19 januari t/m 30 januari 2018 – drankje bij Sorobon, asiel, eerste duikje met Kai

30 januari 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Vrijdag 19 januari

Gewerkt, tijdens het karton opruimen vinden we wat spullen die beschadigd zijn en die weggegooid worden zouden worden. Ik vraag of het goed is als ik deze naar een goed doel breng zodat er nog iemand blij mee gemaakt kan worden. Dat moet even worden overlegd met de eigenaresse die die dag niet aanwezig is. Ik ben deze week weer benaderd door het reclame bureau, of ik voor hen wat foto’s wil maken bij een  klant van hen voor de facebookpagina. Ja dat wil ik wel, volgende week even een afspraak met het betrokken bedrijf maken. Wel spannend hoor want ik ben geen professioneel fotograaf, ik maak foto’s ja dat wel.

Zaterdag 20 januari

Lekker weekend, wat boodschapjes gedaan. ’s Middags besluiten we om een eindje te gaan rijden richting Sorobon. We rijden even langs Flamingo Airport want ik weet dat daar een hele grote leguaan langs de kant van de weg staat. Tijd voor een foto momentje. Ook ben ik door de uitzending van “Ik vertrek” nieuwsgierig geworden naar waar deze mensen de golfbaan willen gaan maken. We rijden er even langs ook hier maak ik wat plaatjes. Van een golfbaan is op dit moment nog niets te zien, wel staat het huis er al. Wel mooi hoor, hoog op containers, ik denk dat ze mooi uitzicht hebben daar.

Huis van de mensen van Ik vertrek, nu van de andere kant.  Huis van de mensen van Ik vertrek...

De reclame voor de golfbaan hangt al..  Leguaan bij het vliegveld.

Verderop komen we langs Foodies en daar maak ik wat foto’s  van het uitzicht daar.

Foodies, uitzicht.  Foodies, deze leguaan maakte zich snel uit de voeten.

Foodies, uitzicht naar mangroven.

Rich, die in de auto staat te wachten ziet zowaar nog een paar bekende Nederlanders voorbij komen die hun scooter voor onze auto hadden geparkeerd. Tja Bonaire is wel een geliefd eiland, dus ook bn ers komen er op vakantie of hebben er een tweede huis. En ook zij hebben soms gewoon vakantie.

De volgende stop is Sorobon, we besluiten bij Jibe City even een drankje te doen. En we genieten van het uitzicht. De bruine mussen zijn heel brutaal en komen gewoon op je tafel zitten om een graantje mee te pikken of bij ons om van het condens water te drinken wat rondom de glazen ligt.

Sorobon, we zijn er bijna.  Sorobon.

Sorobon, busje komt zo..  Sorobon, mus komt heel dichtbij.  Bordjes bij Jibe City.  Sorobon, drankje erbij.

Meer bordjes bij Jibe City.  Soms draag ik een enkel bandje.

Zondag 21 januari

Vandaag zijn we gaan duiken bij Tolo, voor de eerste keer samen met Kai. Heel leuk om dit samen met onze zoon te doen. Een mooie duik, en het gaat prima, Kai vindt deze tuin mooi, mooier dan bij de duikschool waar hij zijn lessen heeft gehad. Wel vinden wij dat Kai wat snel zwemt.. wij zijn van het hele langzame duikers maar dat zal misschien ook leeftijd zijn? We komen onderweg nog een leuk schildpadje tegen.

Tolo, eerste duik samen met Kai.  Tolo, Kai gaat te water.

Tolo, Kai samen met Richard.  Tolo, mooie French Angel Fish.

Tolo, Kai.  Tolo, het koraal bloeit..

Tolo, vaasspons met een kleine barracuda erboven.  Tolo, schildpadje close up.

Tolo, even naast het schildpadje gaan zwemmen.  Tolo, mooie combi.

Tolo, koffervisje.  Tolo, klein schildpadje leuk.

Maandag 22 januari

Hiep hiep hoera, Ilse is jarig vandaag. Het cadeautje wat wij naar haar toe hadden gestuurd heeft ze uitgepakt en ze vind het leuk.

schildpadje voor Ilse.

Jammer dat ik vandaag aan het werk ben, niemand  van de collega’s die me feliciteert met de verjaardag van mijn dochter. Dat was in het verleden wel anders..

Sinds vorige week merk ik dat het op het werk minder leuk is. Ik heb natuurlijk ook weer last van mijn rug, want 9 uur achter elkaar staan en lopen (met 15 min pauze) is voor mijn lijf niet echt heel fijn. Gezelligheid en leuk werk, dat vind ik het belangrijkste.

In de winkel is er heel veel vouwwerk voor mij en soms wat bijvullen. Er is soms helemaal niets te doen, ik kan daar slecht tegen, tegen niks doen. Ik moet iets te doen hebben het gewoon een tijdlang stil staan met je armen voor je lichaam in elkaar gevouwen en dan voor je uit starend….nee dat is eigenlijk niets voor mij en ik zal dat ongetwijfeld uitstralen. Ik voel dat ik in dit team niet goed pas, ik voel me een vreemde eend in de bijt. Een ongemakkelijk en naar gevoel geeft het me. Ik denk dat zeer binnenkort onze wegen gaan scheiden. Want het gevoel is wederzijds dat merk ik duidelijk.

Dinsdag 23 januari

Ik had een nieuwe broek gekocht en deze was te lang. Ik vermaak de zoom, met de hand en het is nog een heel klusje. Ik mag de beschadigde spullen van de winkel meenemen voor het goede doel. Ik rijd langs de tweedehands winkel om de spulletjes te brengen maar deze is dicht.

Woensdag 24 januari

Tijd om het huis weer eens te poetsen. Daarna ga ik naar het asiel om de spulletjes van de winkel voor hen langs te brengen. Ze zijn er heel blij mee, het voelt fijn om iets goeds te kunnen doen. Ik kan het niet laten om even bij de katten te gaan kijken. Ze hebben er kooien waar je als bezoeker ook in mag. Ik ga bij de kittens zitten, en wat zijn ze schattig. Maar nee, we gaan (voorlopig) niet aan een huisdier beginnen, we wonen te klein en we willen vrij zijn van verplichtingen. Maar ik heb wel even lekker kunnen knuffelen. Fijn is het, dieren zijn heerlijk wat je ze geeft krijg je terug. Een beetje verliefd ben ik wel geworden op deze kleine harige monstertjes..

Asiel, alles ziet er keurig uit in de verblijven.  Asiel, wat een schattige kittens.

Donderdag 25 januari

Na de hele dag gewerkt te hebben heb ik aan het einde van deze (lange) werkdag een gesprek. En in goed overleg besluiten we dat onze wegen gaan scheiden. Ik denk dat het een goede beslissing is want je moet plezier hebben in je werk. Voorlopig ga ik eens even niet meer actief op zoek naar werk.

Gisteren kreeg ik een berichtje van Helen, ze vertelde dat er a.s. vrijdag in de grote kerk een klassiek concert word gegeven en dat normaal gesproken Rob daar foto’s van maakt. Echter Rob was die avond niet in de gelegenheid om de foto’s te maken, of ik het wil doen. Ik had het al toegezegd.. maar ik zit ik  wel een beetje in de rats of ik hier wel goed genoeg voor ben, na deze wat beladen dag.

Vrijdag 26 januari

Wat boodschapjes gedaan en wat gewassen. Ik stuur het bedrijf waar ik wat de foto’s voor Facebook pagina voor moet maken een mailtje met een voorstel  voor een datum/tijd voor volgende week.

Na het eten gaan we naar de ’s avonds naar de Kerk, Rich gaat gelukkig ook mee. Nee, ik heb geen camera met allerlei externe flitsers of andere professionele dingen. En foto’s, die maak, die maak ik altijd op goed geluk. Ik krijg het Spaans benauwd als ik al die mensen zie. Al de deo van de wereld helpt me op dit moment niet, en het zweet breekt me uit. En dat is best raar omdat ik het al een paar dagen snel “koud” heb.

Als het concert begint ga ik foto’s maken en voel me heel opgelaten als ik heen en weer loop door de kerk om van verschillende kanten foto’s te maken. Ondertussen probeer ik ook nog te luisteren naar de mooie muziek. Ik maak veel foto’s en bedenk me.. als het niks is dan is het niks, maar ik heb echt mijn best gedaan en meer kan ik niet doen.

Zaterdag 27 januari

Vandaag gaan we niet duiken, het is een regenachtige dag met veel buien. We trakteren onszelf op een lekkere lunch bij Between Buns. Helaas zijn alle buitentafeltjes bezet en moeten we binnen zitten, ik vind het er best koud in de airco.

Het broodje was lekker, wat fijn weer samen weekend, want toen ik nog bij de winkel werkte was ik van de 3 weken toch 2 weekenden op de zaterdag ingepland. Wat ik ook heel fijn vind is .. als Rick over 1,5 week komt..  ik dan vrij ben. Heerlijk lijkt me het om dan iedere dag hem te zien en leuke dingen te gaan doen. Ook kan ik weer iedere week mee met de Queens deze week kon ik daar ook niet naar toe omdat ik moest werken. Leuk heb ik zin in, Carine heeft de agenda gemaild voor de snorkels van februari en ik heb ze allemaal in de agenda gezet.

Zondag 28 januari

We hebben eerst even skype contact met Petra en Henk, eerst gaat het wat moeizaam omdat de camera niet aanstaat. Het lukt uiteindelijk toch, het was gezellig om ze even te zien/spreken. Daarna besluiten we om te gaan kijken voor een duiklamp (misschien handig voor belichting van foto’s en voor nachtduikjes). We slagen, en komen met een “arm” en duiklamp de winkel weer uit. Na het halen van de tanks vertrekken we richting Hidden Beach, het was een wat bumpy gedoe om in het water te komen. Ik ga gelijk aan de slag met mijn nieuwe speeltje, in de winkel was gezegd dat ik de camera van de duikstand af moest halen. Ja ja, na afloop blijkt dat die foto’s dus echt heel lelijk van kleur geworden zijn. Ik bemerkte dat ook al tijdens het maken van de foto’s en heb hem onderwater maar weer op duikstand gezet. Maar het merendeel van de foto’s van het schildpadje waren zo lelijk geworden van kleur dat ik ze in zwart wit heb moeten bewerken om ze kijkbaar te maken. En eigenlijk is het best leuk, zwart wit opnames.. Wat betreft de lamp.. mmm ik moet er heel erg aan wennen, het is nog niet comfortabel.

Hidden Beach, zwart wit, prachtig zoals ze zwemmen.  Hidden Beach, niet alles is zwart wit maar deze nu wel.

Hidden Beach, koffervisje.  Hidden Beach, schildpadje onderweg naar de oppervlakte.  Hidden Beach, zeeschildpadje, een keer anders zwart wit.  Hidden Beach, turtle zwart wit.

Hidden Beach, schildpadje zwom me voorbij.    Hidden Beach, met duiklamp belicht.

Hidden Beach, en dan gaat er vlak voor mijn neus een barracuda voorbij.  Hidden Beach, prachtig koraal, net een kunstwerk.

Hidden Beach, groene murene veel plankton in het water.  Hidden Beach, mooie baars.

Ik krijg een mailtje van Rob, of het allemaal is gelukt met de foto’s van het concert. Ik moet ze nog bewerken en we spreken af dat ik laat weten wanneer ze klaar zijn. Ik hoop dat de foto’s hem niet tegenvallen.

Kerk was sfeervol verlicht.  Concert kerk.

Maandag 29 januari

Rich gaat weer naar zijn werk en ik besluit om met bewerken van foto’s bezig te gaan, die van de kerk en van de duik . Als ik weer op de klok kijk is het 3! uur later.

Verder heb ik de badkamer onderhanden genomen, en de rest van het huis gepoetst.

Dinsdag 30 januari

Ik ga er even voor zitten om het blog bij te werken. Er is toch best veel gebeurd de afgelopen tijd.

Tot volgende keer.

1. Lydia & Jan:
    30 januari 2018
    Kijk er nu al uit naar het volgende blog. Leuk hoor en vooral mooie foto's
  2. Carine Murijn:
    31 januari 2018
    Fijn dat je tijd heb om weer te snorkelen met de Queens😃
  3. Ania:
    31 januari 2018
    Heb ik altijd al gezegd dat je foto's zo in National Geographic kunnen :-D!
  4. Silvia Weenink:
    31 januari 2018
    Hoi Lydia & Jan, Carine en Ania, dank voor jullie leuke berichtjes. Leuk om deze te lezen :-).
  5. Bianca:
    31 januari 2018
    Heerlijk om even bij te lezen... knap dat je zonder gezinsuitbreiding het asiel kan verlaten. Daar zou ons niet lukken. Wat je wel betreft, blijf bij jezelf en zorg vooral goed voor jezelf. Veel liefs
  6. JAN ZOETEBIER:
    1 februari 2018
    Lekker druk bezig. Nu nog een leuke baan.
    Prachtige duikfoto,s