31 januari t/m 6 februari - foto's gemaakt - verkouden en ik krijg een heel naar bericht...

31 januari 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Woensdag 31 januari

De foto’s van het Kerkconcert breng ik vandaag naar Hellen, ze vindt ze best mooi geworden. We drinken gezellig een bakkie thee en ik krijg nog een lekkere (smakelijke) attentie als bedankje omdat ik de foto’s heb gemaakt, dat had niet gehoeven maar het is wel leuk. Hellen is behoorlijk verkouden, ze hoest en ze voelt zich niet fit. Morgen ga ik de foto’s ook nog even bij Rob langs brengen. Vanavond hebben we onze eerste les Papiaments. En het valt helemaal niet mee, het is een grote groep en de docente spreekt echt heel veel Papiaments (waar ik dus niks van versta) of Spaans, want in onze groep zitten ook een aantal mensen die Spaanstalig zijn. Dus eigenlijk krijgen we ook nog Spaans. en de Spaanstalige soms ook Nederlands. Al met is het nogal chaotisch en het is ook een hele grote groep 18 personen.. ik vraag me werkelijk af of ik er ook maar iets van ga opsteken van deze cursus, we zullen zien. Bij Loes zit een best grote kever op haar hordeur.. brr wat een engerd.

Grote tor op de hordeur van Loes.  Groot is de tor die op de hordeur van Loes zit.

Donderdag, 1 februari

Vandaag ben ik bij Rob geweest om de foto’s van het kerkconcert af te leveren. Hij lijkt tevreden, ik ben blij. Rob is heel erg verkouden.

Vrijdag, 2 februari

DDay voor Silvia!!, ze heeft een afspraak bij een bedrijf om foto’s van het personeel en de buitenzijde van het pand te maken. Pfft reuze spannend vind ik het. Maar goed wie A zegt moet ook B zeggen.. Ik ben op tijd bij het bedrijf, waar ik hartelijk word ontvangen. Het personeel blijkt uitsluitend uit dames te bestaan, met uitzondering van de kantine medewerker. Het foto’s maken gaat eigenlijk best goed. Nu maar hopen dat de opdrachtgever tevreden is. Ik laat weten dat de foto’s gemaakt zijn en dan is het afwachten.

Zaterdag, 3 februari

Getverdemme, ik word wakker met enorme koppijn en het lijkt alsof er een stuk schuurpapier in mijn keel zit en kriebelhoest heb ik ook. Sh.t ik ga toch niet ziek worden, volgende week komt Rick op vakantie, dan wil ik niet ziek zijn! De rest van de dag doe ik het heel rustig aan, duiken.. nee dat sla ik even over. Wel paracetamol, strepsels, dropjes en veel drinken en wat extra vitamine dat wel.. Ik hoop dat ik snel weer wat opknap.

Flamingo in de tuin.  Flamingo bij drinkbak in de tuin.

Zondag, 4 februari

Ook vandaag niet te veel inspannende dingen gedaan, ik heb nog steeds keelpijn en ook mijn hoofdpijn is nog niet weg, ik praat ook wat “nasaal”. Dus ook vandaag doen we het vrij rustig aan en wordt er niet gedoken. Wel gaan we even bij Liesbeth en Carel (zie foto’s/blogje van de kolibries) aan, dat was reuze gezellig. De suikerdiefjes waren druk bezig om een nestje te maken in het hartje.. Carel en Liesbeth wonen prachtig.

Bij Carel en Liesbeth, veel suikerdiefjes. Bij Carel en Liesbeth, de suikerdiefjes maken een nestje.

Bougainville bij Carel en Liesbeth. Bij Carel en Liesbeth op bezoek.

Maandag, 5 februari

Fijn ik voel me vandaag weer een soort van de oude, geen hoofdpijn meer en nog heel iets last van mijn keel maar een heel stuk beter.. gelukkig maar. Want over 2 dagen is Rick er. De foto's die ik bij het bedrijf had gemaakt worden door de opdrachtgever goedgekeurd en daar ben ik blij mee.

Vandaag krijg ik een heel vervelend bericht uit Nederland. Ik zal jullie de details besparen maar het is echt heel naar. Het houd me voortdurend bezig en ik heb er last van, ’s nachts slaap ik er slecht van. En … het is niet iets wat eventjes snel opgelost kan worden.. het gaat me erg aan het hart.

Hoe moet dat nu als Rick woensdag op vakantie is hier? We hadden ons er op verheugd om er een hele leuke week van te maken. Samen besluiten er het beste van te maken en proberen we er zo min mogelijk aan te denken en….. te gaan genieten van deze week.

Het wordt ons wel moeilijk gemaakt om het te laten rusten, dit omdat we iedere keer weer vervelende berichten krijgen uit Nederland. Het is niet bevorderlijk voor mijn nachtrust, ik slaap heel onrustig en ik schrik iedere nacht wel een aantal keren wakker, waarna ik na veel piekeren weer in slaap val.

We doen ons best, en proberen toch te genieten van dit ene weekje en met wat moeite lukt het (omdat we de jongens niet met mijn zorgen willen belasten) , we hebben samen met Rick en Kai een leuke week.

Over de vakantieweek zal ik in mijn volgende blog wat meer vertellen.

Tot volgende keer..