Dag 25 - 6 mei 2017 Verhuisdag

6 mei 2017 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Dag  25 - 6 mei

Vandaag is het verhuisdag.. We waren al vroeg wakker en hebben de tijd nuttig besteed door alle spullen die we hebben in te pakken…. Want je hebt best veel spullen ondanks dat je maar heel klein behuisd bent, zo hebben we ontdekt.

Ilse en Edwin zijn ook nog even langs gekomen om ons “paleisje” te inspecteren, zij vonden het ook wel erg klein. Verder hebben ze onze duikspullen meegenomen, want zij willen natuurlijk ook gaan duiken en dan is het mooi dat ze onze spullen kunnen lenen. Ook het huren etc. is een stuk goedkoper als je “local” bent. Het scheelt echt heel veel geld.

Daarna hebben we een paar boodschapjes gedaan (waaronder een wasmand en machinewasmiddel) en zijn we op onderzoek gegaan naar een wasserette. We hadden natuurlijk ook al best veel met de hand gewassen maar met de machine is natuurlijk net zo handig. We hadden bedacht dat we de was zouden draaien, dan nog ff naar huis zouden gaan. De auto volladen en dan met (schone natte was) richting ons nieuwe adres. Dan kon de was mooi daar drogen.

Wasserette Bonaire  Laundry Bonaire

Zo gezegd zo gedaan, de was kostte ons voor een “kleine trommel (7kg) $5,-- dat viel ons best mee het zou na een half uur klaar zijn. En dat klopte ook. We hadden in eerste instantie met Loes afgesproken dat we om 16.00 bij het huis zouden zijn. We hebben die afspraak later bijgesteld en zijn er eerder heen gegaan. We hebben het diepvriesspul/koelkastspullen ff in de vriezer/koelkast gedaan, de was opgehangen en nog even gezellig een brightje met Loes gedronken en wat gebabbeld.

Er gebeurde nog iets raars... Edwin meldde zich bij ons "nieuwe huis" en vertrok met Richard, zonder dat ik wist waarom.. Beetje raar vond ik het, ik dacht als mijn onderwatercamera maar niet onder water is gelopen.... Ook toen Richard na korte tijd weer terug was werd mij niet verteld waarom Edwin was geweest. Jullie begrijpen natuurlijk dat ik enorm nieuwsgierig was. Maar ik kon praten als brugman, Richard liet niets los... dit verhaal krijgt natuurlijk nog een staartje. Maar daar over later.

Omstr. 16.00 vertrok Loes richting airport voor haar reis naar NL en hebben wij de rest van onze spullen een plekje gegeven. Wat een verademing dit huis, heerlijk, ruimte wind en minder/geen steekbeesten. Wij bewonen de onder verdieping, we hebben ook al kennis gemaakt met onze nieuwe buurtjes, aardige mensen allemaal.

Ons voorlopig nieuwe huis  Zijkant van ons tijdelijke nieuwe thuis..  Woonkamer

Ruime slaapkamer  Het zwembad waar wij ook gebruik van mogen maken..

En voor het huis ook..  Achter het huis kunnen we buiten zitten.

Het was een fijne dag.

1. Sabien:
    9 mei 2017
    Mooi!
  2. Helga:
    9 mei 2017
    Mooi hoor en ook weer een lekker zwembad erbij
  3. Ania:
    10 mei 2017
    Geniet van jullie nieuwe "nestje" :-)