9 augustus t/m 26 augustus - bijkomen van de Jetlag en we duiken er weer in..

9 augustus 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Donderdag  9 augustus t/m 26 aug 2018 – jetlag en we duiken er weer in.

Een druk dagje met uitpakken van de koffers, wassen en boodschappen doen. Leuk als we de koffer die we leeg hadden meegenomen nu uitpakken het lijkt wel een verjaardag een soort van cadeautjes want, we hebben veel leuke dingen gekocht in Nederland. We halen veel boodschappen want we hadden de koelkast en vriezer leeg achter gelaten. Vandaag ga ik niet mee met de Queens, we zijn te druk en ook wil ik eerst even bijkomen van de reis. We gaan het even een paar daagjes rustig aan doen. Rich moet maandag weer beginnen dus we hebben nog een paar dagen voor onszelf. En dat is maar goed ook want een Jetlag heb je toch wel een beetje. Maar het went snel.

Zaterdag 11 augustus – ons eerste duikje na de vakantie in Nederland.

Vandaag gaan we duiken bij Aquarius, mooi is het hier. We zien voor de eerste keer een Spanisch Lobster, een dier wat eruit ziet alsof hij in de loop der tijd nooit is veranderd. Hij kan zo meedoen aan een science fiction film.

Aquarius,de eerste keer dat we een Spanish Lobster zien.   Aquarius, een Spanish Lobster ziet er uit als een prehistorisch wezen.

Een Porcupine fish komt nieuwsgierig een kijkje nemen, het zijn vissen met een vriendelijke uitstraling die soms nieuwsgierig zijn zoals deze. Maar soms zijn ze ook verlegen en dan verstoppen ze zich of zwemmen ze weg.

Aquarius, een Porcupinefish komt nieuwsgierig dichterbij.   Aquarius, deze baars heeft een dikke buik.. eitjes?

Aquarius, een Coney met flonkerende stippen met diamantjes.   Aquarius, mooi deze, Porkfish is mooi met zijn zwart gestreepte masker, je ziet ze niet zo vaak.

Coney’s zijn altijd prachtig, ze hebben op hun huid stipjes die als het licht er op schijnt flonkeren als diamantjes. Ik maak ook een foto van een Porkfish, die zie je niet zo heel vaak, ze hebben een mooi gestreept masker.

Aquarius, mooi gekleurde Anemoon.   Aquarius, altijd mooi een Foureye Butterflyfish.

Aquarius,mooie zee-egel.  Aquarius, een prachtige Spotted Drum.

Aquarius, een mooie Spinkrab.  Aquarius, ik vind ze prachtig, een branching Anemone..

Een prima duik vandaag, het is zoals altijd mooi.

Zondag 12 augustus – Tolo altijd mooi

Een duikje bij Tolo is altijd leuk, maar vandaag stond er iets deining waardoor het erin en eruit gaan wat lastiger is dan normaal. Eenmaal onderwater is het wel rustig en hebben we een relaxt duikje.

Tolo, er stond een beetje stroming.   Tolo, nog een prehistorisch wezen.. een grote Langoest die aan de wandel ging.

Tolo, een Honey Comb Cowfish prachtig getekend zijn ze.   Tolo, een mooie macro opname al zeg ik het zelf.

Tolo, een French Angel fish.  Tolo, een Branching Anemone nu paars gemaakt...

Weer een prehistorisch ogend dier gezien, een Langoest met enorm lange voelsprieten.

Tolo, branching Anemone.. maar eens wat extra kleur gegeven...  Tolo, dit visje heeft een parasiet aan zijn zijde.

Het is onderwater altijd mooi en ik verbaas me iedere keer weer over de schoonheid van de dieren en planten. Als ik na het duiken de foto’s bekijk, zie ik dat ik best een hele mooie macro opname heb gemaakt, blij mee.

Maandag 13 augustus

Vandaag is Richards eerste werkdag weer na 4 weken vakantie, best zwaar. Hij heeft een hele drukke dag, en deze hele week er moeten nog veel dingen geregeld worden voordat de school volgende week weer begint voor de leerlingen. Rich heeft dus een hele drukke week voor de boeg en ik eigenlijk een hele rustige. Ik breng de auto die schade heeft bij Rob, hij gaat het met de eigenaar van de andere auto opnemen en heeft verzekerd dat het wel goed komt. Als we later op de dag contact hebben met Rob heeft de eigenaar van de andere auto zich (nog) niet gemeld. Ook op de dinsdag niet, mmmm denken wij hoe zal dit verder gaan aflopen.

Woensdag 15 augustus

Vandaag gaat de auto naar de garage waar de schade hersteld zal worden. Ik rijd achter Rob aan, en dat is maar goed ook want ik had dit nooit zelf kunnen vinden. Het is vandaag ook weer oefenavond van het Popkoor Bonaire. Leuk Lucy zit er nu ook bij, haar ken ik nog van de korte periode dat ik in een winkel heb gewerkt. Omdat ik erg de neiging heb om met de sopranen mee te zingen. En één van de mede tenoren vond dat overigens helemaal niet leuk omdat ik daardoor iedereen van de wijs bracht.  Ik ga in overleg met Astrid (onze dirigente) en we besluiten dat ik bij de sopranen ga zitten. Het is weer best gezellig en we oefenen onder meer met een nummer van Toto - Africa, wat geen eenvoudig nummer is om te zingen kan ik uit ondervinding vertellen.

Donderdag 16 augustus

Goh zijn we echt alweer ruim een week terug op Bonaire? De tijd vliegt.  Vandaag ga ik voor de eerste keer na onze vakantie weer mee met de Queens, leuk. Vandaag staat Andrea 2 op het programma, een leuke snorkelplek maar wat lastig erin en eruit komen. Veel puntig koraal bij de ingang maar we doen het rustig aan en komen zonder kleerscheuren in én uit het water. Tis mooi, geen hele bijzondere dingen gezien onderwater maar het is altijd mooi dus ben ik ook wel erg verwent denk ik zo.

Snorkelen Queens, Andrea 2.  Snorkelen Queens, Andrea 2 een Filefish verstopt zich.

Snorkelen Queens, Andrea 2, prachtig een Honeycomb Cowfish.  Snorkelen Queens, Andrea 2, een mossel onderwater ook mooi.

Snorkelen Queens, Andrea 2 een Rainbow Parotfish groot en groen met roodbruin zijn ze.

Snorkelen Queens, Andrea 2, boven water is het ook mooi..  Snorkelen Queens, Andrea 2, boven water is het ook mooi..

Als we aan de koffie gaan valt ons oog op een struikachtige boom met mooie gele bloemen die druk bezocht worden door bijen. Ik maak er een paar mooi gelukte foto’s van. En Helen neemt wat jonge stekjes mee, want zij moet haar hele tuin nog aanplanten en deze struiken schijnen snel te groeien.

Vrijdag en zaterdag

Rustige dagen, op zaterdag doen we een wasje en doen we wat boodschapjes.

Zondag 19 augustus – Wanda

Wanda, waaierkoraal.. prachtige vormen.  Wanda, Spotfin Butterflyfish.

Wanda, prachtige Rock Hind.  Wanda, prachtig net blauwe sterretjes..

Wanda, foureye butterfly fish bij hersenkoraal.   Wanda, prachtige kokerwormen..  Wanda, Spanish Hogfish.

Op deze duikplek hebben we nog nooit eerder gedoken, niet gemarkeerd en geen duikboei. Hij staat in het boekje met duikstek plekken bij Wanda. Het is een mooie duikplek.

Woensdag 22 augustus – de auto..

Vandaag gaan we de auto ophalen, Rob rijdt bij mij langs en pikt me op. De auto staat al klaar aan de weg en….. hij ziet er weer keurig uit. De lelijke krassen en deuken zijn netjes hersteld en ze hebben hem op die plekken ook overgespoten.

Auto is weer netjes 1.  Auto is weer netjes 2.

Het is prima opgelost gelukkig.

Donderdag 23 augustus – Oil Slick Leap

Vandaag gaan we met de Queens snorkelen bij Oil slick Leap, leuke plek om vanaf de kant erin te springen. Toen Door en Ben hier waren hebben we hier ook een keer gesnorkeld. Maar met de Queens is het toch anders, wij zwemmen een heel eind langs de kust naar links eerst in het diepe daar zien we rekken met koraalkwekerijen hangen.. Als we terug zwemmen dicht bij de kant zie ik mooie dingen. Het golft alleen behoorlijk, om die reden zijn de foto’s die ik maak van een Lion Fish heel onscherp. Maar daardoor vind ik hem ook wel heel mooi eigenlijk, een soort van artistiek..

Snorkelen Queens, Oilslick Leap, koraal wordt hier gekweekt.   Snorkelen Queens, Oilslick Leap, één van de dames dook wat dieper om wat te filmen.

Snorkelen Queens, Oilslick Leap, mooi, anemonen boven en onder water, er was wat deining.   Snorkelen Queens, Oilslick Leap, schattig Trunkfishje.

Snorkelen Queens, Oilslick Leap, Elandgewei koraal.  Snorkelen Queens, Oilslick Leap, water in beweging..

Snorkelen Queens, Oilslick Leap, mooi Lionfish, niet scherp door de deining, maar wel bijzonder zo.

Vrijdag 24 augustus

We gaan even een drankje doen bij Spice, gezellig is het. Live muziek en we ontmoeten er Barbara die ook op Papiamentse les zat. Ik zie een mooie mojito staan en maak er ff een plaatje van hij ziet er prachtig uit.

Spice, de bar keuze zat.  Deze Mojito bij Spice zag er lekker uit.

Zaterdag 25 augustus – Ladies Knight

Vanavond heb ik met Hellen afgesproken, we gaan naar de eerste Ladies Night op Bonaire. Er staan zoveel auto’s voor het hotel geparkeerd dat ik een stukje verderop moet parkeren, maar het is niet erg. Het is altijd lekker weer dus een eindje wandelen is geen straf. Het is gezellig druk en overal staan kraampjes opgesteld waar kleding, schoeisel, sieraden en te veel om op te noemen wordt verkocht. Ik koop voor mezelf nog een leuke rvs stalen armband (zeebestendig) met een voor mij leuke tekst en een paar oorbellen voor heel weinig.

Samen met Hellen naar Ladies Night geweest, gezellig.  Positive Vibes.

Ladies Night, Bonaire gezellige locatie.  Ladies Night, Bonaire mooi schoeisel te koop.

Verder staat er ook een dame die voetmassages geeft, wij gaan dat uitproberen. En het voelt echt heel lekker, heerlijk ontspannend.

Ladies Night Bonaire, voeten op een plattegrond.  Ladies Night, Bonaire heerlijke voetenmassage.

Wel jammer dat ik de volgende dag wat last heb van mijn rechtervoet, dus het is voor mij niet voor herhaling vatbaar.

In mijn volgende blog... meedoen aan een oefening, snorkelen en duiken, het blijft leuk!