18 jan t/m 1 feb 2019 Beentjes gaan van de vloer, Hoera Ilse is jarig! tourtjes, lekker snorkelen.

18 januari 2019 - Kralendijk, Caribisch Nederland

Vrijdag 18 januari 2019

Vanavond zijn we weer een keer naar Spice geweest. Gezellig, Sammy zong mooi en de beentjes gingen van de vloer. Ik heb mijn schema voor volgende week ook ontvangen, er komen best wat schepen met gasten waarmee ik op tour ga.

Gezellig geborreld bij Spice en genoten van haar muziek.

Zaterdag 19 januari 2019

Vanavond is er weer een 70/80 party bij Woodstock. We hebben met Mark en Hellen afgesproken. Het was er druk en super gezellig, ook hier gingen de beentjes van de vloer. De volgende dag had ik wel een “beetje” spierpijn tja ouderdom komt met gebreken.

Woodstock 19 januari 2019.

Zondag 20 januari 2019

Rustig aangedaan en in de middag natuurlijk weer Sunwing gasten ontvangen op het airport.

Maandag 21 januari 2019

Een Zuidtour tour met gasten van de  de Summit samen met chauffeur Giovanni. Ik ben zoals altijd ruim op tijd, zo vroeg zelfs dat er nog geen bussen op het parkeerdek staan. Die mogen daar pas parkeren als het schip volledig is aangemeerd en alle dikke trossen vast zijn gemaakt. De zeelui schreeuwen hun aanwijzingen naar de mensen die op bootjes de trossen naar land moeten varen. Als het schip vast ligt mogen de bussen het parkeerdek op. En ik vermaak me prima met het kijken naar alle bedrijvigheid. Als ik op een gegeven moment gefluit hoor kijk ik op.. ah het is mijn chauffeur voor vandaag, Gio, hij staat op het parkeerdek en gebaard dat ik zijn kant uit moet komen. In de bus leg ik alle spullen vast klaar. De microfoon en de tas met alle spulletjes die ik nodig heb, het houten opstapje (een soort trapje zodat de gasten nog makkelijker kunnen instappen) en dan zijn we er klaar voor.

Dinsdag 22 januari 2019 Hieperdepiep Hoera..

Van harte gefeliciteerd Ilse.

Vandaag is Ilse jarig, van harte gefeliciteerd meisje. Wat vliegt de tijd toch al weer een jaar erbij.Ik weet niet of ik het al eerder heb vermeld maar.. Ilse heeft een nieuwe baan. Ze gaan in Februari naar Curaçao waar Ilse als het goed  vanaf maart 2 jaar gaat werken in een dierenartsenpraktijk voor kleine huisdieren. Een spannende nieuwe uitdaging die ze samen met Edwin aangaat. Voor ons is het natuurlijk heel leuk want Curaçao is voor ons maar 20 minuutjes vliegen, dus ik verwacht dat we elkaar wel wat vaker gaan zien.

Woensdag 23 januari 2019

Weer een tourtje, dit keer met gasten van de Jewel of the Seas samen met Allan zullen we de mensen de zuidkant van ons mooie eiland laten zien. Het is altijd een drukte van belang als er een schip aanlegt, allerlei kraampjes staan uitgestald waar mensen ter plekke nog een tour kunnen boeken. Ik zit altijd met plezier te kijken als de gasten van boord komen het is een bonte verzameling van mensen. Onze gasten hebben een pre-booked tour dat wil zeggen dat ze het aan boord al gereserveerd en betaald hebben. Als onze gasten aan boord stappen hoef ik alleen maar de tickets in ontvangst te nemen, en het aantal gasten en tickets te controleren. De tickets gaan dan naar de despatcher (een medewerker van Tours Bonaire) deze mensen verdelen de gasten over de diverse bussen. Het is vaak grappig om te zien hoe ze voorop een stoet mensen lopen die hen volgen tot aan de tour guide die het dan overneemt. Als de administratie is afgehandeld en ik de mensen welkom heb geheten ik mezelf en de chauffeur heb voorgesteld gaan we op pad. Het was een leuke tour.

Jewel of the Seas.

Donderdag 24 januari 2019

Lekker vandaag vrij, nu kan ik gezellig mee met de Queens naar Pink Beach. En alhoewel het er onderwater nogal golft en wat zanderig is. Is het toch ook weer genieten. Van mijn collega Allan heb ik een prachtige foto gekregen van hoe Pink Beach er vóór de storm Lenny in 1999 eruit zag.

Prachtig roze Pink Beach vóórdat storm Lenny toesloeg in 1999.

Toen was er veel meer zand en het zand was roze. Helaas is door de storm bijna al het zand weggeslagen ook het koraal is toen zwaar beschadigd er is er niets meer te zien van de prachtige kleur roze strand. De kleur roze was afkomstig van een eencellig organisme die foramin genoemd wordt. Er zijn bij White Slave nog steeds vele stenen te vinden nabij de kust waarop dit eencellige organisme leeft. Onderwater op de bodem is het zand in een prachtig patroon gestyled door de zee. Ook zijn er mooie wolken van zand te zien waardoor is zicht minder maar, zelfs dit vind ik mooi.Ook het kolkende water net aan de oppervlakte is prachtig. En als ik gedurende onze snorkel mijn hoofd bovenwater steek zie ik hoe prachtig de zon tussen de palmen doorschijnt. Na het snorkelen is het natuurlijk tijd voor een gezellig bakkie koffie met mijn mede Queens

Snorkelen Queens Pink Beach, koffervisje met opdwarrelend zand.Mooie Fetherdusters tijdens het snorkelen met de Queens Pink Beach.Snorkelen met de Queens bij Pink Beach, mooie jonge French Angel Fish.Bij het dropoff point Pink Beach, snorkel met de Queens.Snorkelen Queens bij Pink Beach en onderwater het zand op de bodem mooi golvend door de stroming.Op het land... prachtige zon met palmbomen Pink Beach.Onderwater.. Pink Beach nogal onrustig met veel opwaaiend zand.Snorkelen Queens Pink Beach, nogal wat deining in het water.

Vrijdag 25 januari 2019

Weer een tour, dit keer een Noord/Zuidtour met gasten van De Statendam. Deze tour is aanmerkelijk langer maar samen met mijn collega chauffeur Enkar is het reuze gezellig.

IMG_20190125_081042

Zaterdag 26 januari 2019

Vandaag gaan we snorkelen bij Zoutpier samen met kennissen van Carole,  Ryan en Kelly. Zoutpier is altijd mooi.

Snorkelen met Ryan en Kelly bij Zoutpier, leuk schildpadje.Snorkelen met Ryan en Kelly, Zoutpier needlefish.. ook mooi.Snorkelen Zoutpier met Ryan en Kelly, mooie Parotfish.

Zondag 27 januari 2019

Zoals tegenwoordig elke week verwelkomen we de gasten uit Canada die met Sunwing komen. Het is jammer dat het uitsluitend een Chartervlucht is, dus je kunt alleen in Toronto met een Canadees paspoort opstappen om op vakantie naar Bonaire te komen. Ik hoop dat ze in de toekomst ook lijnvluchten gaan inzetten want het lijkt ons best leuk om een keer rechtstreeks naar Canada te vliegen om daar vakantie te hebben. Mijn werkgever heeft me gevraagd of ik ook de Divi service desk af en toe wil bemensen. Daar worden scooters verhuurd en ook kunnen gasten er tourtjes boeken. Ik word er vanaf volgende week ingewerkt. Ik weet niet of het helemaal mijn ding is het verhuren van scooters maar we gaan het meemaken.

Maandag 29 januari t/m vrijdag 1 februari 2019

Een rustig weekje waarbij ik geen tourtjes heb maar wel een aantal keren mee draai bij de Divi service desk. Ik weet niet of het helemaal mijn ding is.  Het Popkoor is ook weer begonnen met de repetities en ik probeer om thuis wat te oefenen wat Richards wenkbrauwen tot ongekende hoogtes laat schieten en ook zijn gelaat vertoont tijdens mijn gezang bijzondere uitdrukkingen….... Tis misschien maar beter als ik oefen als hij niet thuis is….

Donderdag 31 januari 2019

Ik heb eerst een afspraak in de stad. Maar ik neem toch mijn snorkelspullen mee om wat later dan gewoonlijk aan te sluiten bij de Queens. Vandaag staat Something Special op het programma, en ondanks dat het niet heel spectaculair is, is er weer voldoende moois te zien.

Snorkelen met de Queens  bij Something Special.Snorkelen Queens bij Something Special, mooie belletjes.Snorkelen met de Queens bij Something Special, prachtige vormen en kleuren.Snorkelen met de Queens een Oester op de bodem.Snorkelen met de Queens bij Something Special, met mooie fehtherdusters.Snorkelen met de Queens bij Something Special, veel Tarpons daar.Snorkelen met de Queens bij Something Special, mooie jonge French Angelfish.

Vrijdag 1 februari 2019 Ik ga nu mét statief op pad om nog een poging te wagen om de flamingo’s en de andere vogels in de Saliña bij Kralendijk vast te leggen..En dit keer lukt het beter.

Flamingo's Saliña Kralendijk.Flamingo Saliña Kralendijk.Mooie lange benen hebben ze..3 op een rij...Artistieke foto van een reiger met wat kleine vogeltjes.Flamingo heeft net een dipje gedaan...Watervogeltje op zoek naar....Punk kapsel heeft deze reiger, door de wind.Punk reiger...Reigers en andere vogels in de Saliña in Kralendijk.

En voor de avond hebben we ook wat op het programma staan Rich wilde al tijden eens een keer naar het casino en vanavond gaat dat gebeuren. We gaan niet te vroeg en als we het casino binnen lopen is het er nog steeds erg rustig. Wel zijn er een aantal mensen bezig bij de gokmachines. Aangezien wij er geen bal verstand van hebben vraag ik een vriendelijke dame die uit Curaçao op vakantie hier is hoe één en ander werkt. Ik dacht dat je er bepaalde skils voor moest hebben. Dat blijkt niet het geval te zijn, je hoeft eigenlijk uitsluitend iedere keer de machine te laten draaien. De rest is puur een kwestie van geluk, de dame is aan de winnende hand maar het geld verdwijnt ook best snel… Ik maak een foto van de gokmachine en als ik de foto gemaakt heb staat er ineens uit het niets een medewerker van de security… het is niet toegestaan om foto’s te maken. Oeps… Om een lang verhaal kort te maken, we wandelen wat rond, kijken bij Black Jack en vertrekken dan zonder ook maar 1 $ verspeeld te hebben.. ha ha, hilarisch gaan we naar een Casino en uiteindelijk spelen we helemaal niet omdat we het zonde van het geld vinden. Maar goed we hebben ons wel vermaakt dat dan weer wel.

Zondag 3 februari 2019

Nadat de tranfsers van Sunwing weer afgehandeld hebben gaan we later in de avond naar de Bios. We dachten dat Serinty wel een goede film zou zijn, helaas hij valt ons erg tegen. Jammer volgende keer beter.

In mijn volgende blog.. een boottochtje,  ik tour weer, en ik ga op artistiek avontuur, we gaan golfen en ik heb ook nog een privé tourtje en ik duik weer eens een keer.

1. Lydia:
    19 februari 2019