Dag 12 23 april

23 april 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Gisteravond zijn we eerst naar de Boulevard gelopen om een drankje te doen bij Little Havanna. Daar zijn we tegen een flamboyante Nederlander aangelopen. Een Hels Angel die op vakantie was op Bonaire en die woont op Curaçao waar hij een beveiliging bedrijf heeft en bijna alle grote evenementen op Curaçao beveiligd. Hij had bijzondere verhalen te vertellen over allerlei sterren w.o. Bruno Mars en Rod Steward, en het was erg grappig om deze verhalen te horen.

Little Havana  Drankjes bij Little  Havanna  Vóór het museum staan 2 oude kanonnen   Nog een selfie.. we oefenen ermee

palmboompje in de avondlucht  Selfie Boulevard Kralendijk

Na het drankje nog even wat gewandeld op de boulevard en toen op naar La Cantina  om een hapje te gaan eten.

En wat een culinaire verwennerij stond ons daar te wachten.. Ik heb uit de vismarket gekozen.. Red Snapper. Heel bijzonder, de rauwe vis kon je zelf uitkiezen deze lagen in ijs in een vitrine. Daarna werd deze gewogen, en bereid. Richard ging voor de entrecote, volgende keer gaat hij de filet mignon proberen.

Het eten was ook een plaatje om te zien en daarom heb ik (bijna) overal foto’s van gemaakt. Zelfs van onze “ober” Xarquis, een heel aardige jongeman die ons veel over het eten wist te vertellen. We kregen allerlei appetizers mmm erg lekker allemaal.

de amuses.. van La Cantina  Ansjovis

gevulde eitjes, van kipjes van het eiland  tartaar

voorgerecht - tonijn - deze hebben we gedeeld  lekker hoor  Entrecote  Red Snapper van de "fishmarket"

Kousenband, mais, wortel, courgette  aardappeltjes, bolognaise saus en aioli voor bij de entrecot  Xarquis heeft ons alles verteld over het lekkere eten  Het eiland Bonaire en het schiereiland klein Bonaire

We hadden een flesje rosé op toen we vertrokken daarna zijn we huiswaarts gewandeld waar we nog een visser hebben gezien...

Blue Marlin

Daarna zijn we en heerlijk ons bed ingedoken.

Zo dadelijk ga ik het ontbijt maken en dan zullen we zien wat ons vandaag weer brengt. Het is onze laatste “vakantie zondag”  de eerstkomende zondag is dan gewoon weekend.

Misschien straks nog een duikje maken.. we zullen zien.

Het waait vandaag nogal dus… Zowiezo eerst ff naar een duikshop, mijn slangen lekken dus er moet een nieuwe slang aangezet worden. Safety first.

1. Ilse:
    23 april 2017
    Wat ziet dat er heerlijk uit! We zijn aan het aftellen! Ps er wordt ook gewerkt aan de castaway look?! ;)
  2. Ilse:
    23 april 2017
    Dat ziet er heerlijk uit! We zijn aan het aftellen! Ps er wordt ook gewerkt aan de castaway look?! ;)
  3. Esther mulderije:
    23 april 2017
    nou geef mij maar gewoon nederlandse stampot
  4. Esther mulderije:
    23 april 2017
    tim vraagt of je een souveniertje meebrengt als jullie weer terug komen
  5. Helga:
    24 april 2017
    zal weer wennen zijn om weer te gaan werken maar het vakantie gevoel blijft zeker wel hangen bij jullie.... ziet er heerlijk uit en hoe lekker is het om elke dag buiten te eten .
  6. Silvia Weenink:
    24 april 2017
    Esther, je weet niet wat je mist.. Stamppot ook lekker, maar dit is ook niet te versmaden hoor. :-)
  7. JAN ZOETEBIER:
    2 mei 2017