1 en 2 augustus 2018 - We maken de buurt onveilig en slapen in een B&B

1 augustus 2018 - Ruurlo, Nederland

Woensdag 1 augustus 2018

Er staan mooie  bloemen in de tuin bij Ilse en Edwin..

Meppel, bloemetjes ik hou ervan.  Meppel een schermbloemige Hortensia ook mooi.

Meppel, mooie Hortensia in de tuin..

We pakken ons handbagage koffertje in voor een paar nachten, best handig trouwens een klein koffertje dan hoef je ook niet alles mee te slepen. Het leeuwendeel van de bagage laten we bij Ilse en Edwin staan omdat we bij hen de laatste dagen zullen logeren.Na het ontbijt gaan we nog even het centrum van Meppel in, leuk stadje trouwens. Ik zie dat ze er ook een winkel hebben met mijn naam, grappig.

Meppel, mooi beeld 1.  Meppel, mooi beeld 2.  Meppel, mooi beeld 3.  Meppel, Sil heeft een winkel.

Na wat gewinkeld te hebben vertrekken we weer richting Zutphen, maar Zutphen is vandaag niet onze bestemming. Onze bestemming is Ruurlo, waar we 15 jaar gewoond hebben. We hebben een plekje gereserveerd in de B&B die op 200 meter van ons “oude” huis staat. Als we richting Ruurlo rijden geniet ik van de weg er naar toe, deze is namelijk prachtig. Een  rustige en brede weg die omzoomd is met prachtige bomen. Ik heb altijd genoten van deze weg zoals ook vandaag, hij straalt rust uit. De bomen zijn mooi ondanks dat het al veel te lang droog is in Nederland. Dan komt Ruurlo in zicht, het kasteel aan de rechterkant is ook nog steeds mooi. Ik heb samen met Ilse vroeger met de pony’s door de kasteeltuin gereden. Dat was voordat het was verkocht en in particuliere handen is  gekomen. We gingen zelfs met de pony’s over de bruggetjes heen, waarbij ik me nog kan herinneren dat Salvo de pony van Ilse een keertje weggleed omdat de planken van de bruggetjes nogal glibberig waren. Mooie herinneringen.

Kasteel Ruurlo - het beruchte bruggetje..

We rijden via de rondweg en gaan richting Vorsterkampweg, ook hier niets veranderd. Wel is het droog, gortdroog het gras is geel. Als we verder rijden zien we een tractor naderen, “volgens mij is het Jan” zeg ik tegen Richard. We stoppen en inderdaad het is Jan, wat leuk om hem zo tegen te komen. We kletsen even wat bij. Daarna vervolgen we onze weg , de oude en vertrouwde buurt. Dan komt “ons” huis in zicht. De voortuin is wel echt veranderd, geen stokrozen, seringen, akeleien of bloemen, en andere planten (en ook geen onkruid) meer, bijna alles is gras geworden. Het enige wat er nog wel staat toen wij het huis hadden is de krent (een boom die in het voorjaar zo mooi bloeide), verder ziet het er eigenlijk nog wel hetzelfde uit. Wel staan er veel Annabellen (een soort Hortensia's)

Ruurlo, alleen in de voortuin wat verandering..  Ruurlo, ons voormalige huis, er is bijna niets veranderd we mochten er ook even binnenkijken.

Stiekem ben ik toch heel nieuwsgierig of er binnen veel veranderd is. We rijden verder want we willen als eerste even bij Betsy langs, we rijden de Stobbesteeg in, helaas ze blijkt niet thuis te zijn. Ik moet eigenlijk heel nodig naar de wc, gelukkig ik weet de weg nog… Daarna gaan we naar de Rozenquartz, we zijn nog wel wat vroeg. Mmm hier is ook nog niemand thuis. Dan gaan we naar de boerderij, Hendrik en Heintje of Geert en Esther en Tim zullen toch wel thuis zijn zo denken wij. En dát klopt, ze zijn er allemaal. Wat leuk om iedereen weer terug te zien, ook Jan de vader van Esther is er. We zitten gezellig buiten drinken wat en we praten bij, ook hier is niet veel veranderd. Tim is gegroeid en een echte vent geworden, dat gaat snel als je jong bent. Ik geniet van de tuin, Heintje heeft er mooie zonnebloemen staan die zichzelf hebben gezaaid (door het vogelvoer).

Ruurlo, bij Hendrik en Heintje in de tuin, mooie Zonnebloemen.  Prachtige Riddersporen bij Heintje in de tuin.

We spreken met Geert en Esther af dat we de volgende avond bij hen langs  zullen komen om te “buurten”.Later gaan we nogmaals richting Rozenquartz en ja nu is er wél iemand thuis. Lilian ontvangt ons hartelijk en loopt met ons mee naar ons onderkomen. De B&B is een huisje met 3 slaapkamers die allemaal een thema hebben. Wij slapen in de Yemen kamer, beneden de koelste kamer zo verteld Lilian. We hebben overigens mazzel, wij zijn de enige bewoners en hebben we het rijk alleen. Dat is fijn, wij houden wel van rust. De woonkamer/keuken is heel gezellig, er staan verse bloemen.

Ruurlo, De Rozenquartz.  Ruurlo, de Kaaldijk.  Ruurlo, vergezicht naar ons oude huis vanaf de zandweg genomen.  Ruurlo in de tuin, heerlijk ruikende Vlinderstruiken.  Ruurlo, de hoofdboerderij van de Rozenquartz.  Ruurlo, "ons"huisje, het was heel rustig,we hadden het rijk alleen..  Ruurlo, ons logeer adres.

Ruurlo, ons tijdelijke huisje. alles prima in orde.  Ruurlo, de B&B, het is ons heel goed bevallen.

Ruurlo, de slaapkamer met een bijzonder glaswerk uit Yemen.  Ruurlo, details uit Yemen aan de slaapkamer muur.

Nadat we ons hebben geïnstalleerd besluiten we om op de fietsen (die we mogen lenen) naar het dorp te gaan om een hapje te gaan eten. Zo gezegd zo gedaan, de Oma fietsen, fietsen heerlijk. In het dorp besluiten we om bij de Tapperij te gaan eten. Daar komen we de Fam. Zoeteman ook nog tegen. Het is nog steeds heerlijk weer, we zitten lekker buiten en genieten van de reuring in de dorpsstraat en van het eten. Na het eten nog even langs de Plus, hier verkopen ze de thee die ik zo lekker vind, ik sla een voorraadje in. Wilma is er ook, leuk bekenden tegen te komen.

Fam. Zoeteman.  Ruurlo, we hebben een sorbet gedeeld, jammie lekker hoor.

Daarna gaan we weer richting huis, onderweg gaan we nog even langs bij Kluswijs de doe het zelf winkel waar Richard heeft gewerkt. Jammer Joke en Harry zijn er niet, Jorik wel, natuurlijk wordt hier ook even bijgekletst.

Ook hier gaan we even langs..

Dan gaan we verder richting ons logeeradres. Als we de boodschapjes hebben opgeborgen gaan we lopend naar Betsy. Gelukkig, ze is nu wel thuis. Wat ontzettend leuk om haar weer te zien, ze ziet er goed uit. Nico is er ook, en ook Inge en Jorg zijn er.

Bij Betsy, leuk om iedereen weer te zien.

Het is als vanouds gezellig de tijd dat we weggeweest zijn valt weg, het voelt warm en vertrouwd. Later die avond komt Tom (die samen met Anne Marie ons huis heeft gekocht) ook nog langs. Ook gezellig en… we mogen de volgende dag even langs komen om ons “oude huis” te bekijken. Leuk ik verheug me er nu al op! Na een heel gezellige avond nemen we afscheid en gaan we lopend naar huis we genieten van de vele sterren die aan de hemel staan. Hier is het als het nacht is nog echt donker, zo mooi. We slapen heerlijk en worden lekker uitgerust wakker.

Donderdag 2 augustus

Lilian heeft een heerlijk ontbijtje voor ons klaar gezet.

Ruurlo, Lilian had een heerlijk ontbijtje klaargezet voor ons.

Dan is het tijd om naar Tom te gaan, ook nu lopen we, het is echt een heel klein stukje. Als ik denk hoe vaak ik hier met Jerry (ons snoezeltje) gelopen heb…. Tom is heel hartelijk en we mogen overal kijken, leuk er is eigenlijk bijna niets veranderd. Ja wat andere kleurtjes op de wanden maar verder eigenlijk niets veranderd. Ik vind het huis nog steeds mooi, vooral de vloeren en de keuken (die mis ik soms echt). Tom verteld dat hij en Anne Marie er met heel veel plezier wonen, dat is ook heel leuk om te horen fijn!

Ruurlo, binnen is er ook bijna niets veranderd,de keuken en vloer die vind ik nog steeds erg mooi.  Ruurlo, in de paardenstal een nestje met jonge vogels.

Na een bakkie koffie bij Tom vertrekken we weer naar het huisje. We willen nog wat shoppen en later op de dag ook nog naar Gerrit en Gerrie best een druk programma dus. We gaan naar Borculo, leuk stadje om te winkelen. We lunchen er heerlijk op het Kerkplein.

Hapje gegeten in Borculo op het Kerkplein.. heerlijk.  Hapje gegeten in op het Kerkplein in Borculo.. wat was dát lekker zeg..

Na de lunch gaan we richting Winterswijk, ook hier winkelen we wat.

Winterswijk, daar hebben we nog even wat gewinkeld.

Omstreeks 17.00 zijn we weer in Ruurlo, zetten de auto bij het huisje en gaan met de fiets richting Gerrit en Gerrie. In de voortuin zit Aaltje zo leuk om haar ook even te zien. Bij Gerrit en Gerrie is er achter het huis wel het een en ander veranderd, ze gaan een nieuwe schuur bouwen en alle oude schuren zijn verdwenen.

Gezellig bij onze "oude" buurtjes aan.  Ruurlo, onze stalen rossen, we hebben er lekker op kunnen fietsen.

Leuk om hen weer te zien we kletsen en drinken wat en daarna vertrekken we richting ons huisje. We eten vanavond heel simpel, een bakkie soep en een broodje, dit omdat we in Borculo nogal uitgebreid hadden geluncht.Later in de avond gaan we naar Geert en Esther. Het lijkt we alsof we helemaal niet 1,5 jaar geleden zijn vertrokken het is hier ook net alsof de tijd heeft stilgestaan. De drankjes staan koud en we hebben voldoende gespreksstof.

Ruurlo, een mooi glaasje rosé.   Ruurlo, bij Geert en Esther, als vanouds even bijpraten over van alles en nog wat.  Ruurlo, bij Geert en Esther, het was een leuke avond.  Ruurlo, Geert had bijzonder bier..

Na een heel gezellige avond wordt het tijd om ons mandje weer op te zoeken want morgenochtend…. Dan vertrekken we uit Ruurlo.

In mijn volgende blog, zie ik Bianca, verbaast Richard Ben en Cor door als eerste……, en zeggen we voorlopig tot ziens.