Lang weekendje Curaçao, een vreemd happy hour, wandelen duiken en snorkelen en de tijd vliegt om.

2 april 2019 - Kralendijk, Caribisch Nederland

Donderdag 7 maart t/m 15 maart 2019

Curaçao here we come.

Uitzicht vanaf Punda naar Otrabanda.

We hadden een basic hotel in Curaçao geboekt, het San Marco Casino hotel heel dicht in het centrum van Punda.  Even ter jullie informatie, het centrum van Willemstad Curaçao is verdeeld in twee delen, Punda en Otrabanda. Punda is de meer “rijkere” wijk met duurdere winkels en restaurants. Otrabanda ligt aan de andere kant van de pontjesbrug. We gingen “ons” hotel binnen, met de lift naar de 1e etage waar de receptie zich bevond. We werden vriendelijk ontvangen, na het inchecken vertrokken we naar onze kamer die op de 4e verdieping gelegen was.

Ons kamernr...

Onze bedjes voor een paar nachtjes.

Ik werd alleen wat claustrofobisch van de lift, die was nogal klein. We probeerden zo veel mogelijk met de trap te gaan.. ook nog beter voor de lijn 😁..

De lift naar boven naar de 4e verdieping, ik werd er een beetje claustrofobisch van..

Het was prima, geen luxe dat niet, maar het bed lag lekker en we hadden een rustige kamer. Alles was er zeer basic prima om er te overnachten en we hadden ook ontbijt erbij en dat voor ongeveer 65 dollar per nacht voor 2 personen, wij vonden het een prima deal. Nadat we ons hadden geïnstalleerd zijn we even wat gaan rondwandelen in Punda. Leuk, veel mooie muurschilderingen. We besloten om een drankje te nemen aan het water vlak in de buurt bij de Pontjesbrug, er was happy hour dát kwam goed uit. Wel een beetje vreemd happy hour hadden ze hier… We bestelden beiden een drankje. Ik had dorst dus ik had een Cola besteld en een glas rode wijn, Rich een biertje. We waren nogal verbaast toen de drankjes werden bezorgd… Rich kreeg 2! Biertjes en ik kreeg 2 glazen rode wijn en 1 Cola.

Beetje vreemd happy hour...

Uitzicht op de veerpont en de grote brug.

Het bleek dat dat hun manier van Happy hour was, alle alcoholische drankjes kreeg je per 2….

Toen wij een happy hour borrel bestelden, bestelden de mensen naast ons eten... een blauw broodje..

En andere mensen bestelden cocktails, ook in mooie kleurtjes.

De mensen die naast ons zaten bestelden wat te eten… één van hen kreeg een blauw broodje hamburger. Ik vond het er niet zo appetijtelijk uitzien, en weer andere gasten bestelden een cocktail, ja dat zag er dan wel weer lekker uit. Nadat we al onze drankjes hadden opgedronken was het tijd om naar het hotel te gaan. Edwin en Ilse zouden ons iets later op komen halen, we zouden samen gaan uit eten in Punda. We hebben heerlijk gegeten bij Avilla, in het Blues Restaurant.

Er werden wat biertjes besteld.

Het Jazz restaurant, mét mooie entourage.

Vrijdag 8 maart

Na een redelijk nachtrust (altijd even wennen aan een vreemd bed) gingen we op zoek naar de ontbijtzaal. Deze was op de 1e verdieping, ook hier was het basic maar voor ons een prima ontbijtbuffet. Ons hotel werd opgeknapt, er werd geschilderd... ik vond het eigenlijk best jammer dat de decoraties verdwenen onder een laag verf.

"ons" hotel werd opgeknapt en deze schilderingen gingen verdwijnen best jammer eigenlijk.

Na het ontbijt zijn we weer aan de wandel gegaan het was genieten van alle mooie muurschilderingen. We hebben ons voorgenomen om de volgende keer dat we op Curaçao zijn toch maar een auto te gaan huren. We zijn lopend naar Otrabanda gegaan, wat prima te doen is hoor. Als je wat meer van Curaçao wilt zien is een auto toch onontbeerlijk, wij zijn niet zulke stedelingen voor natuur moet je toch de stad uit. Ook in Otrabanda vele mooi oude gebouwen waarvan er een aantal prachtig zijn/worden gerestaureerd. Maar ook best een aantal huizen die in vervallen staat zijn, jammer want er waren best juweeltjes bij.

Oude gebouwen, sommige worden gerestaureerd.

Oud muurtje met mooie teksten.

Veel oude gebouwen in verval op Curaçao.

Oud gebouw op Curaçao.

Visje..

Wall art.. prachtig.

Creatieve mensen op Curaçao.

Willemstad kleurige katten.

Kleurige visjes op Çuracao.

Een mooie dame.

Wandelen in Willemstad en je komt van alles tegen..

Kleurige stad hoor, Willemstad.

Een biertje uit Curaçao.

Mooi hoor dat creatieve.

Lekker fruit ... en mooi geschilderd.

Waar is het toilet??

Uitleg over het woord Dushi in Willemstad.

Mooie uitleg van het woord Dushi trouwens!

Dát vind ik wat minder... al die tralies...

Vogels..

Mooi portret.

Willemstad kleurig..

Mooie vogels..

Ik krijg er vleugels van.

Geluncht hebben op een gezellig pleintje in Punda, daarna hebben we nog wat winkeltjes bekeken.

In een boom een uitgesneden vrouw mooi.

De Troepiaal..

Leguanen hebben ze hier ook...

Toen we in het hotel terug kwamen ontdekten we dat de bedden waren voorzien van schoon linnengoed, en ook de vieze handdoeken waren gewisseld alsmede dat de badkamer was schoongemaakt, toppie. En zo zou blijken dat gebeurde iedere dag!  ’s Avonds zouden we bij Ilse en Edwin gaan eten, Edwin zou koken. En daarna was het plan om naar Mambo Beach te gaan. De nieuwe collega’s van Ilse hadden haar Edwin en ook ons uitgenodigd voor een drankje. Toen Edwin ons had opgehaald zijn we eerst even langs de praktijk gegaan om Ilse op te halen, daarna naar huis. Vóórdat we buiten in de tuin gingen zitten hebben we even wat anti mug opgedaan want dat was wel nodig. Edwin had pasta gekookt het smaakte goed, we hebben gezellig in de tuin onder de palapa gegeten. Een palapa is een houten stellage waarvan het dak is bedekt met (palm) bladeren een soort pergola eigenlijk. Na de afwas op naar Mambo Beach, wat een drukte op Curaçao, echt niet te vergelijken met Bonaire. Niet alleen het verkeer is er druk maar ook op het strand massa’s met mensen en luide muziek. Het was goed dat Ilse duidelijk was uitgelegd waar we moesten wezen anders hadden we het niet gevonden vrees ik.

Ilse en Edwin op het strand bij Mambo Beach.

We hebben met iedereen kennis mogen maken, en  Ilse heeft leuke collega’s we hebben een heel gezellige avond doorgebracht op Mambo Beach, onder het genot van een paar drankjes. Gelukkig hadden we Bob (Edwin) bij ons en hij heeft ons keurig thuisgebracht.

Zaterdag 9 maart

Mmm deze nacht niet zo best geslapen, jammer. Na het ontbijt haalde Edwin ons op, helaas, Ilse moest die ochtend werken ze was pas ‘s middags vrij. Nadat we Ilse bij de praktijk hadden afgezet gingen wij gedrieën richting Playa Lagun om te gaan snorkelen. Onderweg daarnaar toe is Edwin nog even gestopt bij een prachtig uitkijk punt waarbij we een hele baai konden overzien.

Mooi uitzicht op Curaçao.

Curaçao.

Genieten van prachtig uitzicht op deze baai.

Bij Lagun hebben Edwin en ik lekker even gesnorkeld. Ik deed mijn hoofd onderwater en gelijk 2 schildpadjes, grappig.

Snorkelen bij Lagun, met Edwin... en we zien 2 schildpadjes...

Snorkelen bij Lagun er dreven vele blaadjes in het water deze bougainville was mooi..

Snorkelen bij Lagun op Curacao, met Edwin, mooie zee egel.

Ik vond het zicht wel minder, er dreef van alles in het water het was wat troebel. Ondanks dit hebben we ons toch prima vermaakt. Na het snorkelen gingen we weer richting praktijk om Ilse op te halen ze was mooi op tijd klaar. Daarna zijn we naar een mooie locatie gereden voor de lunch.  We zijn naar Klein Santa Matha gegaan mooi uitzicht, helaas viel de lunch iets tegen, het personeel had duidelijk moeite met een vlotte bediening. De vorige keer toen Ilse en Edwin hier samen waren geweest was het wel prima geweest, maar ja toen waren zij er alleen geweest. Nu waren er meerdere groepjes met mensen en dat konden ze niet zo goed aan…..Ondanks er best wat personeel rondliep. Maar goed na de lunch zijn Ilse Edwin en ik gaan duiken bij Playa Kalki. Edwin had al tanks gehaald en ook duikspullen voor hen, dat scheelde.  Heerlijk om weer een keer gedoken te hebben, het was een mooie duik. Maar…… Bonaire vind ik toch wel veel mooier onder water.

Duikje Curacao, Playa Kalki met Ilse en Edwin, deze trompetvis speelt verstoppertje.

Duik met Ilse en Edwin Curaçao bij Playa Kalki een Spiny Lobster mooi verscholen.

Duiken met Ilse en Edwin bij Playa Kalki op Curaçao,  mooi..

Duik Curaçao Playa Kalki,  met Ilse en Edwin, mooi koraal.

Duik Curaçao, Playa Kalki met Ilse en Edwin, koraal in mooie kleuren en vormen.

Duik Curaçao met Ilse en Edwin bij Playa Kalki, mooi.

Duik Curaçao Playa Kalki met Ilse en Edwin.

Duik Curaçao, Playa Kalki met Ilse en Edwin mooie vuurwormen.

Duik Curaçao, Ilse en Edwin Playa Kalki.

Duik Curacao, met Ilse en Edwin bij Playa Kalki, mooie zeester.

Duik Curacao bij Playa Kalki met Ilse en Edwin, mooie baars.

Die avond zijn weer wezen uit eten ergens Taboosh leuke sfeervolle plek aan het water We hebben een gezellige avond gehad en we lagen redelijk op tijd in ons mandje. De dagen zijn toch best snel gevlogen.

Zondag 10 maart

Ons lange weekend Curaçao is omgevlogen vandaag vliegen we weer terug naar Bonaire. Ilse en Edwin brengen ons weg, we hebben dit keer geen vertraging. In tegenstelling tot vorig jaar, fijn. Omstreeks 12:30 zetten we weer voet op Bonaire. Eenmaal thuisgekomen zetten we de wasmachine aan en halen wat  boodschapjes we doen het rustig aan. En die avond slapen we heerlijk, in ons eigen mandje. Morgen is het weer een gewone (werk) week. Op het balkon heb ik mooie bloemen, van mijn 4 orchideeën bloeien er 3 en daar word ik best blij van!

Mijn orchideeën staan in bloei, het heeft even geduurd maar ze zijn mooi.

Mijn orchideeën staan in bloei.

Maandag 11 t/m vrijdag 15 maart

Een gewoon weekje met niet te veel bijzonderheden. Rich heeft iedere dag gewerkt en ik een paar dagen met wat Dividesk en wat tourtjes.

Dinsdag 12 maart Ik besluit ik om in mijn eentje te gaan snorkelen bij Karel’s . Dat is altijd mooi, er liggen veel dode vissen op de bodem, visafval door de vissers weer terug gegooid. En er is animo om alles op te eten, vissen maar ook vuurwormen zijn er druk mee. En als al het vlees eraf is dan blijven alleen nog de graten over.. Een paar van deze foto's heb ik weer wat crea bea bewerkt...

Veel vuurwormen op deze overblijfselen van vis.

Er ligt veel dode vis, afval van vissers, de vuurwormen hebben ze gevonden.

En als er geen vlees meer over is, blijven er nog graten over.

Een Papegaaivis, met een beetje kleur van mij.

Piepkleine koraaltjes met wat extra kleur van mij.

Veel Spotted Drum onder Karels bar, moeilijke vis voor foto's.

Nog een Papegaaivis, maar dan van bovenaf geportretteerd.

Een prachtige zwart witte murene, maar dan met wat extra kleur.

Woensdag 13 maart Mijn eerste tourtje weer na de ‘vakantie”. De Crown Princess ligt aan de wal, een best groot schip. De tour gaat prima het is een Zuidtourtje.

Mijn eerste job weer na de vakantie een groot schip de Crown Princess impressive.

De Crown Princess is huge!

Donderdag 14 maart Een drukke dag in het verschiet..

Eerst werken bij Dividesk en dan om 14:30 heb ik een privé Zuidtourtje met 6 Amerikanen waarbij ik zelf met de bus rijdt en gids. Het ging eigenlijk wel prima, eerst even langs het zout, de slavenhutjes dan nog even naar Sorobon en vervolgens weer richting Kralendijk. Om 17.00 ben ik weer terug, dan naar huis gauw eten want die avond staat er ook nog de jaarlijkse vergadering van de Queen Angels op het programma. Dit keer bij Gerbrie, wat wonen ze prachtig. Het is een gezellige avond, de Queen Angels is een fijne club mensen erg leuk om er lid van te zijn. Hulde ook aan het bestuur, zij zorgen er toch maar iedere keer voor dat we een gevarieerd programma hebben met prachtige snorkel tochten.

Vrijdag 15 maart

Is het alweer weekend?? Tja de tijd vliegt. We gaan even een drankje doen bij Spice om het weekend te vieren.

In mijn volgende blog, we gaan uit eten, rijden weer wat rond, ik ga naar de Agave tuin en we gaan naar een voorlichting van Stinapa.