25-26-27 juli Lasagne met spinazie, karnemelk, en een heel leuk weerzien met jeugd herinneringen.

25 juli 2018 - Zutphen, Nederland

Woensdag 25 juli - weer bij

We gaan richting Den Bosch, eerst gaan we even winkelen. Mooie stad druk ook weer trouwens. In de middag gaan we verder naar Zaltbommel naar Oom Jacques en Tante Philo. We worden ook hier hartelijk onthaald. Leuk om hen weer te zien. Het is weer een hele warme dag geweest, gek we gingen mede door het klimaat naar Bonaire maar momenteel is het in Nederland nog warmer dan daar.

Bij Oom Jacques en Tante Philo, ze hadden hun best gedaan op het eten, heerlijke verse aspergesoep.  Bij Oom Jacques en Tante Philo, het hoofdgerecht,heerlijke verse spinazie lasagne, jammie.

Bij Oom Jacques en Tante Philo, een kruikje met bijna de naam van Rich erop.  Bij Oom Jacques en Tante Philo, wat leuk om hen weer te zien.

We eten dan ook buiten het is een zwoele avond, heerlijk in de tuin. Tante Philo heeft een heerlijke verse aspergesoep gemaakt en Oom Jacques heeft lasagne met verse spinazie gemaakt. Allebei erg lekker, we smullen. In de logeerkamer staat het bedje voor ons klaar en nadat Richard wat muggen heeft doodgemept gaan we lekker slapen. We slapen weer wat korter dan de nacht ervoor. De volgende ochtend na het ontbijt komen Femke en Laurent met Jasper ook nog even langs. Leuk om hen weer te zien.

Later in de ochtend vertrekken we richting Zutphen, naar Door en Ben.

We gaan vóórdat we naar Door en Ben rijden in Zutphen even naar een kleermaker, de broeken die Rich heeft gekocht zijn wat te lang. Fijn, de broeken zullen worden vermaakt en we kunnen ze een paar dagen later ophalen. De riem die ik had besteld bij de leermakerij is ook klaar, die halen we even op. Daarna gaan we naar Door en Ben, er staat bij hen een parasol in de tuin waarvan het ophaaltouwtje was afgescheurd. Rich was er al eerder mee bezig geweest samen met Ben en vandaag maken ze het ding weer in orde. Cor en Marjon zijn er ook nog even, gezellig.

De parasol moest even gemaakt worden bij Door en Ben.

Donderdag 26 juli - nog een keertje naar de weekmarkt, leuk.

Vandaag nog een keertje naar de markt in Zutphen, Door gaat ook mee. Ook Zutphen heeft mooie oude gebouwen. En ik kijk weer mijn ogen uit zoveel mooie bloemen..

Zutphen, even slenteren over de weekmarkt op donderdag leuk.  Zutphen, ook hier hele mooie gevels.  Zutphen, vingerhoedskruid als ik een tuin zou hebben dan wist ik het wel..  Zutphen, mooi deze trapgevel.

We lunchen samen in de stad en ik drink, heerlijk met dit warme weer, koude karnemelk.

Zutphen, gezellig geluncht met Door.  Zutphen, heerlijk ik bestel een glas karnemelk.

We doen het vandaag rustig aan. In de middag gaan we bij Pa langs, hij is gelukkig nu wel thuis maar hij heeft wel last van de warmte. Wij ook..pft echt heet is het, het is fijn om hem weer te zien. We slapen die nacht wat minder goed ook door de warmte.

Vrijdag 27 juli - wat een warm weerzien...

Na de middag vertrekken we richting Eefde, we gaan naar Wim en Wilma. Voor de mensen die mijn vorige blogs niet gelezen hebben en mij verder niet zo goed kennen ga ik even terug in de tijd.....

Toen ik jong was woonde ik in Eefde, mijn beste vriendin was Ankie, we deden heel veel dingen samen. Toen we jonger waren gingen we heel veel paardrijden en naar het zwembad enzo, we zaten ook op de zelfde lagere school. Echt leuk was het in die tijd. En als pubers gingen we veel om en uit met een groep jeugd uit Eefde. In die groep zaten Wim en Wilma ook, zij hadden (toen al) verkering. Nadat mijn verkering uit was gegaan, ben ik een beetje uit die groep gestapt ik had wat last van lvd en wilde de jongen waarmee het uit was niet meer zien. Ik ben toen eigenlijk iedereen uit het oog verloren.

Ankie en ik als pubers.  Grijze Yamaha Fs1.

Ik hoorde van Wim en Wilma dat ze mij als een stoere meid in het geheugen hadden staan. En misschien was ik ook wel een beetje stoer, toen ik 16 werd kreeg ik mijn eigen brommer. Ik wilde heel graag een Yamaha Fs1 en die heb ik voor mijn verjaardag gekregen, ik was de koning te rijk. Ik reed dus op een “jongens”/ schakel brommer een Yamaha Fs1 en ik droeg het liefst het motorjack van mijn broer wat ik nog wel eens ongevraagd van hem leende. Uiteindelijk heeft Frans met het jack maar geschonken. Verder had ik mijn broer gevraagd om de brommer wat op te voeren, hij kon dit heel goed brommers opvoeren. Hij weigerde echter om hem echt heel hard op te voeren, (zijn eigen brommer liep tegen de 95 km per uur) omdat hij niet wilde dat zijn zusje zou verongelukken.. Maar goed 65 km per uur liep mijn brommer wel en ik vond dat prima!

Dit jaar, 40 jaar later….  Rich en ik waren op het strand bij  de Plaza beachbar en loop ik naar de bar om een drankje te bestellen. En wie zie ik daar? Juist, Wilma en ze was geen spat veranderd, ook Wim herkende ik wel. En nog steeds samen, wie kan dát tegenwoordig nog zeggen. Rich en ik zijn ook al 39 jr. samen maar het is volgens mij best bijzonder als je zolang bij elkaar blijft. Het was zo leuk om elkaar na al die jaren weer terug te zien. We hebben nog een paar keer wat gezellige dingen gedaan op Bonaire en Wim en Wilma hadden ons uitgenodigd om als we in NL waren bij hen langs te gaan. En dat vonden wij een leuk idee om weer eens in Eefde te zijn. Wim en Wilma hadden verteld dat ze nog steeds contact hadden met de “jeugdleden” en dat ze vaak nog op de vrijdagavond elkaar zagen bij Café de Sluis. Het leek mij heel leuk om iedereen weer eens te zien.

We zijn dus naar Eefde gereden, Wilma heeft ons met open armen ontvangen we voelden ons echt zo welkom en ze wonen in een prachtig huis. Wim kwam ietsjes later in de middag thuis van zijn werk. Die avond zijn we naar Café de Sluis gegaan, de buurman van Wim en Wilma was zo vriendelijk om ons weg te brengen én op te halen zodat we allemaal een drankje konden doen. Het was erg veranderd bij Café de Sluis, helemaal verbouwd, ik kende het helemaal niet meer weer van binnen. Buiten was het terras helemaal vol, helaas geen bekenden uit de groep van Eefde waren er. Maar Rich zag er tot zijn verbazing wel een oud collega van vroeger, Paul. Die kende ik ook, want vroeger was Paul bevriend met mijn broer, wat een kleine wereld is het dan toch weer hé! Ik was met Wim en Wilma ff binnen bij de bar gebleven en Rich heeft ff lekker bij kunnen kletsen met Paul, leuk.Paul vertelde later nog dat hij mij direct had herkend toen we aan kwamen lopen… aan mijn ogen.

Wat was dát gezellig, bij Wim en Wilma in Eefde. We zijn super onthaald bij hen.  Ik samen met Ankie, we zijn (bijna) niets veranderd..zelfs na 40 jaar..

Nadat we lekker gegeten hadden kwam Ankie, en ze was geen spat veranderd. Ja misschien wat ouder geworden, wie niet. Maar in de basis hetzelfde “meisje” als vroeger, zo leuk! We gaan contact houden en misschien komt ze nog wel een keertje buurten bij ons op Bonaire. Een paar dagen later kreeg ik nog een berichtje van Gerrit S. één van de “jongens” die ook bij die jeugdgroep uit Eefde zat leuk, hij was helaas de vrijdagavond verhinderd.

Na een heel gezellige avond hebben we lekker geslapen bij Wim en Wilma. De volgende dag heerlijk gedoucht en stond er een luxe ontbijtje klaar.

Bij Wim en Wilma, wat wonen ze mooi en we hebben een heerlijk ontbijt gehad verwennerij.

We hebben het echt zo leuk gehad bij hen. Volgende keer weer bij ons???

In mijn volgende blog een sssssst uitje en Oom Jan en Tante Lydia hebben een hele leuke verrassing  ons…

1. Helga:
    6 september 2018
    leuk om je jeugd nog even weer te beleven
  2. Silvia Weenink:
    6 september 2018
    Ja en dan blijkt maar weer eens dat time flies.. Carpe Diem mensen!