25 en 26 en 27 mei, Door en Ben hebben wel een hele actieve vakantie.....

25 mei 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Vrijdag 25 mei 1000 steps , Cadushi, Boka Onima  en Seru Largu

Voor vandaag heb ik een toeristisch rondje voor Door en Ben in petto..

We pakken de snorkelspullen in en vertrekken via de noordelijke route naar 1000 steps. Het is de bedoeling om hier eerst even te gaan snorkelen.

Snorkelen met Door en Bennie, 1000 steps 1.  Snorkelen met Door en Bennie, 1000 steps 2.

Zo gezegd zo gedaan, het is er mooi een groot bos met Hertshoorn koraal het is de moeite waard om te bekijken. Ik moet Door echt overhalen om samen met mij wat dieper de zee in te gaan maar ze doet het wel, en ze geniet er ook echt van het prachtige koraal. Ook Bennie vindt het ook prachtig al die vis en de verscheidenheid van koraal en planten.

Snorkelen met Door en Bennie, 1000 steps 3.

Na het snorkelen zitten we gezellig op de kant, genieten van het uitzicht, eten we een boterhammetje en drinken we wat. Daarna gaat de rit verder naar Rincon, daar staat een bezoekje aan de Cadushi Distillery op het programma. En ondanks dat Door zegt dat ze niets wil, ze proeft uiteindelijk wel alles. Bennie proeft voor het eerst een Likeurtje gemaakt van cactus en na de uitleg natuurlijk ook alle andere drankjes...

Naar Cadushi met Door & Ben.  Door drinkt voor het eerst een cactus.. Bennie drinkt ook cactus.

We krijgen een uitleg over hoe ze op de distilleerderij alcohol en de diverse likeurtjes maken. In de tuin is er een drukte van jewelste met alle vogels. Ik kan een mooi plaatje schieten van een oranje Troepiaal (een zeer bekende verschijning op Bonaire).

We krijgen zo uitleg over alle drankjes die ze hier maken bij Cadushi.  Uitleg bij Cadushi Distillery.

De distilleerketels  bij Cadushi.  Cadushi Distillery alle drankjes op een rij.

Cadushi Distillery alle drankjes op een rij 2.  Cadushi Distillery een mooie Trupial in de tuin.

Na dit gezellige intermezzo vertrekken we weer. Ik wil Door en Ben de Blowholes bij Boka Onima laten zien. Zeer indrukwekkend zoals de zee hier op de kust slaat op de bodem is te zien dat het water al door verdamping kristalliseert in zout.

Boka Onima - met Door en Bennie.  Naar de blowholes met Door en Bennie.

Door en Bennie bij de blowholes, even poseren.  Blowholes, ruwe zee.

Windmolenpark uitzicht vanaf blowholes.

We rijden verder ik stop ook nog even bij de Indiaanse inscripties persoonlijk vind ik het erg jammer dat er van die lelijke hekwerken omheen zitten.

Daarna gaan we richting Kralendijk. Maar omdat Seru Largu op de route ligt stoppen we daar ook nog even om van het uitzicht te genieten. Met een hoofd vol met mooie indrukken komen we uiteindelijk thuis.

Seru Largu met Door en Bennie.  Uitzicht bij Seru Largu met Door en Bennie.  Seru Largu met Door en Bennie1.

Het was leuk om dit samen te doen.

Zaterdag 26 mei

Vandaag gaan we duiken bij Yellow Hut en Kai gaat ook mee. Als we beginnen met de duik zien we een schildpadje die het koraal aardig aan het afbreken is. Blijkbaar vindt hij het lekker want hij beukt en bijt er op los.

Duik met Kai, onderweg naar dropoff point.

Naast Soft Coral Garden, duikje met Kai, een schildpad met trek.  Naast Soft Coral Garden, duikje met Kai, een schildpad die het koraal sloopt.

We zien weer van alles moois en Kai schiet ook nog een plaatje van ons samen.

Yellow Hut, duik met Kai, vader en zoon.  Duik met Kai, Yellow Hut, trompetvis.

Yellow Hut, Kai maakt een plaatje van ons.  Yellow Hut, duik met Kai, Queen Angelfish 1.

Yellow Hut duik met Kai, Zeelelie.  Duik met Kai, Yellow hut, Honeycomb Cowfish.

Yellow Hut duik met Kai, mooie Honeycomb Cowfish.  Yellow Hut een wat bleke glassey snapper, wel mooi.

Het is hier erg mooi onderwater. Door en Ben waren ook mee gegaan om te snorkelen maar ze vinden de zee hier net iets te ruw, ze zijn op de meegenomen stoeltjes gaan zitten.

Zondag 27 mei een grottentochtje met Door en Bennie, natuurlijk ook weer snorkelen en een hapje.

Vandaag gaan we de grotten bekijken met Door en Bennie. We gaan goed voorbereid op pad, genoeg water bij ons en natuurlijk de lampen en de snorkelspullen.

We beginnen bij de droge grot waar de ladder in staat. Door en Ben vinden het hier mooi…

Grottentocht met Door en Bennie 1a.  Grottentocht met Door en Bennie 1.

Grottentocht met Door en Bennie 3.  Grottentocht met Door en Bennie 4.

Daarna gaan we met de auto naar de natte grot. Het gaat hier zo steil naar beneden dat Door besluit om boven op ons te wachten. Wij klimmen naar beneden en ik moet zeggen, het gaat me nu iets makkelijker af dan de eerste keer. Na de klimpartij trekken we onze zwemkleding aan en gaan te water. Weer verbaas ik me over de schoonheid, dat het zo heeft kunnen ontstaan echt prachtig.

Grottentocht met Door en Bennie 5.  Grottentocht met Door en Bennie 6.  Grottentocht met Door en Bennie 7.

Grottentocht met Door en Bennie 8.  Grottentocht met Door en Bennie 9.

Grottentocht met Door en Bennie 10.  Grottentocht met Door en Bennie 11.

Grottentocht met Door en Bennie 12.  Grottentocht met Door en Bennie 13.

Ben vond de gangen iets te nauw om erdoorheen te snorkelen, Rich en ik snorkelen wel even wat erg lekker is, het koele water na de zweterige klimpartij.

Als we weer bovengronds zijn stelt Door voor om nog even te gaan snorkelen in zee. Dat is niet helemaal Richards ding, maar ook Richard moet er aan geloven. We gaan richting Oil Slick Leap en Door schrikt zich een ongeluk als Richard met een harde plons vanaf de rots achter haar het water in springt. We vermaken ons daar even prima met het snorkelen.

Snorkelen met Door en Bennie Oilslick 1.  Snorkelen met Door en Bennie Oilslick 2.

Snorkelen met Door en Bennie Oilslick 3.  Snorkelen met Door en Bennie Oilslick 5. Snorkelen met Door en Bennie Oilslick 4.  Snorkelen Door en Bennie Oilslick met een mooie kalme zee.

Snorkelen Oil Slick met Door en Bennie een krabbetje was ook van de partij.  Oil Slick snorkelen met Door en Bennie, de trap is reuze handig.

Na het snorkelen is het tijd  dat we een hapje gaan eten lekker geitenkaas salade en een wrap met zalm voor de dames, de heren hadden een hamburger ook lekker. En zo hebben we weer een leuke dag samen gehad.

Na het snorkelen is het tijd voor een lekker hapje 1.  Na het snorkelen is het tijd voor een lekker hapje 2.

Een leuk katje zat onder de tafel en was heel braaf, hij schooide niet.

Morgen is mijn plan om met Door en Bennie naar Lac Cai te gaan en wat daar gebeurd is…. het werd spannend…verder heb ik me ook verbaasd over “toevalligheden”....

Tot het volgende blog.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lydia & Jan:
    18 juni 2018
    Oh spannend, kan niet wachten op je volgende blog. Niet te lang laten wachten dus.
  2. JAN ZOETEBIER:
    19 juni 2018
    Mooie verhalen en foto's.
  3. Silvia Weenink:
    19 juni 2018
    Dankjewel voor je reactie Jan, het is voor mij leuk dat jullie mijn blog met plezier lezen.