door en Ben gaan zelf op stap.

Donderdag 24 mei.. snorkelen met de Queens en ik heb 2 introducees meegenomen, Door en Maria.

We gaan naar Something Special. Nadat we de spullen hebben klaargezet en Maria haar telefoon op een hele goede verstopplek heeft verstopt beginnen met best ver uit te zwemmen. Ik weet dat Door diepte vrees heeft, maar ik zeg niks. En Door (ondanks dat ze het reuze eng vindt) zegt ook niks, Reuze knap dat ze het toch maar mooi ff doet, daar heb ik veel respect voor! We kijken in het diepe blauwe, ik vind dat eigenlijk helemaal niet leuk, je ziet als je snorkelt in die diepte niet veel. We zwemmen buiten de boten om, we zien dat er op een jacht en man foto’s van ons maakt.. vreemd denk ik. Na een tijdje hebben we er genoeg van, van dat diepe blauw waar je niks ziet en zwemmen terug naar de kust, daar in het ondiepe is het leuk, mooie dingen gezien. En Door ziet voor het eerst een schildpadje wat vlak bij ons zwemt, ook leuk. Bij de kust zitten een paar Steenvissen bij een autoband, ik probeer ze mooi op de foto te krijgen maar helaas, thuis blijkt dat die foto’s niet goed gelukt zijn, jammer.

Snorkelen bij Something Special, Door heeft een  vol gelaatsmasker gekocht 2.  Snorkelen bij Something Special, mooi kerstboomwormpjes en een jonge French Angelfish 3.   Snorkelen bij Something Special, we komen tot 2x toe een schildpadje tegen 4.  Snorkelen Something Special, samen met Door en Maria 1.

Na het snorkelen is het zoals altijd gezellig met koffie en kletsen. Door en Maria vinden het ook reuze leuk deze Queen Angels Club.  Als we al een tijdje zitten komt er een jongeman in beeld die ons aanspreekt, het blijkt een Spanjaard te zijn en hij wil foto’s van “zijn wereld” maken (van zijn jacht maar op de voorgrond zitten wij)  de Queens zitten nu ook in “zijn wereld”. Ha ha, grappig hoor, het blijkt trouwens dezelfde meneer die foto’s van ons maakte toen we rond zijn boot snorkelden.

Na deze leuke ochtend pakken we in en vertrekken richting huis.

’s Avonds gaan we met zijn 4tjes nog een keer uit eten bij Cuba Compagnie, lekker en heel gezellig.

Uit eten met Door en Ben bij Cuba Compagnie 1.  Uit eten met Door en Ben bij Cuba Compagnie 2.

Uit eten met Door en Ben bij Cuba Compagnie 3.  Uit eten met Door en Ben bij Cuba Compagnie 4.

Uit eten met Door en Ben bij Cuba Compagnie 5.

Na het eten gaan lopen we nog even over de boulevard, en dat is geen straf.

Voor morgen heb ik voor Door en Ben een leuk tripje in gedachten..want ze moeten natuurlijk wel wat zien van Bonaire..

Tot het volgende blog

1. Bennie Heuvelink:
    19 juni 2018
    weer een mooi verhaal , leuke foto,s van Bonaire.
    Leuk om het weer terug te zien.
    Was een mooie en leuke vakantie.
    Het was erg gezellig , samen met jullie op Bonaire twee door te brengen.
    Veel mooie dingen gezien.
    Leuk om te zien hoe jullie daar leven.
    Het is zeker voor herhaling vatbaar.
  2. Silvia Weenink:
    19 juni 2018
    Ha Bennie, leuk dat jullie het fijn hebben gehad. Wij vonden het ook gezellig dat jullie er waren en ja zeker voor herhaling vatbaar.