Update met betrekking tot het ezeltje..en noodoproep van Marina...

23 januari 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Zoals jullie misschien hadden gelezen in mijn vorige blog is er een gewond ezeltje opgehaald door Donkey Sanctuary.

Een stichting die op vrijwillige basis  zieke, gewonde en verweesde de ezeltjes van Bonaire helpt..

Vandaag heb ik Marina gebeld en gevraagd hoe het is afgelopen met het ezeltje. Onderstaande heb ik van de facebook pagina van Donkey Sanctuary gekopieerd.

Vandaag opnieuw een telefoontje over deze ezel,en na vele malen op zoek gaan naar de ezel die ijzerdraad om zijn poot had, aan de Kaminda Djabou ,hebben wij hem eindelijk kunnen helpen , gelukkig waren zijn pezen nog heel , dus het gaat wel genezen , Jan heeft hem eerst onder volle narcose gebracht want oh wat was ie sterk, ijzerdraad verwijdert , wond goed schoongemaakt en behandeld , antibiotica injectie. en nadat hij weer goed uit zijn narcose slaapje was, konden we hem weer de vrijheid geven want hij is 100% man ! Bedankt dames voor het bellen !

Ezeltje lekker onder zeil.  Dierenarts achterbeen van ezeltje.

Diepe verwonding aan het achterbeen ezeltje.   Het draad wordt onder volledige narcose verwijderd. Nog wat slaperig, maar hij gaat de vrijheid weer tegemoet.. hij loopt bij de zoutpannen..

Hierbij wil ook nog de oproep zetten die Marina op de Facebook pagina van Donkey Sanctuary heeft gezet.. ze zitten vreselijk omhoog omdat de grenzen met Venezuela nog steeds gesloten zijn!

Dus als er iemand is die dit leest die iets kan/wil doen om hen te helpen... (misschien is een transportbedrijf of hooi of grasbrokken leverancier die dit leest en die over zijn hart strijkt?).

We doen een oproep aan al onze FB en ezelvrienden en vriendinnen ,bij deze een oproep ....HELP...
De grenzen van Venezuela zijn nu gesloten , zowel lucht als maritiem borders are closed.

Nu moeten we dus hooi of gras brokken uit Nederland importeren wat veel extra geld kost aan vracht vervoer en uit onze jarenlange ervaring is hooi of andere producten dichterbij kopen niet mogelijk tegen redelijke prijzen. Hooi uit Nederland kan al helemaal niet vanwege de enorme volume prijzen , een 40 ft container is vol met 400 balen hooi zou Euro 7700 kosten en daar doen wij maar 6 1/2 dag mee dus kunnen wij dit niet betalen. Grasbrokken is dan de beste optie voor 2 dagen per zak (big Bag van 1000 kilo ) samen met de vracht kost dit per zak euro 450 .
Wie heeft er iets te vieren en wil een Big Bag Doneren ?

Zoals het er nu nog steeds voorstaat gaan de grenzen van Venezuela voorlopig nog niet open ,we zullen het hooi uit Nederland moeten kopen om er zeker van te zijn dat we hooi hebben, dit is een enorm kosten plaatje , 4 a 5 euro per baal hooi en dan de vrachtkosten per 20 ft container Euro 3500 en de extra veiligheids toeslag ivm brandgevaar . overal moeten we voor betalen , we hebben dus dringend hulp nodig !

facebook: Donkey Sanctuary Bonaire

tot volgend blog.